Fitness Seller

wiet of alcohol

Peiling Peiling wat is ongezonder?

• joint

Stemmen: 24 22,0%
  • alcohol

Stemmen: 85 78,0%

• Totaal stemmers
    109
Alcohol is ook een drug, waarom ben je niet consequent ?

Je zou alles met mate doen en zo is weed niet schadelijk. Als je elke dag smoort, dan vraag je er wel om natuurlijk. Zeg eens, waarom zo de grote haat jegens drugs ? Er moet wel iets gebeurds zijn dat je zo nauw bij het hart ligt.

Alcohol is ook een drug, waarom ben je niet consequent ?

Je zou alles met mate doen en zo is weed niet schadelijk. Als je elke dag smoort, dan vraag je er wel om natuurlijk. Zeg eens, waarom zo de grote haat jegens drugs ? Er moet wel iets gebeurds zijn dat je zo nauw bij het hart ligt.
Ik kom uit Venlo neem aan dat dat toch genoeg moet zeggen.

Die geweldige stad welke nog in de EU is besproken omdat ze een drive-in shop wilde beginnen.

Leuk die troep op straat, kinderen die de eerste dag naar school gaan en dan thuis komen en papa vertellen dat ze nu al weten waar ze moeten zijn om drugs te kopen.

En begin me niet over een goed toezicht want het is al aangetoond dat dat niet mogelijk is.

Je hebt niet gezegd waarom je er last aan hebt...
Is het om de overlast ?

Je hebt niet gezegd waarom je er last aan hebt...
Is het om de overlast ?
Onder andere, maar ook het gevaar dat het vormt hoe snel kinderen er mee in aanraking komen.

Drugs zal nooit totaal uitgebannen kunnen worden maar dient wel zo beperkt mogelijk verkrijgbaar te zijn om zo kinderen te kunnen beschermen.

Maar hoe komt het dat je niet zo hard tegenover alcohol staat en wel tegen andere soorten drugs ? Al je contra-argumenten gelden natuurlijk ook voor die eerste drug en zelfs in een veel groter mate.

Alcohol is puur vergif voor je lichaam.

Maar hoe komt het dat je niet zo hard tegenover alcohol staat en wel tegen andere soorten drugs ? Al je contra-argumenten gelden natuurlijk ook voor die eerste drug en zelfs in een veel groter mate.
Alcohol brengt een ander milieu met zich mee. Iemand die eens in de maand uit gaat en zich bezat heb ik geen moeite mee gezien café's niet noodzakelijk een negatieve invloed zijn op hun omgeving.

Mensen welke dag in da uit aan het bier of andere drank zitten denk ik precies hetzelfde over.

Alcohol brengt een ander milieu met zich mee. Iemand die eens in de maand uit gaat en zich bezat heb ik geen moeite mee gezien café's niet noodzakelijk een negatieve invloed zijn op hun omgeving.

Mensen welke dag in da uit aan het bier of andere drank zitten denk ik precies hetzelfde over.

En daar ben ik het wel mee akkoord !

Welke problemen heb je dan met mensen die een paar keer per jaar jointjes smoren op de strand, bos, huiskamer,...of anders gezegd, je niet lastigvallen.
Tuurlijk heb je altijd kloothommels zitten in elk groep, maar dat neem je er gewoon erbij. Jij zet de nadruk erg hard op alle drugs, behalve alcohol, wat ik gewoon raar vind. Zo'n grote haat tegenover een jointje snap ik dus niet, laat staan andere empathogene middelen zoals paddo's, cacti, lsd....
Die zijn zo onschuldig dat je echt totaal niet voor rede vatbaar moet zijn om er zo hardnekkig 'ertegen' te zijn, gewoon omdat het onder de 'drugswet' valt.
Ik snap de haat dus echt niet hé??? Ik begin te geloven dat degenen die er zo ertegen zijn, het juist zo goed als niks ervan weten.

Hersenspoeling. Alcohol is maatschappelijk geaccepteerd.

