XXL Nutrition

WTF happened to the forum

• Topic Starter Topic Starter
De karmareset herinner ik me nog, toen waren de meeste leden hier nog en was de oude sfeer hier ook nog, bedoel je dat dat veroorzaakte tot het verlies van een aantal leden? die karmareset was complete nonesense, waarom het in de eerste plaats installeren als je het gaat resetten, die leuk functie is nu helemaal shit, de stijl vind ik nix, was hier een pol over voordat hij de stijd veranderde? ik zou toch van een goede admin verwachten dat hij eerst te weten wil komen welke stijl de members het mooist vinden voor het te veranderen, bigt lijkt impulsieve dingen te doen die de meeste members niet als iets positiefs ervaren, bewijs is dat er amper nog members posten hier en ik vind dat een andere domeinnaam daar geen uitleg voor is.

Dit is geen aanval op jouw bigT, ben gwn teleurgesteld naar dit terug te keren.

Ja maar het is ook vanwege de Google ranking ( die nu lager is ) dat er minder volk aanwezig is. Of de layout wijziging daar voor iets tussen zit hebben wij enkel het gissen naar.

Ik heb het vooral over het verdwijnen van een hoop members die hier jaren langen voorheen zaten te posten, klusmier, ericr, die bully kerel vergeet zen naam, niet echt een bully maar die members mad kon maken, moraalridder, angelus en veel anderen.

Yup die bedoel ik

Is er een corrolatie tussen de veranderingen op het forum en het verdwijnen van een shitlood leden? eender welke directie, verdwenen members nadat bigt het forum veranderde, wat ik trouwens niet denk, of veranderde bigt het forum om het te "revampen" of whatever het nederlands woord is, of het engelse haha. Het nieuwe karma systeem trekt op nix, niemand drukt op de leuk knop, waaronder ikzelf, het is gwn klote tegenover het oude karmasysteem.
Geen idee waar je het allemaal haalt, maar heel veel mensen klikken op de leuk link, ik heb hier de bewijzen klaar als je ze wilt. Al die statistieken worden uiteraard bijgehouden en alles is in stijgende lijn. Ik ben het 100% oneens met je kritiek, maar zoals ook al gezegd wil dat niet zeggen dat het nieuwe systeem niet aangevuld kan worden met bijv. een berichten-systeem. Alleen ben jij één van de weinigen die daar nood aan lijkt te hebben (of in elk geval naar vraagt).

De karmareset herinner ik me nog, toen waren de meeste leden hier nog en was de oude sfeer hier ook nog, bedoel je dat dat veroorzaakte tot het verlies van een aantal leden? die karmareset was complete nonesense, waarom het in de eerste plaats installeren als je het gaat resetten, die leuk functie is nu helemaal shit, de stijl vind ik nix, was hier een pol over voordat hij de stijd veranderde? ik zou toch van een goede admin verwachten dat hij eerst te weten wil komen welke stijl de members het mooist vinden voor het te veranderen, bigt lijkt impulsieve dingen te doen die de meeste members niet als iets positiefs ervaren, bewijs is dat er amper nog members posten hier en ik vind dat een andere domeinnaam daar geen uitleg voor is.

Dit is geen aanval op jouw bigT, ben gwn teleurgesteld naar dit terug te keren.
Het voelt zeker aan als een aanval want dit is een groot stuk van mijn leven waar ik dagelijks vele uren tijd aan besteed. Opbouwende kritiek is prima, maar deze toon laat niet je beste kant zien voor mij. Toch zal ik nog maar eens de tijd nemen om te reageren. Karma was corrupt en waardeloos geworden, het was compleet misbruikt in die mate dat slecht gedrag beloond werd en goed gedrag niet, net het omgekeerde van de betekenis van het begrip. Daarom ook de reset en aanpassing van de regels. Bij overgang naar het vernieuwde forum heeft echter iedereen de punten behouden, zoals ik ook had beloofd (dat er nooit meer een reset zou komen). Achteraf gezien was de reset nodig, maar voor mij betekende het uiteindelijk meer last dan wat anders, ook al was het nodig om op een schone lei te beginnen. Verder moeten mensen het niet zo belangrijk vinden, sommigen reageerden overdreven op iets dat eigenlijk maar banaal is. Verlies van leden bleef als gevolg van de reset trouwens zeer beperkt. Ik denk ook als je om die reden geen lid meer wil zijn, dat je zelf niet erg stabiel bent.

