AndroidHealthClinic

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #36.781
Ik zie dat de Whey Delicious Aardbei is uitverkocht. Heb me aangemeld voor de reminder, maar wanneer is de verwachte datum dat deze week op voorraad is?

Ik durf het niet te zeggen, beetje hectische tijd hier. Net voor FIBO en daarna de direct de verhuizing.

• #36.782
Vanaf morgenochtend ben ik naar de FIBO en maandag weer terug. Tot die tijd graag voor vragen mailen naar info@xxlnutrition.nl

Vorig jaar was het bizar druk aan de stand, verwacht eigenlijk dit jaar niet anders :D

Vandaag mijn eerste bestelling bij XXl gedaan. Whey delicious, 1000gr banaan en 1000gr cookie nog wat. En een proefpakket met 16 smaken.

• #36.785
Dan zou ik zeggen.. sterkte... succes.. en probeer in ieder geval ook wat te genieten :D ;)

@XXL Nutrition, ik ben een zeer dankbaar gebruikwr van de ULTRA PURE FISH OIL soft gel caps. Wat ik me alleen afvraag is dit: voorheen zaten de gelcaps in de drukstrips en was de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid 1 cap. Nu zitten ze in een potje en is de ADH 2 caps, dit terwijl de inhoud qua hoeveelheid EPA/DHA wel hetzelfde is gebleven.

Klopt dit wat ik hierboven zeg en zijn het andere caps of gaat er iets mis?

Alvast bedankt!

• #36.788
@XXL Nutrition, ik ben een zeer dankbaar gebruikwr van de ULTRA PURE FISH OIL soft gel caps. Wat ik me alleen afvraag is dit: voorheen zaten de gelcaps in de drukstrips en was de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid 1 cap. Nu zitten ze in een potje en is de ADH 2 caps, dit terwijl de inhoud qua hoeveelheid EPA/DHA wel hetzelfde is gebleven.

Klopt dit wat ik hierboven zeg en zijn het andere caps of gaat er iets mis?

Alvast bedankt!

Dat kan zeker kloppen Rob. Hoeveel omega 3 je moet nemen daar is niet echt een richtlijn voor. Wij vinden eigenlijk 2-3 per dag en daarom zit het nu ook in een potje van 100 caps en niet meer in een doosje met 60 caps

omega_3_ultra_pure2.png

is de light saus of de light siroop nu in de weekaanbieding? beetje verwarrend..

Wat zijn jullie ervaringen met de Mega Grow van XXL? Hoeveel voordeel heb ik hieraan in vergelijking met BCAA 4:1:1 te nemen tijdens training en na de training een Whey Delicious?

Wat zijn jullie ervaringen met de Mega Grow van XXL? Hoeveel voordeel heb ik hieraan in vergelijking met BCAA 4:1:1 te nemen tijdens training en na de training een Whey Delicious?
Smaken die ik heb geprobeerd waren prima. Zou persoonlijk eerder voor een goede intraworkout gaan dan voor een postworkout. De intra van xxl is goed betaalbaar, maar er zijn betere (maar duurdere) producten op de mark. BCAA’s zijn sowieso geldverspilling.

Smaken die ik heb geprobeerd waren prima. Zou persoonlijk eerder voor een goede intraworkout gaan dan voor een postworkout. De intra van xxl is goed betaalbaar, maar er zijn betere (maar duurdere) producten op de mark. BCAA’s zijn sowieso geldverspilling.

Vanwaar precies de "BCAA's zijn sowieso geldverspilling"? BCAA's zijn toch Leucine, Isoleucine en Valine, 3 gevraagde aminozuren door je lichaam tijdens het trainen? Of heb ik het helemaal mis?
Ik bekijk even intra van xxl!

