MuscleMeat

wj"s log poging 2

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Gewoon compounds gaan doen, dan kan je hier serieus wat van bakken. En door blijven gaan! Heb er nog steeds spijt van dat ik op m'n 16e een (te) lange pauze genomen heb.

toch blijf ik erbij dat jij een schema als stronglifts moet gaan volgen! met dit soort schema ga jij niet bijster veel bereiken. ER ZIJN SCHEMA'S SPECIAAL VOOR BEGINNERS, GEBRUIK ZE!! Is echt geen aanval maar eerder een goeie raad die ik graag zelf had gekregen toen ik net begon.

Nu denk je mss dat iedereen aan het zeuren is, maar ooit zul je er (hopelijk) achterkomen dat iedereen die hier Stronglifts! en rippetoe! loopt te roepen het eigelijk bij het juiste eind had. Maar ja je bent nog maar 14 jaar dus als je nu een jaartje gaat kloten met een 'bodybuilding schema' zal het niet veel maken voor later.

• Topic Starter Topic Starter
toch blijf ik erbij dat jij een schema als stronglifts moet gaan volgen! met dit soort schema ga jij niet bijster veel bereiken. ER ZIJN SCHEMA'S SPECIAAL VOOR BEGINNERS, GEBRUIK ZE!! Is echt geen aanval maar eerder een goeie raad die ik graag zelf had gekregen toen ik net begon.

Nu denk je mss dat iedereen aan het zeuren is, maar ooit zul je er (hopelijk) achterkomen dat iedereen die hier Stronglifts! en rippetoe! loopt te roepen het eigelijk bij het juiste eind had. Maar ja je bent nog maar 14 jaar dus als je nu een jaartje gaat kloten met een 'bodybuilding schema' zal het niet veel maken voor later.

ik heb vanaf begin 2011 al wel wat fullbody gedaan, niet echt met een schema tot mei ongeveer, vanaf toen heb ik wel een compoundschema gevolgd alleen toen was mijn voeding nog nieet op orde en kon ik hoogstends 3 x per week naar de gym, nou zit ik ook moeilijker met school en kan ik dus maar 1-2 x per week naar de gym, daarom heb ik thuis een benchpress en 2 losse dumbbells. ik weet ook wel dat het verstandiger was om wat langer die rippetoe te blijven doen maar het kan nou eenmaal niet anders. op die ene dag in de gym squat ik wel

gister dus borst gedaan
bp 5x5x46
dp press 20 kg 4x6 (loodzwaar..)
incline dp press 17kg 4x8
fly's 12-10-8 15 kg
push ups bw (met klappen) 4x15

sorry mensen maar ik heb te weinig tijd voor de programmas die jullie zeggen aangezien ik neit elke dag naar de gym kan

Rippetoe of Billstar schema gaan volgen :)

Rippetoe of Billstar schema gaan volgen :)

voor fullbody (rt) heb ik neit de spullen genoeg dagen in de week (niet genoeg tijd voor gym wel benchpress en wat halters thuis) mag ik dan wel zo benieuwd zijn om te vragen wat billstar is?

net rug gedaan bij de gym alleen zoals altijd weer fakking druk savonds. niet genoeg schijven over voor dl en de smith was de hele tijd bezet dus ik kon niet echt goed bor doen.
dus maar wat veranderd
t bar row 40 kg 4x8
bor met dumbbells :( 17 kg dumbbells 4x8
lat pulldown 35 kg (machine) 4x10
chin-ups 4x15 bw

Een gym met gebrek aan schijven, faalt wel hard. Wel mooie training neergezet.

Een gym met gebrek aan schijven, faalt wel hard. Wel mooie training neergezet.

dankje, overdag is er meer dan genoeg aan schijven. alleen op dinsdag en donderdagavond is het zonder reden vele malen drukker dan normaal. een van de redenen waarom ik thuis wat spullen heb

vandaag armen schouders en traps gedaan omdat ik gister te weinig tijd had voor schouders en traps
schouders:

mp 5x5x30
shoulder press 2x8 10kg dumbbells (licht omdat het direct na de mp was)
side raises 12-10-8 7kg
front raises 12-10-8 8kg

armen
barbell curl 4x8 28kg
tricep extension (barbell) 19 kg

traps
shrugs 12-10-8 20kg dumbbells

ik had de raises wat lichter gedaan omdat ik wat last had van knakkende schouders, en ik zowiezo al wat spierpijn had in mijn lats

heb net je logje eens bekeken. Uiteraard is het interessanter om een rippetoe of ander schema te volgen, maar als dit niet gaat, so be it. Focus je, zoals reeds vermeld, vooral op compound oefeningen om te groeien. Ik zou elke training proberen te squatten (ik las dat je 2x/week in de gym bent, dus zeker squatten!) puur om core strenght op te bouwen. Bench press ok, mil press ok, chins rows ok (btw er is niets mis met dumbbell rows, goed voor rug en grip!) dus ziet er me wel goed uit.

