Fitness Seller

Wovano’s daddy gains

Wel gedeeltelijk mee eens. Zo zijn er veel die op 55,44533% rpe 3,567 moeten draaien en daar ook niks van afwijken het hele jaar. Ik denk wel dat er bepaalde richtlijnen zijn(helemaal voor een naturel) zoals 2x per week alles hitten waardoor je gewoon beter gaint. Ook trainen i.m.o ook veel te veel mensen tot falen er daar voorbij omdat ze dit de pro's zien doen.
Als je alle spiergroepen 1 keer per week aanpakt heeft tot failure gaan meer nut dan wanneer je alles 2 keer per week wilt aanpakken.

Ik denk dat 9 van de 10 mensen niet eens in de buurt van failure komen, ook al denken ze van wel.

Soms worden dingen wel een beetje te zwart-wit gezien. Het is niet alleen maar een kwestie van "het werkt wel, of het werkt niet".

Laatst bewerkt:
Als je alle spiergroepen 1 keer per week aanpakt heeft tot failure gaan meer nut dan wanneer je alles 2 keer per week wilt aanpakken.

Ik denk dat 9 van de 10 mensen niet eens in de buurt van failure komen, ook al denken ze van wel.

Soms worden dingen wel een beetje te zwart-wit gezien. Het is niet alleen maar een kwestie van "het werkt wel, of het werkt niet".
Kan je de 1e zin onderbouwen? En ik ben het met je eens dat er veel meer dingen werken, het ene werkt alleen beter dan het andere.

Ik heb het idee dat mensen hier op het forum teveel bezig zijn met wat studie xyz ze verteld te doen.
Klopt. Dit had ik hier wel eens eerder vermeld. Studies houden op dat gebied meestal geen rekening met factoren zoals: genen, intensiteit etc..En daarbij zijn het ook vaak nog niet eens echte bodybuilders die jaren trainen. Als jij zwakkere spiergroepen hebt, dan hebben die gewoon meer volume nodig. fl**ker al die fucking fancy work-outs gewoon weg en baseer die shit gewoon op jouw lichaam. Sommigen kunnen wegkomen met minder omdat ze genetisch gezien beter zijn dan jij.

Die is met gear sneller tho. Waarom zou je überhaupt zonder gear trainen? Als het waait ga je toch ook zeilen
Ik ging er wel vanuit dat als we het over true failure hebben dat je dan wel enhanced bent ja :roflol: Anders ben je uberhaupt zelf al een failure.

Hersteltijd is sneller, maar je kracht en intensiteit gaan ook omhoog. Ik weet niet of dat in verhouding blijft in termen van aantal dagen hersteltijd.

Ik ging er wel vanuit dat als we het over true failure hebben dat je dan wel enhanced bent ja :roflol: Anders ben je uberhaupt zelf al een failure.

Hersteltijd is sneller, maar je kracht en intensiteit gaan ook omhoog. Ik weet niet of dat in verhouding blijft in termen van aantal dagen hersteltijd.
Gewoon geen p*ssy zijn. Ik ben het inderdaad met je eens wat betreft training tot failure. Ik geloof inderdaad dat veel mensen niet eens 80% halen.

Wat wel zo is is dat als jij echt traint tot failure dit veel invloed gaat hebben op de intensiteit die jij kunt toepassen bij je volgende training.

Het is hele interessante stof wat Arthur Jones, Mike Mentzer en Dorian Yates beweren en toepassen. Het heeft voor hen gewerkt (Mentzer en Yates althans), maar het zal zeker niet voor iedereen werken.

Zelf vind ik het een saaie manier van trainen (weinig volume, weinig sets, veel rust) dus in die zin vind ik het niet interessant om zelf te volgen. Daarnaast heb ik geen trainingspartner, dus dat maakt true failure bijna onmogelijk.

• Topic Starter Topic Starter
  • #3.969
Wel gedeeltelijk mee eens. Zo zijn er veel die op 55,44533% rpe 3,567 moeten draaien en daar ook niks van afwijken het hele jaar. Ik denk wel dat er bepaalde richtlijnen zijn(helemaal voor een naturel) zoals 2x per week alles hitten waardoor je gewoon beter gaint. Ook trainen i.m.o ook veel te veel mensen tot falen er daar voorbij omdat ze dit de pro's zien doen.
Eens maar die onderzoeken geven zeker richtlijnen

niemand gaat EMG studies 1 op 1 volgen bijvoorbeeld (tenminste, dat hoop ik)
Tuurlijk zijn de vele onderzoek een mooie basis, maar in details moet je voor jou bepalen wat de beste werkwijze is. Dat is voor elke persoon anders en dan is afhankelijk van vele factoren zoals genen, herstelvermogen, etc.
Dit inderdaad, maar behalve hersteltijd kun je enhanced ook meer volume aan per spiergroep in een training en je profiteert van een langere eiwitsynthese waardoor je frequentie wat omlaag kan.

