XXL Nutrition

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

Hey, ik hoop dat dit het juiste gedeelte is voor deze vraag en sorry als deze eerder is gesteld maar ik kreeg geen nuttige zoekresultaten.

Ik heb onlangs Whey Protein Instant 5,0 kg (Vanille, Chocolade) bij jullie (XXLnutrition) besteld en het geld heb ik zondag overgeschreven naar jullie fortis rekening (belgië). Sturen jullie meteen het packet op of moet ik eerst een ontvangst bevestiging krijgen. Men whey is namelijk op en kan niet wachten tot ik nieuwe heb. :p

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.602
Hey, ik hoop dat dit het juiste gedeelte is voor deze vraag en sorry als deze eerder is gesteld maar ik kreeg geen nuttige zoekresultaten.

Ik heb onlangs Whey Protein Instant 5,0 kg (Vanille, Chocolade) bij jullie (XXLnutrition) besteld en het geld heb ik zondag overgeschreven naar jullie fortis rekening (belgië). Sturen jullie meteen het packet op of moet ik eerst een ontvangst bevestiging krijgen. Men whey is namelijk op en kan niet wachten tot ik nieuwe heb. :p

als de betaling binnen is dan versturen we direct zonder melding daarvan je zal het vandaag of morgen wel krijgen.

Vraagje richting XXL over EAS, op de site staat het volgende:

XXL Essential Amino Stack (EAS) is een stack van vrije essentiële aminozuren en citrulline malaat. Elke dosering geeft 8 gram vrije essentiële aminozuren en 1 gram citrulline malaat.

Aminozuren zijn zoals je wellicht weet essentieel voor groei en herstel. Essentiële aminozuren in hun vrije vorm (dit laatste is erg belangrijk) kunnen indien ze voor/na de training worden ingenomen leiden tot een enorme verhoging van de eiwitsynthese. Hierdoor krijgt de spiergroei een enorme stimulans en wordt je lichaam in een anabole toestand gebracht. XXL Essential Amino Stack wordt direct door de maagwand opgenomen en knalt via de bloedbaan je spiercellen in, hier kan geen eiwitshake tegen op.

Als het ik het goed begrijp is een eiwit shake direct na de training niet meer nodig? Voorheen nam ik dextro juice + eiwit shake na elkaar.

Wanneer kan ik dan nu het beste de eiwitshake nemen, want ik neem aan dat ik de eiwitten nog wel gewoon nodig heb?

Normaal train ik rond 19:00, dan kan ik daarvoor EAS nemen en daarna rond 21:00 de dextro juice + EAS en voor het slapen gaan de eiwitshake (rond 22:00 / 23:00). Is dit aan te raden?

Alvast bedankt voor de reactie(s)

• #7.604
Na de training heb je snel aminozuren nodig. EAS is dan zo'n beetje het supplement van het snelste in de bloedbaan terrecht komt. Je kan dan beter voor EAS kiezen en niet voor een proteine shake. Na de training dextro + EAS en eventueel 15-20min daarna kan je nog een eiwitshake nemen of een eiwitrijke maaltijd.

Ik lees daar in een ander topic over "Vendetta", de promopraat daarvan staat bol van de stoute claims, met als uitschieter een claim van 400% groei...nuja. :rolleyes:

Stel je hebt ook nog SC als pre-workout, ga je dat dan combineren?

• #7.608
Ik lees daar in een ander topic over "Vendetta", de promopraat daarvan staat bol van de stoute claims, met als uitschieter een claim van 400% groei...nuja. :rolleyes:

Stel je hebt ook nog SC als pre-workout, ga je dat dan combineren?

ik neem die vendetta omdat ik altijd om 16.00 in het magazijn ben en dan ca 18.15 ga trainen. Voor het trainen drink ik dan die vendetta voor extra energie. Ik vind het voor zulke momenten goed spul.

Na de training heb je snel aminozuren nodig. EAS is dan zo'n beetje het supplement van het snelste in de bloedbaan terrecht komt. Je kan dan beter voor EAS kiezen en niet voor een proteine shake. Na de training dextro + EAS en eventueel 15-20min daarna kan je nog een eiwitshake nemen of een eiwitrijke maaltijd.

Kan? Ik dacht altijd dat eiwitten zo belangrijk waren na een training (een must).

Als ik het goed begrijp hebben de eiwitten en aminozuren een soort gelijke werking (spierherstel bevorderen), maar is eiwit ''beter''?

• #7.610
Kan? Ik dacht altijd dat eiwitten zo belangrijk waren na een training (een must).

Als ik het goed begrijp hebben de eiwitten en aminozuren een soort gelijke werking (spierherstel bevorderen), maar is eiwit ''beter''?

je lichaam heeft aminozuren nodig..... eiwitten zijn opgebouwd uit aminozuren. Neem je eiwitten dan moet je lichaam dat eerst omzetten in aminozuren en dan transporteren naar de spieren. Met vrije aminozuren is er geen omzetting nodig ;)

eiwitten worden omgezet naar aminozuren zodat het opgenomen kan worden in de spieren als ik het goed heb. Dus bij amino's heb je dat proces niet.

spuit 11 :roflol:

Hey,

Ik heb een vraagje. Ik wil weer een nieuwe lading dextrojuice, whey, vitaminepillen en een shakertje bestellen.

Nu wil ik ook een soort van maaltijdvervanger erbij. Ik werk 20 uur per week in de horeca, en ook met mijn studie heb ik soms echt niet de mogelijkheid om iedere 3 uur goed te eten. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken? Tips?

Ps. ik heb de eerste keer de vanillewhey gehad, die kreeg ik echt niet weg, de aardbei nu gaat prima. Dus in de maaltijdvervangersadvies geen dingen die smaken als die vanillezooi :).

Nog een aller aller laatste vraag over EAS:

Neem je dit ook in op niet trainingsdagen, zo ja wanneer bijv het ontbijt? Of alleen op een niet trainingsdag waarbij het eten niet voldoende amino's bevat (als aanvulling)?

• #7.616
Hey,

Ik heb een vraagje. Ik wil weer een nieuwe lading dextrojuice, whey, vitaminepillen en een shakertje bestellen.

Nu wil ik ook een soort van maaltijdvervanger erbij. Ik werk 20 uur per week in de horeca, en ook met mijn studie heb ik soms echt niet de mogelijkheid om iedere 3 uur goed te eten. Wat kan ik hier het beste voor gebruiken? Tips?

Ps. ik heb de eerste keer de vanillewhey gehad, die kreeg ik echt niet weg, de aardbei nu gaat prima. Dus in de maaltijdvervangersadvies geen dingen die smaken als die vanillezooi :).

Ik zou eens kijken naar complex carb gainer, die heb je in 4 smaken. Leveren goede carbs en eiwitten en is lekker makkelijk.

Nog een aller aller laatste vraag over EAS:

Neem je dit ook in op niet trainingsdagen, zo ja wanneer bijv het ontbijt? Of alleen op een niet trainingsdag waarbij het eten niet voldoende amino's bevat (als aanvulling)?

Je neemt het in principe alleen op trainingsdagen. Op andere momenten kan het wel maar is de snelle opname niet noodzakelijk.

ik kende het niet.. wel even gelezen.. als er vraag naar is wil ik het best bestellen.

Ik wil het alvast eens proberen, als de prijs het waard is.

Je hebt eigenlijk betrekkelijk weinig ON producten in het gamma, slechts 3, terwijl hun gamma zeer uitgebreid is. Heeft dat een speciale reden of is er gewoon weinig vraag achter? Ik weet natuurlijk ook dat je niet alles in kan beginnen doen van elke firma, dan stopt het nooit.

EDIT: Ook interessant 100% Any Whey Proteïn, toe te voegen aan verschillende maaltijden

Laatst bewerkt:
Ik zie als tip bij Animal Cuts staan dat je het goed kan combineren met Mstak.Gain je dan nog wel terwijl je verliest door de cut?

Terug
Naar boven