MuscleMeat

Wilders

welke schokkende uitspraken?

zo goed als al zijn uitspraken over de islam/moslims slaan de spijker op zijn kop.

Dat niemand dit wilt horen is een ander verhaal

Kopvoddentax , Mensen en hun cultuur vervuiling noemen. Dat jij zijn mening wilt horen betekend het nog niet dat hij de spijker op zijn kop slaat. Hij laat gewoon horen waar een bepaalde groep mensen het inderdaad mee eens is. Het is ook goed dat hij een bepaalde groep Nederlanders vertegenwoordigd maar dat hij dingen zegt die niet kunnen is voor mij duidelijk.

• Topic Starter Topic Starter
ELKE partij heeft punten waar je het niet mee eens bent. Veel van zijn uitspraken zijn vooral om te scoren... maar goed niet iedereen ziet dat

Wilders heeft een veel te extreme mening over een groep Nederlanders die moslim zijn. Hij houd zich structureel bezig met het beledigen van deze mensen. Hij doet dit onder het motto van vrij mening uiting maar ik vind dat hij dat recht misbruikt door als politicus met een enorme voorbeeld functie over randjes van de wet te lopen door de "islam" te noemen als boosdoener. Terwijl islam niet bestaat zonder de moslims zelf dus het probleem is niet eens duidelijk. En als jij zulke extreme teksten die hij gebruikt en discriminerende ideeën ziet als "puntjes scoren" En vervolgens denkt dat ik niet zou snappen dat hij het daarom zegt is het duidelijk dat je een intellect hebt waar je niet mee hoeft te pronken maar goed dit is maar mijn mening.

Mijn intellect zou misschien niet zo goed zijn. Maar ik zie dingen wel gewoon zoals ze zijn!. Iedereen weet dat we een probleem hebben, wilders is de enigste die er wat aan wilt/durft te doen. Hoe vaak heeft hij zijn tegenstanders al wel niet onder tafel geluld? Dit komt niet alleen doordat hij goed kan debatteren maar ook omdat het gewoon zo simpel is.

Toen hij over die kopvoddentax begon was het een ware hype in nl.. dit heeft hem publiciteit en stemmen opgeleverd... En dit is ook puur zijn doel. Hij weet zelf DONDERS goed dat hij zoiets er nooit door kan drukken ;) Maar jij zult het wel anders zien..

Kijk groen links bijvoorbeeld pleite er hard voor om het naar 1 jaar te brengen... nee maar wel mensen een uitkering geven die amper in NL gewerkt hebben...

Correctie : zelfs mensen die HELEMAAL niet in Nederland gewerkt hebben krijgen een uitkering.
En na een tijdje krijgen dan ze zelfs voor hun buitenlandse kinderen ook geld.
En wij maar werken, want anders hebben ze geen kippen meer om van te plukken.

Ik kan er naast zitten, maar ik begin steeds meer te geloven dat Wilders zijn groffe/extreme uitspraken alleen heeft gedaan om een bepaalde groep kiezers achter zich te krijgen. M.a.w. hij staat er niet echt achter, maar gebruikte die taal om populair te worden, vervolgens meer macht uit te oefenen op de regering, en zo te krijgen wat hij eigenlijk écht wilde: een sterk, centrum-rechts bestuur.

Kijk naar nieuwe rechtse partijen die het voorzichtiger hebben aangepakt, allemaal gefaald. Ik denk dat Wilders dit ook wist, en hij heeft gewoon populisme gebruikt om zijn zin te krijgen. Als mijn vermoeden juist is, dan is hij een geniaal politicus.

Ik kan er naast zitten, maar ik begin steeds meer te geloven dat Wilders zijn groffe/extreme uitspraken alleen heeft gedaan om een bepaalde groep kiezers achter zich te krijgen. M.a.w. hij staat er niet echt achter, maar gebruikte die taal om populair te worden, vervolgens meer macht uit te oefenen op de regering, en zo te krijgen wat hij eigenlijk écht wilde: een sterk, centrum-rechts bestuur.

