AndroidHealthClinic

Wie met kennis wil eens naar mijn 1e kuur kijken of het er goed uitziet?

• Topic Starter Topic Starter
Ja hou zeker weinig vocht vast van zuivelproducten gelukkig maar want vind whey niet te zuipen met water :D

Damnz je reageert snel :D! Volgens mij houd ik ook niet snel vocht vast van zuivel. Maar ik ga nu eens beginnen aan mn dieet te maken,anders schiet het niet op:p
Maar Bro, thanks dat je meedenkt en suggesties geeft!

Ik zit nu in zo`n kuur en mijn voedingsschema bestaat voornamelijk uit:

50% K: brinta/havermout, rijst, pasta`s (meer eiwitten en kh`s dan rijst).
30% E: kip, koolvis, struisvogelbiefstuk (redelijk goedkoop bij Aldi en alles 20% eiwitten).
20% V: ongezouten pinda`s, cashew noten, lijn-olijfolie.
groenten, fruit, multivitamines enz (geen bronnen van KEV maar moet erbij).

Dit zijn de grote richtlijnen ongeveer...

Ik gebruik trouwens dat hele handige Excel bestand waarmee je heel erg gemakkelijk je voedingswaarde kan uitrekenen. Staat op deze site.

Heb hem voor je gezocht maar ik kan hem niet vinden, sorry...

Misschien iemand anders??

Ik gebruik trouwens dat hele handige Excel bestand waarmee je heel erg gemakkelijk je voedingswaarde kan uitrekenen. Staat op deze site.

Heb hem voor je gezocht maar ik kan hem niet vinden, sorry...

Misschien iemand anders??

Hey Bro,

die excel gebruik ik ook!!
Bedankt voor je tips en het volgen van mn topic. ik ben nu bezig met mn dieet in elkaar te zetten.
Lukt op zich al aardig, ik probeer niet teveel zuivel te pakken ivm dikkere huid die je erdoor krijgt en risicio tot vocht vasthouden. Same met tonijn(vanwege natriumgehalte).
We hebben idd ongeveer zelfde kuur, ik eindig alleen met winny. Ik zal je tips meenemen.

Heb je toevallig een link van die excel sheet dan zet ik hem ook op deze computer (andere).

Ik heb eerst ook zuivel eruit gelaten en zelfs brood beperkt door vocht blablabla...
Heb melk er weer lekker ingegooid (magere) is toch een mooie bron van eiwitten en een liter melk
(40gram eiwitten) is bij mij echt geen probleem. Lekker!

Zelfs mijn shakes dronk ik met water en dat was echt om te kotsen maar nu lust ik het niet meer met melk!!
Dus je raakt er aan gewend. Je moet bij 40 gram eiwitten maar een half bekertje water pakken en dan is het
gewoon lekker. (pro80 van XXLnutrition)

Laatst bewerkt:
Heb je toevallig een link van die excel sheet dan zet ik hem ook op deze computer (andere).

Ik heb eerst ook zuivel eruit gelaten en zelfs brood beperkt door vocht blablabla...
Heb melk er weer lekker ingegooid (magere) is toch een mooie bron van eiwitten en een liter melk
(40gram eiwitten) is bij mij echt geen probleem. Lekker!

Zelfs mijn shakes dronk ik met water en dat was echt om te kotsen maar nu lust ik het niet meer met melk!!
Dus je raakt er aan gewend. Je moet bij 40 gram eiwitten maar een half bekertje water pakken en dan is het
gewoon lekker. (pro80 van XXLnutrition)

Hey,
ik heb geen link..ik heb toen dat excel bestandje gedownload en staat op mn pc(als je em wilt, pm effe je msn, dan stuur ik em je door!).
Ik heb al heel lang geen zuivel meer in mn dieet gehad. Behalve dat ik mn pannekoeken de laatste tijd met magere melk maakte.
En mijn whey shakes, drink ik altijd met water (betere opname..melk vertraagt de opname). Ik heb de whey ook van xxl:D.

Ik ben al aardig opgeschoten met mn dieet. ik zal em zo posten

Ik zal hieronder even mn dieet posten wat ik tot nu toe heb gevolgd vanaf nov 2006. Deze heb ik al paar keer gepost in dit topic, toch zet ik em hier neer zodat we zo makkelijker kunnen vergelijken met het nieuwe dieet wat ik heb gemaakt voor mijn kuur die volgende week start.

mijn OUDE dieet:
mijn dieet waar ik sinds begin dec mee bezig ben en nu nog steeds is het volgende:
Dieet:
Uur
07:15 >…1 whey shake 30 gr
07:35 >…500 gr pannekoeken (gemaakt op magere melk basis en 2x ei-eiwit). De pannekoeken belegd met appelstroop.
Totaal aantal kcal: 1492, waarvan: 106gr Eiwit/ 209gr Koolhydraten/ 27gr Vet

10:00>….240 gr tarwebrood (6 sneden)
……………..5 x ei-eiwit (van gekookte eieren)
……………..30 gram pindakaas
Totaal aantal kcal: 874, waarvan: 51gr Eiwit/ 113gr Koolhydraten/ 24gr Vet

