AndroidHealthClinic

Wilde stier in een porseleinen kast

Dan hoef je nog niet zo dik te zijn

• Topic Starter Topic Starter
Dan hoef je nog niet zo dik te zijn

Ik hoor alleen geblaat. Heb commentaar over mijn sport prestaties. Daar gaat het om. Kraak mijn techniek of volume of wat dan ook af met een constructieve bijdrage wat er beter kan. Lichaam is niet belangrijk. Ik train niet om een oppervlakkige chick magneet te zijn. Ik wordt gewoon moe van dit soort domme en nutteloze opmerkingen.

Laatst bewerkt:
suc6 met je doelen Falstyr!

Zal wel lukken. Eerst in April iedereen op het NCC ownen. Dan in Oktober Sanca verslaan en ergens in de middenmoot hopen te eindigen :D

Je hoopt in de middnmoot te eindigen én mij te verslaan... Forget it, ik ga voor de top 5 :fire:

Ach moet toch iets hebben om op te richten. Dan maar wat harder trainen :P

Jij bent nu al de 3de die er naartoe traint om me te verslaan op een wedstrijd :roflol:

Lol. Tja moet toch iets hebben als doelwit qua motivatie. Dan kan ik wel anderen nemen, maar waar is dan de uitdaging ;)

Na een work-out van 2,5 uur ben ik bek af. Echt ongehoord lang, maar had de rust echt nodig met de ongeplande bench sets. Heb de assists niet voluit gedaan zoals gewoonlijk, maar voelde zo toch nog aardig.

Het begon met Bench Press. Had moeite om me arch te houden bij sommige sets, maar als de arch goed zat...zat het echt goed. Bedoeling was maar de 8x3 werk sets te doen, maar alles voelde best goed aan. Natuurlijk voelde de schouders en triceps nog zwaar aan, maar dit viel wel mee op den duur. Na de werk sets benieuwd wat er nog meer in zat. Zodoende nog wat triples en wederom had mijn nieuwschierigheid de overhand. De 130kg voelde licht bij het unracken en dan weet ik al wat er ging volgend...een easy PR :D

Na die PR zat ik mentaal opeens erg goed in me vel. Maandag voelde de 165kg squat zo zwaar aan als een 190kg en alsof het mijn rug zou breken. Maar vandaag voelde het easy aan en voltooide de geplande sets.

Voorheen deed ik bij assist oefeningen meteen het werk gewicht aan de stang en gaan. Maar vanaf nu doe ik eerst een aanvoel setje en daarna de werk sets. Bij de Close Grip bench een easy 3 sets met de 85kg. Opvolgend was de Zercher Squat. Al heel lang niet meer gedaan dus begon licht met 80kg en eindigde met een easy 120kg.

Als laatste een oefening die ik ter plekke verzon. Op Strongman wedstrijden heb je Conan's Wheel (of Car Circle whatever je het noemt). Je moet dan met een zwaar gewicht in rondjes gaan lopen. Op het NCC in April moet dit met 200kg gedaan worden. Daarom verzon ik deze oefening en noem het...Conan's Squat. Ik stelde de vangers in op navel hoogte en legde de barbell er op. Nu moest ik er onder kruipen en de barbell als een Zercher Squat in me armen leggen en omhoog squaten. Na de laatste rep hield ik de barbell voor 10-15seconden vast. Bij de 200kg kreeg ik opeens een kramp aan de achter kant van me rechterbeen net boven de knieholte.

Droge Cijfers
Bench Press
40kg x 8
60kg x 6 (elke rep full stop op de borst)
80kg x 3 (elke rep full stop op de borst)
100kg x 3
105kg x3
105kg x3
105kg x3
105kg x3
105kg x3 (full stop op de borst voor de fun)
105kg x3
105kg x3
105kg x3
110kg x 3
115kg x 3
120kg x 3 (volume PR)
125kg x 1 (PR, want weet nu 100% zeker dat er geen spotter te bekennen was heheh)
130kg x 1 (PR!!!)

Squat
65kg x 5
90kg x 5
115kg x 5
140kg x 5
165kg x5
165kg x5
165kg x5
165kg x5
165kg x5

Close Grip Bench Press
60kg x 6
85kg x 6
85kg x 6
85kg x 6

Zercher Squat
80kg x 6
100kg x 6
120kg x 6

Conan's Squat
140kg x 6
160kg x 6
180kg x 1
200kg x 1
-na de laatste rep nog 10-15sec vasthouden

Filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=1QHfW0rm-yc

Laatst bewerkt:
Je gym trainingen gaan zeer goed. Nu nog bij de events hetzelfde zien te bereiken. Netjes.

gewoon pin zercher squats dus :P

nice bench, zit wel meer in

Events is meer conditie probleem wat ik heb...en ongewennigheid van die dingen. Lopen met een Yoke is heel wat anders dan wat op en neer bewegen met een squat bijvoorbeeld. Het gewicht van de grond krijgen is vaak niet zo'n probleem, maar wat er na volgt... Maar heb er alle vertrouwen in dat dit in de loop der tijd ook goed kom. Heeft met ervaring te maken en wees eerlijk...dat heb je nog niet na 2 events trainingen.

De enige reden dat ik aan het cutten ben is om weer wat meer conditie te verkrijgen voor die events en niet dat ik bek af ben na 4-5 miezerige wheel flips :P

Droge Cijfers
Bench Press
40kg x 8
60kg x 6 (elke rep full stop op de borst)
100kg x 3
105kg x3
105kg x3
105kg x3
105kg x3
105kg x3 (full stop op de borst voor de fun)
105kg x3
105kg x3
105kg x3
110kg x 3
115kg x 3
120kg x 3 (volume PR)
125kg x 1 (PR, want weet nu 100% zeker dat er geen spotter te bekennen was heheh)
130kg x 1 (PR!!!)

Proficiat met je PR!
Maar waarom 8x3x105, 3x110, 3x115, 3x120, 1x125 en dan pas 1x130 ???
Je hebt dan immers al 12 sets :eek: met gewichten tussen ruim 80 en 95% van je 1 RM gedaan...niet optimaal om nog een pr neer te zetten...dat je het wel klaar hebt gekregen, laat zien dat er nog wel meer in zit! :)

Om eerlijk te zijn Huggy ben ik sinds vorige week weer aan het opbouwen. Volgende week is de bedoeling 5x5 110kg te doen en dan elke week weer met 2.5kg verhogen. Vandaag op de planning was 8x3 met 105kg en meer niet. Maar voelde me goed en was gewoon nieuwsgierig hoeveel triples ik nog kon doen. Geheel niet op de planning en was niet van plan te gaan toppen. Dus...tja ben net zo verbaasd als jij, maar wel super happy :D

Je training set-up heeft gewoon zijn vruchten afgeworpen en heb er vertrouwen in dat het me naar de 150kg gaat brengen :D

Maar doe nu een aanpassing van je schema. Ene moment in de week 5x5 met 4mins rust tussen iedere set. En andere keer in de week 8x3 met kortere rust intervals, maar overall volume is bijna hetzelfde.

Laatst bewerkt:
daar zit wel minstens 140 in lijkt me

Om eerlijk te zijn Huggy ben ik sinds vorige week weer aan het opbouwen. Volgende week is de bedoeling 5x5 110kg te doen en dan elke week weer met 2.5kg verhogen. Vandaag op de planning was 8x3 met 105kg en meer niet. Maar voelde me goed en was gewoon nieuwsgierig hoeveel triples ik nog kon doen. Geheel niet op de planning en was niet van plan te gaan toppen. Dus...tja ben net zo verbaasd als jij, maar wel super happy :D

Je training set-up heeft gewoon zijn vruchten afgeworpen en heb er vertrouwen in dat het me naar de 150kg gaat brengen :D

Maar doe nu een aanpassing van je schema. Ene moment in de week 5x5 met 4mins rust tussen iedere set. En andere keer in de week 8x3 met kortere rust intervals, maar overall volume is bijna hetzelfde.

O.K. het was dus niet gepland ;)
8x3 heb ik ook een tijdje gedaan maar vond het erg pittig (als je het met 90% wilt doen!) Je ziet dat Mendelsson en Rychlek dit ook doen, maar dan beginnen ze met 8x3 met 50% en verhogen iedere week dan met 5%.
Suc6 verder...je komt er wel! :)

Wie heeft het over een chickmagneet?

---------- Toegevoegd om 16:12 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:11 ----------

Laatst bewerkt:
Hardcore trainingen man! Goed bezig.

Even kort gesprekje met me trainingsmaat gehad. Ik wil morgen strongman events trainen bij DJ's. Dus dat betekend morgen geen presses voor mij. Dat zette me indirect aan het denken over de easy 130kg Bench Press en wat ik nu echt zou kunnen. Het gevolgd was dat ik dus even ging benchen hehe.

Ik deed vanaf het begin af aan full stops op de borst voor 1-2 tellen. Vanaf de 110kg wilde ik touch 'n go doen maar zoals altijd ben ik geestelijk niet aanwezig tijdens een oefening en ga dan op automatische piloot. Toen ik zag wat me lichaam aan het doen was zat ik met verbazing te kijken.

Uiteindelijk deed ik een 140kg touch 'n go. Wat een gaaf gevoel...en totaal geen stoomwals gevoel hehe. De 145kg er na was een full stop...en stop. Me bicep pezen waren aan het steken en me triceps waren gewoon op. Niet zo vreemd na een week vol met PR's en ongeplande activiteiten.

Heb ook de 150kg even uit het rack getilt puur om te voelen hoe het is. Moet te doen zijn, want echt zwaar voelde het niet aan.

Zo...en nu wil ik geen presses meer doen tot volgende week vrijdag.

Droge Cijfers
Bench Press
40kg x 6 (elke rep full stop op de borst)
60kg x 3 (elke rep full stop op de borst)
100kg x 1 (full stop op de borst)
110kg x 1 (full stop op de borst)
120kg x 1 (full stop op de borst)
130kg x 1 (full stop op de borst)
135kg x 1 (PR!)
140kg x 1 (PR!!!)
145kg x failed

Filmpje
http://www.youtube.com/watch?v=eZoOU_ePZ7s

Netjes man. Dat doel van 150 haal je binnekort wel.

Terug
Naar boven