Kijk naar nieuwe rechtse partijen die het voorzichtiger hebben aangepakt, allemaal gefaald. Ik denk dat Wilders dit ook wist, en hij heeft gewoon populisme gebruikt om zijn zin te krijgen. Als mijn vermoeden juist is, dan is hij een geniaal politicus.

Hij is geniaal.

Iedereen weet dat we een probleem hebben, wilders is de enigste die er wat aan wilt/durft te doen. Hoe vaak heeft hij zijn tegenstanders al wel niet onder tafel geluld?

Je bedoelt de simpele one-liners?

---------- Post added zo 26 jun 2011 at 22:23 ----------

En dankzij wilders heb je nu nog maximaal recht op 3 jaar ww... voorbeeld: mijn vader is 59 en heeft zijn hele leven (vanaf 16e) in de bouw gewerkt. Bedrijf is failliet gegaan. Zit nu zonder werk... Hij kan enkel werk aannemen bij een aannemers bedrijf. (niet via uitzendbureau) dan vervalt namelijk zijn pensioen recht. En moet hij tot 65 doorwerken... Hij heeft altijd gespaard en kan er normaal met 62 uit.
Als de plannen door waren gegaan dat je maximaal 1 jaar recht op ww had gehad had hij nu in de bijstand gezeten... heel je leven gewerkt voor niks! belachelijk!

3 jaar WW is natuurlijk erg lang. Prettig dat het voor je vader goed uit komt, maar er wordt natuurlijk ook schandalig misbruik van gemaakt

Correctie : zelfs mensen die HELEMAAL niet in Nederland gewerkt hebben krijgen een uitkering.
En na een tijdje krijgen dan ze zelfs voor hun buitenlandse kinderen ook geld.
En wij maar werken, want anders hebben ze geen kippen meer om van te plukken.

Ik heb 1,5 jaar naast een AZS gewerkt. Hier kwam elke dag wel een lesauto iemand ophalen... (het zal toch niet dat ze van onze kosten rijlessen krijgen? :D en wij moeten er op onze 18e al 1500 piek voor neer tellen)
Ook een paar van die gasten die daar zaten hadden gewoon een dikke auto onder de kont.. hoe is dit mogelijk? Ze werken niet, zitten in een door ons betaalde woning.. en hebben wel een dikke auto onder de kont!!

---------- Post added zo 26 jun 2011 at 22:25 ----------

Je bedoelt de simpele one-liners? :cool:

---------- Post added zo 26 jun 2011 at 22:23 ----------

3 jaar WW is natuurlijk erg lang. Prettig dat het voor je vader goed uit komt, maar er wordt natuurlijk ook schandalig misbruik van gemaakt

Ik wil het geen one-liners noemen maar gewoon de waarheid... is idd simpel

Idd. word er ook veel misbruik door gemaakt... moet harder aangepakt worden.

Laatst bewerkt:

Deze gedachte is ook weleens door mijn hoofd gegaan. Ik weet niet of hij het zelf ook echt bewust doet, maar wat er nu gebeurd is dat zijn extreme standpunten uiteindelijk worden genuanceerd door de andere partijen bij een samenwerking, wat er uiteindelijk inderdaad resulteert in centrum-recht. Misschien wel de beste strategie als je de politiek een bepaalde kant op wil trekken, al is het misschien niet helemaal netjes.

Is wilders trouwens wat softer geworden? Ik kan geen recente 'schokkende' uitspraken herinneren.

Ik vind wat weerstand tegen religie (ok, niet echt religie maar voornamelijk de Islam) wel fijn maar verder ben ik het niet zo met hem eens.
Maar ook dat vind ik moeilijk te zeggen aangezien ik alle standpunten niet echt ken.

