AndroidHealthClinic

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #28.801
w

Hoe zit het dan met rijstebloem van bambix?
Je hebt enzymen nodig om koolhydraten kleiner te maken zoals amylase, en met brouwen bijvoorbeeld citroenzuur bij kristalsuiker

Maar het blijven toch complexe koolhydraten na het malen?
In een roux mag je bijvoorbeeld ook niet te veel roeren omdat het dan zoet wordt.

Dat klopt deels wat je zegt. Maar je als je logisch nadenkt dan wordt door het malen rijstpoeder natuurlijk veel sneller opgenomen door je lichaam dan gekookte rijstkorrels. Het komt dus ook veel sneller en gelijktijdig in de bloedbaan. Dat zijn eigenschappen van enkelvoudige koolhydraten en niet van complexe koolhydraten.

Dus heel fijn gemalen rijstbloem is helemaal niet goed?
Hoe zit t met fijn gemalen oats?

En komendie zakken (de 1 kilo enzo) ook rond de25e net als rijstbloem?

Het is een illusie als je denkt dat gemalen rijst het zelfde is als rijst. Als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is het ook zo ;)

Ik heb daarom gekozen voor een rijstpoeder welke iets grover (minst fijn gemalen) is dan alle andere die we getest hebben. Iedereen bij ons was het daarmee eens.

De zakjes oats van 1000gram komen een 4 weken later. De lege zakjes worden gemaakt in China (alle pouches van alle merken volgens mij). Ik laat een deel van de perfect whey 750gram zakjes en rijstpoeder zakjes met het vliegtuig komen en de rest volgt per boot. Dan kunnen we de whey en het rijstpoeder hier al eerder laten afvullen, deze producten zitten we echt op de wachten.

Ik verwacht dat de 750gram zakjes Perfect Whey Protein heel veel verkocht gaan worden :thumbs:

Dat klopt deels wat je zegt. Maar je als je logisch nadenkt dan wordt door het malen rijstpoeder natuurlijk veel sneller opgenomen door je lichaam dan gekookte rijstkorrels. Het komt dus ook veel sneller en gelijktijdig in de bloedbaan. Dat zijn eigenschappen van enkelvoudige koolhydraten en niet van complexe koolhydraten. Het is een illusie als je denkt dat gemalen rijst het zelfde is als rijst. Als het te mooi klinkt om waar te zijn dan is het ook zo ;) Ik heb daarom gekozen voor een rijstpoeder welke iets grover (minst fijn gemalen) is dan alle andere die we getest hebben. Iedereen bij ons was het daarmee eens. De zakjes oats van 1000gram komen een 4 weken later. De lege zakjes worden gemaakt in China (alle pouches van alle merken volgens mij). Ik laat een deel van de perfect whey 750gram zakjes en rijstpoeder zakjes met het vliegtuig komen en de rest volgt per boot. Dan kunnen we de whey en het rijstpoeder hier al eerder laten afvullen, deze producten zitten we echt op de wachten. Ik verwacht dat de 750gram zakjes Perfect Whey Protein heel veel verkocht gaan worden :thumbs:

Dan ga ik toch maar eerst nog voor n 5 kilo zak oats,
maar oats is ook heel fijn, word dat dan ook supersnel opgenomen of kan je daar het verhaal van het rijstpoeder niet toepassen?
en wat word nou sneller opgenomen rijstpoeder of oats?

• #28.803
maar oats is ook heel fijn, word dat dan ook supersnel opgenomen of kan je daar het verhaal van het rijstpoeder niet toepassen?

oats is grover van structuur dan rijstpoeder en zeker die van ons. Daar vind je redelijk wat voedingsvezels. Sommige vragen die je stelt zijn niet te beantwoorden casper ;)

Je kunt je ook afvragen hoe erg het is dat het wat sneller wordt opgenomen. Ik heb die vraag over de opnamesnelheid van rijstpoeder ook al een tijd geleden gesteld. Waar iedereen het over eens is, is dat het sneller wordt opgenomen. Maar hoeveel sneller, dat blijft gissen en daar houdt iedereen een andere mening op na. Mijn mening is dat het allemaal wel meevalt, in je mond wordt het immers ook gemalen (al dan niet zo fijn natuurlijk). Ander punt is dat je beter naar de GI kunt kijken van je gehele maaltijd...

