XXL Nutrition

WTF happened to the forum

Wat is er gebeurd met Angelus? Gebanned?

Die kerel heeft de beste jaren van zijn jeugd gevuld met 24/7 te dbb'en...

homo's

Zijn hier trouwens nog members dat me kennen van vroeger? En waarom is het hele forum fucked up, heeft bigt het verkocht ofzo?

Either way im back, ill be talking english all the time as i lived in england for years, well not all the time.

Waar is klusmier, die kan mss bidden om het forum terug te maken zoals het vroeger was
Ja ik vergeet meestal niemand en zeker jou niet, je stond hoog in mijn DBB top quoters list ;)

Forum draait sinds midden vorig jaar op volledig nieuwe software, die veel performanter is en volledig mee met de tijd. We hebben meer dan 10 jaar geen grote upgrades gedaan en het was echt dringend nodig. Er is niets "fucked up" maar ik weet dat het in begin nooit makkelijk is om te wennen aan een nieuw systeem en layout, zeker als je lange tijd aan een bepaald systeem gewend bent geraakt.

Voor mij was de keuze ook één waar ik lang over heb nagedacht, ik wist dat het voor velen een "shock" zou zijn om zoveel verandering in één keer te ervaren. Maar uiteindelijk kies je voor de toekomst, en die was er niet meer bij vBulletin, de oude basis/motor van dit forum. Toch niet voor mij in elk geval. Op dit moment ben ik trouwens 100% tevreden over de keuze, en ik ben ook zeker dat veel leden uiteindelijk eraan gaan wennen, maar in begin is het altijd even moeilijk, daarom hebben we ook de oude "skin" beschikbaar gemaakt, zodat degenen die moeilijk afscheid kunnen nemen van de oude meer contrasterende kleuren en hoekige layout, toch een optie hebben om deze terug te halen. Voor mij persoonlijk is deze echt totaal achterhaald, maar goed.

Wat betreft de verandering van domein, dit was eveneens geen makkelijke keuze, want ook dit is geen kleine stap en vraagt weer veel van de oude bezoekers om te aanvaarden. Ik wil ook even zeggen dat ik me daar heel bewust van was en nog steeds ben. Ik ben echter heel blij dat wij deze domein in handen hebben kunnen krijgen, want deze heeft zeer veel voordelen en puur pragmatisch bekeken is het IMO vooruitgang. Bodybuilding.be was overigens niet te koop en bovendien is 70% van de bezoekers hier van Nederlandse afkomst. Geen onlogische keuze dus.

Wat betreft veranderingen in sfeer, bezoekersaantallen, en dergelijke, kan ik zeggen dat we nu een goede sfeer hebben, en sinds er minder gemodereerd wordt, dit eigenlijk ook lijkt bij te dragen aan de tevredenheid van bezoekers en leden. Gedurende en na de verhuizing naar een nieuwe webhost, domein, en software, is het normaal dat de traffic (bezoekersaantallen) dalen, omdat de site voor het grootste deel afhankelijk is van bezoeken afkomstig van Google en andere zoekmachines. Deze moeten alle URLs weer opnieuw indexeren, en dus krijg je dan te maken met een tijdelijke dip in het verkeer of traffic op een site. Dit gaat sowieso weer herstellen en we zien sinds de verhuizing ook een sterk stijgende trend, no worries dus. Eigenlijk verwacht ik dat het forum nog veel groter zal worden en beter zal groeien als het éénmaal goed geïndexeerd is en bekender zal worden wat de naam betreft.

Nog over karma en like/leuk: in het nieuwe platform was karma moeilijk te integreren, en heb ik resoluut gekozen voor een totaal nieuw systeem dat meer lijkt op dat van sociaalnetwerksites zoals Facebook. Dit sluit niet uit dat daar in de toekomst ook uitbreidingen aan gedaan kunnen worden. Zoals een manier om snel een berichtje te sturen zoals dat bij karma het geval was.

Verder ben ik volop met onze ontwikkelaar bezig om oude DBB features terug te halen, één van die bekende features zal binnenkort aangekondigd worden en ik denk dat het veel leden blij zal maken. Het is uiteindelijk de bedoeling om alles te verbeteren en de meeste functies en opties die er vroeger waren ook weer beschikbaar te maken. Maar we willen het ook op veel vlakken anders doen, dus het control panel niet te ingewikkeld maken, niet teveel "clutter" creëren en alles overzichtelijk en makkelijk houden. Mogelijk komt er later ook nog een nieuwe stijl/skin die je zal kunnen kiezen. We blijven investeren in dat soort dingen.

Tot slot, altijd leuk als veteranen weer terugkeren, en ik denk dat je op termijn wel gaat wennen aan het vernieuwde forum. :)

De DBB skin kan je op deze manier inschakelen:
  1. Plaats je muisaanwijzer rechtsboven in de navigatiebalk op je gebruikersnaam.
  2. Klik in het menu dat verschijnt op de link 'Voorkeuren'.
  3. Kies bovenaan bij 'Stijl' voor 'klassiek'.

Op dezelfde manier kan je ook weer de andere stijl(en) kiezen.

Laatst bewerkt:
De DBB skin kan je op deze manier inschakelen:

1) Klik links onderaan op de link naast de taalkeuze:

[afbeelding niet meer beschikbaar]

2) Er verschijnt een popup met de beschikbare stijlen, voor de DBB look kies je "klassiek".

Als iemand nog vragen heeft, stel ze hier gerust, ook opbouwende kritiek is welkom. Ik ben nu fysiek en mentaal weer wat beter en zal weer meer betrokken zijn met het forum, dat ik waarschijnlijk zolang ik leef nooit zal verkopen ;)
Gvd heb de stijl terug naar de nieuwe gezet en nu krijg ik hem niet meer terug.
Staat geen popup:

255ee6dd1ee03a94d89ce07972aed552.png

Edit: Nvm gefixt, stond bij voorkeuren in je username rechtsboven.

Laatst bewerkt:
Ik was hier tussen 2002 en 2004 een gerespecteerd lid, maar dat was lang voor jouw tijd, ken u dus niet..

Oom oli? En wat is er met mijn held 'kaasisgroen' gebeurd?

Toen men nog gewoon in het gare hanenhok zat..

Of jimmyneutron, die iedereen afzetten op dbb door veel te goedkope AAS te verkopen, maar ze nooit opstuurde.

maar zijn er dan ook veel leden vertrokken ofzo dat al die grappige topics niet meer lijken te verschijnen?

@MeDieViL

Hopelijk kom jij dan wat extra leven (lees ook relletjes) in de brouwerij brengen.
Wees welkom, of is het andersom en zou jij mij eigenlijk welkom moeten heten ?

:cool:

maar zijn er dan ook veel leden vertrokken ofzo dat al die grappige topics niet meer lijken te verschijnen?
Echt markante figuren zoals Thomastog, sniperx, luppie, oom oli, die kerel met toetsenbord waar hij bier op had geknoeid waarvan ik de naam niet meer weet, kaas is groen enz. Enz. Die missen we momenteel voor dit soort topics.

Terug
Naar boven