MuscleMeat

wiet of alcohol

Peiling Peiling wat is ongezonder?

• joint

Stemmen: 24 22,0%
  • alcohol

Stemmen: 85 78,0%

• Totaal stemmers
    109
Een lijntje zuivere cocaine is heus niet slechter dan een hele bak bier ... maar hier gaan we weer, drugs met elkaar vergelijken is als appelen met peren vergelijken. Is ook van veel te veel afhankelijk

- zuiverheid van het product
- de mate waarin het wordt genomen
- de frequentie hoe kort men achter elkaar gebruikt
- ....

Dat snap ik, maar ik zei ook een avondje aan de coke, misschien had ik dat snuifie weg moeten laten ;)

Maar als je dus op een avond, ook al is 't 5 gram, wegsnuift, ben je alsnog volgende dag minder naar de klote als wanneer je een krat bier leeg zuipt.

Even simpel, drugs zijn voor hersenloze losers welke in het dagelijks leven niet kunnen slagen op sociaal of werkgebied en hun vertier dan maar gaan zoeken in een droomwereld.

Liever een keer in de maand dronken van de drank en weten dat je een leven hebt dan aan de drugs en een probleem gaan vormen voor de maatschappij.

(Ik zal juichen op de dag dat er iemand een handgranaat in een shop naar binnen werpt).

Liever een keer in de maand onder invloed van drugs en weten dat je een leven hebt, dan elke dag aan de drank en een probleem voor de maatschappij zijn.

Cirkel heeft waarschijnlijk een vriend verloren door drugs. Zijn vriend zag namelijk dankzij lsd, paddo's, ketamine...wat voor onzin nazisme is.

Wat nou als ik niks geen van beide gebruik...

wat is eigenlijk ongezonder?
een joint voor het stappen of 10 bier tijdens het stappen?
Een joint is ongezonder dan één pint. Maar ik weet niet in welke verhouding alcohol ongezonder wordt. Volgens mij moet je heel veel alcohol drinken om de schadelijkheid van één joint te benaderen. Denk dat een bak bier op één avond wel in de buurt komt.

De uitslag van de poll is totaal niet relevant, omdat er geen dosering gegeven werd.

Het is toch algemeen bekend dat alcohol vele malen schadelijker is, toch.

Even simpel, drugs zijn voor hersenloze losers welke in het dagelijks leven niet kunnen slagen op sociaal of werkgebied en hun vertier dan maar gaan zoeken in een droomwereld.

Liever een keer in de maand dronken van de drank en weten dat je een leven hebt dan aan de drugs en een probleem gaan vormen voor de maatschappij.

(Ik zal juichen op de dag dat er iemand een handgranaat in een shop naar binnen werpt).

tolet-s300x353-944.jpg

BBC NEWS | Health | Scientists want new drug rankings

Kun jij ook aan de andere kant bewijzen dat alcohol niet minder schadelijk is ? Weed is niet verslavend en kan je niet mee overdoseren, terwijl je bij alcohol wel kan. Uiteindelijk, als je ze verstandig gebruikt, dan is er met beide niks mis mee. Alleen, alcohol is verslavend.

Laatst bewerkt:
Wiet is ook in zekere mate verslavend. Het wordt een gewoonte om het te doen, een verlangen.

Is hasj of wiet verslavend
Je kunt onderscheid maken tussen lichamelijke afhankelijkheid en geestelijke afhankelijkheid. We spreken van lichamelijke afhankelijkheid als je lichaam protesteert wanneer met gebruik van een middel wordt gestopt (ontwenningsverschijnselen). Bij het gebruik van hasj en weed treedt dit niet op. Ook heb je niet steeds meer nodig om hetzelfde effect te bereiken. Daarbij is het ook niet zo dat blowen automatisch leidt tot behoefte aan zwaardere drugs. Geestelijke afhankelijkheid houdt in dat je steeds sterker naar het middel verlangt en je eigenlijk niet meer prettig kan voelen zonder. Bij een deel van de gebruikers is dit het geval, met name bij degenen die vaak gebruiken (bijvoorbeeld elke dag). Dit geldt nog sterker wanneer je gebruikt om de werkelijkheid te ontvluchten, bijvoorbeeld uit verveling of gebrek aan toekomstperspectief. Voor deze gebruikers kan de situatie ontstaan dat alleen hasj of weed nog belangrijk zijn, de rest is niet interessant.

Jongeren Informatie Punt

Wiet is ook in zekere mate verslavend. Het wordt een gewoonte om het te doen, een verlangen.

Maar wiet op zich verslavend? Zo kan je natuurlijk stellen dat zowat alles verslavend is als het een gewoonte wordt. Toch wel een nuance dat veel uitmaakt. Alcohol is wel verslavend op zich en zelfs niet eens een klein maatschappelijk probleem in die zin dat je het kan negeren.

Ze hebben wiet ook voor een reden geklasseerd als soft-drug en alcohol als harddrug, niet dat dat altijd even logisch is, maar in dit geval lijkt het me gewoon juist.

Haha , 1 pint met 1 joint vergelijken kan je niet. Feit is dat alcohol harddrugs is en legaal is en weed is softdrugs en illegaal (in belgie). Uit ervaringen vind ik het veel leuker om met een groep stoners iets te doen dan met dronkaard waar er toch altijd hetzelfde gebeurt.

Als wiet zo ongezond is , waarom schrijven de docters het voor voor verschillende ziektes ( achter chemo zelfs ).

Ik ga voor de joint.
Op me 15 en 16e was ik elk weekend dronken, soms vaker. Elkde ochtend voelt dan gewoon k*t aan. Nu drink ik helemaal niet meer (lees 1x per half jaar ofzo bijv op vakantie) en blow ik zo once in a while... Dat bevalt mij veel beter:) geen kater of wat dan ook. + als je dronken ben voel je je k*t, en als je stoned bent voel je je lekker:)

ik blow al vanaf mijn 15e elke dag, ik ben nu 18 en heb tot heden nog geen nadelige effecten van het blowen ondervonden. Ik denk dat al zou ik vanaf mijn 15e elke dag hebben gezopen dat het wat slechter met mij gestelt was. En daarbij ken ik wel veel mensen die succesvol zijn geworden en elke dag blowen. Dus ik durf met zekerheid te zeggen dat 1 joint veel minder slecht voor je is dan 10 bier! :)

De onzinnigheid hier dat wiet niet verslavend is alleen omdat je lichaam er niet op den duur naar gaat vragen, nooit gehoord van gewenning of geestelijke verslaving?

Drugs zijn een gevaar voor de samenleving.

1. Dealers dienen publiekelijk geëxecuteerd te worden om een duidelijk voorbeeld te stellen.

2.Op bezit van meer dan 5gram wiet dient iemand aangemerkt te worden als dealer.

Terug
Naar boven