Fitness Seller

Wie weet wat het is ?

uncle nel

Novice
Waardering
0
Hallo ik ben net nieuw hier maar met een reden. Ben zelf fanatiek sporter en voornamelijk krachtsport. Sinds een half jaar kreeg ik last van mijn monnikkapspier en ben hiervoor in behadeling geweest bij fysio. Ging eerst goed daarna kwam pijn terug. Medio april begon de pijn voornamelijk aan de voorzijde bij mijn sleutelbeen met het borstbeen. Heb gewoon maanden niet goed geslapen en bij opstaan alles stijf en pijn aan sleutelbeen ook aanhecjting aan rechterschouder. Vervolgens naar arts gegaan die constateerde dat mijn sleutelbeen verdraaid was. Hij kon mij niet verder helpen of mij alleen cortnisone spuiten zetten( zal misschien niet zo geschreven worden). Mijn dringende vraag is wat is het wat ik heb en heeft iemand dit ook en zo ja wat kan ik doen. Heb al een half jaar niet meer zwaar kunnen trainen en de eerste 5 maanden geen gewicht meer aangeraakt. Alleen heb ik af en toe gerend om de conditie en het vetpercentage op peil te houden. Jullie kunnen je voorstellen als krachtsporter (bodybuilder) dat je erg gefrustreerd raakt als je geen oplossing vind.

Alvast bedankt voor de reacties die mij ozuden kunnen helpen.

Gr.

Het is waarschijnlijk een ontstoken aanhechting van deze spier en de gewrichtsbanden, waarbij pees/bindweefsel ontstoken is.
Die cortisone spuit helpt om de ontstekingsreactie en de pijn wat weg te nemen, maar neemt de oorzaak niet weg.
Deze ontsteking ontstaat namelijk door een zware of aanhoudende belasting van dit weefsel, terwijl de herstelcapaciteit onvoldoende is.
In jouw geval omdat het sleutelbeen verkeerd zat is dit waarschijnlijk bij grote inspanning gebeurd.
Het is een blessure die zijn tijd om te rusten nodig heeft, maar ik zou ook eens ten rade gaan bij een chiropraktiker om te kijken of hij het sleutelbeen goed kan zetten.
Ook zou ik onder begeleiding (er zijn healthcenters waar ook fysiotherapeuten aanwezig zijn om je te begeleiden) een oefenprogramma gaan doen om het herstel te stimuleren, want helemaal niks doen is bij zo'n blessure ook niet goed.
Als het dan beter gaat kun je in je vertrouwde gym weer zwaarder gaan.
En ik zou wel die spiergroepen waarbij je die schouder niet gebruikt gewoon blijven trainen (evt. op onderhoud)

Heb zelf zo'n zelfde soort blessure gehad! Wat mij erg heeft geholpen is zorgen voor een goede doorbloeding! Ik ging 2 keer per week zwemmen en dat heeft voor mij wonderen gedaan!

Ook kan warm afwisselen met koud kan zorgen voor een betere doorbloeding! Bijv een hittepit dan een ijzak en dan weer hittepit enz!

Zie de advies van bouwens62. Ik heb er namelijk 2 jaar over gedaan vooraleer het weg was :( en het ging dus pas weg nadat je bewust ervan wordt dat een goede doorbloeding je kan helpen.

Klopt goede doorbloeding doet wonderen. Probeer warmte af te wisselen met iets koels. Sauna met een koude douch bijvoorbeeld! is Zeer goed voor de doorbloeding

Powerblade zei:
Het is waarschijnlijk een ontstoken aanhechting van deze spier en de gewrichtsbanden, waarbij pees/bindweefsel ontstoken is.
Die cortisone spuit helpt om de ontstekingsreactie en de pijn wat weg te nemen, maar neemt de oorzaak niet weg.
Deze ontsteking ontstaat namelijk door een zware of aanhoudende belasting van dit weefsel, terwijl de herstelcapaciteit onvoldoende is.
In jouw geval omdat het sleutelbeen verkeerd zat is dit waarschijnlijk bij grote inspanning gebeurd.
Het is een blessure die zijn tijd om te rusten nodig heeft, maar ik zou ook eens ten rade gaan bij een chiropraktiker om te kijken of hij het sleutelbeen goed kan zetten.
Ook zou ik onder begeleiding (er zijn healthcenters waar ook fysiotherapeuten aanwezig zijn om je te begeleiden) een oefenprogramma gaan doen om het herstel te stimuleren, want helemaal niks doen is bij zo'n blessure ook niet goed.
Als het dan beter gaat kun je in je vertrouwde gym weer zwaarder gaan.
En ik zou wel die spiergroepen waarbij je die schouder niet gebruikt gewoon blijven trainen (evt. op onderhoud)

Met zo'n uitleg kan je zeker uit de voeten!
Denk inderdaad dat essentie van het verhaal is dat niets doen ook niet goed is! Belangrijk is om de oorzaak van je pijn te achterhalen en zoals powerblade ook voorstelt daar iets aan te doen.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor jullie commentaar. Ben inderdaad sinds 1.5 maand weer rustig bezig 3 keer in de week gehele lichaam. Borst en schouders op laag pitje de rest wat zwaarder. Hierbij probeer ik wel in het begin van de training 30 min cardio en dan voornamelijk crosstrainer te doen omdat ik hierbij ook mijn armen flink laat bewegen komt het sleutelbeen ook in actie voor de doorstroming van het bloed. Ben nu bij een osteophaat en zal dit eens bekijken of het iets helpt ook wil ik met visolie capsulles beginnen om mijn gewrichten beter te laten werken.

Terug
Naar boven