Welke problemen heb je dan met mensen die een paar keer per jaar jointjes smoren op de strand, bos, huiskamer,...of anders gezegd, je niet lastigvallen.
Tuurlijk heb je altijd kloothommels zitten in elk groep, maar dat neem je er gewoon erbij. Jij zet de nadruk erg hard op alle drugs, behalve alcohol, wat ik gewoon raar vind. Zo'n grote haat tegenover een jointje snap ik dus niet, laat staan andere empathogene middelen zoals paddo's, cacti, lsd....
Die zijn zo onschuldig dat je echt totaal niet voor rede vatbaar moet zijn om er zo hardnekkig 'ertegen' te zijn, gewoon omdat het onder de 'drugswet' valt.
Ik snap de haat dus echt niet hé??? Ik begin te geloven dat degenen die er zo ertegen zijn, het juist zo goed als niks ervan weten.
Jongen ik weet er voldoende van, heb genoeg mensen er aan zien onderdoor gaan in mijn directe omgeving.

Jongen ik weet er voldoende van, heb genoeg mensen er aan zien onderdoor gaan in mijn directe omgeving.

Leer dan middelen als LSD kennen.
Ik ken genoeg mensen die na enkele lsd trips een compleet ander beter gezonder mens zijn geworden.

Langs de andere kant kan ik jouw visie ook begrijpen ....

Als je jezelf klem zuipt van de alcohol, of je neemt illegale drugs.
Een roes is een roes. Die van alcohol is vaak nog vele malen sterker

Ten onder gaan door empathogene middelen ? Misschien door veelvuldig gebruik van harddrugs ja, maar toch niet door salvia of lsd ? Je kan daarbij niet eens OD'en en ze zijn niet verslavend, dus hoezo ten onder gaan ? Tenzij men non-stop doen en al hun verantwoordelijkheden opschuift, maar dat gebeurt bij enkelingen en geen grote groep.
Er zijn mensen die ook ten onder gaan van alcoholisme...dus wederom bekijk je het zeer selectief.

Maar wiet op zich verslavend? Zo kan je natuurlijk stellen dat zowat alles verslavend is als het een gewoonte wordt. Toch wel een nuance dat veel uitmaakt. Alcohol is wel verslavend op zich en zelfs niet eens een klein maatschappelijk probleem in die zin dat je het kan negeren.

Ze hebben wiet ook voor een reden geklasseerd als soft-drug en alcohol als harddrug, niet dat dat altijd even logisch is, maar in dit geval lijkt het me gewoon juist.
Alles kan ook een verslaving worden. Alleen het ene is een gezonde verslaving en het andere een ongezonde. Wiet is een zeer ongezonde gewoonte/verslaving. 1 joint is even schadelijk als 1 pakje sigaretten (sommigen geloven zelfs erger). Terwijl 1 glas alcoholhoudende drank per dag de gezondheid bevorderd. Alcohol is een giftige stof, maar alleen boven een bepaalde dosis schadelijk. Wiet is aan elke dosis schadelijk.

Alcohol is helemaal GEEN harddrug. Alcohol is uberhaupt geen drug IMO. Het is een stofje met toxische eigenschappen dat in beperkte dosis onschadelijk is en niet leidt tot verslaving. Natuurlijk verandert dat in hoge dosis. Maar hetzelfde geldt voor alle andere voeding (waar imo ook alcohol onder valt): als jij per dag 10 pannen spek en 50 eieren gaat eten zal je ook niet lang gezond blijven.

De conclusie blijft dus: wiet één van de schadelijkste drugs, en dus onterecht geklasseerd als soft-drug. Er zijn namelijk genoeg zogenaamde harddrugs die minder schadelijk kunnen zijn dan wiet. Vraag maar aan Marky...

Vanuit bodybuilding perspectief is dat niet geheel waar.

Als duursporter zou ik alcohol ook verkiezen boven wiet omdat die cals er toch zo weer worden afgebrand en spiermassa verlies op zo'n frame nauwelijks te merken valt. En het allerbelangrijkste, je ontziet je longen.

Maar als bodybuilder is je massa je lief en je vetpercentage eveneens. 1 bier zit al 120 lege cals in, vetraagd stofwisseling, vitamine/mineralen/water ontrekking, verlaagde testosteron etc.

