XXL Nutrition

Willem's Log - Getting Jacked & Tanned!

• Topic Starter Topic Starter
  • #1.561

Yes. Baseer ik mij wel een beetje op.

Ik kan je de rumble roller aanbevelen Willem. Rolt net effe wat prettiger.

Aight. Eens checken.

rumble roller, dat ziet er nondepie pijnlijk uit :p

Heb ik ook, vind ik stukken beter dan een gewone foamroller.

Veel verschil met gewone foam roller, ja?

Ik heb me net THE GRID aangeschaft. Zit ook wat structuur. Zo'n tractorband lijkt me ook nog niet echt fijn. :D

Hmm, ook goede optie.

Ziet er bruter uit dan het is, die "stekels" zijn flexibel en zorgen er net voor dat je sommige triggerpoints beter kunt raken. Ik vind mijn zwarte standaard foamroller een stuk pijnlijker.

Ok. Thanks voor de info.

• #1.562
Gisterenavond weer bij Rusty getraind:

10/01/2014: UB Week 15

Opwarmen:
5min mobility

1. Reverse Band Bench Press (-15-20kg vanonder, los van boven):
8x40
8x60
5x70
6x80
5x85
6x80
5x85
6x80
--> eerste keer in lange tijd dat ik terug eens gebencht heb met mijn voeten op grond. Ging wel goed.

2. Seated Cable Rows (medium grip):
12x50
12x60
12x70
12x80
12x85
12x90
--> staggered met BP.

3. MP:
8x40
8x42,5
8x45
8x47,5
8x50
--> niet slecht voor al heel lang niet meer met gewone BB MP gedaan te hebben en als tweede oefening.

4. BB Rows:
7x70
7x80
7x90
7x100
7x107,5
7x115
--> nice! Staggered met MP.

5. Pushups:
10xBW
10xBW+5
10xBW+10
10xBW+15

6. Hammer Grip Pulldowns:
10x50
10x55
10x60
10x65
--> pumped! Staggered met Pushups.

7. EZ Fat Bar Curls:
10x35 +3-3-3 (myo)

8. Pushdowns:
10x25
10x30
10x35
10x40 PR
--> jazeker! Eindelijk nog eens een PR.

9. OH Cable Curls:
2x20x30

10. Band Flyes:
10xrood +4-4-4 (myo)

11. Band Upright Rows:
15xrood +5-5-5 (myo)

Tijd:
?

Commentaar:
Leuke training! Vanaf nu tot mijn verlof naar Nicaragua eind februari ga ik een tijdje hoger in reps zitten (boven 5 reps blijven).

Gaat lekker man, kracht gaat de goede kant op zo. Ben benieuwd wat je morgen presteert!

• #1.565
Gisteren Conditioning bij Lars:

11/01/2014: Conditioning

5min mobility
6x8 abb rollouts
5x10 Side bends met 35kg
5x12 Cable crunches met 20kg
5x15 Face Pulls
10x25m prowler runs (medium intensity)
10x25m backward prowler runs
7 setjes seated Calf Raises
4x20 seated knee tucks

Gefeliciteerd met je eerste plaats Willem! Het was erg gezellig!

Scoreboard:
Max deadlift: 210 kg (no belt)
Max bench: 87,5 kg (raw)
BW hammer chins for reps (full rom): 41 reps in 3 rondes

Ik zal de foto's gauw doorsturen, ik heb ze morgen binnen als het goed is.

• #1.567
Gefeliciteerd met je eerste plaats Willem! Het was erg gezellig!

Scoreboard:
Max deadlift: 210 kg (no belt)
Max bench: 87,5 kg (raw)
BW hammer chins for reps (full rom): 41 reps in 3 rondes

Ik zal de foto's gauw doorsturen, ik heb ze morgen binnen als het goed is.

Thanks. Was inderdaaad erg leuk!

Gisteren dus naar een soort evenement gegaan dat Luukste had georganiseerd. Zat goed in elkaar.
Wou voornamelijk eens kijken waar mijn Sumo Deadlift juist staat. UB had ik 2 dagen ervoor nog vrij hard aangepakt, dus zwaar Benchen zat er niet echt in.
Erg tevreden van die Deadlift natuurlijk, omdat die toch niet superveel aandacht heeft gekregen de afgelopen cycle. Zou graag 240-250 doen in de -74kg klasse, maar we zien wel hoe realistisch dit is.

Buiten wat hierboven staat, heb ik ook nog wat gepompt:

Seated Leg Curls: 20, 15, 12, 10, 10
Leg Press: 20, 15, 12, 10, 8
Leg Extensions: 6x15 met oplopend gewicht
Adductor machine: 4x20 met oplopend gewicht
Abductor machine: 4x20 met oplopend gewicht
Shoulder Press: 15, 12, 10, 6
Seated Row Machine: 15, 12, 10

• #1.568
Gisteren opnieuw eens een uurtje op de hometrainer gekropen, gewoon omdat ik me verveelde. Kan 's avonds echt niet lui voor tv liggen.

