MuscleMeat

word zwaarder tijdens de cut????

dka

Novice
Waardering
0
Lengte
1m88
Massa
89kg
Vetpercentage
15%
hallo iedereen ik ben sinds twee weken bezig met mijn cut.

ik heb nog nooit van mijn leven gecut dit is dus mijn eerste keer en ik begin me een beetje zorgen te maken.

toen ik begon met de cut was ik 87kg dit was een maandag, toen die vrijdag was ik 86.1kg wat dus goed is. toen na het weekend woog ik ineens 88kg, en vanochtend was ik 90kg.

ik weeg me elke keer om dezelfde tijd s'ochtends en nadat ik naar de toilet ben geweest dus het is helemaal leeg gewicht.

hoe kan het dat ik gewicht erbij ineens terwijl in de eerste week alles goed zat

tevens volg ik intermittent fasting met de volgende stats

trainingsdag 2700 cal

rustdag 1900 cal

voedingsschemazelf post ik vanavond even want ben nu op mijn werk en heb deze niet bij de hand.

ik houd me elke dag precies aan mijn schema en heb geen afwijkingen ervan, de dingen die ik hoofdzakelijk eet zijn:
past,bruine rijst als carbs
kip,ei,tonijn, als proteine
en eigeel en visoliepillen als vetten

alvast bedankt

Heb je in de spiegel gekeken? Dat is belangrijker dan zo'n getal.

even volhouden? de tijd zal het leren, als jij een tekort aan calorie hebt dan zul je geheid afvallen.

• Topic Starter Topic Starter
oke bedankt voor de reactie's ja in mijn ogen word ik wel leaner, niet zozeer rond mijn buik maar ik kan zien dat me aderen meer door beginnen te schijnen op mijn armen.

wat word eigenlijk beter beschouwd intermittent fasting of carb cycling?

ligt aan je voorkeur en het een hoeft het ander niet uit te sluiten

oke bedankt voor de reactie's ja in mijn ogen word ik wel leaner, niet zozeer rond mijn buik maar ik kan zien dat me aderen meer door beginnen te schijnen op mijn armen.

wat word eigenlijk beter beschouwd intermittent fasting of carb cycling?

IF en carb cyclen zullen dezelfde resultaten boeken, mits goed uitgevoerd. Kies de methode die jij het prettigst vindt; IF is prettig vanwege de grote maaltijden

oke dan ga ik gewoon door met if bij deze mijn voedingsschema, zouden jullie jullie mening erover willen geven en aan kunnen geven waar te verbeteren voor de beste resultaten alvast bedankt. ik train 3x per week

voedingsschema lg:

trainingsdag
2 uur beginnen met eten
2 maaltijden voor training 1 na de tijd
eerste twee maaltijden allebei 20% per stuk van totaal, rest na de training

maaltijd 1 38E/80K/6V
maaltijd 2(pre workout) 38E/80K/6V
maaltijd 3(post workout) 114E/240K/18V

maaltijd 1: 170 gram kip, 105 gram macaroni(ongekookt wegen),1 heel ei
maaltijd 2: 3 bakjes tonijn bakken in pan met heel ei, 105 gram macaroni of 85 gram cornflakes met scheutje melk
maaltijd 3: 500 gram kip, 155 gram macaroni,130 gram cornflakes met 250 ml/gram melk,2 heel ei

rustdag
2 uur eerste maaltijd
eerste maaltijd grootste maaltijd 40%, andere 2 maaltijden 30% per stuk

maaltijd 1 80E/50K/24V
maaltijd 2 60E/35K/18V
maaltijd 3 60E/35K/18V

maaltijd 1: 350 gram kip, 65 gram macaroni, 3 hele eieren
maaltijd 2: 500 gram magere kwark, 25 gram ongekookte rijst,3 hele eieren, 1 shake
maaltijd 3: 260 gram kip, 45 gram ongekookte rijst, 3 hele eieren

Je houd gedurende de dag meer of minder vocht vast. Neem gewoon een vaste dag en tijdstip om je te wegen en houd dat als uitgangspunt en weeg je gewoon 1x per week op die dag.
Ik weeg zelf altijd zaterdag ochtend vlak na het toiletbezoek, voor het ontbijt.

ja ik weeg me normaal ook maar een keer per week altijd vrijdag ochtend om 6:45 maar ik dacht ik weeg me ook is na het weekend, om te kijken hoe het weekend uitpakte maar was ineens stukken zwaarder, heb ook het gevoel dat ik zwaarder word minder aders ten opzichte van eerste week,

zou iemand mijn voedingsschema even willen doorkijken op fouten etc

alvast bedankt

ik denk dat dit dus de reden is voor het niet lichter worden denk ik dan, bedankt taste of fire.

