AndroidHealthClinic

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #39.081
Hoe kunnen we het bij onze lokale Jumbo krijgen? Heeft er om vragen zin?

Het kan zeker helpen, laat het filmpje maar zien ;) . We gaan zelf ook weer actief wat Jumbo's benaderen. Als iemand suggesties heeft dan kunnen we het proberen. We merken vaak het moet gaan via mond op mond reclame van de ene franchisenemer naar de andere maar het kant ook via klantvragen.

Het kan zeker helpen, laat het filmpje maar zien ;) . We gaan zelf ook weer actief wat Jumbo's benaderen. Als iemand suggesties heeft dan kunnen we het proberen. We merken vaak het moet gaan via mond op mond reclame van de ene franchisenemer naar de andere maar het kant ook via klantvragen.
Jumbo food market Leidsche Rijn in Utrecht. Veel jonge mensen, veel sportscholen, hele sportieve (vinex) wijk. Grootste Jumbo van NL. Lijkt mij dat je hier flink omzet kunt draaien.

Is er ook al een overzicht van Jumbo vestigingen waar jullie verkopen?
@XXL Nutrition

Haarlem graag en zou verstandig zijn

• #39.085
Jumbo food market Leidsche Rijn in Utrecht. Veel jonge mensen, veel sportscholen, hele sportieve (vinex) wijk. Grootste Jumbo van NL. Lijkt mij dat je hier flink omzet kunt draaien.

Ik ga het doorgeven hier!

Is er ook al een overzicht van Jumbo vestigingen waar jullie verkopen?
@XXL Nutrition

We hebben geen overzicht daarvan. Ik ga even kijken of we dat straks kunnen toevoegen aan de nieuwe aankomende site (ja die komt nog steeds ;) )

Haarlem graag en zou verstandig zijn

Een bepaalde vestiging daar in gedachte?

Ik ga het doorgeven hier!

We hebben geen overzicht daarvan. Ik ga even kijken of we dat straks kunnen toevoegen aan de nieuwe aankomende site (ja die komt nog steeds ;) )

Een bepaalde vestiging daar in gedachte?
Er zit er maar 1 in Haarlem , stervensdruk daar altijd

Zijn er ook plannen om dit in de Jumbo's in België te gaan doen?

René, vraagje over de psylliumvezels. Andere fabrikanten rekenen veel hogere voedingswaarde per 100 gram. Kun je toelichten waar dit verschil vandaan komt? Ik kan mij voorstellen dat je dergelijke vezels niet rekent als calorieën omdat het lichaam er waarschijnlijk weinig tot geen energie uit opneemt. Maar dat weten andere fabrikanten toch ook? Jullie rekenen 30kcal per 100 gram. Hij Holland&Barret rekenen ze 175 kcal per 100 gram. En in mijn Jumbo staat een biologische variant met 335 kcal per 100 gram. Zit dit hem puur in de meetmethode en / of het wel / niet rekenen van vezels als energiebron?

René, vraagje over de psylliumvezels. Andere fabrikanten rekenen veel hogere voedingswaarde per 100 gram. Kun je toelichten waar dit verschil vandaan komt? Ik kan mij voorstellen dat je dergelijke vezels niet rekent als calorieën omdat het lichaam er waarschijnlijk weinig tot geen energie uit opneemt. Maar dat weten andere fabrikanten toch ook? Jullie rekenen 30kcal per 100 gram. Hij Holland&Barret rekenen ze 175 kcal per 100 gram. En in mijn Jumbo staat een biologische variant met 335 kcal per 100 gram. Zit dit hem puur in de meetmethode en / of het wel / niet rekenen van vezels als energiebron?

Dit is mij nog nooit opgevallen. De vezels van Bulk Powders bevatten 239 kcal per 100 gram. Bizar dat het zo uiteen kan lopen...

• #39.092

Dat moet inderdaad in de vezels zitten die anders worden berekend, daar is niet echt eenduidigheid over. Je ziet dat bij veel producten maar hier is het wel extreem omdat het puur en alleen om vezels gaat. Ik moet dat echt nog even gaan navragen. Dit is zo van onze producent overgenomen en stond ook zo in de sheet van de bulkverpakking.

Ik kom hierop terug.

Misschien is dit wel net zoiets als met de EAS en BCAA.
Daar staat ook maar iets van 25 kcal per 100 gram op. Want er zitten geen kh, eiwitten en vetten in. Maar het zijn wel de aminozuren waaruit eiwit is opgebouwd. Je lichaam doet er uiteindelijk hetzelfde mee. Maar aminozuren is niet wettelijk verplicht te melden op t etiket. Bij sommige merken BCAA staat dus iets van 330 kcal per 100 gr en bij anderen 25 kcal per 100 gram.

(Thinking out of the box) :o

Idem met creatine, ook daarover geen overeenstemming voor wat betreft voedingswaarde. Ik de biologie is veel niet zo zwart wit in absolute getallen uit te drukken. Gras bijvoorbeeld bevat veel calorieën, daar worden stieren groot van.. Maar wij mensen kunnen geen enkele calorie uit gras opnemen en zouden het er niet op overleven.

Idem met creatine, ook daarover geen overeenstemming voor wat betreft voedingswaarde. Ik de biologie is veel niet zo zwart wit in absolute getallen uit te drukken. Gras bijvoorbeeld bevat veel calorieën, daar worden stieren groot van.. Maar wij mensen kunnen geen enkele calorie uit gras opnemen en zouden het er niet op overleven.
Denk dat ik hier wel wat heb... Je hebt dus psyllium (het zaadje) en de husks (het huidje).
Wordt het poeder van het hele zaadje gemaakt dan bevat het meer kcal. Wordt het enkel van het huidje van het zaad gemaakt dan is het zo goed als kcal loos...
je hebt dus deze:
Die wordt dus gemaakt uit het hele zaadje. Staat ook geen husk op.

De vezels van @XXL Nutrition zijn husks.. dus alleen het huidje van het zaad en bevat dus eigenlijk niets.
Daarom is husk dus ook duurder.

(lang leve internet :o ) Heb ik nu een prijs verdiend. :roflol:

• #39.097
Denk dat ik hier wel wat heb... Je hebt dus psyllium (het zaadje) en de husks (het huidje).
Wordt het poeder van het hele zaadje gemaakt dan bevat het meer kcal. Wordt het enkel van het huidje van het zaad gemaakt dan is het zo goed als kcal loos...
je hebt dus deze:
Die wordt dus gemaakt uit het hele zaadje. Staat ook geen husk op.

De vezels van @XXL Nutrition zijn husks.. dus alleen het huidje van het zaad en bevat dus eigenlijk niets.
Daarom is husk dus ook duurder.

(lang leve internet :o ) Heb ik nu een prijs verdiend. :roflol:

:clap: ik wacht ook nog even op antwoord ;)

Top , wat verkopen ze precies in de jumbo namens jullie ?

Wat bedoel je precies? doel je op wat voor XXL producten?

• #39.099
Ik had een filmpje gepost daar kan je dat op zien. Het verschilt wel wat tussen de Jumbo's. We gaan van de Diet shake en Whey Delious ook een kleinere verpakking krijgen die ook goed geschikt is voor in de Jumbo's.

Voor België is/wordt XXL verkrijgbaar bij https://commecheznous.shop/ , zijn er nu 4 en de overige volgen snel.
Beetje jammer. De Jumbo was veel handiger geweest (voor mezelf dan).
Maar online shoppen is ook leuk. :)

Terug
Naar boven