Enkel, zoals ook al gevraagd, post je voedingsschema eens... ik zie dat je veel cardio doet, dus als je wilt groeien moet je volop bulken. Kan zeker geen kwaad als je dit post.

Succes!

je fysiek is wel wat vet man, uitkijken dat het niet te vet wordt, want cutten ga je denk nog neit doen voor de 90kg?
je zal ook nog wel wat groeien denk ik.
triceps lijken erg achter te lopen, dips+cgbp is de oplossing!

Waar is zijn fysiek te zien dan ? Donotsee.gif

ik lijk in het echt helemaal niet vet trouwens, dat lag denk ik aan de vage foto en vieze spiegel. mijn bf is namelijk momenteel 12-13% (bij zon ding in de gym gemeten) en ik heb eindelijk mijn complete schema hier

Bijlagen

net je schema bekeken:
- Eten: Bij avondeten staat niets ingevuld, maar tel je 1000cals. Als dit elke keer zo is (met dezelfde E/K/V verdeling) dan is dit ok. Maar ik vermoed dus dat dit niet elke keer zo zal zijn...
+ op cardio dagen, ga je sowieso veel verbranden en is 3000cals niet zo veel...

- 3daag split: Zoals al vermeld: Richt je meer op compounds. Ik zie squat enkel op dinsdag staan: Bekijk dit niet (zoals de meeste) als een beenoefening. Het gaat hier om de BELANGRIJKSTE COMPOUND, dus deze mag/zou/moet je meerdere keren per week doen. bv op woensdag bij je bench zou je perfect nog squat kunnen toevoegen. Voor de rest, focus op bench, MP, SQUAT, deadlift, rows.

net je schema bekeken:
- Eten: Bij avondeten staat niets ingevuld, maar tel je 1000cals. Als dit elke keer zo is (met dezelfde E/K/V verdeling) dan is dit ok. Maar ik vermoed dus dat dit niet elke keer zo zal zijn...
+ op cardio dagen, ga je sowieso veel verbranden en is 3000cals niet zo veel...

- 3daag split: Zoals al vermeld: Richt je meer op compounds. Ik zie squat enkel op dinsdag staan: Bekijk dit niet (zoals de meeste) als een beenoefening. Het gaat hier om de BELANGRIJKSTE COMPOUND, dus deze mag/zou/moet je meerdere keren per week doen. bv op woensdag bij je bench zou je perfect nog squat kunnen toevoegen. Voor de rest, focus op bench, MP, SQUAT, deadlift, rows.

ik weet alleen van de dinsdag zeker dat ik naar de gym kan. daarom heb ik de squat alleen daar staan, als ik op andere dagen ook nog tijd ervoor heb zal ik het zeker doen. ook doe ik alle compounds die je daar opnoemt op de deadlift na. ik heb namelijk op hele jonge leeftijd al rugklachten en vooral problemen met mijn onderrug gehad. als ik een beetje gevorderd ben met oefeningen zal ik zeker de deadlift overwegen

EDIT: het avondeten bij ons thuis is best groot soep-stoofgroenten-vlees-andere groenten-toetje (yoghurt+kwark) ik schep ook altijd wel vaker op dus ik krijg zeker veel binnen bij het avondeten

---------- Post toegevoegd Tue 11 Oct 2011 om 21:20 ----------

vandaag dus benen,buik en rug getraind

benen
squat 5x5 65kg
leg press 4x8 140 kg
rotary calf 4x10 60 kg

buik:
SUPERDUDES HOUDEN AL DIE k*tMACHINES BEZET
dus maar gewoon crunches tot failure gegaan (ong 50x)

rug:
bor 4x8 35 kg
dumbbell row 12 10 8 17,5
pullover 3x10 20 kg
bent over side raises 4x8 6kg

commentaar: ging wel goed allemaal, moet nog wel wat aan mijn vorm werken bij de rugoefeningen. en buikspierboys mogen best oprotten van mij ;)

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven