AndroidHealthClinic

xbox vs PS3

Peiling Peiling PS3 vs xbox 360

• PS3

Stemmen: 53 65,4%
  • xbox360

Stemmen: 28 34,6%

• Totaal stemmers
    81
Langs de andere kant betaal je bij de xbox niet voor die dingen die je niet gaat gebruiken en heb je vrijheid om al dan niet die dingen bij te kopen. Bij de ps3 wordt het in je strot geramd. Het is maar hoe je het bekijkt.

Ja zo zie jij het maar ik vind de x360 gewoon niet compleet en de ps3 wel en ik maak gewoon gebruik van die functies.

Voor ik op DBB zat zat ik altijd op een game forum waar er je altijd PS3 vs X360 oorlogen heb. Lol ik ga hier niet meer reageren want daar ben ik eindelijk vanaf.

je kan wel gewoon opzoeken wat voor processor er in de ps3, wii en xbox zit. en geloof nou maar dat je het gaat zien in de volgende gen games. met name uncharted, heavy rain, afrika en god of waR 3 worden toptitels.

fact: crysis very high 1900x1080 = te hoge polycount, te veel shaders, te hoge resolutietextures, te hoge shadowmap textures, te hoge scherm res, sub surface scattering, te veel normal maps, etc... voor console hardware. Wat hebben die ps3 games dat buiten het bereik van een xbox ligt? Nada, alleen fanboyism. Wat laat uncharted 2 eigenlijk op tech vlak zien dat je nog niet in het eerste deel hebt gezien, behalve een andere setting (artistiek vlak)?

En je kan idd opzoeken dat de cpu van ps3 ietsje sterker is, net zoals de xbox gpu sterker is. Ik heb net een gaming laptop gekocht, met een - naar pc normen- bagger processor (core2duo 2,5gh 800mhz fsb) maar met een beest van een GPU. Weet je waarom? CPU maakt niet veel uit in gaming, en wonder bij wonder: mijn desktop met een top core2duo (3,06ghz 1066mhz fsb) en mindere gpu bijt in het stof bij games.

Uiteindelijk maakt het niet uit, de power tussen 2 consoles van dezelfde gen is nog nooit zo minimaal geweest als deze gen om als argument te gebruiken in de strijd. Alleen fanboys denken dat hun ps3 uit buitenaardse tech bestaat en zien met een gekleurde bril dat hun exclusives mooier zijn. Op artistiek vlak kan dat wel zijn, we kunnen immers niet over smaken twisten, maar op technisch vlak is er nihil of weinig verschil, en als het er is dan is het in doorgaans in het voordeel van de xbox.

Xbox360 toch wel duidelijk. Ik heb beide consoles niet, ik baseer me op speelsessies bij anderen, zowel op PS3 als op Xbox.

Nou ik vind ps3 beter, microsoft vraagt overal geld voor extra baterijen kopen, hardeschijf kopen, internet betalen, ripp off...Bovendien toffere spellen op ps3!

Keep the battle going please, nooit gedacht dat ik zo hard ging twijfelen tussen ps3 en 360.

Waarom ps3: Final fantasy en Gran Turismo. Meeste in-house games van sony boeit me wel geen ****.

Waarom 360: Forza Motorsport 3 komt al in oktober uit!! :eek: Maar een snelle kijk op gamerankings toont aan dat 360 het moet doen met k*t smaakloze 3rd party titels. Voor traditionele japanse rpg's moet je bij de wii of ps3 zijn :(

Hoe zit het met de online aspect ? Ik neem aan dat die van Microsoft veel beter is uitgewerkt, omdat zij al heel meer ervaring hebben dan sony ? Zijn er meer xbox livers dan sony livers ? Hoe zit het met de red ring of death bij 360 ?

ps3; uncharted (2) =)

Beiden gehad en nu weer een xbox 360:D

Beiden gehad en nu weer een xbox 360:D

Ik heb het al een keer gezegd ergens maar ik ken verschillende mensen die ze beiden hebben en in al die gevallen staat de PS3 vrijwel nooit aan. Simpelweg omdat er meer goede titels uitkomen op de 360 en omdat de online mogelijkheden van microsoft zoveel beter zijn.

Klink wellicht als een fanboy maar mijn 360 staat eigenlijk nooit aan omdat ik vrijwel alles op mijn pc doe :D

Ik heb het al een keer gezegd ergens maar ik ken verschillende mensen die ze beiden hebben en in al die gevallen staat de PS3 vrijwel nooit aan. Simpelweg omdat er meer goede titels uitkomen op de 360 en omdat de online mogelijkheden van microsoft zoveel beter is.

Klink wellicht als een fanboy maar mijn 360 staat eigenlijk nooit aan omdat ik vrijwel alles op mijn pc doe :D
+1

Bij ons thuis zijn het van die periodes, vooral in de winter ;)
Maar als er iets nieuws is hebben wij de slechte eigenschap het altijd te willen hebben om te proberen ;) vandaar toen ook de ps3.

@ Klaaswitz: Ja, je hebt het al eens gezegd op de vorige pagina :D

Voor welke exlusive game(s) overtreft 360 de ps3 voor u ?

Forza Motorsport en Alan Wake (zag ik net pas) zetten mij sterk aan voor de 360, maar de ps3 doet het even goed met zijn final fantasy en gran turismo. Help a brotha out.

edit: Holy ****ing **** ???

Final Fantasy XIII Type: Game Genre(s): RPG Platform(s): Xbox 360, Playstation 3
???

Een ieder heeft een ander aspect wat doorslaggevend is, daarom zullen de meningen verdeeld blijven omdat er wel redelijk wat verschillen zijn.

Games zijn voor mij doorslaggevend, daar koop je uiteindelijk een console voor. Ik zou gaan voor de PS3, puur vanwege Gran Turismo als exclusieve titel.

---------- Toegevoegd om 21:39 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:38 ----------

@ Klaaswitz: Ja, je hebt het al eens gezegd op de vorige pagina :D

Voor welke exlusive game(s) overtreft 360 de ps3 voor u ?

Forza Motorsport en Alan Wake (zag ik net pas) zetten mij sterk aan voor de 360, maar de ps3 doet het even goed met zijn final fantasy en gran turismo. Help a brotha out.

edit: Holy ****ing **** ???

???

Gran Turismo > Forza Motorsport, not even close.

Ik ben zo lang out geweest in de gameindustrie dat ik niet meer weet welke titels exlusive zijn en welke niet en of ik een paar games over het hoofd mis.

Gran Turismo > Forza Motorsport, not even close.

Whaha, ik ga wel akkoord (behalve met de not even close-part), maar releasedatum van gran turismo is onbekend (lente 2010?) en forza komt al in oktober uit!

Een ieder heeft een ander aspect wat doorslaggevend is, daarom zullen de meningen verdeeld blijven omdat er wel redelijk wat verschillen zijn.

Games zijn voor mij doorslaggevend, daar koop je uiteindelijk een console voor. Ik zou gaan voor de PS3, puur vanwege Gran Turismo als exclusieve titel.

K'vind Forza Motorsport toch stukken beter dan Gran Turismo.

Forza heeft een realistisch schademodel daar bij Gran Turismo de auto's zich gedragen als botsauto's.

Dit slaat wel op de vorige Turismo's ,ik weet niet hoe het zit met de PS3 versie.

K'vind Forza Motorsport toch stukken beter dan Gran Turismo.

Forza heeft een realistisch schademodel daar bij Gran Turismo de auto's zich gedragen als botsauto's.

Dit slaat wel op de vorige Turismo's ,ik weet niet hoe het zit met de PS3 versie.

Ik zou het niet weten, ik rij nooit schade ;)

Nee, maar de nieuwe versie van GT heeft wel weer schade. Ik vond de eerste Gran Turismo nog altijd het beste, en deze was 8 jaar eerder dan Forza. GT is ook 50 maal meer verkocht (wiki) dan FM, etc.

Jeugdsentiment deze game (fanboy alert)

---------- Toegevoegd om 21:59 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:54 ----------

Whaha, ik ga wel akkoord (behalve met de not even close-part), maar releasedatum van gran turismo is onbekend (lente 2010?) en forza komt al in oktober uit!

Q4 2009, December most likely.

Maar deze game zou oorspronkelijk nog in de vorige eeuw uitkomen geloof ik, dus het zou me verbazen als ze hem eens niet uitstellen.

Maar in de herfst komt Modern Warfare 2 ook uit, dus daar is men wel even zoet mee ;)

Ik zou het niet weten, ik rij nooit schade ;)

Nee, maar de nieuwe versie van GT heeft wel weer schade. Ik vond de eerste Gran Turismo nog altijd het beste, en deze was 8 jaar eerder dan Forza. GT is ook 50 maal meer verkocht (wiki) dan FM, etc.

Jeugdsentiment deze game (fanboy alert)

Ik heb zelf thuis GT 2 en 4 ,in die tijd wel leuk maar ik vond forza toch wel een verademing omdat het iets realistischer aanvoelde. Maarja k'heb de nieuwste GT nog niet gespeeld dus ik kan er niet echt over oordelen.

Nog steeds geloven mensen dat de ps3 krachtiger is. .

de architectuur is anders ja. op sommige fronten verslaat de xbox de ps3 en vice versa. op papier is overal de ps3 krachtiger.
maar goed dat moet nog grotendeels waargemaakt worden.
---------- Toegevoegd om 23:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:05 ----------

[/COLOR]
Ah daar gaan we weer, de PS3 gaat eindelijk laten zien wat de PS3 kan. Dat horen we alleen al 3 jaar. In multi platform games is het gelijk aan de Xbox 360 .

schijnt dat door eerder genoemde architectuur verschillen er moeilijker voor de ps3 te porten is.

Laatst bewerkt:
Anders, een WII :D !.

OT: Ik denk een x doos, vind het spellen aanbod leuker.

Kan weinig zeggen over de Xbox eigenlijk, dus mijn opinie is 100% subjectief. Ik ga voor PS3, puur vanwege het feit dat ik het gebruik als media center, ik de games echt top vind (de exclusives) en ja de blue ray. Ik kijk volop blue ray dus dan is de ps3 mooi meegenomen.

Xbox weet ik weinig van.

Terug
Naar boven