Ik heb 1,5 jaar naast een AZS gewerkt. Hier kwam elke dag wel een lesauto iemand ophalen... (het zal toch niet dat ze van onze kosten rijlessen krijgen? :D en wij moeten er op onze 18e al 1500 piek voor neer tellen)
Ook een paar van die gasten die daar zaten hadden gewoon een dikke auto onder de kont.. hoe is dit mogelijk? Ze werken niet, zitten in een door ons betaalde woning.. en hebben wel een dikke auto onder de kont!!

---------- Post added zo 26 jun 2011 at 22:25 ----------

Ik wil het geen one-liners noemen maar gewoon de waarheid... is idd simpel

Idd. word er ook veel misbruik door gemaakt... moet harder aangepakt worden.

Ik heb nog niet een oplossing van hem gehoord. Alleen die oneliners, maar goed hij zit in de oppositie. Laten we hopen dat hij niet in de regering komt. Die Kamerleden zijn niet echt de meest snuggere mensen

Ik heb nog niet een oplossing van hem gehoord. Alleen die oneliners, maar goed hij zit in de oppositie. Laten we hopen dat hij niet in de regering komt. Die Kamerleden zijn niet echt de meest snuggere mensen

Ik heb op hem gestemd met de gedachte dat ik al wist dat hij niet de grootste partij zou worden... (want ik zou hem zeker niet als premier willen:D)
Maar redelijk wat invloed van de pvv is alleen maar positief voor NL in mijn ogen..

---------- Post added zo 26 jun 2011 at 22:34 ----------

Is wilders trouwens wat softer geworden? Ik kan geen recente 'schokkende' uitspraken herinneren.

Ja, ik denk dat rutten/verhagen hem wel het een en ander heeft gezegd voor ze samen gingen :D

Laatst bewerkt:
Ik vraag me af wat de meeste DBBérs van wilders vinden. Ikzelf heb op hem gestemd, gewoon omdat ik het met heel veel dingen eens ben.

Ben geen racist. maar vind gewoon dat als je hier komt je , je moet AANPASSEN. Doe je dit niet, gewoon terugsturen... waarom moeten wij hier zo links zijn...
Als wij naar new zeeland willen emigreren moet je minimaal zoveel geld meebrengen en op universitair niveau Engels spreken. Laat staan dat ze daar " onze Tokkies" aannemen..

Waarom moeten wij dan wel heel veel uitschot hierheen halen? Het kost ons alleen maar geld :S

Gelukkig zijn er ook genoeg goede asielzoekers ;) (nee ik scheer niet alles over één kant)

Je vergeet dat Nederland rijk is geworden door andere landen. Nederland staat bekend als een vrij en degelijk land die goed met andere landen en culturen overweg kan en daardoor een sterke economie heeft, NL krijgt daardoor veel meer gedaan. Jij denkt dat we heel veel kosten door die buitenlanders hebben? Weet je hoeveel we hiermee verdienen. Nederland is een exportland, daar verdienen we veel geld mee. Ze beginnen eigen bedrijven en laten daardoor de economie in Nederland groeien. En wat dacht je van de connecties die de buitenlanders hebben met hun moederland, die kunnen we allemaal gebruiken. Daar hebben bedrijven in Nederland voordeel mee. Nederlanders krijgen tegenwoordig niet meer zoveel kinderen, alleen de buitenlanders krijgen nog veel kinderen daardoor kunnen we later de AOW nog betalen van de 67+. Anders zou er helemaal een grote kloof zijn, weinig jongeren en veel ouderen (vergrijzing).
Jij denkt dat buitenlanders alleen problemen brengen en wilder pakt er een paar uit en zegt dat dat de waarheid is.

Tuurlijk zijn er problemen maar dat is alleen deze generatie. Kijk Marokkanen en dergelijke komen uit een streng gezin. Toen ze nog in Marokko woonden toen was alles heel streng, ze moesten naar hun ouders luisteren, werden streng opgevoed, als ze stalen werd hun hand eraf gehakt.
Hier in Nederland is het vrijer, we zijn solidaire en zijn meer van het samenwerken dan van het straffen en vijanden maken.
Dit werkt voor velen goed, maar veel Marokkanen zijn dit niet gewent en de ouders kunnen hun traditionele opvoeding niet toepassen omdat ze op hun school leren dat ze een vrije mening mogen hebben. Daardoor krijgen ze dus een slechte opvoeding en zijn ze zoals ze nu zijn en doen. Je kan de ouders begeleiden en helpen maar vaak willen ze dit niet omdat ze te trots zijn en hun traditionele opvoeding willen toepassen. Ook is dit lastig omdat ze niet goed nederlands spreken. Dit is maar tijdelijk want in het echte leven leren ze het vanzelf. Als ze niet worden aangenomen omdat ze te agressief zijn of te slechte houding hebben. Als ze op straat in elkaar worden geslagen en ruzie krijgen. Dan komen ze erachter dat ze wel een goede opleiding willen doen omdat ze hun kinderen dan iets goeds mee willen geven en willen kunnen onderhouden. Hierdoor leren ze de Nederlandse maatschappij kennen en geven ze die zaken die ze geleerd hebben ook mee aan hun kinderen. Zo krijg je dat de volgende generatie dus voor minder problemen zorgen. Wat denk je van de Indonesische mensen die hier 50 jaar geleden binnen kwamen, daar had je hetzelfde probleem mee. Alleen pikte zij alles wat sneller op. Maar geduld is een schone zaak en voorlopig moeten we het er maar mee doen. Maar kijk nou niet alleen naar de negatieve dingen want er zijn wel degelijk positieve zaken. En laat Wilders nou niet 'onze goede status van een vrij en degelijk land die goed met andere landen en culturen overweg kan en daardoor een sterke economie heeft' verpesten door domme en onzinnige uitspraken die alleen van één kant zijn benaderd.

Laatst bewerkt:
Wilders is een groot man. Ik mag graag naar zijn uitspraken luisteren.

Je vergeet dat Nederland rijk is geworden door andere landen. Nederland staat bekend als een vrij en degelijk land die goed met andere landen en culturen overweg kan en daardoor een sterke economie heeft, NL krijgt daardoor veel meer gedaan. Jij denkt dat we heel veel kosten door die buitenlanders hebben? Weet je hoeveel we hiermee verdienen. Nederland is een exportland, daar verdienen we veel geld mee. Ze beginnen eigen bedrijven en laten daardoor de economie in Nederland groeien. En wat dacht je van de connecties die de buitenlanders hebben met hun moederland, die kunnen we allemaal gebruiken. Daar hebben bedrijven in Nederland voordeel mee. Nederlanders krijgen tegenwoordig niet meer zoveel kinderen, alleen de buitenlanders krijgen nog veel kinderen daardoor kunnen we later de AOW nog betalen van de 67+. Dan zou er helemaal een grote kloof zijn, weinig jongeren en veel ouderen (vergrijzing).
Jij denkt dat buitenlanders alleen problemen brengen en wilder pakt er een paar uit en zegt dat dat de waarheid is.

