AndroidHealthClinic

Wilders wil grens sluiten voor Polen

Als je migratie wil beperken moet je dat eveneens doen voor laag opgeleide burgers uit de EU, tenminste als het argument is dat het een negatief economisch effect oplevert. Ben daar niet zo zeker van overigens maar er is al vastgesteld dat sommige Polen gebruik gaan maken van onze sociale voorzieningen.

Men moet alleen wel rekening houden met het feit dat Nederland net als elk land maar voor een bepaald aantal nieuwe immigranten ruimte en werk heeft, en ik denk dat dit op dit moment aardig verzadigd is.

En waar bazeer jij je op als je zegt dat de Nederlandse markt verzadigd is?

Als het gaat over woonruimte heb je ms een goed punt. In het dorp van mijn ouders heeft de gemeente nu besloten om de kleine campings die er staan te verbieden om heel het jaar rond open te blijven omdat ze constant volstaan met Polen. Maar de markt reageert hier ook weer op. Er staan daar nogal wat lege champignoncellen (ironisch omdat de champignons veelal in polen worden geteelt nu) die nu in razend tempo worden omgebouwd in woonruimte voor de Polen.

Maar volgens mij is er nog werk genoeg voor de Polen als ik om me heen kijk.

Als je migratie wil beperken moet je dat eveneens doen voor laag opgeleide burgers uit de EU, tenminste als het argument is dat het een negatief economisch effect oplevert. Ben daar niet zo zeker van overigens maar er is al vastgesteld dat sommige Polen gebruik gaan maken van onze sociale voorzieningen.

Ach...of dat nou Polen zijn of Marokkanen, het blijft 1 pot nat.

Zie ik toch liever werkende Polen komen.

Hij heeft gelijk, als Polen hun land masaal verlaten wordt de economie daar intern ook niet sterker, terwijl dat juist het doel v/d EU is.

In Polen gaan ze vervolgens de arbeiders nog oostelijker halen vanuit Rusland en India zelfs. Zo schuift alles op maar worden landen zelf daar niet economisch krachtiger van.

Met name omdat bouwprojecten op gang moeten komen als investering en juist bouwvakkers verlaten masaal Polen.

Punt voor Geert Wilders, al blijft z'n vertegenwoordiging als geheel idioterie.

meesten die hier komen werken hebben gewoon familie daar wonen en maken daar geld naar over. als ze daar rijker worden kunnen ze ook daar gaan investeren.

1. En waar bazeer jij je op als je zegt dat de Nederlandse markt verzadigd is?

Als het gaat over woonruimte heb je ms een goed punt. In het dorp van mijn ouders heeft de gemeente nu besloten om de kleine campings die er staan te verbieden om heel het jaar rond open te blijven omdat ze constant volstaan met Polen. Maar de markt reageert hier ook weer op. Er staan daar nogal wat lege champignoncellen (ironisch omdat de champignons veelal in polen worden geteelt nu) die nu in razend tempo worden omgebouwd in woonruimte voor de Polen.

2. Maar volgens mij is er nog werk genoeg voor de Polen als ik om me heen kijk.
1) zie eerste post in dit topic, PvdA zegt het zelf.
2) dat zeg ik ook juist. Waar je wel mee moet opletten is werkgevers die Nederlandse mensen gaan ontslaan om dan Polen aan te nemen en die veel minder gaan betalen om kosten te besparen, bijv. in de transport.

Als Duitsland de grens tot 2009 dichtgooit lijkt het me niet vergezocht dat wij dat dat ook overwegen, want nu ze niet meer bij onze oosterburen terecht kunnen wordt de toestroom hiernaartoe potentieel veerveelvoudigd. Tot nu toe zie ik trouwens niet zoveel problemen met Polen, iig minder dan met bijv. Marokkanen, maar het is hier gewoon druk zat nu. Op zo'n klein stukje grond passen niet meer mensen zonder de leefbaarheid aan te tasten.

Terug
Naar boven