Fitness Seller

Willem's Log - Getting Jacked & Tanned!

• Topic Starter Topic Starter
cool!.
Wat is dat groen spul? een of andere nylon strap?

Dat is om van die spotters te maken zoals je ziet in de filmpjes van Poundstone. Als er hier dan iemand failt met een goede bar, is die niet meteen naar de klote.

Zo langzaam maar zeker eens wat kilootjes op de rug bij planks dus?

Jep. Waarschijnlijk volgende cycle. Eens even kijken hoe ik dat juist ga verzwaren dan.
Do die rehab altijd binnen terwijl ik naar een serieke kijk, dus dan leg ik hier misschien een 5kg plate of een chain.

Gisteren rond de middag getraind op een kleine maaltijd (350 kCals ofzo). Zeker geen last van gehad.

21/02/2013: Training 3 Week 6

Opwarmen:
5min moblity
3x5 Squat Jumps

1. Speed SQ (vs. monster-mini's, 1min rust):
5x20
3x40
3x52,5
6x3x52,5

2. Paused BP (wide grip):
5x50
3x61
5x7x71
--> blijft lekker gaan!

3. Chest Supported Rows:
5x50
5x7x62,5

4. Block DL (10 cm):
5x70
3x110
3x150 (vanaf hier straps)
3x5x175
--> ging nog ok, hoewel ze niet zo smooth voelden als 10kg geleden.

5. 1-Leg Calf Raises:
3x12xBW+15lb

6. DB Preacher Curls (in lb):
10x25
9x30
9x25
--> opmerkelijk zwakker dan vorige week. Misschien ook te wijten aan iets andere uitvoering. Maar merk bij meeste biceps dat na de eerste set, kracht al snel achteruit gaat. Dus volgende cycle ook voornamelijk myo-reps hierop.

7. Face Pulls:
3x9x32,5
--> volgende cycle niet meer EN 4x/week Band Pull Apars EN Face Pulls doen.

8. BB Rollouts:
3x8xBW

9. OH Cable Extensions:
10x20
6x27,5
14x20

10. BB Lunges:
2x10x42,5

Tijd:
1u35

Commentaar:
Op sommige oefeningen (vb. Bench Press) kan ik nog wel even blijven verhogen. Maar nog een weekje de cycle verlengen, dan korte deload en daarna reset.

Waarom plots straps bij de deadlift?

ik vermoed voor de haat

Dat is om van die spotters te maken zoals je ziet in de filmpjes van Poundstone. Als er hier dan iemand failt met een goede bar, is die niet meteen naar de klote.

Jep. Waarschijnlijk volgende cycle. Eens even kijken hoe ik dat juist ga verzwaren dan.
Do die rehab altijd binnen terwijl ik naar een serieke kijk, dus dan leg ik hier misschien een 5kg plate of een chain.

Je kunt ook gewoon renegade rows en ab walkouts/fallouts doen, zijn i.m.o. een stuk zwaarder dan simpele planks

Waarom plots straps bij de deadlift?

Omdat mijn pronated grip het niet meer toelaat om dit gewicht op die manier vast te houden. Ik heb geen zin meer om mixed grip te deadliften en Hook Grip heb ik nog niet onder de knie (is voor volgende cycle).

Daarvoor doe ik het ook altijd een beetje.

Je kunt ook gewoon renegade rows en ab walkouts/fallouts doen, zijn i.m.o. een stuk zwaarder dan simpele planks

De bedoeling van dut soort oefening is eerder stabilisatie. Daarvoor zijn walkouts in mijn ogen minder geschikt.

Als je hook grip meer onder de knie wilt krijgen moet je wel wat zwaarder gaan liften ipv alles op meerdere reps (stille hint dat je misschien af en toe eens wat meer max effort achtige trainingen moet gaan doen).

Als je hook grip meer onder de knie wilt krijgen moet je wel wat zwaarder gaan liften ipv alles op meerdere reps (stille hint dat je misschien af en toe eens wat meer max effort achtige trainingen moet gaan doen).

Thanks voor de hint.
Ik zie zeker het nut van ME-trainingen, maar wat is de link tussen ME en hook grip? Met andere woorden, waarom kan je het niet echt leren op meerdere reps?

Omdat je dan je duimen kapot maakt (huid, eelt etc). Ik heb nooit reps met hookgrip gedaan omdat bijv een 5je met 170 al k*t voelt.

Renegade rows zijn zeker een aanwinst voor stabilisatie.

Omdat je dan je duimen kapot maakt (huid, eelt etc). Ik heb nooit reps met hookgrip gedaan omdat bijv een 5je met 170 al k*t voelt.
Zelfde ervaring. :p Ik kan zo zwaar gaan als ik wil voor een single, maar een paar reps kunnen veel schade aanrichten. Farmer's walk etc. met hook grip is ook niet echt aan te raden (misschien wel na veel oefening).

Renegade rows zijn zeker een aanwinst voor stabilisatie.

Aight. Had ze even verwisseld met Meadow Rows. :p Dan smijt ik die er na verloop van tijd ook ik.

Zelfde ervaring. :p Ik kan zo zwaar gaan als ik wil voor een single, maar een paar reps kunnen veel schade aanrichten. Farmer's walk etc. met hook grip is ook niet echt aan te raden (misschien wel na veel oefening).

Ok. Ik heb hier al mensen zien voorbij komen die 4x8 Sumo DL deden met hook grip (FlorisPL?). Niet aan te raden dus. :D

Ok. Ik heb hier al mensen zien voorbij komen die 4x8 Sumo DL deden met hook grip (FlorisPL?). Niet aan te raden dus. :D
Je kan er wellicht naar opbouwen, maar dit zal volgens mij veel meer training vragen dan gewoon een max weight met hook grip trekken.
De enige momenten dat ik mijn duimen bezeerd heb met hook grip, was na reps; keertje een week last gehad van een pees, en een aantal keren bloed onder de nagels. Dat laatste is natuurlijk niet zo erg. :)

Ik deed ook hook grip. Reps waren geen probleem. Gewoon wennen.

Je kan er wellicht naar opbouwen, maar dit zal volgens mij veel meer training vragen dan gewoon een max weight met hook grip trekken.
De enige momenten dat ik mijn duimen bezeerd heb met hook grip, was na reps; keertje een week last gehad van een pees, en een aantal keren bloed onder de nagels. Dat laatste is natuurlijk niet zo erg. :)

Ok. Toch een beetje mee uitkijken dus!

Ik deed ook hook grip. Reps waren geen probleem. Gewoon wennen.

Aight. Jij lift nu met alles hook grip?

De training van zaterdag een dagje moeten verschuiven naar zondag omdat ik een weekendje naar de Ardennen ben gegaan. Het was zeer gezellig. Lekker veel gewandeld. Als ik veel wandel (zeker bergop), gebeuren er altijd 2 zaken:

- massive spierpijn in mijn kuiten
- zeurderige pijn in mijn rechterheupbuiger.

Ik ben vorig jaar praktisch een volledig jaar naar de kinesist gegaan en doe nog steeds allerlei oefeningen om mijn heup in orde te brengen. Dat zorgt ervoor dat ik wel normaal kan functioneren en ook aan krachttraining kan doen. Helaas krijg ik er wel last van bij dit soort ongein. Ook bij lang auto rijden voel ik het wel. Mocht ik ooit een kiné/fysio vinden die dit voor mij kan oplossen, die ben ik eeuwig dankbaar!

Gisteren dan ook nog getraind nadat ik terug was van de Ardennen:

24/02/2013: Training 4 Week 6

Opwarmen:
5min mobility
3x5 Bench Jumps

1. Squat:
5x60
3x70
3x80
3x90
5x3x95
--> weer allerlei verschillende voetstanden geprobeerd. Heb er nu eentje gevonden die best wel goed aanvoelt. Is ongeveer op schouderbreedte en voeten die recht vooruit wijzen. Volgende week nog 2 Squat trainingen er wat mee experimenteren zodat ik volgende cycle weer volop kan bouwen.

2. Standing Band Crunches:
3x9xblauw+rood
15xblauw
--> staggered met Squats

3. Speed BP (vs. doubled mini's):
5x20
3x30
3x40
3x50
5x2x55
--> set-up voelde wel goed.

4. Seated Cable Rows:
8x65
8x80
8x95
7x105
15x80
--> staggered met Bench.

5. RDL:
7x70
7x90
7x110
7x120
7x130 (vanaf hier straps)
2x10x120
--> bij 130 voelde ik het opnieuw weer meer in mijn onderrug dan in mijn hams/glutes. Daarom opteer ik vanaf nu voor deze oefening voor hogere reps (en lager gewicht).

6. Flat DB Press:
3x10x31

7. Hex Bar Shrugs:
3x15x155
--> staggered met de DB Press

8. Power Laterals (in lb):
3x10x40

9. OH Ultimate Bar Extensions:
3x10x32,5

10. OH Cable Curls:
10x25
7x32,5
14x25
--> laatste 3 oefeningen als 1 gaint set.

Tijd:
1u45

Commentaar:
Fijne training. Ben nog steeds erg gemotiveerd en voel me ook totaal niet opgebrand.
Deze training duurt ook altijd wat langer omdat ik steeds aan het kloten ben met die Power Hooks etc.

Als ik zonder straps lift doe ik alles hook grip. Shrugs sowieso. Gewoon blijven doen.

Ok. En had je er in het begin veel last van? Of was het gewoon de pijn leren vermijden?
En wanneer lift je met straps en wanneer gebruik je hook grip?

In het begin doet het wel pijn. Na een tijdje (bijna) niet meer. Ik zou zeggen doe het en zet door.
Straps gebruikte ik omdat we gladde stangen hadden en is niet handig bij pc.

Terug
Naar boven