XXL Nutrition

Wie mag van jou de volgende president van de VS worden?

Peiling Peiling Wie mag van jou de volgende president van de VS worden?

• Hillary Clinton

Stemmen: 25 16,7%
  • Barack Obama

Stemmen: 105 70,0%
  • John McCain

Stemmen: 18 12,0%
  • Mike Huckabee

Stemmen: 2 1,3%

• Totaal stemmers
    150
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb het niet zo direct inhoudelijk gevolgd maar wat ik begrepen heb van amerika volgers is dat Obama vooral sterk is voor de camera, charisma heeft en een goede speech weet te houden, als hij tegenover Clinton staat in situaties waarin het echt gaat om inhoud en argumentatie schijnt hij het heel moeilijk te hebben, de bestuurlijke onervarenheid druipt er dan van af. Velen verwachten dan ook dat zijn vuurtje mischien ook wel eerder gedooft is dan velen nu willen inzien, bijvoorbeeld als je straks echt zware debatten krijgt tegenover de republikeinse winnaar.

Toch hoop ik op Obama, al was het enkel omdat ik die Clinton een enge lach vind hebben en haar gescripte emancipatie bullshit te walgelijk voor woorden vind..

Als ik moet kiezen Barack Obama.. no doubt!

P.S. Iemand gisteren op cnn nog gezien? ik ben in slaap gevallen.. was ook al laat hé hehe

Ik heb van de herhaling anderhalf uur gezien. In het begin was Clinton goed en had Obama het nogal moeilijjk, maar Clinton gaat nogal snel de populistische toer op.
Ik zou trouwens voor Barack O' Drama gaan.

Eigenlijk wel moeilijik, sowieso een democraat. Maar dan is het of een n*ger, of een vrouw. Mja, tis allebei niet ideaal maar dan toch maar de vrouw ;) Haha nee ik denk dat Obama ook wel erg gehypt wordt imo, ik heb net wat meer vertrouwen in Clinton. En ik gun het die duffe Oprah ook niet dat Obama wint.

Ik zou Obama kiezen. Maar hij wordt het toch niet.... Duurt nog wel even voordat een n*ger president wordt in Amerika, nog 3000 jaar denk ik. Zal wel gefraudeerd worden.

Zal wel Obama worden, als hij in tussentijd tenminste niet afgeknald wordt.

Ik ken hun programma's niet zo goed dus moeilijk kiezen, maar denk wel dat het land een democraat nodig heeft om beetje uit het dal te kruipen

Sterke man, die vent heeft het maar over change, maar wat die change inhoud over hoe hij het gaat vormgeven hoor je hem niet.
Inderdaad, hier ligt het probleem dat vele niet snappen.

Hij lult maar over verandering van alles en meer, maar wat hij nu echt gaat doen weet ik niet.

Hillary aan de andere kant is een huilebak.

oboema2.jpg

Oboema, eh Obama.

Obama is geen amerikaan dus ik vind dat hij het sowieso niet mag worden.Ik vind het zowieso te gek voor woorden dat een zwarte man president kan worden van amerika.Dat lijkt toch nergens op! Ik hoop dat clinton president word.Vond het al jammer dat bush geen president mag zijn.

Obama is geen amerikaan dus ik vind dat hij het sowieso niet mag worden.Ik vind het zowieso te gek voor woorden dat een zwarte man president kan worden van amerika.Dat lijkt toch nergens op! Ik hoop dat clinton president word.Vond het al jammer dat bush geen president mag zijn.

had ik wel kunnen denken dat dit uw mening zou zijn. wat heeft huidskleur daar nu mee te maken. een grote deel van de amerikanen zijn zwart tis maar dat je het weet...

had ik wel kunnen denken dat dit uw mening zou zijn. wat heeft huidskleur daar nu mee te maken. een grote deel van de amerikanen zijn zwart tis maar dat je het weet...