12:30>….250 gr Surinaamse rijst
……………..150 gr Koolvis of kipfilet
Totaal aantal kcal: 983, waarvan: 45gr Eiwit/ 195gr Koolhydraten/ 3gr Vet

15:30>….250 gr Surinaamse rijst

17:30>….250 gr Surinaamse rijst

20:30>….250 gr Surinaamse rijst

22:30>….30 gr Wheyshake gemixt met 75 gr brinta
Totaal aantal kcal: 391, waarvan: 33gr Eiwit/ 59gr Koolhydraten/ 3gr Vet

Totaal aantal kcal per dag: 6689 kcal, waarvan: 367gr Eiwit, 1161gr Koolhydraten, 65gr Vet

Aanvulling op de info van mijn huidige dieet.
Qua tijden: hou er rekening mee dat ik bij de maaltijden van 12:30+15:30+17:30+20:30> gemiddeld een 20 min/tot half uurtje eet. Hierdoor komt de tijd tussen deze maaltijd op ongeveer 2,5 uur te liggen.
Verder:
De maaltijden van 12:30+15:30+17:30+20:30>pak ik over het algemeen vaak koolvis(door de weeks zeker omdat het makkelijk is), om te verkomen dat die vis door mijn neus gaat zitten wissel ik dit regelmatig(voornamelijk op zaterdag/zondag/soms door de weeks) af met kipfilet.
Bij al die Surinaamse rijst+ koolvis/kip maaltijden pak ik altijd een handje broccoli. De broccoli neem ik voor de vitamines en ook dat het vocht afdrijft(als ik het me goed herinner).
Op trainingsdagen ga ik trainen van 19:00 uur tot 20:00 uur, na training is gelijk 1 wheyshake 30 gr op waterbasis, met 40 gr dextrose PWO. Een uur na de training pak ik de maaltijd van 20:30 (op trainingsdagen is dit dus meestal rond 21:00 uur).

Met dit bovenstaande dieet ben ik van 83 kg naar 86 kg gegaan, mijn vet% is nog vrij laag gebleven. Abs zijn nog goed zichtbaar. Ik schat mezelf zo’n 10%. Blijf nu op 86 kg/87 kg(schommelt beetje) hangen.

Pas het idd zsm aan maat, een gemiddeld mens in Afrika heeft nog meer variatie.

En bro's,

na een tijdje gepuzzeld te hebben. ben ik tot het volgende dieet gekomen::
Dit is dus het NIEUWE dieet waar ik na jullie goedkeuring/adviezen/tips mee wil starten zo snel mogelijk zodat mn lichaam al beetje went, voordat ik aankomende maandag de spuit erin ros:D!
Hier komt die dan:

Dieet:
Uur
07:15 >…1 whey shake 30 gr
07:35 >…500 gr pannekoeken (gemaakt op water basis en 2x ei-eiwit<geen dooiers dus>). De pannekoeken belegd met appelstroop.
Totaal aantal kcal: 1162, waarvan: 74gr Eiwit/ 160gr Koolhydraten/ 26gr Vet

10:00>….240 gr tarwebrood (6 sneden)
……………..4 x ei-eiwit (van gekookte eieren)
……………..1 x heel ei (van gekookte eieren)
……………..30 gram pindakaas
Totaal aantal kcal: 875, waarvan: 51gr Eiwit/ 111gr Koolhydraten/ 25gr Vet

12:30>….75 gr Surinaamse rijst
………………20 gr Cashew noten
Totaal aantal kcal: 486, waarvan: 36gr Eiwit/ 65gr Koolhydraten/ 9gr Vet

15:30>….100 gr Surinaamse rijst
Totaal aantal kcal: 485, waarvan: 34gr Eiwit/ 78gr Koolhydraten/ 1gr Vet

17:30>….100 gr Surinaamse rijst
……………..150 gr Rundergehakt
Totaal aantal kcal: 646, waarvan: 37gr Eiwit/ 78gr Koolhydraten/ 21gr Vet

20:30 (Dit is de 1e maaltijd na een training!!!)>….100 gr Surinaamse rijst
…………………………………………………………………………………200 gr Koolvis of kipfilet
Totaal aantal kcal: 494, waarvan: 43gr Eiwit/ 78gr Koolhydraten/ 1gr Vet

22:30>….200 gr Koolvis
……………..1 eetlepel Lijnzaadolie
Totaal aantal kcal: 234, waarvan: 36gr Eiwit/ 0gr Koolhydraten/ 10gr Vet

Totaal aantal kcal per dag: 4355 kcal, waarvan: 310gr Eiwit, 570gr Koolhydraten, 93gr Vet. Verdeling volgens mn excel sheet> 28%, 52%, 19%

Aanvulling op de info van mijn huidige dieet.
Qua tijden: hou er rekening mee dat ik bij de maaltijden van 12:30+15:30+17:30+20:30> gemiddeld een 20 min/tot half uurtje eet. Hierdoor komt de tijd tussen deze maaltijd op ongeveer 2,5 uur te liggen.
Verder:
Ik eet per dag 1 hele broccoli. Deze verdeel ik tussen de maaltijd van half 1, t/m 20:30. Verder eet ik ook 2 stuks fruit per dag. De broccoli en fruit heb ik niet verwerkt in het dieetschema. Dit omdat fruit kan wisselen per dag wat ik pak(ene keer kiwi, dan mandarijn).

