AndroidHealthClinic

Winny gedurende hele kuur op trainingsdagen

Natuurlijk maakt het aantal tabs uit maar de manier waarop jij het bekijkt is verkeerd. Als je 168 tabs in een keer neemt heb je toch ook meer schade? 30mg VS 40mg zal niet veel schillen maar je zit wel een langere periode te slikken.

• Topic Starter Topic Starter
Natuurlijk maakt het aantal tabs uit maar de manier waarop jij het bekijkt is verkeerd. Als je 168 tabs in een keer neemt heb je toch ook meer schade? 30mg VS 40mg zal niet veel schillen maar je zit wel een langere periode te slikken.

Mijn neef (studeert geneeskunde, dacht ik sms m wel ff) zei dat je het herstel van een lever wel op deze manier kon zien:
Zie het als een bak met 100 liter water. Elke dag loopt er 1 liter water bij en elke pil die je neemt haal je 1 liter er uit. Is hij leeg dan is je lever kapot.

Zou je dan 4 per dag nemen is het dus -4 en +1 elke dag. Hierdoor is hij na 33 dagen ongeveer leeg. Neem je er 3x5 per 7 dagen is het -15 en +7 per 7 dagen. Hierdoor is die pas na 87 dagen kapot.

Hij wist het niet zeker maar het klinkt wel logisch.. Je lever is continue aan het herstellen.

Mijn neef (studeert geneeskunde, dacht ik sms m wel ff) zei dat je het herstel van een lever wel op deze manier kon zien:
Zie het als een bak met 100 liter water. Elke dag loopt er 1 liter water bij en elke pil die je neemt haal je 1 liter er uit. Is hij leeg dan is je lever kapot.

Zou je dan 4 per dag nemen is het dus -4 en +1 elke dag. Hierdoor is hij na 33 dagen ongeveer leeg. Neem je er 3x5 per 7 dagen is het -15 en +7 per 7 dagen. Hierdoor is die pas na 87 dagen kapot.

Hij wist het niet zeker maar het klinkt wel logisch.. Je lever is continue aan het herstellen.

Leuk maar nergens hou je rekening met hoe toxisch winstrol is. Dit is gewoon een algemene redenering en heb je dus niet veel aan.

Denk dat het wel iets complexer zit dan die berekening

Leuk maar nergens hou je rekening met hoe toxisch winstrol is. Dit is gewoon een algemene redenering en heb je dus niet veel aan.

Hmm, t lijkt me sterk dat winny bij lagere dosis verhoudingsgewijs meer schade aan brengt of het herstel van de lever volledig stillegt en t weer op gang komt na een week geen winny geslikt hebben.

Daarnaast is winny slikken toch een piek moment lever belasting? Of word de aa17 gedurende langere periodes er afgebroken?

---------- Post toegevoegd Fri 16 Nov 2012 om 20:20 ----------

Denk dat het wel iets complexer zit dan die berekening

Haha tuurlijk zal t wat complexer zitten maar simpel gezegd zei hij dat het op die manier uit te leggen was. Je lever herstelt continue naar de 100% en elke keer als je iets schadelijks pakt (medicijnen/alcohol) gaat daar een beetje van af wat zich vervolgens weer aanvult.

Het is voor zover ik had begrepen niet zo dat het gebruik van medicijnen het herstellend vermogen van de lever stilleggen..

Warom zou je alleen op traininsdagen een gehele kuur lang 30mg winstrol nemen voor je training?
Het enigste wat je hier mee gaat bereiken is een slecht cholesterol beeld, en onstabiele bloedwaarden.
Voor je herstel gaat het niet veel doen, dan kan je beter een ander middel erbij stacken.

Wil je nu weer terug gaan naar je rijtjeshuis topic aub.

Warom zou je alleen op traininsdagen een gehele kuur lang 30mg winstrol nemen voor je training?
Het enigste wat je hier mee gaat bereiken is een slecht cholesterol beeld, en onstabiele bloedwaarden.
Voor je herstel gaat het niet veel doen, dan kan je beter een ander middel erbij stacken.

Wil je nu weer terug gaan naar je rijtjeshuis topic aub.

Ik zeg niet dat ik het wil gaan doen maar ik ben gewoon nieuwsgierig. :)

Daarnaast stel ik gewoon een serieuze vraag, als jij daar problemen mee hebt kun je ook gewoon niet reageren. Maar goed, dank voor je bijdrage.

denk niet dat het veel nut heeft om het als preworkout te nemen, en al helemaal niet stand alone. Je wilt juist hoge bloedwaardes hebben zo lang mogelijk. De manier die jij beschrijft zal heel misschien minder toxisch zijn als dat al zo is maar anaboler zal het zeker niet zijn in mijn ogen.

Heeft het wel nut dan met tussen stoppen van enkele dagen, ik bedoel maar dat je pieken van winstrol dan over het algemeen ook lager word en misschien wel helemaal niet goed werkzaam zijn na een paar dagen rust. Anders zou winstrol toch ook moeten werken vanaf dag 1 ongeveer, maar voel er eingelijk echt wat van als ik het continu neem en dan vanaf dag 5-7 begint kracht en pomp toe t nemen.

Hmm, goed punt. Epistane wordt wel succesvol gepulsed maar t kan prima zijn dat winny geen zin heeft om te pulsen omdat je een redelijke dosis moet hebben wil je er wat van merken.

En Flip die hoge bloedwaardes heb je al dankzij de injecties. Had het idee dat winny voor je training pakken in kan spelen op de piek van spier herstel maar goed, dan heb je uiteraard niet gedurende lange periode maximale bloedwaardes.

Staat genoteerd. Is het uitproberen waard! Thanks for the input Xyzyx

Staat genoteerd. Is het uitproberen waard! Thanks for the input Xyzyx

Haha ga je het proberen? Ben benieuwd. :p Misschien voor de zekerheid het maximaal 6 weken doen ivm lever maar ik denk zelf dat het weinig kwaad kan evenveel pillen gedurende 10 weken ipv 6 te pakken, durf het alleen niet met zekerheid te zeggen.

Ik denk wel dat je moet frontloaden (staat wel topic in de faq) dan aangezien de meeste winny als kickstart pakken omdat test pas na enkele weken op het maximale niveau zit.

Als je log bij gaat houden moet je ff pm doen als je het onthoud, hou niet alle logs bij :)

Frontloaden slaagt nergens op en is een foutieve theorie, gebaseerd op fabeltjes.

The point van kuren met lange esters is dat je lichaam een langzame, veilige opbouw ondergaat.

Je kuur werkt vanaf dag 1 en niet zoals het fabeltje vertelt na 4 weken bij lange esters. Reden van dit fabeltje is dat mensen na 4 weken pas een serieus verschil in kracht en massa opmerken. Je spieren hebben dus op die 4 weken langzaam opgebouwt om dit verschil te bereiken.

Voor snellere en kortere kuren werk je alleen met korte esters. Verschil in kracht is na 1 a 2 weken merkbaar. Dus je ziet dat fabeltjes ontstaan uit psychologische effecten.

Winny voor de training heeft ook geen nut. De halfwaardetijd is 4u, wat wil zeggen dat 1 dosis van 10mg 8u actief is. Het is dus best kleine dosissen over de dag te verspreiden. Zo heb je een constante hoeveelheid actief.

Orals en zelfs korte esters langer dan 6 weken gebruiken is onnodig. En gezien hun werking is 4 werken genoeg. Bij langer als 4 weken kan je beter lange esters gebruiken. Ze werken gewoon beter dan.

Laatst bewerkt:

Dit laat de kennis van geneeskundigen weer eens zien over dit onderwerp.

Er zijn hier verschillende enzymen van cytochroom P450 die invloed hierop hebben. Afhankelijk van de staat van die enzymen wordt toxiciteit bepaald.

---------- Post toegevoegd Sun 18 Nov 2012 om 18:35 ----------

En de reden waarom men frontload is dat de opbouw waarover jij spreekt wordt "overgeslagen" en men direct hoge concentratie in het bloed heeft en zodoende niet 4 wkn hoef te wachten.

Zowel in theorie als in praktijk is het geen fabeltje. Dat je later in de kuur met enorme fluctuatie's te maken krijg is weer een andere verhaal. De kern is snel resultaat, vocht en kracht weliswaar verwacht geen solid gains.

Er is meteen al een goede hoeveelheid beschikbaar met een lange ester. Neem de enanthate ester. 500mg per week, reken nu wel ruw uit.

Eerste dagen komt er sowieso meer vrij uit de ester en dit daalt langzaam over ongeveer 10 a 12 dagen. Ik neem 14 dagen nu, omdat er ook geen 500mg volledig beschikbaar is.

Dat is 35mg per dag dat actief is (dat maakt je lichaam minimum zelf aan op een week), 245mg per week. Waarom zou je meer gebruiken dan? Want je injecteerd dan nog eens wekelijks, dat wil zeggen dat er de 2de week nog meer actief is.

Dus er is geen sprake van 4 weken wachten, want het heeft meteen effect. Mensen merken het pas serieus op na 4 weken omdat er dan voldoende winst is voor een serieus merkbaar verschil. Psychologisch dus. Vraag je af, waar komt die kracht vandaan na 4 weken?

Laatst bewerkt:
Dus dit is allemaal bs?:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f65/frontloaden-halfwaardetijd-bloedwaarden-39440/

Hier zit toch een hele theorie achter. En net daarom vind ik het vreemd dat jij dit onderuit haalt.

Er is veel bs bij aas gebruik. Komt door onvoldoende studies naar dit en in het begin alleen abstracten van studies beschikbaar.

