- Waardering
- 224
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Obama(L)
Eindelijk een zwarte in het dat witte huis...

In de VS is het niet noodzakelijk de meeste ervaren en verstandige kandidaat die wint, wel de kandidaat die zichzelf het beste verkoopt. Ik weet bijv. dat Obama een lege doos is zonder ervaring, zonder dossierkennis, zonder de mogelijkheid om zijn mooie verhalen ('change') ook waar te maken, maar hij is een geweldig spreker en verkoper. Zijn campagne is vanaf dag één bijna perfect verlopen. Pogingen om hem in slecht daglicht te brengen werden gewoon onmiddelijk ontkracht. Clinton had minder succes bij de campagne, minder overtuigend, in een spiraal van verlies terecht gekomen en nooit meer eruit geraakt. Ze heeft nog een kleine kans om het te halen maar het zou echt een wonder zijn.
Diegenen die nu zo blij zijn met Obama als kandidaat zouden daar straks wel eens heel veel spijt van kunnen krijgen. McCain vs Obama speelt in het voordeel van de republikeinen, een half zwarte president in de VS? Ik moet het nog zien. Aan de andere kant een vrouwelijke president was bijna net zo moeilijk geweest.
Ik hoop alleen dat de nieuwe president deze keer goede adviseurs zal hebben want eigenlijk vind ik het allemaal maar matige kandidaten (zoals gewoonlijk).
Het enige waar mensen hier op doelen is huidskleur of geslacht, mij boeit 't geen ****, ik vraag me af of een vrouw wel de juiste verantwoording kan dragen als president, en ik vraag me af of iemand zoals Obama wel wordt gekozen voor zijn goeie eigenschappen en leiderschap, of dat een hele hoop mensen hem kiezen omdat ze medelijden hebben met het zwarte volk, puur uit anti-racisme, oprah oprah oprah.
Ik denk dat 2de, en als je 2 blanke mannen als kandidaat heb heb je dit gezeik niet, dan wordt 1 van de 2 puur gekozen omdat ze een betere eigenschap dragen als de ander, nu wordt er alleen gekeken naar het uiterlijk, toch vraag ik me af of Obama het allemaal zal overleven, Amerika doet wel altijd alsof dat racisme eruit is, maar in hun achterhoofd weet het grote en het machtige gedeelte ook wel dat een zwarte president niet kan.
Ik moet het allemaal nog zien, voor de rest maak ik me er weinig zorgen over.
Obama(L)
Eindelijk een zwarte in het dat witte huis...

Dat moet je niet aan mij vragen, ik ben geen Amerikaan, maar als je naar Amerika kijkt in het verleden, en nu nog steeds, denk ik wel dat er een groepje mensen zullen zijn die het absoluut niet zouden accepteren dat er een zwarte als president komt, Obama wordt nu al heel sterk beveiligd.
Er hoeft maar 1 gek in amerika te zijn die in staat is hem uit de weg te ruimen en je weet hoeveel gekken daar rond lopen.Hoe goed de beveiliging ook is !
[Afbeelding niet meer beschikbaar]