Leuk je ontmoet te hebben Willem en stevige grind op de deadlift maar je had 'm!

• #1.572
Leuk je ontmoet te hebben Willem en stevige grind op de deadlift maar je had 'm!

Thanks. Volgende keer dat ik kom, pompen we wel even samen, he!

Lazy studenten tijd ligt lang achter mij. :p

Hij deed maar alsof. Willem kan zonder twijfel 230 deadliften, maar hij is een bescheiden jongen. srs.

Haha, 230 is voor in de zomer. :D

Abductors hebben trouwens insane veel spierpijn van die machine. Niet normaal.

IK ga mezelf ook een hometrainer aanschaffen denk ik. Kan nooit lang blijven zitten in de zetel..

Wat ik niet snap is dat je wel een uur op de hometrianer wilt zitten, maar niet echt je tijd nemen voor je krachttraining (als ik het me goed herinner deed je er meestal max 1,5 uur over en dan was het "op het gemakje")

• #1.575
IK ga mezelf ook een hometrainer aanschaffen denk ik. Kan nooit lang blijven zitten in de zetel..

Ja, is super handig. Heb er gewoon eentje van €50 tweedehands. Does the job just fine.

Wat ik niet snap is dat je wel een uur op de hometrianer wilt zitten, maar niet echt je tijd nemen voor je krachttraining (als ik het me goed herinner deed je er meestal max 1,5 uur over en dan was het "op het gemakje")

Haha, typisch DBB dat ik mij moet gaan verantwoorden voor mijn tijdgebruik.

Mijn trainingen in het weekend (incl vrijdag) zijn meestal bij vsral of RustyZipper. Dan neem ik ook steeds mijn tijd en deze trainingen kunnen zeker 2u duren. Maar op deze trainingen doe ik nog steeds niet super traag, gewoon omdat ik dat niet leuk trainen vind.

Als ik door de week thuis train, is dat meestal 's morgens erg vroeg. Dan doe ik inderdaad goed door, omdat ik a) niet vroeger wil opstaan dan vb. 5u30 en b) ik natuurlijk op een deftig uur op mijn werk moet zijn.

Ivm cardio: standaard zien mijn werkdagen er als volgt uit. Ik vertrek tegen 6u en ben thuis rond 20u. Dan eet ik wat en kijk ik hoeveel energie ik nog heb om iets te doen. Als ik erg moe bel, lees ik nog een half uurtje of uurtje. Als ik frisser ben, kruip ik nog even op de fiets.
Als ik zo laat nog een stevige training zet, waar ik uitgebreid de tijd voor neem, wordt het veel te laat. Maar het belangrijkste is dat ik mij volgende dag helemaal naar de t*ring voel als ik de avond ervoor zwaar heb getraind. Dat probeer ik dus te vermijden.

Ben wel aan het kijken om nu nog 1 training per week erin te voegen door de week. En dan volgende dag wat later gaan werken. Even kijken hoe we dat geregeld krijgen.

Tips zijn natuurlijk altijd welkom!

Laatst bewerkt:
Typisch DBB dat je je nog gaat verantwoorden ook. ;)

Gaat niet om je tijd te verantwoorden, maar het lag aan mij. Savonds laat nog trainen is idd klote, zeker omdat je dan niet direct kan slapen.

Was gewoon een oprechte vraag of je op de hometrainer zitten evt leuker vindt dan zwaar squatten bijvoorbeeld, maar de reden ligt heel ergens anders natuurlijk.

Jij maakt wel flink wat uren met je werk of niet? Wat deed je ook alweer?

• #1.579
Typisch DBB dat je je nog gaat verantwoorden ook. ;)

Haha, is eerder typisch mezelf. Maar reageer nu toch al niet meer te 'aangevallen'. ;)

Gaat niet om je tijd te verantwoorden, maar het lag aan mij. Savonds laat nog trainen is idd klote, zeker omdat je dan niet direct kan slapen.

Was gewoon een oprechte vraag of je op de hometrainer zitten evt leuker vindt dan zwaar squatten bijvoorbeeld, maar de reden ligt heel ergens anders natuurlijk.

Haha, nee vind hometrainer echt niet bijzonder leuk ofzo. :p Al moet ik zeggen dat ik zwaar Squatten ook niet fijn vind. Maak leuker veel volume op medium intensiteit.

Jij maakt wel flink wat uren met je werk of niet? Wat deed je ook alweer?

Ja, maak best wel wat uren, ja!
Ik werk als consultant bij een groot "professional services" bedrijf.
Vanaf 1 januari ben ik er ook nog bij beginnen doctoreren (promoveren voor de Nederlanders). Wordt een leuke uitdaging!

Zo hou je amper tijd over voor de bitches Willem!

Terug
Naar boven