Dus dan onstaan er theorien die verder op internet ontwikkeld worden. Dit door eigen ervaringen en onvolledige studies.

Het is niet volledig bs de theorie. Want ivm bloedwaarden klopt deels. Maar zo onstaat een foutieve theorie uiteindelijk. Bij een goede theorie kloppen alle aspecten en ze sluiten aan elkaar aan. Zodat een theorie een feit wordt door puur gegevens.

Laatst bewerkt:
Er is veel bs bij aas gebruik. Komt door onvoldoende studies naar dit en in het begin alleen abstracten van studies beschikbaar.

Dus dan onstaan er theorien die verder op internet ontwikkeld worden.

Misschien kun je het ter verduidelijking eens in een grafiekje zetten?

Want als je 500 mg zet wat na 7 dagen vervallen is naar 250 mg en je zet weer 500 zit je op 750.. Pas wanneer je uitkomt op een totaal van 1000 op de dag van inject zal je na de volgende inject weer op dezelfde hoeveelheid AAS in je bloed komen als de week daarvoor (1000:2 = 500 -> 500+500=1000).

Of zit ik nu verkeerd te denken?

Misschien kun je het ter verduidelijking eens in een grafiekje zetten?

Want als je 500 mg zet wat na 7 dagen vervallen is naar 250 mg en je zet weer 500 zit je op 750.. Pas wanneer je uitkomt op een totaal van 1000 op de dag van inject zal je na de volgende inject weer op dezelfde hoeveelheid AAS in je bloed komen als de week daarvoor (1000:2 = 500 -> 500+500=1000).

Of zit ik nu verkeerd te denken?

Klopt niet volledig. Het is zo dat er maar 75% van testosteron beschikbaar is uit een enanthaat ester. Voor elke ester verschilt dit telkens.

Ook gaat de eerste dagen meer vrijkomen uit een ester. Dus gewoon delen door het aantal actieve dagen klopt niet.

Maar the point is dat je een goede gemiddelde actieve stof dagelijks in je bloed hebt vanaf dag 1. En deze zal wekelijks alleen maar stijgen.

Ik zal vandaag de precieze cijfers eens plaatsen.

Winny voor de training heeft ook geen nut. De halfwaardetijd is 4u, wat wil zeggen dat 1 dosis van 10mg 8u actief is. Het is dus best kleine dosissen over de dag te verspreiden. Zo heb je een constante hoeveelheid actief.

8/9 uur dacht ik gelezen te hebben?

En mijn punt was om het te nemen voor de training zodat de winny zorgt voor sneller spierherstel wanneer je dat nodig hebt. Je gebruikt het dus om de pieken van herstel op te vangen.

Was puur hypothetisch en t kan prima dat het geen zin heeft of dat het uiteindelijk nauwelijks uit zal maken maar het leek me een interessante vraag.

Dat het meteen beschikbaar is is een feit. Daar gaat de discussie niet over. De hoeveelheid die meteen beschikbaar is verschilt nogal bij een inject van 500mg of bij 1000mg, eens? Bij 1000mg is dat dus, als ik gemakshalve jouw berekening doortrek 70mg per dag en bijna 500mg einde van de week. Kortom men heeft snel een hoge concentratie in het bloed = meer bijwerkingen, zoals bijvoorbeeld oestrogeen met als gevolg > vocht = gewichtstoename = kracht winst.

Klopt, maar is het nodig? En denk dat er verhouding tussen winst en veiligheid moet zijn. Daarom ontwikkelen ze ook aas met lage androgenen waarde en zo laag mogelijke toxiciteit.

En idd, hoe sneller de concentratie stijgt, hoe meer bijwerkingen. Dus frontloaden is sowieso niet positief. Zelfs bij kortere esters wordt max 150mg per 2 a 3 dagen gebruikt. Propionate ester is 3 dagen actief. Uit deze ester is meer actieve stof uit te halen, neem ongeveer 40mg per dag bij injecties om de 3 dagen.

Maar het komt er dus op neer door middel van frontloaden sneller bijwerkingen te bereiken?

---------- Post toegevoegd Sun 18 Nov 2012 om 19:06 ----------

8/9 uur dacht ik gelezen te hebben?

En mijn punt was om het te nemen voor de training zodat de winny zorgt voor sneller spierherstel wanneer je dat nodig hebt. Je gebruikt het dus om de pieken van herstel op te vangen.

Was puur hypothetisch en t kan prima dat het geen zin heeft of dat het uiteindelijk nauwelijks uit zal maken maar het leek me een interessante vraag.

8uur is active life.

Het zou mogelijk zijn om pieken van je herstel op te vangen, maar wat gebeurt er 8u na inname? Dan daalt alles snel en je bent nog altijd in herstel.

Dus op termijn negatief voor herstel en winst.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven