Fitness Seller

Wilde stier in een porseleinen kast

pfff nice benching man !! :eek:

• Topic Starter Topic Starter
Laatste 2 weken knalt het inderdaad omhoog. Geen idee waar het opeens vandaan komt. Heb dat ook met andere oefeningen. Dan is het tijd stil staan en knokken voor elk beetje winst en daarna vliegt het in no time omhoog en staat het weer stil. Hopelijk blijft deze rush nog gaande tot de 150-160kg behaald is :D

Proficiat met je nieuwe pr...ik wist dat er meer inzat!
Deze keer eens niet "moe" gemaakt met onnodig veel setjes vooraf.
Verstandig! Nog effies en je hebt een nieuwe mijlpaal bereikt:150kg!
Suc6.

Heb er vertrouwen in dat ik qua kracht die 150 nu al zou kunnen. Maar me lichaam kan het nog niet aan anders zou ik geen steken in me onderarmen ervaren en lichte steken in me bicepspezen :(

Als ik de 150kg ga doen zit ik te denken aan de volgende opbouw.
6x40kg
3x60kg
3x80kg
1x100kg
1x120kg
1x130kg
1x140kg
1x150kg
eventueel nog een 1x110 en 1x145kg afhankelijk hoe de 140kg voelt.
Rust intervals 4-6mins na de 100kg.

Nu ik eindelijk een beetje fatsoenlijk gewicht kan benchen wordt het nog eens leuk :D

Nice benching.

Over die opbouw: zou het gewoon doen zoals je in eerste instantie neer hebt gezet. dus gewoon 110 overslaan en van 140 meteen naar 150. Heeft geen nut om die 110 te doen, als je denkt 150 te kunnen pakken. Is dan maar 70-75%..En gezien je speed op de 140 moet die 150 er gewoon inzitten..

Heb er vertrouwen in dat ik qua kracht die 150 nu al zou kunnen. Maar me lichaam kan het nog niet aan anders zou ik geen steken in me onderarmen ervaren en lichte steken in me bicepspezen :(

Als ik de 150kg ga doen zit ik te denken aan de volgende opbouw.
6x40kg
3x60kg
3x80kg
1x100kg
1x120kg
1x130kg
1x140kg
1x150kg
eventueel nog een 1x110 en 1x145kg afhankelijk hoe de 140kg voelt.
Rust intervals 4-6mins na de 100kg.

Nu ik eindelijk een beetje fatsoenlijk gewicht kan benchen wordt het nog eens leuk :D

Ik zou zoals SanderG al zegt me inderdaad niet al bij voorbaat moe maken met allerlei extra stappen:100-115-130-145/150kg. Bij 130 voel je al of die 150 er inzit. En vergeet niet dat er ook nog een gewicht tussen 145 en 150 inzit: 147,5kg ;)

Zit ook met een gedachte. Iets wat ik niet kan verklaren. Misschien dat iemand anders dat wel kan.

Voorheen deed ik opwarm setjes met 3 reps en dan elke rep zo snel/explosief mogelijk. Maar als ik dan uiteindelijk bij de zwaardere gewichten kwam had ik nooit het gevoel helemaal opgewarmd te zijn. En ook was me explosiviteit niet echt super. Nu heb ik de laatste twee keer meer gebruik gemaakt van Full Stop setjes. Het lijkt alsof me schouders dit prettiger vinden en ook me explosiviteit is een stuk hoger bij de zwaardere gewichten...

@Huggy
Bij squat/deadlift durf ik stappen van 15-20kg te maken naar een nieuw PR. Bij de presses durf ik dit niet. Een 5-10kg maakt dan al snel een groot verschil. Een 130kg kan easy zijn terwijl een 140kg dan een fail is. Daarom neem ik stapjes van 5kg liever als ik over me oude PR heen ga. Is een mentaal iets I guess...

Laatst bewerkt:
Zit ook met een gedachte. Iets wat ik niet kan verklaren. Misschien dat iemand anders dat wel kan.

Voorheen deed ik opwarm setjes met 3 reps en dan elke rep zo snel/explosief mogelijk. Maar als ik dan uiteindelijk bij de zwaardere gewichten kwam had ik nooit het gevoel helemaal opgewarmd te zijn. En ook was me explosiviteit niet echt super. Nu heb ik de laatste twee keer meer gebruik gemaakt van Full Stop setjes. Het lijkt alsof me schouders dit prettiger vinden en ook me explosiviteit is een stuk hoger bij de zwaardere gewichten...

Setjes van 3 is geen warmingup!
Logisch dus dat je het gevoel had alsof je niet echt opgewarmd was.
In de warmingup ook paar setjes met 8-10 reps maken voor het stimuleren van de doorbloeding van de spieren. Door fullstop krijg je nog eens extra spanning, dus extra doorbloeding!

