1. Alles over de immigratiestop, mensen uitzetten e.d kan nooit gebeuren in een democratie als onze, dit weet Wilders want dom is hij zeker niet, integendeel.
2. Dat gezeik over Europa, dat klinkt allemaal leuk met de gulden betalen en geen Europese samenwerking, maar dit doen we al sinds '45 en in deze tijd van mondialisering is het alleen maar wenselijk om samen te werken. (Hoe dit gebeurt kan je daarentegen weer wel kritiek op hebben)
3. Het meest belachelijke is nog wel ontwikkelingshulp afschaffen. Hoe kan je schaamteloos dit verkondigen, als je kijkt dat dit 1% o.i.d van de begroting is.
4. Verder is zijn populistische toon, zijn belachelijke uitspraken tegenover bijv. Turkije (dat minstens net zo'n geseculariseerde STAAT is als NL) bijzonder slecht voor het imago voor NL. En dan kan je zeggen dat dit niet boeit, maar dit boeit nou eenmaal wel.
Zo, ik moet weg, maar ik kan nog wel even verder gaan.
Ok, helder.
1. De tijd zal het leren.Wetten kunnen in no-time aangepast of vervaardigd en aangenomen worden, of dat in deze gaat gebeuren is de vraag maar de mogelijkheid bestaat.
In europees verband bezien, Duitsland bijvoorbeeld zet o.a. asielzoekers die te regelmatig met justitie in aanraking komen, zonder pardon uit.Persoonlijk vind ik dit een acceptabele maatregel.
2. Dat is een loos argument imo.De gemiddelde nederlander is er met de toenemende vereuroperisering niet beter van geworden.
De enige europeanen die zich sinds 1945, met succes vind ik, ver hebben gehouden van de europese eenwordingsdrang, zijn de zwitsers.Zij bewijzen dat het niet nodig is om maar mee te doen met een suffe politieke trend als een europese unie of ook jouw mondialisering.
Het met de gulden betalen verhaal is denk ik meer bedoeld geweest om de mensen aan het denken te zetten en in dat geval heeft het blijkbaar gewerkt.
3.Elk procentje wat je niet persé in een bodemloze put als bijv. ontwikkelingshulp of een koningshuis, hoeft te gooien is er één.
4.Dat er mensen zijn die een aversie tegen de persoon Wilders hebben moge duidelijk zijn.Hetzelfde heb ik met Balkenende, als ik dat zuinige snoetje, dat kapsel, die bril en dan dat sneue stemgeluidje op tv krijg moet ik zappen.Verder vind ik dat alle politici populistisch overkomen.
Als jij al vindt dat Wilders slecht is voor het imago van nederland, wat denk je dan dat Desi Bouterse met het imago van Suriname doet?Suriname waar btw een redelijk deel van die ene procent -ontwikkelingshulp- naar toe gaat.
...