• #3.970
Legday met iemand van platinum gym, zat lekker tegen randje kotsen aan :roflol:

Unilateral leg press 20x50 20x100 15x125 15x150 15x175 12x195 12x215 12x215>12x175>12x125>15x75 hele harde dropset, elke laatste 2 reps een beetje hulp nog dus dit was echt tot failure. Zat meteen al op randje kotsen en normaal op mijn benen staan ging al niet meer.

Unilateral leg extension 15x25 10x40 4x15x25 alle setjes snel achter elkaar

Squat 10x60 10x100 5x140 6x140

Lying leg curl 15x20 5x12x30

Seated calf raises 5x20x120

• #3.971
Schouders

Seated barbell press 20x20 15x40 15x60 12x70 10x80 7(+1 spot)x90 15x70

Plate loaded shoulder press ss dumbbell lateral raises 3x10x90 ss 3x10x16

Plate loaded super Incline press (ellebogen naar voren) ss dumbbell front raises 3x10x80 ss 3x12x14

Upright cable rows 3x10x70

Face pulls 5x12x70

Barbell shrugs 5x15x60

Schouders

Seated barbell press 20x20 15x40 15x60 12x70 10x80 7(+1 spot)x90 15x70

Plate loaded shoulder press ss dumbbell lateral raises 3x10x90 ss 3x10x16

Plate loaded super Incline press (ellebogen naar voren) ss dumbbell front raises 3x10x80 ss 3x12x14

Upright cable rows 3x10x70

Face pulls 5x12x70

Barbell shrugs 5x15x60

Netjes man die bb presses op het filmpje gingen je nog goed af! Denk als je hier enige tijd op blijft focussen dat je ze uitrept met 100kg

nette barbell presses inderdaad.

• #3.974
  • #3.975
Was megadruk in de gym, wel gewoon mijn oefeningen kunnen doen voor rug. Twee plate loaded pulldown varianten, drie plate loaded row varianten en straight arm cable pushdowns.

Zit momenteel op 5000 kcal en alle maaltijden gaan doen naar binnen behalve die voor de training van 150 gram rijst (ongekookt gewogen) en entrecote. Vanaf morgen vervang ik de rijst door 700 gram aardappelen. Anders ga ik over op een intra workout shake en maak ik de 6 bestaande maaltijden iets kleiner. In die shake kan dan wat whey isolaat en een carb bron. Iemand hier die vaker intra workout shakes drinkt? Wat gooi je dan erin?

Waarom whey in een intra en niet gewoon amino’s?

Was megadruk in de gym, wel gewoon mijn oefeningen kunnen doen voor rug. Twee plate loaded pulldown varianten, drie plate loaded row varianten en straight arm cable pushdowns.

Zit momenteel op 5000 kcal en alle maaltijden gaan doen naar binnen behalve die voor de training van 150 gram rijst (ongekookt gewogen) en entrecote. Vanaf morgen vervang ik de rijst door 700 gram aardappelen. Anders ga ik over op een intra workout shake en maak ik de 6 bestaande maaltijden iets kleiner. In die shake kan dan wat whey isolaat en een carb bron. Iemand hier die vaker intra workout shakes drinkt? Wat gooi je dan erin?
Eaa’s icm cluster dextrine of dextrose.

Ik heb momenteel beide van Xxl nutrition en die geven 0,0 problemen tijdens het trainen.

Whey zou ik niet gaan gebruiken tijdens het trainen.

• #3.978
Ik heb het verkeerd gezegd. Ik bedoel een shake die ik in de gym direct na de laatste oefening achterover sla.
Zou iets met carbs/whey doen en evt fructose (banaan)

insuline spiken voor herstel. Ja mensen gaan zeggen dat dit bullshit is post-training als je geen slin zet, insuline is ook natuurlijk te spiken door snelle suikers

Terug
Naar boven