XXL Nutrition

Wie mag van jou de volgende president van de VS worden?

Peiling Peiling Wie mag van jou de volgende president van de VS worden?

• Hillary Clinton

Stemmen: 25 16,7%
  • Barack Obama

Stemmen: 105 70,0%
  • John McCain

Stemmen: 18 12,0%
  • Mike Huckabee

Stemmen: 2 1,3%

• Totaal stemmers
    150
Status
Niet open voor verdere reacties.
Vind het allemaal maar niks. Als ik moest kiezen toch maar Obama. Zolang het iig maar geen republikein wordt.

ik wille alleen mccain :D

neej heb gewoon wat gestemt, boeit me niet zoveel

Obama(L)

Eindelijk een zwarte in het dat witte huis...

ik zou voor de blanke huckabee stemmen. of mccain maar vind huckabee iets sympathieker.

Ik ga voor Obama

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

• Topic Starter Topic Starter
Ik had niet verwacht dat er hier zoveel Obama fans zouden zitten :) Of is het gewoon zo dat wij BB niet zo houden van een vrouwelijke president? Dat een republikein weinig kans maakt hier in Europa had ik wel verwacht, vooral na dat geklungel van Bush.

In de VS is het niet noodzakelijk de meeste ervaren en verstandige kandidaat die wint, wel de kandidaat die zichzelf het beste verkoopt. Ik weet bijv. dat Obama een lege doos is zonder ervaring, zonder dossierkennis, zonder de mogelijkheid om zijn mooie verhalen ('change') ook waar te maken, maar hij is een geweldig spreker en verkoper. Zijn campagne is vanaf dag één bijna perfect verlopen. Pogingen om hem in slecht daglicht te brengen werden gewoon onmiddelijk ontkracht. Clinton had minder succes bij de campagne, minder overtuigend, in een spiraal van verlies terecht gekomen en nooit meer eruit geraakt. Ze heeft nog een kleine kans om het te halen maar het zou echt een wonder zijn.

Diegenen die nu zo blij zijn met Obama als kandidaat zouden daar straks wel eens heel veel spijt van kunnen krijgen. McCain vs Obama speelt in het voordeel van de republikeinen, een half zwarte president in de VS? Ik moet het nog zien. Aan de andere kant een vrouwelijke president was bijna net zo moeilijk geweest.

Ik hoop alleen dat de nieuwe president deze keer goede adviseurs zal hebben want eigenlijk vind ik het allemaal maar matige kandidaten (zoals gewoonlijk).

is ook mijn analyse.
Spijtig als hillary van obama verliest maar ze heeft het zich wel voor een stuk zelf aangedaan doordat ze de oorlog in irak steunde (als ik me niet vergis)

I ga voor Ron Paul de enige die individuele soevereiniteit en vrijheid respecteert, en die de diefstal genaamd belasting wil afschaffen!

Een Barak bla bla O(b)sama als US president lijkt me niks... het is een linkse praatjesmaker..

Ruzie Clinton En Obama Escaleert

­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­"In de Verenigde Staten wordt de strijd om de nominatie van de presidentskandidaat bij de Democraten steeds bitsiger.

Nu is er heisa over een foto van Obama in traditionele kleding van een Somalische stam uit Kenia. De foto werd genomen tijdens een bezoek in 2006 en de tulband zou suggereren dat Obama een moslim is, wat niet zo is.

De campagnestaf van Obama is woedend op die van Hillary Clinton. Die slaat dan weer terug en begrijpt niet waarom Obama zo veel ophef maakt. Hoe dan ook beginnen nogal wat Democraten te vrezen dat de escalerende ruzie hun kansen op het Witte Huis ondermijnt."

Het enige waar mensen hier op doelen is huidskleur of geslacht, mij boeit 't geen ****, ik vraag me af of een vrouw wel de juiste verantwoording kan dragen als president, en ik vraag me af of iemand zoals Obama wel wordt gekozen voor zijn goeie eigenschappen en leiderschap, of dat een hele hoop mensen hem kiezen omdat ze medelijden hebben met het zwarte volk, puur uit anti-racisme, oprah oprah oprah.

Ik denk dat 2de, en als je 2 blanke mannen als kandidaat heb heb je dit gezeik niet, dan wordt 1 van de 2 puur gekozen omdat ze een betere eigenschap dragen als de ander, nu wordt er alleen gekeken naar het uiterlijk, toch vraag ik me af of Obama het allemaal zal overleven, Amerika doet wel altijd alsof dat racisme eruit is, maar in hun achterhoofd weet het grote en het machtige gedeelte ook wel dat een zwarte president niet kan.

Ik moet het allemaal nog zien, voor de rest maak ik me er weinig zorgen over.

Het enige waar mensen hier op doelen is huidskleur of geslacht, mij boeit 't geen ****, ik vraag me af of een vrouw wel de juiste verantwoording kan dragen als president, en ik vraag me af of iemand zoals Obama wel wordt gekozen voor zijn goeie eigenschappen en leiderschap, of dat een hele hoop mensen hem kiezen omdat ze medelijden hebben met het zwarte volk, puur uit anti-racisme, oprah oprah oprah.

Ik denk dat 2de, en als je 2 blanke mannen als kandidaat heb heb je dit gezeik niet, dan wordt 1 van de 2 puur gekozen omdat ze een betere eigenschap dragen als de ander, nu wordt er alleen gekeken naar het uiterlijk, toch vraag ik me af of Obama het allemaal zal overleven, Amerika doet wel altijd alsof dat racisme eruit is, maar in hun achterhoofd weet het grote en het machtige gedeelte ook wel dat een zwarte president niet kan.

Ik moet het allemaal nog zien, voor de rest maak ik me er weinig zorgen over.

Waarom zou een zwarte president niet kunnen dan?

Waarom zou een zwarte president niet kunnen dan?

Dat moet je niet aan mij vragen, ik ben geen Amerikaan, maar als je naar Amerika kijkt in het verleden, en nu nog steeds, denk ik wel dat er een groepje mensen zullen zijn die het absoluut niet zouden accepteren dat er een zwarte als president komt, Obama wordt nu al heel sterk beveiligd.

volgens mij stemmen de meeste mensen op Obama puur omdat hij zwart is. Stelletje racisten.

Dat moet je niet aan mij vragen, ik ben geen Amerikaan, maar als je naar Amerika kijkt in het verleden, en nu nog steeds, denk ik wel dat er een groepje mensen zullen zijn die het absoluut niet zouden accepteren dat er een zwarte als president komt, Obama wordt nu al heel sterk beveiligd.

Er hoeft maar 1 gek in amerika te zijn die in staat is hem uit de weg te ruimen en je weet hoeveel gekken daar rond lopen.Hoe goed de beveiliging ook is !

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Ik kan het me ook wel voorstellen, het is wel de toekomst waar het om gaat van 300 miljoen mensen.

Precies en in de blanken hun ogen zijn de zwarten minder als hun, als er dan een zwarte president aan de macht komt omdat oa alle zwarte mensen op hem stemmen, hebben ze 't gevoel dat de zwarten de baas gaan worden en dat pikken ze niet, klinkt heel lullig, maar zo denken ze wel in Amerika.

ik heb liever geen via via geïmporteerde als president.. snap sommigen best.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven