Fitness Seller

Willem's Log - Getting Jacked & Tanned!

Ik verbaasde me daar altijd over. Je bent echte de enige waarvan ik ooit gehoord heb die alles hookgrip doet, ook reps etc.

> 3 reps: straps voor mij. Als ik meer dan drie reps moet doen met hookgrip wordt het vervelend. Ook met "onze" gewichten Willem. Maar je moet 't uitproberen denk ik.

• Topic Starter Topic Starter
Ik verbaasde me daar altijd over. Je bent echte de enige waarvan ik ooit gehoord heb die alles hookgrip doet, ook reps etc.

Vladi zal geholpen worden door zijn insane bufness.

> 3 reps: straps voor mij. Als ik meer dan drie reps moet doen met hookgrip wordt het vervelend. Ook met "onze" gewichten Willem. Maar je moet 't uitproberen denk ik.

Ok, gewoon uitproberen inderdaad. Maar die 'regel' van 3 reps lijkt wel logisch.

Gisteren weer wat Recovery gedaan. Voelde heerlijk aan de heup.

25/02/2013: Recovery

10min mobility
3x5 Broad Jumps
6x15 Band Pull Aparts met allerlei verschillende grepen
25min kiné-oefeningen voor heup en abs
10min stretchen

Training van gisteren. Ging weer erg goed!

26/02/2013: Training 1 Week 7

Opwarmen:
5min mobility
3x5 Squat Jumps

1. Paused Sumo DL (2x pauze iets boven de grond, pronated):
3x70
3x100
3x130
4x4x150
--> sommige reps waren wel goed werken, maar nog steeds nice. Eens kijken wat er volgende cycle inzit zonder pauze.

2. BB Side Bends:
3x12x40
--> staggered met DL.

3. Paused Ultimate Bar Press (1-board):
5x50
5x60
5x70
5x75
5x80
--> soo, dat ging vlot. Volgende week eens kijken wat erin zit op 85

4. 1-Legged Calf Raises:
3x13x15lb

5. Oly Squats:
5x60
5x75
5x90
5x95
5x100

6. Chins (Hammer Grip):
5xBW
5xBW+15
3xBW+30
5xBW+45
12xBW+20
--> mooi. Bijna terug op sterkste niveau.

7. Standing DB Press (in lb):
12x50
12x45

8. Hammer Curls (in lb):
9x50
2x8x50
--> laatste 3 oefeningen als 1 giant set

9. Band Flyes:
3x10xrood

10. Pushdowns:
8x32,5
4x40
12x32,5
--> die Ultimate Bar Board Presses hadden er al goed ingehakt.

Tijd:
1u25. De laatste 4 oefeningen waren op een dik kwartier. Had er gewoon eens zin in om goed door te pompen.

Commentaar:
Still strong! Nog 3 trainingen en dan een korte 'Deload'.

poep hits de fan n*ger

Oly's en paused 1 board beginnen er al aardig op te lijken. Willem reloaded !!

Gisteren opnieuw een uitstekende training gehad:

28/02/2013: Training 2 Week 7

Opwarmen:
5min mobility
3x5 Bench Jumps

1. Deficit DL (vs. monster-mini, 5cm, pronated, 30-60sec rust):
5x70 (zonder band)
3x70
3x80
3x90
2x100
2x110
1x117,5
1x125
1x130
1x135
--> wou eens kijken wat een zware single zou zijn. Veel meer gewicht had ik toch niet aangekund, tenzij ik wat meer rust had genomen.
Wou ook eens meten hoeveel spanning dat nu juist is. Ik heb 2 DB van 50lb op de monster-mini gelegd en die kwamen nog vanboven. Toen ik dit meette, stond ik ook nog niet op een platform + de DB's zouden eigenlijk op de breedte van het platform moeten hebben gelegen om de exacte uitrekking na te bootsen. Dus ik schat dat dit vanboven wel +55-60kg spanning geeft. En vanonder dus 25kg ofzo? Is natuurlijk iets teveel maar met deze set-up zou een mini gewoon breken. :D

2. Paused BP (competition grip):
5x50
3x60
3x70
3x5x78,5
--> blijft relatief vlot gaan. Had hier nog wel enkele weken op kunnen blijven verhogen, maar mijn andere oefeningen hebben een reset nodig. Set-up is erg tight geworden. Volgende cycle triples doen en dan hoop ik toch op +85kg uit te komen (en stiekem hoop ik op 90kg).

3. Seated Knee Tucks (vs. monster-mini):
4x12
--> staggered met Bench

4. Squats:
5x60
5x70
5x80
7x5x87,5
--> weer geëxperimenteerd met allerlei voetstanden. De voorlopige conclusie is dat a) een stand breder dan schouderbreedtje zwakker aanvoelt; b) tenen naar buiten wijzen zwakker aanvoelt; en c) oly shoes beter aanvoelen. Volgende training nog eens spelen met een aantal voetstanden op schouderbreedte ongeveer.

5. Cable Upright Rows:
3x15x20
--> staggered met Squat

6. Ultimate Bar Rows (met deadstop):
5x70
5x85
5x95
10x80 +3-3-3-3 (myo)
--> 95 was wel relatief sloppy, dus veel zwaarder moest het ook niet worden.

7. Seated Leg Curls:
30xrood+paars
2x20xblauw

8. Standing BB Calf Raises:
3x12x95
--> staggered met de Leg Curls

9. Paused Lying DB Extensions (in lb):
10x30 +3-3-3-3 (myo)

10. EZ Curls (met fat Gripz, rug tegen muur):
8x36,5 +3-3-3-3 (myo)

Tijd:
1u35

Commentaar:
Good train!

Ben nu ook wat met voeten stance aan het spelen. Ik voel ook dat als ik raw lift, ik m'n stance een beetje moet inbrengen. Met briefs en/of suit voelt wide nog altijd het beste aan. Ik vind dat je bench een opmerkelijke inhaalbeweging maakt. Marnix moet oppassen ...

Ben nu ook wat met voeten stance aan het spelen. Ik voel ook dat als ik raw lift, ik m'n stance een beetje moet inbrengen. Met briefs en/of suit voelt wide nog altijd het beste aan. Ik vind dat je bench een opmerkelijke inhaalbeweging maakt. Marnix moet oppassen ...

Ja, de 'juiste' stance voor een lifter hangt van zoveel factoren af (waarvan lichaamsbouw en sterktes/zwaktes imo de meest belangrijke zijn). Mijn smal frame zal er ook wel wat mee te maken hebben dat smal staan mij wat beter ligt.

Bench blijft inderdaad goed gaan. Is tegenwoordig mijn favoriete lift. Wie had dat een jaar geleden durven denken. :D Het zal nog wel even duren eer ik Smiss Beats ben voorbij gestoken. Misschien dat ik nu wel kans maak bij een BW rep-out ofzo. :p

Ja, de 'juiste' stance voor een lifter hangt van zoveel factoren af (waarvan lichaamsbouw en sterktes/zwaktes imo de meest belangrijke zijn). Mijn smal frame zal er ook wel wat mee te maken hebben dat smal staan mij wat beter ligt.

Bench blijft inderdaad goed gaan. Is tegenwoordig mijn favoriete lift. Wie had dat een jaar geleden durven denken. :D Het zal nog wel even duren eer ik Smiss Beats ben voorbij gestoken. Misschien dat ik nu wel kans maak bij een BW rep-out ofzo. :p

Hij bencht toch maar 3x100 raw, touch 'n go. Is doenbaar voor jou binnen enkele maandjes.

Hij bencht toch maar 3x100 raw, touch 'n go. Is doenbaar voor jou binnen enkele maandjes.

Tjah, 3x100 zal toch nog even duren. En Smiss zal ook nog wel vooruit gaan. Maar zo'n beetje competitie is natuurlijk altijd leuke motivatie. :D

waarom zou je gaan verlagen als er nog veel rek in zit?

dat is geen antwoord op mijn vraag Wilhelmus
hang er gewoon meer gewicht aan, je gaat daar heus niet 0,1 gram meer spiermassa door winnen

dat is geen antwoord op mijn vraag Wilhelmus
hang er gewoon meer gewicht aan, je gaat daar heus niet 0,1 gram meer spiermassa door winnen

Ah, jij bedoelt dat ik dan wat grotere sprongen moet nemen i.p.v. met 1kg per week maar te verhogen? Daar heb je wel een punt, maar had niet echt verwacht dat ik zo vlot ging blijven progressen.
En je laatste punt van spiermassa volg ik niet echt.

Nice. :D

Er zit altijd 10kg in, Willem. Just strain your face off. :D

Ben niet zo voor dat strainen. Doe ik niet graag. :p

Vrijdag ook nog rehab gedaan. Die shizzle helpt echt goed bij m'n recovery.

01/03/2013: Recovery

10min mobility
3x5 Broad Jumps
25min Kiné oefeningen voor heup en abs
6x12-15 Band Pullaparts
10min stretchen
--> Broad Jumps beginnen echt goed te gaan. Zowel techniek als sprongkracht.

Laatst bewerkt:
Zoo, gek weekendje gehad. Vrijdagavond verjaardag van een kameraad gevierd die een beetje uit de hand is gelopen. Ik kan bovendien duidelijk niet meer zo goed alcohol verdragen als toen ik nog student was. Zaterdag werkelijk de volledige dag geslapen. Ik voelde mij ook teringellendig en daardoor niks kunnen eten. Was zondag morgen dan wel al wakker om 2u. Toen kreeg ik toch stilletjes wat binnen en ben om 6u 's morgens gaan trainen.

03/03/2013: Training 3 Week 7

Opwarmen:
5min mobility
--> Jumps geskipt omdat ik er echt geen zin in had.

1. Speed Squats (vs. monster-mini's, 1min rust):
5x20
3x40
3x55
6x3x65

2. Paused BP (wide grip):
5x50
3x62,5
5x7x72,5
--> mooi! Voelt wel nog steeds k*t voor de linkerpols, zo breed.

3. Chest Supported Rows:
5x50
5x7x65
--> staggered met Bench.

4. Block DL (10cm);
5x70
5x100
5x130
5x150
5x165 (straps vanaf hier)
5x180
--> fijn dat ik het heb gehaald, maar ik gebruik echt enkel mijn onderrug bij deze oefening (als het zwaar wordt), en dat zou niet de bedoeling mogen zijn. Volgende keer dat ik ze doe, dus lichter en hierop letten.

5. 1-Legged Calf Raises:
3x15xBW+15lb

6. DB Preacher Curls (in lb):
2x15x20

7. OH Cable Extensions:
2x15x20

Tijd:
1u40

Commentaar:
Heb zelden zo veel afgezien als tijdens deze training. Was nog steeds erg misselijk en voornamelijk het Benchen viel mij erg zwaar. Daarom ook de assistance geskipt. High rep lunges ging echt niet lukken. Ben toch blij dat ik de training gedaan heb en mijn gewichten gehaald heb.

Gisteren trouwens bij het op staan mijn linkerschouder even uit de kom gehad. Dat gebeurt bij mij af en toe. Gisteren geen last van gehad tijdens training, maar vandaag voel ik het wel fel. Eens kijken wat dat bij de training vanavond gaat geven.

Terug
Naar boven