Dat van de leuk functie en stijlverandering heb ik hier ook al duidelijk beantwoord, dus gelieve terug te bladeren voor een antwoord daarop. De leuk functie werkt prima en kan altijd uitgebreid worden. Verder korte antwoord: Ik ben zelf tegen vele veranderingen op korte tijd (bij Youtube was er ook zo'n tijd en was daar ook niet blij mee), maar voor dit forum was het absoluut noodzakelijk na een decennium zonder grote updates, de code en layout was heel erg verouderd, dus geen kwestie van 'hey laten we eens wat anders doen voor de grap' ofzo wat jij lijkt te insinueren.

Dat jij dat impulsief noemt, sorry maar ik weet niet waar je zo'n nonsense haalt. Ik was al heel lang bezig en heb heel veel vooronderzoek gedaan voor alles werd uitgevoerd, en dit terwijl ik in het ziekenhuis lag en moest vechten tegen een dodelijke ziekte. Toch ben ik altijd bezig gebleven met het voorbereiden van de hele verhuizing (iets wat achter de schermen gebeurd en wat mensen vaak onderschatten).

Nogmaals, want dit is ook al gezegd in een vorige uitgebreide post (heb je die eigenlijk wel gelezen?) de huidige stijl zal waarschijnlijk in de toekomst nog uitgebreid worden met een andere. Maar ondertussen kan jij probleemloos de oude dbb stijl gebruiken, maar dit is ook al gezegd. Wil ook toevoegen dat ik zelf nog altijd graag beslis hoe onze huisstijl eruit ziet, al zal ik natuurlijk rekening houden met meningen en suggesties van leden. Verder denk ik niet dat ik overdrijf als ik zeg dat ik iets meer verstand heb van forums en communities dan de gemiddelde persoon, na meer dan 15 jaar ervaring met fora en als eigenaar/beheerder van het tweede grootste BB forum in de wereld (grootste Nederlandstalige). Dat gebeurt trouwens niet vanzelf.

En nee het is geen bewijs dat hier "amper nog members posten" Ten eerste, er posten hier heel veel leden en sinds de heropening is er al een forse groei geweest, dus je zegt dingen die simpelweg onjuist zijn. Leden komen en gaan ook, zo waren er op dbb ook velen die niet meer kwamen en anderen die erbij kwamen. Of dacht jij dat iedereen die een tijd op een forum komt, daar noodzakelijk heel zijn leven blijft komen? Niet dus.

Dus graag niet zo kort door de bocht dingen zeggen, want hoewel ik kritiek verwelkom, heb ik een hekel aan foutieve informatie plaatsen omdat je simpelweg geen goed zicht op de feiten hebt of kan hebben.

Ja maar het is ook vanwege de Google ranking ( die nu lager is ) dat er minder volk aanwezig is. Of de layout wijziging daar voor iets tussen zit hebben wij enkel het gissen naar.
Elk nieuw domein moet voor Google weer een reputatie opbouwen, dankzij doorsturingen van oude dbb-urls naar de nieuwe urls is dat voor een stuk opgevangen. Maar Google is en blijft de rankings bepalen met een algoritme, dus er komt geen mens aan te pas die even kan zeggen 'dit is de nieuwe dbb, dus we geven ze direct dezelfde ranking' daarom is na verandering van domein er altijd een dip van enkele maanden, soms zelfs langer. Maar ik heb dit al eerder uitgelegd in dit topic. Als MeDieViL dit niet wilt aannemen, dan is dat zijn probleem, maar het is wel de waarheid.

Ik heb het vooral over het verdwijnen van een hoop members die hier jaren langen voorheen zaten te posten, klusmier, ericr, die bully kerel vergeet zen naam, niet echt een bully maar die members mad kon maken, moraalridder, angelus en veel anderen.

klusmier en angelus zijn al lang geleden 100% terecht verbannen (ook na héél veel herkansingen), ver voor de vernieuwing. Hadden vooral van mij overigens, heel veel kansen gekregen, ikzelf wilde graag dat Klaaswitz kon blijven, maar de lijn moest ergens getrokken worden. Alle mods gaven aan dat het niet verder kon gaan.

MeDieViL, je langdurige afwezigheid is geen excuus om hier zaken te posten die pertinent fout zijn en totaal los staan van de vernieuwingen. Ik vraag je om het te vragen als je wilt weten wat er allemaal gebeurd is gedurende je afwezigheid, ik kan je daar het beste op antwoorden. Het heeft geen zin om je onwetenheid hierover te uiten met uit de lucht gegrepen verklaringen.

Jammer van de tijd die ik altijd verlies met dit soort posts, maar je dwingt me ertoe om mezelf te verdedigen tegenover de lezers van dit topic.

Ik wil je me eest en vooral verontschuldigen indien het klinkte als een persoonlijke aanval, dat was niet mijn bedoeling, ik reageer dadelijk verder op je post

Wilde trouwens nog toevoegen dat ik je verder een aanwinst vind voor het forum en ben ook content (tevreden voor de NL;)) dat je er weer bent. :thumbup:

Geen idee waar je het allemaal haalt, maar heel veel mensen klikken op de leuk link, ik heb hier de bewijzen klaar als je ze wilt. Al die statistieken worden uiteraard bijgehouden en alles is in stijgende lijn. Ik ben het 100% oneens met je kritiek, maar zoals ook al gezegd wil dat niet zeggen dat het nieuwe systeem niet aangevuld kan worden met bijv. een berichten-systeem. Alleen ben jij één van de weinigen die daar nood aan lijkt te hebben (of in elk geval naar vraagt).
Dat was paar op mijn posts gebaseerd, vroeger kreeg ik veel meer karma, hier heb ik mss 4 keer een leuk gekregen, ik heb mss te snel conclusies zitten te trekken, iig zou een berichtensysteem wel een leuke aanvulling zijn

Ik vond het karmasysteem wel erg handig, hoefde je niet per se een PM of reply te versturen waardoor de drempel voor een kleine opmerking/vraag lager lag. Je had eerder aangegeven dat dit lastig te maken was in deze layout, kan het misschien wel zonder verbonden te zijn aan het puntensysteem? @Big-T

Dat jij dat impulsief noemt, sorry maar ik weet niet waar je zo'n nonsense haalt. Ik was al heel lang bezig en heb heel veel vooronderzoek gedaan voor alles werd uitgevoerd, en dit terwijl ik in het ziekenhuis lag en moest vechten tegen een dodelijke ziekte. Toch ben ik altijd bezig gebleven met het voorbereiden van de hele verhuizing (iets wat achter de schermen gebeurd en wat mensen vaak onderschatten).
Ik heb hier de indruk dat de members de veranderingen niet positief vinden, daarom noemde ik het impulsief, ik vind de oude stijl ook lelijk, ik wilde zeggen dat je geen vooronderzoek gedaan hebt bij de members zelf wat soort stijl ze prefereren, maar aan de andere kant is het niet echt een upgrade als je alles op voorhand gaat vragen, de leuk functie is erg blunt vind ik, maar je hebt idd wel onderzoek gedaan dat geloof ik, mn post was enorm kort door de bocht, ik dacht meer terug naar de karma reset toen ik dat postte, en ik zag geen veranderen erna, behalve een reset zelf.

Ik heb al een paar dagen niet geslapen, dacht niet echt na wanneer ik dat poste, nogmaals mijn excuses

Ik vond het karmasysteem wel erg handig, hoefde je niet per se een PM of reply te versturen waardoor de drempel voor een kleine opmerking/vraag lager lag. Je had eerder aangegeven dat dit lastig te maken was in deze layout, kan het misschien wel zonder verbonden te zijn aan het puntensysteem? @Big-T
Er was op een gegeven moment een karma add-on ontwikkeld voor de nieuwe backend, ik heb daar zelfs nog in geïnvesteerd, wetende hoe geliefd de feature was op dbb. Uiteindelijk vond ik deze echter niet goed genoeg (zowel qua kwaliteit als op vlak van gebruiksvriendelijkheid). De ontwikkelaar heeft het helaas nooit goed uitgevoerd en ik vreesde voor teveel problemen en bugs. Je wilt toch een bepaalde garantie en kwaliteit als je je site verder uitbouwt. Maar omdat ik goed begrijp dat pm's en conversaties nooit korte/snelle berichtjes zoals bij karma kunnen vervangen, blijf ik zoeken naar een oplossing daarvoor in de toekomst. Bij voorkeur als uitbreiding van het like systeem, omdat dat goed door betrouwbare ontwikkelaars is opgebouwd en stabiel is. Ga je een apart systeem daarnaast maken, dan heb je 1) minder stabiliteit en 2) moet iedereen eerst op een like en dan nog eens op een karma knop drukken, dat is geen vooruitgang voor mij. Maar wie weet komt er iets en dan zullen we daarin investeren, net zoals we dat voor een andere dbb feature nu aan het doen zijn die volgende week zal aangekondigd worden. :)

Er was op een gegeven moment een karma add-on ontwikkeld voor de nieuwe backend, ik heb daar zelfs nog in geïnvesteerd, wetende hoe geliefd de feature was op dbb. Uiteindelijk vond ik deze echter niet goed genoeg (zowel qua kwaliteit als op vlak van gebruiksvriendelijkheid). De ontwikkelaar heeft het helaas nooit goed uitgevoerd en ik vreesde voor teveel problemen en bugs. Je wilt toch een bepaalde garantie en kwaliteit als je je site verder uitbouwt. Maar omdat ik goed begrijp dat pm's en conversaties nooit korte/snelle berichtjes zoals bij karma kunnen vervangen, blijf ik zoeken naar een oplossing daarvoor in de toekomst. Bij voorkeur als uitbreiding van het like systeem, omdat dat goed door betrouwbare ontwikkelaars is opgebouwd en stabiel is. Ga je een apart systeem daarnaast maken, dan heb je 1) minder stabiliteit en 2) moet iedereen eerst op een like en dan nog eens op een karma knop drukken, dat is geen vooruitgang voor mij. Maar wie weet komt er iets en dan zullen we daarin investeren, net zoals we dat voor een andere dbb feature nu aan het doen zijn die volgende week zal aangekondigd worden. :)
Dat wist ik dus niet

Duidelijk, bedankt.

Die ontwikkelaar, heet die toevallig Mark zuckenberg? Vind verdacht veel trekken op een social network die ik al kende.

Wist dat de afwezigheid van bovengenoemde leden los stond van de update. Volgde het op de verre achtergrond een beetje. Sluit me niet aan bij de kritiekndat de veranderingen invloed hebben op de sfeer. 't is enkel de verminderde activiteit die jammer is, gelukkig van tijdelijk karakter, allicht.

Ik heb nooit gezegd dat de veranderingen de sfeer veranderden, ik vroeg me af of er members het forum velieten door de veranderingen of dat bigt het forum veranderde doordat er minder leden zijn, maar goed het staat er dus helemaal los van.​

Dbb werd op het einde erg traag en soms liep het gewoon vast, dat deed zeker geen goed aan de bezoeken. De keuze om alles te vernieuwen, inclusief het veranderen van back-en frontend, domein, host en server was echter al eerder gemaakt. Helaas na een klote diagnose met enorme gevolgen voor mijzelf en al mijn plannen is alles even stilgevallen in 2014. Toch is er in dat jaar nog gewerkt vooral veel aan voorbereiding. Pas in 2015 kon ik de draad weer echt opnemen en zijn we verder gaan voorbereiden om na de zomer dan de hele verhuizing te beginnen. De site heeft er toen ook een paar dagen helemaal uitgelegen, wat normaal niet had mogen gebeuren...

Dat laatste zal wel voor velen niet aangenaam geweest zijn, en als je geen die hard member bent kan je dan gaan denken van 'waarom besteed ik mijn tijd er nog aan?'

Best mogelijk dat de veranderingen voor sommigen wel de doorslag gaven, maar normaal ga je niet snel om die reden een favoriete site verlaten. Het grote probleem in begin was echt het feit dat je heel afhankelijk bent van search engines, en een site kan snel doodbloeden als mensen je niet meer vinden in Google, Yahoo of Bing. Gelukkig is alles nu aan het beteren en verwachten we dat 2016 stukken beter zal zijn voor het forum. :)

Die ontwikkelaar, heet die toevallig Mark zuckenberg? Vind verdacht veel trekken op een social network die ik al kende.

Wist dat de afwezigheid van bovengenoemde leden los stond van de update. Volgde het op de verre achtergrond een beetje. Sluit me niet aan bij de kritiekndat de veranderingen invloed hebben op de sfeer. 't is enkel de verminderde activiteit die jammer is, gelukkig van tijdelijk karakter, allicht.
Die doet al een tijd niet meer aan programmeren, hij is nu natuurlijk grote baas bij Facebook en hoeft alleen te zeggen wat hij wil en een heel leger van ontwikkelaars staat voor hem klaar om het te realiseren.

Facebook is trouwens voor veel fora van gemiddelde grootte niet goed geweest, plots was er die gigantische plaats die heel veel potentiele leden naar zich toe trok. Ook wij hebben meer verloren dan gewonnen door de opkomst en enorme groei van deze social network site. Ik weet uit goede bron dat veel fora nu niet meer bestaan juist omdat ze het niet meer aankonden.

Wat FB wel gedaan heeft, is de forumwereld dwingen om te moderniseren. Verkopers en ontwikkelaars van forumsoftware werden plots geconfronteerd met alle innovaties van Facebook, Twitter, etc. Ze hadden maar 1 keuze: nieuwe versies van hun software gaan releasen en moderniseren om te overleven in internetland.

Daarom zie je nu veel van die features terug op dit forum, het is geinspireerd op de sociale netwerken evolutie. Dat was wat mij betreft een positieve evolutie, maar het vraagt inderdaad aan de forum-gebruiker om ook mee te gaan met die evolutie, om eraan te wennen. En nee, voor velen is een grote (plotse) verandering nooit aangenaam. Maar het is wel nodig als forums nog een tijdje willen overleven.

Terug
Naar boven