Tuurlijk zijn er problemen maar dat is alleen deze generatie. Kijk Marokkanen en dergelijke komen uit een streng gezin. Toen ze nog in Marokko woonden toen was alles heel streng, ze moesten naar hun ouders luisteren, werden streng opgevoed, als ze stalen werd hun hand eraf gehakt.
Hier in Nederland is het vrijer, we zijn solidaire en zijn meer van het samenwerken dan van het straffen en vijanden maken.
Dit werkt voor velen goed, maar veel Marokkanen zijn dit niet gewent en de ouders kunnen hun traditionele opvoeding niet toepassen omdat ze op hun school leren dat ze een vrije mening mogen hebben. Daardoor krijgen ze dus een slechte opvoeding en zijn ze zoals ze nu zijn en doen. Je kan de ouders begeleiden en helpen maar vaak willen ze dit niet omdat ze te trots zijn en hun traditionele opvoeding willen toepassen. Ook is dit lastig omdat ze niet goed nederlands spreken. Dit is maar tijdelijk want in het echte leven leren ze het vanzelf. Als ze niet worden aangenomen omdat we te agressief zijn of te slechte houding hebben. Dat ze op straat in elkaar worden geslagen. Dat ze erachter komen dat ze wel een goede opleiding willen doen omdat ze hun kinderen dan iets goeds mee willen geven. Hierdoor leren ze de Nederlandse maatschappij kennen en geven ze die zaken die ze geleerd hebben ook mee aan hun kinderen. Zo krijg je dat de volgende generatie dus voor minder problemen zorgen. Wat denk je van de Indonesische mensen die hier 50 jaar geleden binnen kwamen, daar had je hetzelfde probleem mee. Alleen pikte zij alles wat sneller op. Maar geduld is een schone zaak en voorlopig moeten we het er maar mee doen. Maar kijk nou niet alleen naar de negatieve dingen want er zijn wel degelijk positieve zaken. En laat Wilders nou niet 'onze goede status van een vrij en degelijk land die goed met andere landen en culturen overweg kan en daardoor een sterke economie heeft' verpesten door domme en onzinnige uitspraken die alleen van één kant zijn benaderd.

Kijk zoals ik al zei, niet alle buitenlanders zijn slecht... natuurlijk hebben we er ook voordeel aan.. houd trouwens is op over dat van vroeger.. ik weet dat we vroeger aan slaven handel gedaan hebben.. en ik weet dat wij ze vroeger hierheen gehaald hebben om het vuile werk op te knappen... Maar dat betekent niet dat we nu maar moeten accepteren dat sommige het hier verzieken.

11 % van de niet westerse allochtonen is nog altijd werkloos. Dan heb ik het nog niet eens over de asielzoekers... (die niet MOGEN werken) . Kijk daar word onze samenleving echt niet beter op hoor... want niet werken is thuis zitten. Vervelen.. criminele pad op gaan... kost dus nog meer.
Uiteraard zijn er ook genoeg ondernemers.. daar moeten we er alleen maar meer van hebben ;)

Wilders is ook heel links.. kijk naar de zorg voor ouderen en gehandicapten!

Dude, weet je hoeveel ouderen en soon-to-be-ouderen er zijn in Nederland. Het gross daarvan zijn langzaam in hun hoofd, en wilders met die duidelijke taal + ouderenzorg = makkelijk overgehaald.

Ik houd me niet echt meer bezig met politieke ongein nu de verkiezingen achter de rug zijn maar heb het idee (weet het eigenlijk wel zeker, zoals elk ander organisatie) dat politieke partijen beleid maken voor eigen macht en voortbestaan van de partij, of het nu goed is voor Nederland of niet.

Kijk maar naar PvdA met raar beleid om allochtonen kiezers te behouden.

Dit poldermodel zuigt hardcore, maar een beter alternatief heb ik nog niet gezien in de wereld. :D

Laatst bewerkt:
Je vergeet dat Nederland rijk is geworden door andere landen. Nederland staat bekend als een vrij en degelijk land die goed met andere landen en culturen overweg kan en daardoor een sterke economie heeft, NL krijgt daardoor veel meer gedaan. Jij denkt dat we heel veel kosten door die buitenlanders hebben? Weet je hoeveel we hiermee verdienen. Nederland is een exportland, daar verdienen we veel geld mee. Ze beginnen eigen bedrijven en laten daardoor de economie in Nederland groeien. En wat dacht je van de connecties die de buitenlanders hebben met hun moederland, die kunnen we allemaal gebruiken. Daar hebben bedrijven in Nederland voordeel mee. Nederlanders krijgen tegenwoordig niet meer zoveel kinderen, alleen de buitenlanders krijgen nog veel kinderen daardoor kunnen we later de AOW nog betalen van de 67+. Anders zou er helemaal een grote kloof zijn, weinig jongeren en veel ouderen (vergrijzing).