Maar goed, ik smoke zeker niet elk weekend maar àls ik het dan wel doe, nicotine vrij en die wiet die over m'n longen gaat neem ik voor lief.

En voor beide geldt dat je beter 2 dagen na je laatste training gaat genieten. Op vrijdag avond zwaar benen trainen en diezelfde avond smoken of drinken is veel funester dan met een spierpijnloos fysiek.

Vanuit bodybuilding perspectief is dat niet geheel waar.

Als duursporter zou ik alcohol ook verkiezen boven wiet omdat die cals er toch zo weer worden afgebrand en spiermassa verlies op zo'n frame nauwelijks te merken valt. En het allerbelangrijkste, je ontziet je longen.

Maar als bodybuilder is je massa je lief en je vetpercentage eveneens. 1 bier zit al 120 lege cals in, vetraagd stofwisseling, vitamine/mineralen/water ontrekking, verlaagde testosteron etc.

Maar goed, ik smoke zeker niet elk weekend maar àls ik het dan wel doe, nicotine vrij en die wiet die over m'n longen gaat neem ik voor lief.

neem toch een spacecake, schaad je longen niet
+ vitaminen/mineralen en lekkere kalorien
+ Van een cake ga je meer uit je bol.

Wiet slikken zou je idd elk weekend kunnen doen. Dan voel je ook echt niets zoals een droge huid, zachtere shape.

Dan is het overigens net zoals paddo's of LSD, geen lichamelijke nadelen. En het effect veel en veel milder.

Nadeel vind ik dat orale inname lang duurt voordat je echt wat voelt en je best veel nodig hebt. Maar het werkt wel een volledige dag.

In Indonesie mag wiet in het eten zitten maar roken is beslist zeer strafbaar en verboden.

sorry Big T, maar ik gaan helemaal niet akkoord met je. Ja ik hoor mensen zeggen 1 joint = 1 pak siggaretten , raar dat op de (nieuwe) lijst van 'gevaarlijkste' drugs , tabak in de top 10 staat en wiet niet. Zelfde met alcohol , is gewoon een (maatschappelijke) geaccepteerde harddrugs. Het is schadelijker , het is lichamelijk verslavend en als je er teveel van neemt heb je de kans om dood te gaan.

Mijn vraag is als wiet zo schadelijk is zoals je beweert , waarom wordt het dan voorgeschreven voor veel verschillende aandoeningen?

Alles kan ook een verslaving worden. Alleen het ene is een gezonde verslaving en het andere een ongezonde. Wiet is een zeer ongezonde gewoonte/verslaving. 1 joint is even schadelijk als 1 pakje sigaretten (sommigen geloven zelfs erger). Terwijl 1 glas alcoholhoudende drank per dag de gezondheid bevorderd. Alcohol is een giftige stof, maar alleen boven een bepaalde dosis schadelijk. Wiet is aan elke dosis schadelijk.

Alcohol is helemaal GEEN harddrug. Alcohol is uberhaupt geen drug IMO. Het is een stofje met toxische eigenschappen dat in beperkte dosis onschadelijk is en niet leidt tot verslaving. Natuurlijk verandert dat in hoge dosis. Maar hetzelfde geldt voor alle andere voeding (waar imo ook alcohol onder valt): als jij per dag 10 pannen spek en 50 eieren gaat eten zal je ook niet lang gezond blijven.

De conclusie blijft dus: wiet één van de schadelijkste drugs, en dus onterecht geklasseerd als soft-drug. Er zijn namelijk genoeg zogenaamde harddrugs die minder schadelijk kunnen zijn dan wiet. Vraag maar aan Marky...

1 joint = 10 pakje sigaretten ?
Van waar haal je dat onzin ? Komaan, nicotine is een van de meest verslavende drugs (persoonlijk had ik meer moeite om te stoppen met roken dan coke te snuiven) en met alle 1000'den (?) kankerverwekkende stoffen dat daar inzit, vind ik de vergelijking toch echt wel bizar ze.

Alles heeft zijn voordelen en nadelen als je ze met mate doet. Alcohol heeft zoals gezegd positieve eigenschappen, maar ook negatieve. Hetzelfde geldt ook voor weed.

Terug
Naar boven