AndroidHealthClinic

willem 40 en starten met powerliften

willemyates

Advanced Bodybuilder
Waardering
31
Lengte
1m86
Massa
112kg
Vetpercentage
25%
ik zal me even voorstellen,

ik ben dus willem, en heb altijd gepost het bodybuilding gedeelte van dit mooie forum. ik train af en aan door mijn onstabiele bestaan als zelfstandig ondernemer. augustus vorig jaar ben ik gestopt met trainen, door omstandigheden, ik was net begonnen met een voor mij nieuwe trainingsstijl, waarbij ik mijn squat probeerde te verbeteren en ook was ik gaan deadliften. benchpressen deed ik natuurlijk altijd al, want wat is er mooier dan te zeggen hoe zwaar je kan benchen.

ik heb altijd het idee gehad om nog eens een wedstrijd te doen, het logische idee was om een bodybuilding wedstrijd te doen. maar ik heb ik heb nou eenmaal geen behoefte om een enorme afgang te maken omdat ik geen aas wil gebruiken en ik heb ook enorme moeite met mijn vetpercentage onder controle te krijgen.

zondag 22-6 start ik weer met een eerste training, ik kijk er nu al naar uit, maar ik weet ook dat het afzien wordt pijn lijden en vermoeiend. en vol teleurstellingen.

momenteel ben ik botervet, denk ergens rond de 25% en weeg 116 kg.

ik heb een paar doelen
1 mijn conditie moet verbeteren dit in verband met mijn astma
2 ik wil ergens tussen de 90 en 100 kg wegen, en als ik besluit om een wedstrijd te draaien dan een gewicht klasse die bij me past
3 ik wil totaal 500kg doen op de grote 3 : bp 150 sq 150 dl 200

in augustus 2013 deed ik
bp 120*4
sq 120*4
dl 150*1

dit waren natuurlijk geen officiële uitvoeringen

ik denk dat de grootste moeite gaat liggen in de squat, omdat ik gewoon een gruwelijke hekel heb aan de squat. maar ik ben van plan er van te gaan houden.

de eerste weken zal ik de alle onderdelen per training doen, 3 keer in de week met lichte gewichten om het lichaam weer klaar te maken voor het echte werk.

het wordt een heel gevogel met het uitzoeken van de trainingsstijl, ik nijg naar een aantal sets van 3. maar ik heb nog geen precies idee, ik ben me daar nog over aan het inlezen

PR
bp 120*4
sq 120*4
dl 150

stats op 16-7-2014
bp 110*1
sq 120*1
dl 140*1
bw 111

doel 17-6-2015 (mooi verjaardags-cadeautje)
bp 150
sq 150
dl 200
bw 90

Laatst bewerkt:
Succes. ! !

• Topic Starter Topic Starter
jij hebt ook een mooie log dennis , snel even gekeken.
gewichten waar ik nog naar streef

thanx willem.!!

ik ben ook maar beginner.!
sinds januarie pas beetje serieus bezig.
maar heb er erg veel plezier in,en gaat steeds beter.!
ik ga je log volgen.

succes man

zo de eerste training in 10 maanden zit er op
zoals gezegd een beetje loskomen

DL 40*10*3
SQ 40*10*3
BP 40*10*3

beetje abwork en wat cardio

de deadlift ging prima, de squat was ik nog wat stijf, en had wat last om onder parallel te zakken. en de bench was ronduit licht. volgende training alles 10 kg verzwaren

Mijn advies: val eerst af voordat je gaat bouwen. Idealiter val je zoveel af dat je zelfs wat ruimte krijgt om weer aan te komen, dan gaat het bouwen ook beter. Ik heb in de loop der jaren vaak "tussendoor" gecut en daarmee telkens veel kracht verloren. Als je naar mijn stats kijkt, zou je niet zeggen dat ik toch al heel wat jaartjes train. Nou, daarom dus - onder andere.

Afvallen deed wonderen doet voor mijn asthma. Raak geen puffer meer aan sinds er 15 kg af is deze winter :)

Succes, ouwe lul! ;)

Mijn advies: val eerst af voordat je gaat bouwen. Idealiter val je zoveel af dat je zelfs wat ruimte krijgt om weer aan te komen, dan gaat het bouwen ook beter. Ik heb in de loop der jaren vaak "tussendoor" gecut en daarmee telkens veel kracht verloren. Als je naar mijn stats kijkt, zou je niet zeggen dat ik toch al heel wat jaartjes train. Nou, daarom dus - onder andere.

Afvallen deed wonderen doet voor mijn asthma. Raak geen puffer meer aan sinds er 15 kg af is deze winter :)

Succes, ouwe lul! ;)

bedankt voor je reactie,

ik ben toch van plan om het te combineren, ik ben de eerst 3 tot 4 maanden toch weer in de fase waar ik terug moet komen op een bepaald niveau.

maar eerlijk is eerlijk, het is een hele nieuwe leerweg. ik heb nog specefiek getraind om maximaal te gaan. ik heb er een jaar voor uitgetrokken.

ik ben er helemaal klaar voor

Welcome to the darkside en succes !

bedankt voor je reactie,

ik ben toch van plan om het te combineren, ik ben de eerst 3 tot 4 maanden toch weer in de fase waar ik terug moet komen op een bepaald niveau.

maar eerlijk is eerlijk, het is een hele nieuwe leerweg. ik heb nog specefiek getraind om maximaal te gaan. ik heb er een jaar voor uitgetrokken.

ik ben er helemaal klaar voor

In dat geval moet je recompen.

Succes Willem! Die 500kg moet geen moeite zijn, met de nodige inzet moet de 250 kg deadlift er wel inzetten en dan ben je er immers al als ik je stats qua bekijk. Als ondernemer zal je tijd spaarzaam zijn mogelijk maken (2x per weerk) full body trainingen (compound oefeningen) naast wat cardio het wat wat makkelijker.

Vet man succes. Mijn doelen zijn net iets anders en mijn lichaamsbouw totaal anders dan die van jou, maar voor mn gevoel ben jij iemand om in de gaten te houden ivm mn eigen doelen, al is het alleen maar voor de motivatie
Succes!

leuk jeroenus,

ik ga jou ook volgen, we moeten allebij een verschillende kant op maar het doel is inderdaad een beetje hetzelfde.

lets see

---------- Toegevoegd om 19:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:35 ----------

Succes Willem! Die 500kg moet geen moeite zijn, met de nodige inzet moet de 250 kg deadlift er wel inzetten en dan ben je er immers al als ik je stats qua bekijk. Als ondernemer zal je tijd spaarzaam zijn mogelijk maken (2x per weerk) full body trainingen (compound oefeningen) naast wat cardio het wat wat makkelijker.

ik bijna naast de sportschool dus dat is ideaal, ik wil proberen om 4 keer in de week te gaan, ik zit nog een beetje te vogelen met hoe ik het schema ga aanpakken.
maar als eerst ga ik de boel weer even lekker losgooien, ik merkte bij het squaten dat het niet zo zeer de kracht was maar de flexibiliteit (hahaha 4 kg squaten en praten over kracht)

jongens ik heb trouwens geen idee van de gewichten die op wedstrijden door de lantaarndragers worden getild, het doel is dus als ik oooooit beslis om een wedstrijd te doen ik niet als allerlaatste wil eindigen.

we sjulle sjien

---------- Toegevoegd om 19:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:39 ----------

In dat geval moet je recompen.

goed die moet ik even googelen

---------- Toegevoegd om 19:41 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:40 ----------

Welcome to the darkside en succes !

dank je,
ik heb jou al een tijdje gevolgd, mijn intresse was gewekt door jou fantastische posts in de humor kant

en natuurlijk door je fantastische prestaties en charisma

Ghehehe, thanks ! Die funny pics posts zijn tegenwoordig verhuisd naar facebook, linkje staat in mijn handtekening ;)

En aan die prestaties ben ik ook weer aan het werken, ik kruip weer stilletjes uit het rehab hoekje !

weer een training er doorheen gerammeld,
in principe dezelfde training als vorige keer, was alleen veel vlotter klaar.
nog zuur van de spierpijn

warm up (fiets)

sq 3*10*50
bp 3*10*50
dl 3*10*50

abs

volgende keer van alles een setje erbij en het gewicht hetzelfde, had door de spierpijn moeite met het doorzakken bij de aquat en deadlift

bw 113

vandaag even lekker pannenkoeken gegeten, zat al dagen zo laag in mijn khtjes dat ik er wel even aan toe was, en ik was van plan om vanavond even te kijken hoe ik er voor stond. ik wil namelijk maandag gaan beginnen met split.

training vandaag.