iemand nog tips of aanmerkingen om het voedingsschema zelf?

hallo iedereen ik ben sinds twee weken bezig met mijn cut.

ik heb nog nooit van mijn leven gecut dit is dus mijn eerste keer en ik begin me een beetje zorgen te maken.

toen ik begon met de cut was ik 87kg dit was een maandag, toen die vrijdag was ik 86.1kg wat dus goed is. toen na het weekend woog ik ineens 88kg, en vanochtend was ik 90kg.

ik weeg me elke keer om dezelfde tijd s'ochtends en nadat ik naar de toilet ben geweest dus het is helemaal leeg gewicht.

hoe kan het dat ik gewicht erbij ineens terwijl in de eerste week alles goed zat

tevens volg ik intermittent fasting met de volgende stats

trainingsdag 2700 cal

rustdag 1900 cal

voedingsschemazelf post ik vanavond even want ben nu op mijn werk en heb deze niet bij de hand.

ik houd me elke dag precies aan mijn schema en heb geen afwijkingen ervan, de dingen die ik hoofdzakelijk eet zijn:
past,bruine rijst als carbs
kip,ei,tonijn, als proteine
en eigeel en visoliepillen als vetten

alvast bedankt

Weeg je niet elke dag, maar elke maandag tijden het opstaan, even naakt op de schaal gaan staan.

he porterhouse heb me alleen even iets vaker gewogen om te kijken hoe het weekend zou uitpakken op mijn gewicht ik doe het nu al niet meer weeg me nu alleen nog maar vrijdag ochtend, heb jij mischien nog op of aanmerkingen op mijn voedingsschema of is het wel redelijk goed zo

niemand aanmerkingen of commentaar op voedingschema?

Waarom zo belachelijk veel calorieën op een trainingsdag ten opzichte van een rustdag? Ik zou eerder 2500 op trainingsdag, 2200 op rustdag. Maar ik weet niet hoeveel jij verbrand op een dag ;)

Ik zou ook iets meer eten op een rustdag. Je calorie inname op rustdagen is niet ver verwijderd van je BMR. Wanneer je uiteindelijk niet meer afvalt, kun je niet meer droppen in calorieën, dus dan zou je al je cardio op moeten schroeven dat is klote in mijn ogen.Haal gewoon een beetje af van je caloriebehoefte en kijk gewoon hoeveel je afvalt. Wanneer je merkt dat je niet meer afvalt haal je het aantal calorieën wat omlaag. Op deze manier leer je ook je lichaam kennen.

Waarom begin je pas om 2 uur met eten? Je kan de maaltijden beter verspreiden over de dag, dus van 6 keer eten 3 keer eten maken. S'ochtends de grootste maaltijd en s'avonds proberen minder te eten. Met 6 keer eten blijft je lichaam heel de dag bezig met verbranden, wat ook energie kost en die haalt je lichaam weer uit het vet.

Goed bedoeld advies maar het maakt niet uit hoelaat en tussen welke tijdspannen je eet.

ik begin pas om 2 uur omdat ik intermittent fasting volg, ja mijn trainingsdag cal is rond onderhoudsniveau en rustdagen eronder om mijn calorie deficit te creeren, maar beter dus mijn trainingsdag ook iets omlaag schroeven?

Goed bedoeld advies maar het maakt niet uit hoelaat en tussen welke tijdspannen je eet.
Voor het herstel maakt dat wel degelijk uit wanneer je kcals binnekrijgt.

http://www.victormooren.com/2012/11/het-partitioneren-van-calorieen.html

http://www.victormooren.com/2012/12/het-timen-van-calorieen-deel-1-pre.html

http://www.victormooren.com/2012/12/het-timen-van-calorieen-deel-2-post.html

http://www.victormooren.com/

---------- Post toegevoegd Thu 17 Jan 2013 om 12:35 ----------

ik begin pas om 2 uur omdat ik intermittent fasting volg, ja mijn trainingsdag cal is rond onderhoudsniveau en rustdagen eronder om mijn calorie deficit te creeren, maar beter dus mijn trainingsdag ook iets omlaag schroeven?
Als je sneller wilt afvallen, ja.
Als je meer spier wilt behouden of met een beetje geluk nog een beetje wilt opbouwen, nee.

Terug
Naar boven