Maar door te malen worden disachariden of polysachariden toch niet opeens een monosachariden?
Gekookte rijst wordt beter opgenomen dan rauw.

Maar door te malen worden disachariden of polysachariden toch niet opeens een monosachariden?
Gekookte rijst wordt beter opgenomen dan rauw.

Complexe/simpele koolydraten zeggen nog niets over de opnamesnelheid.
Zo is lactose bijvoorbeeld een simpele koolkhydraat, maar heeft toch een lage GI.
Aardappelen zijn complexe koolhydraten maar hebben een relatief hoge GI.

Complexe/simpele koolydraten zeggen nog niets over de opnamesnelheid.
Zo is lactose bijvoorbeeld een simpele koolkhydraat, maar heeft toch een lage GI.
Aardappelen zijn complexe koolhydraten maar hebben een relatief hoge GI.

Dat snap ik, hetzelfde met fructose.

Omdat je dan nog nog deels de goede eigenschappen van zilvervliesrijst hebt. Hoe fijner gemalen hoe sneller de opname en als het echt bloem is kan je het bijna vergelijken met suiker.

Heb je hier een bron van? Voor zover ik weet hebben fysische handelingen zoals snijden breken malen etc geen invloed op de chemische eigenschappen. De moleculen blijven namelijk intact. Dus ben wel benieuwd naar de onderbouwing hiervan.

Ik bekijk het zo:

Als je bulkt wil je wel dat het snel opgenomen wordt.

Als je cut dan wil je dat het wat grover is en beter vult.

• #28.810
Heb je hier een bron van? Voor zover ik weet hebben fysische handelingen zoals snijden breken malen etc geen invloed op de chemische eigenschappen. De moleculen blijven namelijk intact. Dus ben wel benieuwd naar de onderbouwing hiervan.

Ik heb wel onderzoeken gehad over gemalen voedsel. Ik kan die alleen niet meer vinden (heb andere PC) maar ik ga even spitten nog.

Dit is wat ik dus vroeg.
Ik dacht dat het met enzymen veranderd en niet met malen.
Maar het wordt er wel zoeter van, komt het dan niet op hetzelfde neer?

Hey Renee, Ik heb een taille van plusminus 94 cm, ben niet van plan om veel meer in vetpercentage te stijgen, maar wel cutten in de zomer. Ik neem aan dat ik dan beter de L (77-97cm) trainingsriem van jullie kan aanschaffen? alvast dank.

Hey Renee, Ik heb een taille van plusminus 94 cm, ben niet van plan om veel meer in vetpercentage te stijgen, maar wel cutten in de zomer. Ik neem aan dat ik dan beter de L (77-97cm) trainingsriem van jullie kan aanschaffen? alvast dank.

Kan je zelf ook wel bedenken, toch?

Hoezo niet? Als je bulkt wil je dat je voedingsstoffen snel opgenomen worden (snel verteerd worden). Zodat je niet lang verzadigd bent en weer sneller kunt eten. Dit dus in relatie tot het fijn of grof gemalen zijn van oats / rijst.

Dat is wat ik zeg. Ik dacht dat een korte versie van 1 zin hier toch wel voldoende zou zijn om te begrijpen wat ik wil zeggen.

• #28.819

Dit zijn de maten:

S - tailleomvang 59 - 79 cm
M - tailleomvang 65 - 85 cm
L - tailleomvang 77 - 97 cm
XL - tailleomvang 89 - 109 cm
XXL - tailleomvang 99 - 119 cm

L lijkt me dan prima inderdaad.

Hoezo niet? Als je bulkt wil je dat je voedingsstoffen snel opgenomen worden (snel verteerd worden). Zodat je niet lang verzadigd bent en weer sneller kunt eten. Dit dus in relatie tot het fijn of grof gemalen zijn van oats / rijst.

Dat is wat ik zeg. Ik dacht dat een korte versie van 1 zin hier toch wel voldoende zou zijn om te begrijpen wat ik wil zeggen.

Hoe meer en sneller je koolhydraten hoe lager je insulinegevoeligheid wordt... niet handig. Of je nou bulkt of cut een lagere insulinegevoeligheid zorgt voor minder spieren en meer vet.

Terug
Naar boven