XXL Nutrition

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #7.621
Ik wil het alvast eens proberen, als de prijs het waard is.

Je hebt eigenlijk betrekkelijk weinig ON producten in het gamma, slechts 3, terwijl hun gamma zeer uitgebreid is. Heeft dat een speciale reden of is er gewoon weinig vraag achter? Ik weet natuurlijk ook dat je niet alles in kan beginnen doen van elke firma, dan stopt het nooit.

EDIT: Ook interessant 100% Any Whey Proteïn, toe te voegen aan verschillende maaltijden

ik ben persoonlijk niet zo'n fan van ON, daarbij maak ik ook keuzes. We hebben regelmatig andere soorten whey gehad erbij maar die verkopen helemaal niet. De on whey 100% is populair daarom hebben we die net zoals de weightgainer. We krijgen ook weinig vragen naar ON supplementen. Komt denk ook omdat er voldoende alternatieven zijn.

• #7.622
De vervanger van X-Targo is binnen.

Waxy Maize 2500 gram emmers , orange smaak € 34,50.

Nu kunnen we ook de mensen die een Vitargo variant willen weer bedienen met onze eigen XXL-lijn. Kwaliteit tegen een scherpe prijs.

De emmers worden eerst nog geleverd met de naam X-Targo op de emmers maar we hebben gekozen om de naam te veranderen in Waxy Maize dat is voor iedereen veel duidelijker.

De vervanger van X-Targo is binnen.

Waxy Maize 2500 gram emmers , orange smaak € 34,50.

Nu kunnen we ook de mensen die een Vitargo variant willen weer bedienen met onze eigen XXL-lijn. Kwaliteit tegen een scherpe prijs.

De emmers worden eerst nog geleverd met de naam X-Targo op de emmers maar we hebben gekozen om de naam te veranderen in Waxy Maize dat is voor iedereen veel duidelijker.

ZEER goede zaak Rene, volgende bestelling zal maar weer naar jullie gaan, want CheapUKsupplements is welliswaar 'goedkoper' maar 9 dagen wachten op een order gaat toch echt te ver! Dan zie je dat service toch ook zeker geld waard is.

Weer een bestelling geplaatst!

Dextrojuice 1500g
Proteine 80 (banaan 750 gram)
En whey instant (cocosnoot 1000gram)

Is het slim om direct na het trainen de dextrojuice te nemen..en dan een half uur later een 50/50 mix van beide eiwitten? (lijkt me lekker;))

Weer een bestelling geplaatst!

Dextrojuice 1500g
Proteine 80 (banaan 750 gram)
En whey instant (cocosnoot 1000gram)

Is het slim om direct na het trainen de dextrojuice te nemen..en dan een half uur later een 50/50 mix van beide eiwitten? (lijkt me lekker;))

Protein 80 is meer geschikt voor andere momenten, na het trainen alleen Instant, dat word sneller opgenomen.

Protein 80 is meer geschikt voor andere momenten, na het trainen alleen Instant, dat word sneller opgenomen.

Inderdaad, gewoon na het trainen dextrojuice en instant samen in de shaker pleuren. Laat die protein 80 voor in de kwark ofzo.

Mn caseine aardbei die ik 24 december had ontvangen klontert heel erg :(

• #7.629
Mn caseine aardbei die ik 24 december had ontvangen klontert heel erg :(

oo echt.. er zijn wat problemen geweest maar moet opgelost zijn nu..

neem 400ml water/melk en 1 scoop cas 90.. dan moet het goedkomen,.

die nieuwere batches klonteren niet meer

In het XXL magazine dat ik bij mijn laatste bestelling ontving staat het volgende over EAS (amino stack):

Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat deze aminozuren de opname van voedingsstoffen tijdens de training met 260% verhogen en na de training zelfs 650%!

Het is mij een beetje onduidelijk wat hiermee bedoeld wordt. Ik dacht dat je aminozuren ,als onderdeel/bouwsteen van een eiwit, als voedingsstof kon zien voor de pre- en post workout. Hoe ik het hier nu echter lees, is dat EAS het helpt andere voedingsstoffen (bijv een eiwitshake) sneller en beter te laten opnemen. Wat dus zou betekenen dat je naast de EAS ook gewoon een shake/kwart/etc moet innemen.