BP
50*10
70*5
80*5
90*3 viel me niks tegen voor nu

SQ
60*10 meteen voelde ik al dat de benen nog keizeer doen van vorige keer
80*5
90*4 (pfffff)
60*8

DL
60*10
80*10
90*8
100*5

cable rows
40*12
55*10
70*10

beetje abwork

ok, de snelle conclusie is dat de benen kut met peren zijn, altijd al geweest maar daar moet ik overheen.

maandag beginnen dus, 4 keer per week trainen
ik dacht aan de volgende slpit

maandag
DL en BP

dinsdag
squat

woensdag
rust

donderdag
DL en BP

vrijdag
SQ

za/zo
rust

ik ga even nadenken over de verdere invulling van de trainingen

vandaag even rustig gefietst, ehhh rustig,
rekken strekken potverdomme wat zat ik vast vanmorgen.

op naar maandag

---------- Toegevoegd om 23:05 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:21 ----------

morgen begin ik een dag eerder dan gepland met een 8 weekse cyclus, waarom 8 weken, geen idee.
ik vindt het lastig zat de switch van een bodybuild/fitness schema naar een powerlift schema. daarnaast heb ik natuurlijk een eeuwigheid niks gedaan.
dit is wat ik in gedachte had

maandag zwaar
dl en bp

deadlift 5x5
start gewicht 80kg groei 5 kg per week

BP 5*5
start gewicht 70kg groei per week 5kg

close grip bp 5*10
nog geen idee van het gewicht

cable rows 5*10
start gewicht 60kg groei 5 kg per week

dinsdag zwaar
sq

squat 5*5
start gewicht 70kg groei per week 5kg

leg press voeten dicht bij elkaar 5*15
geen idee van de gewichten nog

MP 5*10
ook hiervan heb ik geen idee van het gewicht

woensdag en donderdag heb ik 2 lichte dagen, die ga later invullen

ik ga er maar gewoon me van start en we zullen zien, alles staat open voor aanpassingen, behalve de 3 oefeningen en het 5*5

eerste training van cyclus

dl en bp zwaar (nou ja zwaar)

DL
60*10
80 (5x5)

BP
50*10
70 (5x5)

close grip BP
40 (3*10) de eerste set dacht ik dit is easy, de 2de was best zwaar en de 3de set moet is de laatste herhaling even bumpen

cable rows v-bar
60 (5x10)

hyperextensions
BW (3x8) moest even een beetje instellen, mijn ballen zaten klem.

al met al een lekkere training, BP als een powerliften is heel wat anders dan BP als een bodybuilder, ik heb getracht om iedere herhaling uit pauze te doen. de DL ging lekker, ik was razend snel klaar. maar dat is niet erg geeft ruimte voor wat meer rust als de sets zwaarder worden

vandaag de fucking squat op het program. ik heb er een hekel aan, dus een lange weg te gaan naar 150

squat
50*10
70 (5*5)

legpress incline voeten close (nieuw apparaat moet even kijken of ik deze ga switchen)
100*10
100*8
100*8 nee ben er niet zo weg van. ga de oude vertrouwde maar weer doen

standing military press
40*10
40*9
40*8 pffffrrrr

standing calf raises
100*10
100*10
100*10

lat machine pulldown neutral
70*10
70*10
70*10

beetje ab work
en naar huis

de lichte training moet ik meer beenwerk doen, de benen zijn echt slap niet normaal.

Goed bezig Willem. !
Die 150 squat kom vanzelf

Terug
Naar boven