Fitness Seller

Wie wordt de volgende president van de States?

Peiling Peiling Wie wordt de volgende president van de States?

• McCain

Stemmen: 34 25,4%
  • Obama

Stemmen: 76 56,7%
  • Geen flauw idee, toon me de resultaten maar

Stemmen: 24 17,9%

• Totaal stemmers
    134
De peilingen geven Obama aan als winnaar, maar zoals in het verleden is dat vaker gebeurd in USA, (Bradley-effect), dat een donkere politicus in peilingen voor staat.

In de polls geven de kiezers aan toch wel op een donkere kandidaat te stemmen maar eenmaal in het kieshokje wordt het toch de blanke >McCain.

Dus ik denk dat het McCain wordt.

Obama wordt het hoogstwaarschijnlijk. Zijn top-advisor & zijn economic-advisor zijn een member of 'Skull & Bones'. Voor zover ik weet geeft McCain daar geen banden mee. Obama moet het dus wel worden, het kan natuurlijk niet zo zijn dat Skull & Bones een keer niet de macht krijgt...

• Topic Starter Topic Starter
Ik denk dat het ondanks alles nog zeer close zal worden. In huidige situatie zou je verwachten dat Obama op zijn sloffen wint, maar die huidskleur blijft hem parten spelen. Maar hij zal het halen, het is bijna ondenkbaar dat McCain nu nog wint.

Klusmier, onze reporter ter plaatse :)

Obama wordt het hoogstwaarschijnlijk. Zijn top-advisor & zijn economic-advisor zijn een member of 'Skull & Bones'. Voor zover ik weet geeft McCain daar geen banden mee. Obama moet het dus wel worden, het kan natuurlijk niet zo zijn dat Skull & Bones een keer niet de macht krijgt...

conspiracyverhalen over een dispuut vol rijkeluiszoontjes :roflol:

En het aftellen begint...

Hoogstwaarschijnlijk wordt het Obama en heb ik mooi $20 verdiend.
Mocht het toch McCain worden, dan is ook dat zo heel slecht nog niet. McCain is redelijk links voor een republikein en heeft een tijd terug zelfs overwogen om over te stappen toen bleek dat z'n eigen parTeden hem niet genomineerd hadden.

Hoe het ook zij, in de VS heeft de president niet eens zo heel veel macht, hoewel velen dit denken.
De meeste macht komt van het House of Representatives en de Senate, die beide overheersend democratisch zijn. :banana:

We hebben de laatste weken echt geweldige discussies gehad op het werk. Veelal moet ik het als Europees liberaal het opnemen tegen stroefe republikeinen, wat voor verhitte dialogen zorgt. Maar ik heb ook veel geleerd over het wel en wee van de Amerikaanse overheid, wat me erg interesseert. Helaas mag ik niet stemmen als NL staatsburger, maar ik zorg dat ik iig 'vocaal' stem.

Laatste nieuws 11:15p ET (= 5:15 NL tijd):

Barack Obama: 51%
John McCain: 44%

bron: CNN's poll of polls

Ok "Daniel1986"

Hoe het ook zij, in de VS heeft de president niet eens zo heel veel macht, hoewel velen dit denken.
De meeste macht komt van het House of Representatives en de Senate, die beide overheersend democratisch zijn.

Dus de president is eigenlijk een marionet?

Dus de president is eigenlijk een marionet?

denk nu eens logisch na..
denk je dat de echte machthebbers in deze wereld.. die niet verkozen hoeven te worden.. gaande van CEO van Coca tot Monsanto..
Al (hun) de macht in de hand van 1 persoon gaan leggen...
wat een grap.. echt goedgelovig.. :D

ps: het zijn deze heren die de campagnes sponsoren (en ook kiezen wie mag lopen voor hun).. en wat zouden die als tegenprestatie wensen? niks of misschien: GEHOORZAAMHEID

denk nu eens logisch na..
denk je dat de echte machthebbers in deze wereld.. die niet verkozen hoeven te worden.. gaande van CEO van Coca tot Monsanto..
Al (hun) de macht in de hand van 1 persoon gaan leggen...
wat een grap.. echt goedgelovig.. :D

ps: het zijn deze heren die de campagnes sponsoren (en ook kiezen wie mag lopen voor hun).. en wat zouden die als tegenprestatie wensen? niks of misschien: GEHOORZAAMHEID

Damn...Ik kan je effe geen karma geven, maar jij snapt het helemaal. :thumb:

Geen karma van mij want je snapt het niet.

Wel degelijk heeft Bush, juist hij, keuzes gemaakt vanuit zichzelf waar zijn adviseurs (Karl Rove) het niet mee eens waren.

Complot theorieen vieren weer hoog tij:D

Terug
Naar boven