Mogelijk is het een foute zinsopbouw o.i.d. geweest in het magazine, maar ik zou graag willen weten hoe dit zit. Zoals mij van de week is uitgelegd op dit topic is EAS bij in name pre en post (+dextrojuice) voldoende en hoeft een eiwitshake niet meer per se te worden ingenomen.

Daarnaast vraag ik mij af waarom er nog steeds zoveel eiwitshakes op de markt komen terwijl er ook producten als EAS zijn. Ze hebben allebei toch een soort gelijk doel of zie ik het nu echt te zwart-wit? De prijs zou mogelijk een criteria kunnen zijn?

Ben benieuwd naar de reacties...

Laatst bewerkt:
In het XXL magazine dat ik bij mijn laatste bestelling ontving staat het volgende over EAS (amino stack):

Het is zelfs wetenschappelijk bewezen dat deze aminozuren de opname van voedingsstoffen tijdens de training met 260% verhogen en na de training zelfs 650%!

Het is mij een beetje onduidelijk wat hiermee bedoeld wordt. Ik dacht dat je aminozuren ,als onderdeel/bouwsteen van een eiwit, als voedingsstof kon zien voor de pre- en post workout. Hoe ik het hier nu echter lees, is dat EAS het helpt andere voedingsstoffen (bijv een eiwitshake) sneller en beter te laten opnemen. Wat dus zou betekenen dat je naast de EAS ook gewoon een shake/kwart/etc moet innemen.

Mogelijk is het een foute zinsopbouw o.i.d. geweest in het magazine, maar ik zou graag willen weten hoe dit zit. Zoals mij van de week is uitgelegd op dit topic is EAS bij in name pre en post (+dextrojuice) voldoende en hoeft een eiwitshake niet meer per se te worden ingenomen.

Daarnaast vraag ik mij af waarom er nog steeds zoveel eiwitshakes op de markt komen terwijl er ook producten als EAS zijn. Ze hebben allebei toch een soort gelijk doel of zie ik het nu echt te zwart-wit? De prijs zou mogelijk een criteria kunnen zijn?

Ben benieuwd naar de reacties...

Ik ga een poging doen, correct me if im wrong.

Een volledig aminozuren profiel bestaat uit veel verschillende specifieke zuren, waarvan velen bijdragen aan spieropbouw, en een paar daadwerkelijk voeding geven aan je spier. Om deze voeding goed op te laten nemen zit er in een volledig aminozurenprofiel het zuur Leucine, wat er voor zorgt dat je spier daadwerkelijk de voedende zuren goed kan overbrengen naar de spier.

EEA's bevatten Leucine + kleine broertjes, wat er in theorie voor zorgt dat je spier meer kan opnemen dan de gemiddelde 30 gram per 2 uur.

Ik ga een poging doen, correct me if im wrong.

Een volledig aminozuren profiel bestaat uit veel verschillende specifieke zuren, waarvan velen bijdragen aan spieropbouw, en een paar daadwerkelijk voeding geven aan je spier. Om deze voeding goed op te laten nemen zit er in een volledig aminozurenprofiel het zuur Leucine, wat er voor zorgt dat je spier daadwerkelijk de voedende zuren goed kan overbrengen naar de spier.

EEA's bevatten Leucine + kleine broertjes, wat er in theorie voor zorgt dat je spier meer kan opnemen dan de gemiddelde 30 gram per 2 uur.

Er zit dus al het ware een hulpmiddel (in de vorm van een stofje) in het product wat de opname drastisch verbeterd, klinkt zeer aannemelijk :D

Nog even de ingredienten op een rijtje:
Bevat per dosering van 10 gram:
BCAA:
L-Leucine 2000 mg
L-Isoleucine 1000 mg
L-valine 1000 mg
Essentiele aminozuren:
L-Lysine 1500 mg
L-Methionine 500 mg
L-Phenylalanine 750 mg
L-Threonine 750 mg
L-Histidine 500 mg

Citrulline Malaat 1gram

Vitamin B6 (as Pyroxidine HCl) 10 mg

Voedingswaarde per 100gram:
Energie 30,2 kcal
Proteine 0,02 g
Vet 0,00 g
Kh 7,54 g

Maar dan vraag ik me ook nog steeds af waarom mensen eiwitshakes blijven drinken (iets wat ik zelf voorheen ook deed, dont get me wrong!)