Het was meer 3x3 ipv 1x9. Zodoende deed ik qua totaal volume hetzelfde, maar door meer sets en minder reps bij dat ene gewicht te houden dacht ik zo meer op explosiviteit te kunnen opwarmen. Maar dat werkte niet.

Dus dan deed ik als voorbeeld
40kg 3x3
60kg 2x3
80kg x 3
etc etc

Het was meer 3x3 ipv 1x9. Zodoende deed ik qua totaal volume hetzelfde, maar door meer sets en minder reps bij dat ene gewicht te houden dacht ik zo meer op explosiviteit te kunnen opwarmen. Maar dat werkte niet.

Dus dan deed ik als voorbeeld
40kg 3x3
60kg 2x3
80kg x 3
etc etc

Aldoende leer je...en door het zelf te ervaren leer je het meeste :)

Nu pas thuis van de training bij DJ's. Was er iets voor 19:00. Het idee was om te trainen op de Stones. Lichtste is 90kg en luisterde naar de uitleg en gaf alles wat ik kon geven. Ik trok met alle macht, maar dat k*t ding kwam gewoon niet los van de grond. De achterkant schouders gaven steken en pijn dus kreeg uitleg waar ik op moest trainen om te verbeteren. En dan kunnen mensen me wel op de rug slaan en toe spreken voor "motivatie", maar dat werkt eerder averechts bij mij.

Het was ijzig koud en besloten al snel wat anders te gaan doen...een Yoke. Maar uiteindelijk alles opgeruimd en besloot men maar binnen te gaan trainen bij DJ's. Ik ben geen lid dus vroeg me af of ik uberhaupt naar binnen mocht...voor deze keer dan maar.

Er werden wat push presses met dumbel's gedaan. Aangezien ik zelden tot nooit met DB's train met presses liet ik de explosiviteit achterwege. Toch uiteindelijk strikte staande presses met 34kg gedaan. Tussen door deed ik nog wat Behind the neck Pull Downs en Seated Cable Rows. Allen met het idee om achterkant schouders te pakken.

Op een gegeven moment was het plan barbell shrugs te gaan doen. Vanwege me k*t hand kreeg ik zelfs de 120kg niet omhoog. Dus ging ik op zo'n pec deck achtig aparaat zitten, maar dan achterste voren. Wederom een oefening uitgevoerd welk de achterkant schouders isoleerde. En damn dat voelde ik. Me schouders stonden nu op springen van de verzuring.

Terwijl twee man shrugs aan het doen waren besloot ik met het smalle log wat presses te gaan doen. Deed strikte presses met 55kg, 65kg, 75kg, 85kg en uiteindelijk een push press op de 95kg. De 105kg kreeg ik makkelijk voorgeslagen, maar niet uitgestoten.

Uiteindelijk nog wat Bench Press gedaan. Ondanks alles toch een Full Stop 1x110kg gedaan op het eind.

Ondanks dat ik geen presses meer wilde doen tot vrijdag toch weer gedaan. Het is een improv. work-out geworden welk toch wat spierpijn en verzuring oplevert. En ik weet nu wat te doen staat om te verbeteren om die stones uiteindelijk te kunnen.

Me pink...*zucht* het verband zit nu weer aardig onder het bloed. Denk dat ik toch maar een afspraak ga maken met de dokter voor eventuele nietjes of stitches. Voel me echt zwak, misselijk en duizelig van al het bloed dat ik sinds gisteravond verloren heb.

Balen van die stones. Maar was toch nog wel een aardige training, althans dat vond ik dan:p. Die log press zat er ook duidelijk in met minder vermoeidheid.

Yup we zijn lekker bezig geweest. Voel me bovenrug en achterkant schouders enorm. Dat gaat spierpijn opleveren morgen hehe :)

Ik weet nu waar aan te werken om die stones uiteindelijk te kunnen doen. Komt wel goed :D

Ben wel blij dat je mee een lift naar huis heb gegeven. Werd me toch een partij misselijk dat ik blij was thuis te zijn.

Laatst bewerkt:
Het was vandaag gewoon k*t met die winter. Je hebt in elk geval de steen gevoeld en weet wat je te doen staat. Op de NCC begin je met 70kg. Als je de 110kg erop krijgt heb je toch mooi 5 stenen erop.

Verder moesten we wel naar binnen. Yoke ging niet, de schijven waren op elkaar vast gevroren.

Dat wordt had werken aan achterkant schouders en dan voor het NCC setjes van 5reps met de 110kg op de training doen ;)

Na al die schouder oefeningen van gisteren heb ik me toch een partij spierpijn. Is heel lang geleden zoiets gevoeld te hebben.

Vond de stones wel prettiger aanvoelen qua grip en alles dan verwacht. Dus is meevaller.

Kon dit niet echt een work-out noemen. Geen opgezet plan met gewichten. Het was meer wat oefeningen proberen. Heb wat rows gedaan, cuban rotations, rear delt raises en vond het wel weer best.

die bank zit een stuk meer in....met een normale opbouw dan :D

Terug
Naar boven