De maaltijden van 12:30+15:30+20:30>pak ik over het algemeen vaak koolvis(doorde weeks zeker omdat het makkelijk is), om te verkomen dat die vis door mijn neus gaat zitten wissel ik dit regelmatig(voornamelijk op zaterdag/zondag/soms door de weeks) af met kipfilet.

Op trainingsdagen ga ik trainen van 19:00 uur tot 20:00 uur, na training is gelijk 1 wheyshake 30 gr op waterbasis, met 40 gr dextrose PWO. Een uur na de training pak ik de maaltijd van 20:30 (op trainingsdagen is dit dus meestal rond 21:00 uur).

Ik vraag me wel af, of ik geen massa en/of gewicht ga verliezen, nu ik zo drastisch terug ga in hoeveelheid kcal!!!!!???????????:? Iemand enig idee? (trouwens wel fijn wa minder eten..pff soms valt het me moeilijk omzoveel kcal per dag te eten wat ik tot nu toe heb gedaan,maarjah ik dacht doorzetten)

Nouw bro's, Brand los...Ik ben benieuwd naar jullie kritiek/tips/suggesties.
Alvast bedankt!!!!!!!!!!!

Pas het idd zsm aan maat, een gemiddeld mens in Afrika heeft nog meer variatie.

Whaha, klopt bro. Maarjah, die is ook mede van die mensen die veel wedstrijdjongens hebben begeleid. En daarnaast had ik altijd zoiets...beetje compleet dieet is makkelijker aan te passen(je ziet makkelijker wat het met je lichaam doet, dan wanneer je elke dag anders eet).
Vergeet niet, elke zondag eet ik waar ik zin in heb(ik zorg uiterraard wel dat ik elke 2/3 uur een lading eiwitten 30 gr of meer naar binnen krijg).:D

dieet ziet er goed uit zo.

Gooi er ook wat pasta bij! Meer kh`s en eiwitten.

Wat is je totale aantal calorieën? En totale KEV verhouding?

Je gaat niet terug in calorien, als je de rijst eerst gekookt afgewogen hebt en nu ongekookt. Is een wereld van verschil.
Eetschema ziet er in elk geval een stuk beter uit zo. Succes ermee!

Thanks, voor je reacties en tips. Ik zal met dit dieet beginnen deze week. Volgende week maandag start ik mn kuur wrsch, en dan zal ik het vanaf week 2 van de kuur ...het totaal aantal kcal met 150 verhogen (rekening houdend met de waardes van KEV).

Gooi er ook wat pasta bij! Meer kh`s en eiwitten.

Wat is je totale aantal calorieën? En totale KEV verhouding?

He bro,

ik hou het effe bij rijst, omdat het 1 makkelijker voor me is dan elke dag en rijst en pasta te moeten maken. Ik zal uiteraard wel eens de rijst afwisselen met pasta.
Verder heeft rijst voorkeur omdat sommige mensen van pasta vocht vasthouden.

Totaal aantal kcal per dag: 4355 kcal, waarvan: 310gr Eiwit, 570gr Koolhydraten, 93gr Vet. KEV Verdeling volgens mn excel sheet> 28% Eiwit, 52% Koolhydraat, 19% Vet

Als je dat excelprogramma nog wilt, dan pm me maar. Is zo uitgewisseld via mail.

Hey Bro's,

nog een 1 vraagje qua dieet/voeding. Gezien ik paar keer heb gelezen dat mineralen/vitamines belangrijk zijn tijdens een kuur. Is het erg belangrijk/verstandig om een vitamine/mineralen supplement toe te voegen aan mijn dieet????

Ja, bij kruidvat heb je speciale voor sporters en lekker goedkoop.

Vet % is volgens mij te laag. Goede vetten zijn belangrijk in een Test kuur.
Die 93 gram is toch geen 20% van het totaal??

Ja, bij kruidvat heb je speciale voor sporters en lekker goedkoop.

Vet % is volgens mij te laag. Goede vetten zijn belangrijk in een Test kuur.
Die 93 gram is toch geen 20% van het totaal??

Thanks voor je tip> heb je toevallig ook nog het merk of benaming voor die van het kruitvat?? Dan haal ik die ook snel.

Die 93 gram zijn idd, tussen 19/20% van het totaal....geeft mijn excellschema aan tenminste aan. Ik ga in de kuur, de totale kcal van mn dieet per week met 150/200 gram verhogen(en dan hou ik de KEV verhoudingen hetzelfde..30/50/20).

Zoals het eruit ziet, start ik aankomende donderdag met mijn nieuwe dieet. Dan heeft mn lichaam paar dagen de tijd om eraan te wennen, tot aankomende maandag de kuur gaat beginnen(als ik de gear op tijd binnen heb). Ik kijk er al naar uit,,,als een klein jong wat uit kijkt naar pakjesavond:D:p

Terug
Naar boven