Maar dan vraag ik me ook nog steeds af waarom mensen eiwitshakes blijven drinken (iets wat ik zelf voorheen ook deed, dont get me wrong!)

Ik snap wat je bedoelt, eiwitten worden omgezet naar amino's en dan gebruikt voor herstel etc. Maar als je gelijk de amino's neemt dan lijken eiwitten(whey) overbodig, op caseïne na voor voor het slapen. Ik vraag me ook af wat voor toegevoegde waarden whey dan nog heeft.

Er zit dus al het ware een hulpmiddel (in de vorm van een stofje) in het product wat de opname drastisch verbeterd, klinkt zeer aannemelijk :D

Nog even de ingredienten op een rijtje:
Bevat per dosering van 10 gram:
BCAA:
L-Leucine 2000 mg
L-Isoleucine 1000 mg
L-valine 1000 mg
Essentiele aminozuren:
L-Lysine 1500 mg
L-Methionine 500 mg
L-Phenylalanine 750 mg
L-Threonine 750 mg
L-Histidine 500 mg

Citrulline Malaat 1gram

Vitamin B6 (as Pyroxidine HCl) 10 mg

Voedingswaarde per 100gram:
Energie 30,2 kcal
Proteine 0,02 g
Vet 0,00 g
Kh 7,54 g

Omdat EAA's geen vervanging zijn, maar een opnamebooster. EAA's zijn niet perse voedende stoffen, maar stoffen die voeding BETER laten opnemen, het idee erachter is dat de eiwitsynthese word verhoogd, wat het mogelijk maakt om een x% meer eiwit op te nemen als je lichaam normaal zou kunnen.

Omdat EAA's geen vervanging zijn, maar een opnamebooster. EAA's zijn niet perse voedende stoffen, maar stoffen die voeding BETER laten opnemen, het idee erachter is dat de eiwitsynthese word verhoogd, wat het mogelijk maakt om een x% meer eiwit op te nemen als je lichaam normaal zou kunnen.

Dus dan is het nog wel nodig om na de training een eiwitshake te nemen...???

Bij het product staat namelijk:

XXL Essential Amino Stack wordt direct door de maagwand opgenomen en knalt via de bloedbaan je spiercellen in, hier kan geen eiwitshake tegen op.

De BCAA's beschermen je spieren tegen spier afbraak (anti-katabool) en de essentiele aminozuren zorgen juist voor spiergroei (anabool).

Meer spiergroei en een sneller herstel dat is wat EAS voor je doet. Daarnaast bevat EAS citrulline malaat die je harder kan laten trainen en je een waanzinnige pomp kan geven.

Bestelling weer snel ontvangen, zoals gewoonlijk :)
Ook bedankt voor de sample Varcil chocolade, vanavond meteen es proberen ;)

• #7.637
Dus dan is het nog wel nodig om na de training een eiwitshake te nemen...???

Bij het product staat namelijk:

XXL Essential Amino Stack wordt direct door de maagwand opgenomen en knalt via de bloedbaan je spiercellen in, hier kan geen eiwitshake tegen op.

De BCAA's beschermen je spieren tegen spier afbraak (anti-katabool) en de essentiele aminozuren zorgen juist voor spiergroei (anabool).

Meer spiergroei en een sneller herstel dat is wat EAS voor je doet. Daarnaast bevat EAS citrulline malaat die je harder kan laten trainen en je een waanzinnige pomp kan geven.

de shake is niet meer echt nodig na je training.. maar dan heb je wel een eiwitrijke maaltijd nodig

heb nu een grotere schep gekregen bij protein instant.
is dat nieuw ?

Terug
Naar boven