Doet er niet toe, de meerderheid is blank en amerika is van de blanken dus hoort een blanke president te hebben.Het is niet dat ik wat tegen zwarten heb.Juist helemaal niet ! maar het gaat hier even om het punt dat de president gewoon een amerikaan hoort te zijn.Dat lijkt me heel logisch.Of wil jij hier een n*ger of islamiet in plaats van de president die we nu hebben :D;)

Doet er niet toe, de meerderheid is blank en amerika is van de blanken dus hoort een blanke president te hebben.Het is niet dat ik wat tegen zwarten heb.Juist helemaal niet ! maar het gaat hier even om het punt dat de president gewoon een amerikaan hoort te zijn.Dat lijkt me heel logisch.Of wil jij hier een n*ger of islamiet in plaats van de president die we nu hebben :D;)

het is gen islamiet, en waarom moet het een blanke zijn? maakt toch niet uit

het is gen islamiet, en waarom moet het een blanke zijn? maakt toch niet uit

Ik weet niet of hij islamiet is.maar daar gaat het helemaal niet om.Het moet gewoon een amerikaan zijn.En dat is hij niet.Hij heeft dus geen recht op president zijn in mijn ogen.Hij is niet het persoon wat amerika nodig heeft.Veel stemmers zal hij hebben door de afro-amerikanen.Ik vind dat in elk land een president moet zijn van de afkomst van eigen land.Bovendien kan hij goed praten maar vertrouw hem voor geen meter.

Clinton haalt fel uit naar Obama

WASHINGTON - De Democratische presidentskandidaat Hillary Clinton heeft zaterdag tijdens haar campagne in de staat Ohio fel uitgehaald naar haar rivaal Barack Obama.

,,Schaam je Barack Obama'', zei Clinton. ,,Laten we een debat voeren over uw tactieken en uw gedrag in de campagne.'' Volgens Clinton verspreidt Obama onjuiste informatie over haar plannen voor de gezondheidszorg om die in een kwaad daglicht te stellen.

Ook kreeg obama informatie over wat hij moest zeggen van een ander wat hij zelf ook toegaf.

pff wat veel obama stemmers.. en waarom? gewoon de kudde volgen.. lijkt wel een hype allemaal, alleen vanwege zijn huidkleur. de zwarte zelf beginnen ook iedere keer over dat zwart-wit gedoe.
en de nederlandse zenders besteden maar al te graag aandacht aan de democraten, de laatste 5seconde wordt er ff snel gezegd hoe het met de republikeinen ervoor staat..

H.Clinton

LOL, Hij is meer Amerikaan dan John McCain, want die is geboren in Panama Kanaal zone, wat niet echt Amerikaans grondgebied was maar wel onder controle van hun stond ofoziets.

Obama is geboren in Hawaii, en dat is een Amerikaanse staat sinds 59, Obama is geboren in 61. ;)
Ik vind het zowieso te gek voor woorden dat een zwarte man president kan worden van amerika.Dat lijkt toch nergens op!
Nee, inderdaad, na jaren slavernij en de blijvende discriminatie in sommige gebieden verdienen ze helemaal niks. :rolleyes:

Trouwens:
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Kijk eens van hoeveel verschillende landen dat de Amerikanen echt afkomstig zijn?
Eigenlijk zou een persoon van Duitse afkomst president moeten zijn.
Van de bevolking is op dit moment 12.4% n*gers(sorry als dit nogal bruut klinkt ofzo), is toch neit zo klein als je denk dat er ook nog hispanics, aziaten, indianen(eigenlijk de ECHTE amerikanen) zijn en dan nog groep van andere rassen die meer als 8% uitmaakt van het totaal. 74% van de bevolking is blank, maar Obama kan optreden als vertegenwoordiger van alle niet blanken, das dan toch nog 26% van de bevolking. En het zal heus niet zo slecht worden voor de blanken want hij heeft zelf een blanke moeder ...
Of wil jij hier een n*ger of islamiet in plaats van de president die we nu hebben
Jullie hebben geen president. Of woon jij soms in Amerika?
Ik weet niet of hij islamiet is.
Hij is een christen.
Ook kreeg obama informatie over wat hij moest zeggen van een ander wat hij zelf ook toegaf.
Een vriend van hem gaf hem wat zinnen uit zijn eigen speech die hij dacht dat wel in Obama's speech zouden passen. Is dat nu zo erg?
en de nederlandse zenders besteden maar al te graag aandacht aan de democraten, de laatste 5seconde wordt er ff snel gezegd hoe het met de republikeinen ervoor staat..
Ja, dat gevoel krijg ik hier in Belgïe ook.

Pfff ik ga voor Obama, liever een n*ger dan een vrouw.

Volgens mij zijn Charisma en uitstraling de ingredienten die je moet hebben als de President van de USA, adviseurs met verstand zijn genoeg die zijn plannen goed kunnen uitwerken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven