Fitness Seller

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.221
René, heb je weleens wat gebruikt met Ginkgo Biloba? Iemand die ik ken zweert erbij maar ik ben vrij sceptisch, lijkt me een beetje van dat new-age hippie-spul. Kom ook niet veel uitsluitend bewijs tegen als ik rondgoogle.

nee ik zelf niet. ken de naam wel maar het zegt me zo ook even niets wat het precies is en doet.

nee ik zelf niet. ken de naam wel maar het zegt me zo ook even niets wat het precies is en doet.

Naar verluidt wordt in China reeds duizenden jaren de zaden van de ginkgo gebruikt bij ademhalingsproblemen, blaas- en nierproblemen, spijsverteringsproblemen, gehoorverlies en andere kwalen. De bladeren worden onder andere gebruikt om de bloedsomloop te verbeteren, bij ademhalingsproblemen, gehoorverlies, geheugenverlies, huidziekten, en angst. Ook preparaten die Ginkgo biloba bevatten zijn zeer populair, vooral in de landen om ons heen, voornamelijk in Duitsland en Frankrijk, voor de bestrijding van circulatiestoornissen in de hersenen en de ledematen. In Nederland wordt ginkgo op recept voorgeschreven voor etalagebenen. Vooral in de homeopathie gelooft men in de rol van dit kruid in de behandeling en preventie van leeftijdsgebonden klachten. De Ginkgoboom wordt dan gebruikt tegen problemen met de bloedsomloop.
[bewerken] Wetenschappelijk onderzoek

Aangezien vele van deze (vaak eeuwenoude) beweringen nooit met enige wetenschappelijke bewijs zijn aangetoond, en het product aan populariteit toeneemt, is er in de moderne medische-wetenschappelijke wereld meer en meer onderzoek gedaan naar de veronderstelde geneeskundige werking van de Ginkgoboom, vooral de bladeren.

In 1992 publiceerden J. Kleijnen en P. Knipschild in The Lancet over deze plant. Ze analyseerden 55 onderzoeken naar het effect van Ginkgo biloba bij claudicatio intermittens ('etalage benen') en zogenoemde 'cerebrale insufficiëntie', een syndroom dat geassocieerd wordt met beginnende dementie. In 54 van deze trials werd een positief effect van het middel gezien, maar de meeste onderzoeken vertoonden ernstige methodologische tekortkomingen. Slechts tien onderzoeken kregen het predicaat 'goed'.

Het dagblad Het Parool van 18 maart 1999 meldde dat in de volgende week de Maastrichtse epidemioloog M. van Dongen zou promoveren op een onderzoek naar de werking van Ginkgo biloba. Zijn conclusie: er is geen bewijs dat de zogenaamde 'geheugenpil' werkzaam is.

In december 2007 publiceerde het Nederlandse RijksInstituut voor Volksgezondheid en het Milieu (RIVM) een rapport over de werkzaamheid van ginkgo. Daarin staat onder meer:

Er is onvoldoende bewijs voor drie geclaimde gezondheidseffecten bij het gebruik van kruidenpreparaten op basis van de Japanse notenboom Ginkgo biloba. Ook toont een analyse van 29 Ginkgo-preparaten aan dat het merendeel niet bevat wat op het etiket vermeld staat. Daarnaast kan bij de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid de veiligheid niet worden gegarandeerd. Dit blijkt uit onderzoek van het RIVM. Fabrikanten claimen dat Ginkgo biloba-preparaten bloedcirculatie en geheugenfunctie verbeteren en ouderdomsverschijnselen verminderen. Het RIVM heeft de wetenschappelijke onderbouwing van deze gezondheidsclaims getoetst aan nieuwe Europese criteria. Hieruit volgt dat de beschikbare studies onvoldoende bewijs leveren voor deze gezondheidseffecten. Dit komt vooral door een gebrek aan gegevens uit studies met gezonde proefpersonen.

De geëvalueerde studies beschrijven alleen resultaten met het gestandaardiseerde Ginkgo biloba-extract. De meeste van de geanalyseerde preparaten bevatten echter niet het gestandaardiseerde extract. Ook kwamen in veel van de gevallen de gemeten gehalten aan actieve bestanddelen niet overeen met de hoeveelheden die op het etiket staan.

Daarnaast zijn er heel weinig gegevens beschikbaar over de giftigheid. Hierdoor is het niet mogelijk om een veilige grens af te leiden. Voor niet nader beschreven Ginkgo-preparaten wordt bij inname van de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid in sommige gevallen melding gemaakt van bloedingen. Het gebruik van niet-gestandaardiseerd Ginkgo-extract kan dus risicovol zijn: het is niet uit te sluiten dat zulke preparaten stoffen bevatten die onder andere kanker kunnen veroorzaken.[2]

Een cochrane review uit 2009[3] stelt dat er geen evidentie voor klinisch significant voordeel ten aanzien van patiënten met perifere slagaderaandoeningen bij gebruik van Ginko Biloba gevonden kon worden.
bron: wikipedia :rolleyes:

ok ze zijn daar al mee bezig hier? Zelf als we hier vanuit NL naar België verzenden met TNT dan geeft TNT de levering uit handen aan DPD. dus dan veranderd er nog niets. DPD is ook de enige aanbieder die een beetje voordelig kan bezorgen in België.

Normaal kwam dit pakket donderdag aan, maar ik was niet thuis, heb even naar daar gebeld en ze vertelden me dat ik gewoon een briefje aan de voordeur mocht hangen. Ik heb dit dus gedaan, maar ik vermoed dat de chauffeur een mong**l is, hij heeft het papiertje waar opstond dat hij het naast het huis mocht zetten genegeerd en er gewoon een nieuw onder geplakt, met de mededeling dat ik niet aanwezig was op de afspraak.
Ik heb dan weer gebeld naar DPD, ze vertelden me dat het pakket maandag voormiddag zal geleverd worden. Deze voormiddag is er niets aangekomen, ik bel dus terug: blijkt dat er al afgetekend is voor het pakket, ze gingen het verder onderzoeken. Enekele uren later bel ik terug, het pakket is teruggevonden in het magazijn, ik ben het dan zelf maar gaan halen. Als ik er niet zelf naartoe was gegaan, gingen ze het pakket na 5 dagen gewoon terugsturen. Ik ben tevreden over de service van xxl, maar niet echt van het transport.

• #16.224
Normaal kwam dit pakket donderdag aan, maar ik was niet thuis, heb even naar daar gebeld en ze vertelden me dat ik gewoon een briefje aan de voordeur mocht hangen. Ik heb dit dus gedaan, maar ik vermoed dat de chauffeur een mong**l is, hij heeft het papiertje waar opstond dat hij het naast het huis mocht zetten genegeerd en er gewoon een nieuw onder geplakt, met de mededeling dat ik niet aanwezig was op de afspraak.
Ik heb dan weer gebeld naar DPD, ze vertelden me dat het pakket maandag voormiddag zal geleverd worden. Deze voormiddag is er niets aangekomen, ik bel dus terug: blijkt dat er al afgetekend is voor het pakket, ze gingen het verder onderzoeken. Enekele uren later bel ik terug, het pakket is teruggevonden in het magazijn, ik ben het dan zelf maar gaan halen. Als ik er niet zelf naartoe was gegaan, gingen ze het pakket na 5 dagen gewoon terugsturen. Ik ben tevreden over de service van xxl, maar niet echt van het transport.

ja wazige levering zeg.. maar je hebt je spullen ondanks de troubles! :D

Ik had toch nog een vraagje over de pre-workouts die ik heb geprobeerd.

Allemaal hadden ze wel creatine; NO Xplode NT, Unleash! V2, Massacra 2 en Black Powder Stick, hoewel ik wel wat merkte van die laatste. En ik snap dat de werking van creatine niet valt te meten aan de hand van een sampletje vlak voor de training. Maar je had vast wel gelezen dat ik super resultaten had met NOX Pump Xtreme, echt veel meer kracht en uithoudings vermogen.

Waardoor komt dit? Is dat een 'typische' werking van creatine? Want die andere boosters hadden allemaal een ander soort creatine en ze deden niks, maar NOX was de enige met Kre-Alkalyn en dat werkte super. Komt dat door die Kre-Alkalyn of gewoon een of ander oppeppend middeltje?

Misschien idiote vraag maar ik probeer gewoon te achterhalen hoe je kan ontdekken of de creatine heeft geholpen of niet. In al die andere boosters zat soms tot wel 7gr aan creatine blends maar er gebeurde niks, geen euforisch gevoel, op Unleash na geen betere concentratie, niet 'wakkerder' en al helemaal geen kracht toename. Alleen NOX had dit allemaal wel.

En ben er 99.99% zeker van dat NOS Ether mijn PWO supplement gaat worden, en daar zit ook Kre-Alkalyn in. En ik wil graag in min of meerdere mate met zekerheid vaststellen dat deze creatine gaat werken door te achterhalen of die Kre-Alkalyn in NOX verantwoordelijk was voor die super training.

En waarom zou Kre-Alkalyn wel aanslaan en al die andere soorten niet? Overigens waren ze allemaal met water gemengd (mocht dat er iets mee te maken hebben wat pH betreft, maarja, voor anderen werkt het ook met water dus???).

