Fitness Seller

Wilde stier in een porseleinen kast

Falstyr

Competitive Bodybuilder
Waardering
82
Lengte
1m78
Massa
126kg
Dacht laat ik ook eens een logje hier bij gaan houden. Was ergens op 23 jarige leeftijd in 2007 begonnen met 115kg en 28% vet. Heb eerste jaar of anderhalf alleen maar gecut. Eindigde toen met zo'n 82kg bij 13-14% vet. Toen een tijd gekloot met half bulk/half cut en de resultaten waren dus ook half om half en teleurstellend. Afgelopen jaar of anderhalf schijt aan me vet% gehad en gewoon non-stop gebulkt. Veel tijd besteed aan het verbeteren van techniek en flink vooruitgang geboekt qua kracht.

Op moment ben ik bezig om van 130kg met 30% vet weer wat te zakken in vet% zodat ik weer iets onder de 20% kom. Gebruik een Push/Pull schema. Omdat deadliften op moment totaal niet goed voelt doe ik Hang Cleans en Rack Pulls.

Zo dat is dan even een korte samenvatting van de afgelopen jaren. Me huidige 1RM's zijn 210kg op de deadlift. Maar de laatste maand of anderhalf is de "groove" volledig verdwenen. Eerst kon ik niet veel tillen omdat me linkerhand beetje naar de klote was. En nu voelt het gewoon al fout aan zodra ik de barbell vast pak. Ben benieuwd wanneer dit weer in orde komt.

200kg squat voelt aan als een magneet. Had dat ook met 100kg. Het is gewoon lastig om er van los te komen. Zodra ik er 15-20kg los van ben gekomen gaat het weer vanzelf. Moet dus geduld hebben.

Bench Press is 1x125kg, maar boeit niet echt. Als ik ergens rond de 150kg kom vind ik het best. Dan gooi ik het permanent uit me schema en ga dan puur richten op bench varianten gericht om een betere Log Press te krijgen.

Qua doelen...wil ik 300+ squaten en deadliften en een flinke Log Press ontwikkelen.

• Topic Starter Topic Starter
Trainingen van afgelopen week...

-Zaterdag 30 Januari
Was met een paar mensen naar Tilburg gegaan om daar een mini-meet training te doen. Voelde me ziek en rampzalig. Toch flink bezig geweest op de bench press. Full Stop op de borst t/m 115kg en dan met een touch 'n go op de 120 en 125kg. De fail op 130kg is niet vreemd, maar vermoed die ook wel te kunnen als de 115 en 125kg overgeslagen worden en zo energie bespaar. Vervolgens afgerond met een 16reps op 80kg.

Zag al behoorlijk wat sterretjes laatste 2-3 sets van het benchen. Toch nog een 1x190kg squat met full stop onderin er uit weten te persen. Daarna nog een Seated Cable Row met 15-20reppers gedaan als afronding.

-Woensdag 3 Februari
Dit was een Pull Dag. Ik doe de cleans voor de explosiviteit en conditie en beperk het gewicht door een strikte militairy press er mee te doen. Puur voor vet verbranding anders zou ik wel zwaarder gaan en het press gedeelte door een Push Press te doen of in zijn geheel weg te laten en puur op de Clean concentreren. Afijn opwarm sets met 45kg was zo licht dat het Snatches werden. Daarna 8x3 65kg Hang Cleans & Militairy Presses gedaan.

Me linker hand voelt de laatste week of anderhalf weer wat beter aan. Kan nu eindelijk zonder het idiote gehannes met straps weer een beetje fatsoenlijk gewicht hanteren. Denk aan 2 sets van 8-10reps 100kg Bent over Rows na lange tijd en daarna nog wat DB Rows opbouwend van 40 naar 50kg.

-Vrijdag 5 Februari
Vandaag een Push Dag gehad. Begon met wat opwarm sets. Plan was 8x3 Bench Press en koos voor een lichte 100kg om er weer in te komen. Maar me trainings maatje liep wat sets voor dus deed 6x3 en de laatste set gewoon 6 reps ter compensatie. Sommige sets waren touch 'n go en anderen full stop op de borst. Me schouders voelde nog wat stroefjes, maar verder ging het wel lekker.

5x5 160kg squat er na was dodelijk. Denk dat ik het aanpas om voorlopig op te werken naar een 1x5 top set. Ik had het gevoel dood te gaan. 2 oefeningen later stond ik nog naar lucht te happen. En dat terwijl ik 2 weken terug nog gewoon 5x5 170kg deed, maar dat was zonder nog een intense oefening voor af.

Close Grip Bench Press volgde 3x8 met 80kg en de work-out afgerond met een Good Morning 3x8 100kg.

Dan zijn we nu helemaal bij. Volgende update zal maandag zijn.

Laatst bewerkt:
Hoi Falstyr!

Leuk dat je ook een log gaat bijhouden...suc6 met je doelstellingen (alhoewel ik natuurlijk niet graag lees dat je de bench niet echt "boeit" ;)).

Biceps en borst oefeningen heb ik sinds dag aan al mentaal niet echt veel zin in. Vind het beachboy troep lol. Maar ja vanuit kracht oogpunt moet de bench niet al te ver achter raken op de rest. Ben niet voor niks naar jouw gekomen voor hulp, want presses heb ik van nature enorm veel moeite mee. Dusver stel ik je hulp enorm op prijs en heb al aardig wat vooruitgang weten te boeken :D

Biceps en borst oefeningen heb ik sinds dag aan al mentaal niet echt veel zin in. Vind het beachboy troep lol. Maar ja vanuit kracht oogpunt moet de bench niet al te ver achter raken op de rest. Ben niet voor niks naar jouw gekomen voor hulp, want presses heb ik van nature enorm veel moeite mee. Dusver stel ik je hulp enorm op prijs en heb al aardig wat vooruitgang weten te boeken :D

Alex Moonen heeft - zoals te lezen valt in zijn log - behoorlijke progressie geboekt op de loglift sinds hij serieus is gaan bankdrukken!
Het zal niet voor iedereen zo werken...maar schaadt het niet baat het niet, toch? ;)

Ik stel het op prijs dat je mijn "hulp" wat het BD betreft hebt ingeroepen en het doet met goed dat je ook al aardig wat progressie hebt weten te boeken :).

Push Dag

*hijg hijg puf puf*

Waar te beginnen...

Voor de work-out voelde ik me zoals vaker heel erg duf. Ik nam mijn normale dosering Super Charge en voor het eerst had ik begin van de work-out het gevoel dat me hartslag door het plafond ging.

Het squaten begon best aardig, maar toen kwam ik bij de 8x3 werk sets aan. De 165kg voelde van het begin tot het eind ontiegelijk zwaar aan. Had af en toe het gevoel alsof het van me rug zou vallen. Ook kreeg ik last van mijn brachialis. Toch alle sets voltooid en stond naar lucht te happen.

Ergens na de 4e set bij het benchen kreeg ik mijn lucht terug. Maar merkte dat ik na de sets de stang rustig los moest laten. Buitenkant van me schouders bouwde zo'n enorme druk op dat het pijn deed om de stang snel los te laten. Vandaar de barbell dus rustig los laten zodat de spanning gestaag het lichaam verliet. Me trainings maatje liep beetje voor op sets, omdat hij minder opwarm sets hoeft te maken. Dus op een gegeven moment deed ik 10 reps met de 105kg om weer gelijk met hem te komen qua sets.

Vervolgens besloten we in plaats van een Zercher Squat maar een Yoke Squat te gaan doen. De vangers werden ingesteld op tepel hoogte en de barbell er op beladen met schijven. Het ging verassend makkelijk na een ruk begin van de workout met een mooie PR op een 310kg. Een apart gezicht om al mijn 20kg schijven beladen te zien met nog een 15 en 10kg schijf. Er blijft zo enorm weinig ruimte aan de barbell over dus moet zeker voor 40-50kg schijven gaan kijken.

De training werd afgerond met een Close Grip Bench Press. Ook hier een volume PR met 100kg. En ook nu moest ik de barbell weer rustig los laten in verband met de spanning aan de buitenkant van me schouders.

Nu mijn Dark Matter weg zuipen en chillen op de bank...

Droge Cijfers
Squat
65kg x 8
90kg x 6
115kg x 3
140kg x 3
165kg x3
165kg x3
165kg x3
165kg x3
165kg x3
165kg x3
165kg x3
165kg x3

Bench Press
40kg x 5
60kg x 5
80kg x 5
100kg x 5
105kg x5
105kg x 5
105kg x 10
105kg x 5

Yoke Squat
180kg x 6
220kg x 6
250kg x 6
270kg x 6
290kg x 6
310kg x 1

Close Grip Bench Press
70kg x 6
80kg x 6
90kg x 6
100kg x 5

Laatst bewerkt:
lekkere volume en goede gewichten bij het kniebuigen :D

Bedankt, maar ben zelf niet tevreden met de paralel squat. De laatste week of anderhalf voelen de gewichten enorm zwaar aan. De 165kg leek net een 190kg gevoelsmatig. Zal wel effect zijn van de cut waar ik nu in zit.

Sinds het moment dat ik wakker werd zat me linkerhand weer te zeuren. Zal het koude weer wel zijn, maar het is echt irritant aangezien ik er al sinds kerst ongeveer mee loop. Hierdoor kan me linkerhand niet de nodige grip leveren om fatsoenlijk mijn rug te trainen.

Toch blijven we het elke keer proberen. Vandaag met als eerste Hang Cleans en strikte Militairy Presses. De opwarm sets zat wel goed qua explosiviteit waardoor het meer snatches werden dan cleans. De rust bij de werk sets bleef laag waardoor het zoals gewoonlijk erg pittig was. Halverwege begonnen me schouders te branden en kreeg ze nauwelijks meer omhoog. Ook begon me explosiviteit minder te worden. Uiteindelijk de laatste set geeindigd met 1 rep in plaats van de geplande 3.

Vervolgens probeerde ik de Rack Pulls met het idee om zo hoog mogelijk te gaan. Althans zo hoog als me linker hand het zou toe laten. En ja hoor...verder dan de 120kg kwam het niet. Erg frustrerend, want ik weet dat het makkelijker 200+ hoort te zijn.

Toen maar verder met Bent over Row. Wilde wat nieuwe gewichten proberen dus bleef wat lager in reps. Ondanks een zeurderige hand toch een PR gezet op 105 en 110kg. Meteen door met DB Row's wat ook wel redelijk ging. Me trainingsbuddy liet ik even de 50kg optillen voor de fun en hij deed er een moeizame 1handed deadlift mee hehe.

Overall vond ik het een redelijke work-out.

Droge Cijfers
Hang Cleans & Militairy Presses
45kg x3
45kg x3
55kg x3
68kg x3
68kg x3
68kg x3
68kg x3
68kg x3
68kg x3
68kg x3
68kg x1

Rack Pulls
100kg x 5
120kg x 3

Bent over Row
60kg x 10
80kg x 8
100kg x 6
105kg x 6
110kg x 6

DB Row
45kg x 8
45kg x 8
50kg x 8

Wat een lappen tekst man. ;)
Niet mieten en gewoon deadliften kerel!

Suc6.

Lol het is jou schuld met je strongman training na kerst dat er 2 vingers naar de klote zijn :P Maar probeer wel elke keer zoveel mogelijk er uit te halen.

Niet echt een work-out, maar had gewoon even niks te doen. Dacht laat ik eens weer wat ouderwetse Push Presses doen. Me schouders doen nog aardig wat zeer van gisteren, maar toch ging het best aardig.

Bij de 80kg vroeg ik me af wat te doen. Een single en dan verder gaan of 2x2 en dan verder kijken wat er nog mogelijk was. De 80kg ging beide keren erg makkelijk.

Vroegah had ik er toch best moeite mee met me linker arm/schouder. Deze begon te trillen bij de overhead gestrekte stand. Die arm ging soms ook naar achteren tot het punt dat het leek alsof me arm helemaal zou afbreken. Vandaag nergens last van gehad. De trainingen van de afgelopen maanden werpen hun vruchten af.

Na die 80kg nog even door gegaan. Me oud PR evenaart en een nieuwe neergezet op 100kg :D Kan gewoon niet geloven hoe easy het was. Alleen de 95kg gaf even meer moeite bovenin dan de 100kg. Er zat duidelijk nog wat meer in, maar spaar mijn spiertjes liever voor de 8x3 bench morgen.

Had al tijdje geen Push Press of overheads meer gedaan. Dus dat benchen, incline benchen en close grip benchen volgens Huggy's opzet werpt inderdaad zijn vruchten af. Thanx buddy... Draag mijn 100kg PR op aan jouw :D

Droge Cijfers
Push Press
20kg x 10
60kg x 3
70kg x 3
80kg x2
80kg x2
90kg x 1
95kg x 1 (PR +5kg)
100kg x 1 (PR +10kg)

http://www.youtube.com/watch?v=okQHSuYelj4

teringg jij hebt een bol hoofd gekregen

Is maar goed dat ik voor kracht train en niet als een botjebuilder.

Netjes die Push Press van dat filmpje. Zat misschien nog meer in?

Sterke pushpress kerel, ziet er idd uit alsof er nog meer in zit

Had gisteren al Hang Cleans & Presses gedaan, morgen lading bench sets. Triceps en schouders krijgen aardig wat klappen. Daarom wilde ik niet nog zwaarder, maar zat er wel nog even aan te denken. Bewaren het voor een volgende keer ;)

Sterk! Zat sowieso wel nog wat meer in.

En vorige keer zei je nog bij DJs dat je overhead slecht was:p.

In verhouding zijn al mijn presses rampzalig hehe. Maar er is een verschil. Die smalle boom van DJ's kan ik nog vrij zwaar doen. Toen ik voor het eerst de IFSA Log probeerde was ik angstig en durfde niet vol uit te gaan en dat ding voelt zwaarder aan dan verwacht. Als ik die log clean op me borst ben ik bang achteruit te vallen. Met uitstoten sta je ook iets naar achter en is het gevoel idem. Het voelt niet bepaald veilig aan hehe. Beiden voeten naast elkaar doe ik dan echt niet...zet voor mentale rust 1 voet iets naar achter om te voorkomen dat ik achteruit val. I know...pathetic :(

Terug
Naar boven