Dit werkt voor velen goed, maar veel Marokkanen zijn dit niet gewent en de ouders kunnen hun traditionele opvoeding niet toepassen omdat ze op hun school leren dat ze een vrije mening mogen hebben. Daardoor krijgen ze dus een slechte opvoeding en zijn ze zoals ze nu zijn en doen. Je kan de ouders begeleiden en helpen maar vaak willen ze dit niet omdat ze te trots zijn en hun traditionele opvoeding willen toepassen. Ook is dit lastig omdat ze niet goed nederlands spreken. Dit is maar tijdelijk want in het echte leven leren ze het vanzelf. Als ze niet worden aangenomen omdat ze te agressief zijn of te slechte houding hebben. Als ze op straat in elkaar worden geslagen en ruzie krijgen. Dan komen ze erachter dat ze wel een goede opleiding willen doen omdat ze hun kinderen dan iets goeds mee willen geven en willen kunnen onderhouden. Hierdoor leren ze de Nederlandse maatschappij kennen en geven ze die zaken die ze geleerd hebben ook mee aan hun kinderen. Zo krijg je dat de volgende generatie dus voor minder problemen zorgen. Wat denk je van de Indonesische mensen die hier 50 jaar geleden binnen kwamen, daar had je hetzelfde probleem mee. Alleen pikte zij alles wat sneller op. Maar geduld is een schone zaak en voorlopig moeten we het er maar mee doen. Maar kijk nou niet alleen naar de negatieve dingen want er zijn wel degelijk positieve zaken. En laat Wilders nou niet 'onze goede status van een vrij en degelijk land die goed met andere landen en culturen overweg kan en daardoor een sterke economie heeft' verpesten door domme en onzinnige uitspraken die alleen van één kant zijn benaderd.

Oftewel marokkanen integreren niet goed.

Een vrij land betekent geen idioot land, als een bevolkingsgroep extreem veel problemen geeft i.t.t. chineze bijv. Dan sluit je de kraan even en los je de problemen op. Dat de mocro problematiek zichzelf zomaar oplost valt nog te bezien, de spanningen worden steeds groter. Ik zie het persoonlijk niet gebeuren de komende 50 jaar. De allochtonenwijken worden gewoon steeds groter, echt geen ene blanke wilt daar tussen zitten, dat verdwijnt niet zomaar.

En je kunt nu wel Wilders deels de schuld geven voor alle oplopende emoties binnen die bevolking, maar als het niet Wilders is, dan is het wel iemand anders, hij vult slechts een gat in de politiek. Al die laaggeschoolde jongeren snappen het spel niet die Wilders speelt en denken dat heel Nederland tegen hen zijn, ik loop vaak door die wijken (transvaal Den Haag, Zuid-Rotterdam), metros, trams, jongeren zeggen gewoon openlijk hun extreme haat jegens Wilders, ik wil niet weten wat er achter de gesloten deuren worden gezegd.

En nu zijn dit slechts mijn beperkte observaties maar het schets wel een verontrustend beeld. Geen idee wat de toekomst met zich brengt, maar verwacht maar niet dat het afloopt zoals in de twintigste eeuw, net zoals de ontwikkelingen in de twintigste eeuw niet in de verste verte leken op die van de negentiende eeuw.

Dat jullie genoeg energie hebben om zo een lap tekst te lezen, en om het dan ook nog te typen? what

Gasten, als je dan gaat zeiken over integratie in Nederland zorg dan in ieder geval dat je eigen Nederlandse taal (lees:spelling) in orde is....

Terug
Naar boven