Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

zolang jij goede resultaten haalt in je kuur en niet te vet wordt, zou ik zeggen ga zo lekker door..alhoewel ik me niet kan voorstellen dat je op langere termijn niet omhoog gaat met je bf...mocht dat wel zo zijn dan zou ik die rijst per maaltijd omlaag halen..want 250 gr in 1x is echt veel..dus mocht je te vet worden...eet dan eerst 200 p keer...nog te vet? dan 150 per keer..succes..t is aan je zelf uiteindelijk om te oordelen of je tevreden bent dus verder kunnen we niet veel doen daaraan denk...succes iig..oja duw je ook vol vitamines/mineralen...zeker tijdens een kuur! je zegt niet overdreven te willen bulken..maar dit is al heeel veel p dag hoor![]()
.ehmm.. no offence. Maar hoe heb je die rijst gewogen? Onbereid of gekookt? Voedingswaarden zijn namelijk altijd onbereid. Wel te weinig vetten trouwens.
)...die bak zet ik in de koelkast. Telkens bij een maaltijd, haal ik die bak uit de koelkast en haal ik 250 gr rijst uit die bak en weeg ik af en dat is de hoeveelheid die ik eet.
??No problem bro! Goeie opmerking trouwens! Ik kook mijn rijst, dan laat ik die afkoelen, en doe ik die in een grote ijsbak(van paar kg)...die bak zet ik in de koelkast. Telkens bij een maaltijd, haal ik die bak uit de koelkast en haal ik 250 gr rijst uit die bak en weeg ik af en dat is de hoeveelheid die ik eet.
Te weinig vetten, idd.
Wat raad je me aan..: 1. met huidige dieet mn kuur starten
..............................2. Of deze week al starten met aangepast dieet van rond de 4500 kcal (met betere verdeling vetten/koolhydraten/eiwitten)??
Dat is dus verkeerd. Zo kun je dus niet je totale kcal berekenen. De voedingswaarden van rijst (en ook van andere producten) is ongekookt. Bij het koken neemt de rijst veel vocht op, wat dus het volume en gewicht vergroot van de rijst. Aangezien de hoeveelheid opgenomen water nooit gelijk is, word de rijst dus ongekookt gewogen. Dus 250 gram gekookte rijst is ongeveer 100gram ongekookt.
Ik zou je dieet opbouwen. Elke week 100-200 kcal opvoeren.
!Betreft de voedingswaarden. Helder verhaal van je. Maar tis toch eigenlijk onbegonnen werk om steeds porties van 250 gram te gaan koken(eerst 250 gr ongekookt afwegen -->dan koken--->afkoelen, dan in bakje doen klaar...en dat verschillende keren(gezien dat ik 4 maaltijden per dag met rijst eet). Of hoe kun je dat dan beste aanpakken?
Je zegt: ik zou je dieet opbouwen.Elke week 100-200 kcal opvoeren
Dus eigenlijk raad je me aan, om een nieuw dieet op te starten van rond de 4500 kcal met betere verdeling van (koolhydraten/eiwitten/vetten), en dit dieet elke week(tijdens mijn kuur) 100/200 kcal op te voeren. Begrijp ik je dan goed??
Zojah? dan ga ik namelijk nieuw dieet opstellen...en hier ter keuring neer zetten. Ik probeer elk gedeelte(voeding,kuur,rust,training) 100% te krijgen, voordat ik met mn kuur start volgende week...zodat ik me tijdens de kuur max kan richten op massa aanzetten!
Jup, je begrijpt me goed. Je moet niet ineens enorme hoeveelheden naar binnen trappen, want voor je het weet word je moddervet.
Wat betreft de rijst. Ik snap niet wat daar moeilijk aan is. Stel je neemt 100gram ongekookte rijst per keer. Dan weeg je toch 400gram af, kook je en verdeel je over 4 maaltijden?!
OKay. Maar waarom kies je voor Eiwit 30%, Koolhydraat 50% en vet 20% in totaal?
Ik moet omdat ik ga kuren zeker zorgen dat ik rond de 50 gram eiwit per maaltijd binnenkrijg, toch? Is dan de verdeling van Eiwit 30%, koolhydraat 50%, vet 20% wel goed? ipv Eiwit 40%,kool:50%,vet 10% ? Niet dat ik je niet wil geloven, maar vraag me af waarom die indeling jouw voorkeur heeft.
Dat ik 50gr eiwit binnen moet krijgen per maaltijd denk ik naar aanleiding van het onderstaande stukje:
8. Hoe en hoeveel eiwit moet ik eten?
Gulden regel voor inname: 2 a 3 gram per kilogram lichaamsgewicht. Bodybuilders in een kuur kunnen gaan tot 5 gram per kilogram L.G. Uit de dagelijkse voeding moet tussen de 25 a 30 % eiwitten worden gehaald. Tijdens de 'cut' periodes mag dit nog verhoogt worden tot 40%. Gulden regel voor goede opname van eiwitten: in combi met koolhydraten. (extra suppletie met Zink en B6 helpt ook)
Komt uit sticky: eiwit fac> http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/eiwit-faq-3655/ .
Ik vraag me wel af hoe ik aan genoeg vet(20% per elke maaltijd...zodat in totaal per dag ook het vet% ook op 20% komt van totale inname) kom in elke maaltijd.
Cashew noten (ongezouten), lijnzaadolie of visoliecabs, walnoten ? Welke producten mis ik nog?
Ik zal een dieet opstellen en dat zal ik hier ter goedkeuring neerzetten.

@Ahnuld
Kijk mijn voedingsschema zit ook rond de 4300kcal, misschien vind je het wat.
http://forum.dutchbodybuilding.com/f46/prop-trenbolone-hgh-cycle-93620/index4.html
Overigens zit ik wel laag in me vet, maar dan kan je iets als kokosbrood toevoegen voor extra vetten en carbs.
Vette vis zoals zalm en hele eieren.
En 30% eiwit is wel genoeg hoor. Van 4000kcal 30% = 1200kcal = 300 gram eiwit = 3,5 gram per kg/lichaamsgewicht. En naarmate je kcals omhoog gaan, gaan de eiwitjes (en ook kh en vetten) omhoog.

Je pakt het serieus aan Ahnuld, dat gaat wel goed komen met die kuur van jou denk ik zo![]()