Vanwaar precies de "BCAA's zijn sowieso geldverspilling"? BCAA's zijn toch Leucine, Isoleucine en Valine, 3 gevraagde aminozuren door je lichaam tijdens het trainen? Of heb ik het helemaal mis?
Ik bekijk even intra van xxl!
Simpelgesteld zijn er twee processen die zorgen voor spiergroei/afbraak. Aan de ene kant Muscle Protein Synthesis(MPS) en aan de andere kant Muscle Protein Breakdown(MPB), zie dit als een weegschaal. Als MPS>MPB is bouw je spieren op en vice versa. Waar BCAA’s alleen zorgen voor een lagere MPB-totaal nutteloos zijn ze dus niet- hebben EAA’s ook invloed op een verhoging van de MPS. Zou je dus aanraden om eerder voor EAA’s te gaan dan BCAA’s wanneer je het tijdens de krachttraining neemt.

Simpelgesteld zijn er twee processen die zorgen voor spiergroei/afbraak. Aan de ene kant Muscle Protein Synthesis(MPS) en aan de andere kant Muscle Protein Breakdown(MPB), zie dit als een weegschaal. Als MPS>MPB is bouw je spieren op en vice versa. Waar BCAA’s alleen zorgen voor een lagere MPB-totaal nutteloos zijn ze dus niet- hebben EAA’s ook invloed op een verhoging van de MPS. Zou je dus aanraden om eerder voor EAA’s te gaan dan BCAA’s wanneer je het tijdens de krachttraining neemt.

Hmm, oke. EAA's zijn volgens XXL-nutrition gewoon een grotere verzameling van aminozuren, dus de aminozuren in BCAA's zitten ook in EAA's. Maar die 3 aminozuren in BCAA's zijn er enkel om het afbreken van je spiereiwitten te verminderen (MPB), en de EAA's verminder niet alleen de afbraak van je spiereiwitten (MPB) maar bevordert ook de opbouw van je spiereiwitten (MPS)?

Hmm, oke. EAA's zijn volgens XXL-nutrition gewoon een grotere verzameling van aminozuren, dus de aminozuren in BCAA's zitten ook in EAA's. Maar die 3 aminozuren in BCAA's zijn er enkel om het afbreken van je spiereiwitten te verminderen (MPB), en de EAA's verminder niet alleen de afbraak van je spiereiwitten (MPB) maar bevordert ook de opbouw van je spiereiwitten (MPS)?
Goed gezien! Om dus spieren op te bouwen zijn ook de andere aminozuren nodig. Mits deze direct beschikbaar zijn (uit andere voeding) is dat natuurlijk geen probleem, mits deze niet beschikbaar zijn moet je lichaam eiwitten op andere plekken afbreken om deze aminozuren te verkrijgen>verhoging MPB.
Besef je dat dit wel allemaal een enorm versimpelde weergave is van de situatie, er zijn nog veel meer zaken die effect hebben op zowel MPS als MPB, je zou bijvoorbeeld kunnen stellen dat BCAA's door hun verhoging van insuline dan weer MPB beperken. Branched-chain amino acids and muscle protein synthesis in humans: myth or reality? geeft een mooie weergave van de informatie omtrent BCAA's.

Bottom-line: in alle omstandigheden is het efficiënter om EEA's te gebruiken dan BCAA's, ook al zijn ze iets duurder.

Laatst bewerkt:
Renee, ik hen vandaag mijn bestelling binnen gekregen (1153215) alleen mist hij een losse quest bar die ik er extra bij had besteld. Vond het beetje triest om voor 1 bar een berichtje te sturen, maar aan de andere kant heb er natuurlijk wel gewoon voor betaald :p. Kunnen we wat fixen? Als het een grote moeite is laat dan maar zitten hoor. Altijd complete leveringen in het verleden en ben hardstikke tevreden over xxl. Hoor wel van je ;)

Zijn er op dit moment kortingscodes? Ik ga bijna een bestelling maken :)

Stand zag er goed uit op de fibo ,en het was goed druk .

Terug
Naar boven