MuscleMeat

XTC & de bodybuilder

• Topic Starter Topic Starter
leuk onderzoek waar men de resultaten van ratten rechtstreeks op mensen vertaald, neurotoxiteit kan gemeten worden aan de hand van SERT, alleen vermindert SERT alleen bij mensen maar tijdelijk, van dezelfde permanente hersenschade zoals bij ratten is bij mensen dus geen schade
Niet om te mierenziften, maar dat eerste onderzoek laat zien dat er wel verschil is tussen mensen die xtc hebben gebruikt en mensen die nog nooit hebben gebruikt:
"We enrolled 14 previous users of MDMA who were currently abstaining from use and 15 controls who had never used MDMA" en
""We show direct evidence of a decrease in a structural component of brain 5-HT neurons in human MDMA users"
Of deze decrease na een tijdje hersteld, is niet duidelijk.

En het tweede onderzoek gaat over een dosis die mnder is dan 3 gemiddelde pillen achter elkaar toch??
"The small test-retest variability together with the finding of almost identical [nC](+)McN-5652 binding across brain regions in baseline conditions after MDMA treatment makes it extremely unlikely that a moderate dose of MDMA (1.5mg/kg) leads to neurotoxic damage e.g., long-term changes in 5-HT uptake sites"

Let wel.. ik denk dat we het er hier allemaal over eens zijn dat het misschien niet zo heel erg slecht voor je is, maar dat het zeker ook niet goed is voor je.. (dat het geen nuttige drug is voor bb'ing doeleinden ook he) :D

tWack

je moet heel deze pagina over neurotoxiciteit eens lezen op thedea.org heb maar ff wat random onderzoekjes gecopieerd maar je moet het hele plaatje eigenlijk lezen

het komt er op neer dat er idd een verschil is tussen mensen die mdma nemen en die het niet doen aan SERT, maar dat deze na een tijdje terug normaal word, en als er schade is dan herstelt het ook maar op een andere manier (bij dieren)

maar mdma kan wel je hersenen minder gevoelig maken voor serotonine en dat is voor sommige zeer nadelig, heb er zelf niet veel last van

mdma verhoogt trouwens testosteron als het neemt maar tegelijk ook cortisol met zelfs 800% dus dat beetje extra testosteron helpt ook niet veel:p

je moet heel deze pagina over neurotoxiciteit eens lezen op thedea.org heb maar ff wat random onderzoekjes gecopieerd maar je moet het hele plaatje eigenlijk lezen

het komt er op neer dat er idd een verschil is tussen mensen die mdma nemen en die het niet doen aan SERT, maar dat deze na een tijdje terug normaal word, en als er schade is dan herstelt het ook maar op een andere manier (bij dieren)

maar mdma kan wel je hersenen minder gevoelig maken voor serotonine en dat is voor sommige zeer nadelig, heb er zelf niet veel last van

mdma verhoogt trouwens testosteron als het neemt maar tegelijk ook cortisol met zelfs 800% dus dat beetje extra testosteron helpt ook niet veel:p

Je bent wel up-to-date :)

Ik ben altijd een beetje fel als ik mensen hoor praten over het nemen van aantallen pillen op een avond, het lijkt me niet zo gezond, maarja ik heb boter op mijn hoofd :o

Ik ken(de) iemand die helemaal losgeslagen is toen hij eenmaal 100 xtc pilletjes had gekocht(als je er veel tegelijk koopt zijn ze goedkoop he :angstig:) hij nam toen iets van 3 pillen per dag, 1 als die thuis kwam van zijn werk, en telkens nog een als 'het minder werd' tot hij naar bed moest. Die heeft na een tijdje zijn halve CD collectie vernield in een depressieve bui, kben hem een tijdje geleden een keer tegengekomen, hij was er intussen vanaf, en hij was aan het sparen voor zijn volgende stap in zijn gebitsreconstructie :)

Ik zal thedea.org eens bekijken thanks

tWack

ja grappig dit, ze weten nog geen eens waar ze mee bezig zijn

DOH!
Als ik flink blow word ik goed wazig, bij mij gaat het om het lovey-dovey scheelkijk effect als ik xtc neem, niet om lekker flink te kunnen dansen ofzo..
Vandaar dat ik flink ben gaan blowen toen ik zag dat alle anderen flink wazig en onder invloed waren, en ja ik ben me er bewust van dat blowen bij xtc er niet voor zorgt dat er ineens meer serotonine vrijkomt ofzo, ik drink er ook een paar biertjes bij, dat helpt ook vaak bij het gevoel dat IK wil bereiken..

tWack

:rolleyes: :roflol:

Ik heb hier altijd 2 xtc pillen liggen gehad, een heel jaar lang, verleden week heb ik ze maar weg gegeven. Ik heb geen zin om ze zelf te nemen en een hele week down te zijn

Je bent wel up-to-date :)

Ik ben altijd een beetje fel als ik mensen hoor praten over het nemen van aantallen pillen op een avond, het lijkt me niet zo gezond, maarja ik heb boter op mijn hoofd :o

Ik ken(de) iemand die helemaal losgeslagen is toen hij eenmaal 100 xtc pilletjes had gekocht(als je er veel tegelijk koopt zijn ze goedkoop he :angstig:) hij nam toen iets van 3 pillen per dag, 1 als die thuis kwam van zijn werk, en telkens nog een als 'het minder werd' tot hij naar bed moest. Die heeft na een tijdje zijn halve CD collectie vernield in een depressieve bui, kben hem een tijdje geleden een keer tegengekomen, hij was er intussen vanaf, en hij was aan het sparen voor zijn volgende stap in zijn gebitsreconstructie :)

Ik zal thedea.org eens bekijken thanks

tWack

mdma is in principe de ergste drug om dagelijks te nemen hoelang heeft die gast dat volgehouden?
alhoewel het mss wel kan in lage dosissen van 30 mg ofzo, maar daarover is gwn vragen om problemen

overigens lijken drugs niet zo'n probleem zolang je er goed blijft op eten als ik zo lees van iedereen

mdma is in principe de ergste drug om dagelijks te nemen hoelang heeft die gast dat volgehouden?
alhoewel het mss wel kan in lage dosissen van 30 mg ofzo, maar daarover is gwn vragen om problemen

overigens lijken drugs niet zo'n probleem zolang je er goed blijft op eten als ik zo lees van iedereen
Hij heeft dat 3 a 4 weken ofzo volgehouden, weet niet hoe hoog gedoseerd die pillen waren ofzo, maar hij werd er wel goed depressief/zelfdestructief van na een tijd ja :mad:

Terug
Naar boven