En al heeft die Kre-Alkalyn er geen zak mee te maken, hoe weet ik dan alsnog of het een beetje werkt:p

Jij typt echt veel deathstar :eek:

Arme René.

beste rene,

vandaag greep ik een tip om in de cut, naast een uitgebalanceerde voeding en Bcaa recovery, ook chroom (G+F) en Arginine / Oruithine te nemen. Is dit een grote toegevoegde waarde en zoja, voor welke aspecten? Ik kan deze producten zo 123 niet op je site vinden. bedankt!

• #16.229
Ik had toch nog een vraagje over de pre-workouts die ik heb geprobeerd.

Allemaal hadden ze wel creatine; NO Xplode NT, Unleash! V2, Massacra 2 en Black Powder Stick, hoewel ik wel wat merkte van die laatste. En ik snap dat de werking van creatine niet valt te meten aan de hand van een sampletje vlak voor de training. Maar je had vast wel gelezen dat ik super resultaten had met NOX Pump Xtreme, echt veel meer kracht en uithoudings vermogen.

Waardoor komt dit? Is dat een 'typische' werking van creatine? Want die andere boosters hadden allemaal een ander soort creatine en ze deden niks, maar NOX was de enige met Kre-Alkalyn en dat werkte super. Komt dat door die Kre-Alkalyn of gewoon een of ander oppeppend middeltje?

Misschien idiote vraag maar ik probeer gewoon te achterhalen hoe je kan ontdekken of de creatine heeft geholpen of niet. In al die andere boosters zat soms tot wel 7gr aan creatine blends maar er gebeurde niks, geen euforisch gevoel, op Unleash na geen betere concentratie, niet 'wakkerder' en al helemaal geen kracht toename. Alleen NOX had dit allemaal wel.

En ben er 99.99% zeker van dat NOS Ether mijn PWO supplement gaat worden, en daar zit ook Kre-Alkalyn in. En ik wil graag in min of meerdere mate met zekerheid vaststellen dat deze creatine gaat werken door te achterhalen of die Kre-Alkalyn in NOX verantwoordelijk was voor die super training.

En waarom zou Kre-Alkalyn wel aanslaan en al die andere soorten niet? Overigens waren ze allemaal met water gemengd (mocht dat er iets mee te maken hebben wat pH betreft, maarja, voor anderen werkt het ook met water dus???).

En al heeft die Kre-Alkalyn er geen zak mee te maken, hoe weet ik dan alsnog of het een beetje werkt:p

Ik denk dat het aanslaan van NOX pump komt door de geranamine die erin zit. Niet zo zeer door de soort creatine.

Als NOX goed werkt blijf dan bij de NOX, nos ether is daarbij een super creatineblend.

beste rene,

vandaag greep ik een tip om in de cut, naast een uitgebalanceerde voeding en Bcaa recovery, ook chroom (G+F) en Arginine / Oruithine te nemen. Is dit een grote toegevoegde waarde en zoja, voor welke aspecten? Ik kan deze producten zo 123 niet op je site vinden. bedankt!

Chroom zou de honger onderdrukken maar zijn ook wat studies over dat het slecht voor de gezondheid is. Arginine en ornitine zijn aminozuren met veel goede eigenschappen werkt ook verhogend op de groeihormoon aanmaak.
Arginine en ornithine staan gewoon op de website van het merk NOW.

eenkle dagen geleden 2* unleashv2 besteld, beste pre workout !
ik heb het laatste jaar superpump , no shotgun 1, nox pump, ragnarak, noko, supercharge en wtf pumped gehad. maar unleashv2 is het beste!
krijg je ook een goed gevoel van, welke ingredient zorgt dar eigenlijk voor?
enkel jammer rené had in de opmerking gevraagd naar een pré workout sample maar kreeg toch sample van whey.
levering was ook vlot 3 dagen na betaling (belgie)

eenkle dagen geleden 2* unleashv2 besteld, beste pre workout !
ik heb het laatste jaar superpump , no shotgun 1, nox pump, ragnarak, noko, supercharge en wtf pumped gehad. maar unleashv2 is het beste!
krijg je ook een goed gevoel van, welke ingredient zorgt dar eigenlijk voor?
enkel jammer rené had in de opmerking gevraagd naar een pré workout sample maar kreeg toch sample van whey.

over een pre workout valt niet te twisten.. dat verschilt heel erg per persoon!

idd is persoonlijk maar ik vind hem persoonlijk de beste, en heb al een hele reeks toppers gebruikt;)

zelf heb ik unleash nog niet geprobeert.. momenteel gebruik ik nox pump xtreme...
hopelijk als ik eind deze week bestel of volgende week dat er een sample van unleash bij gedaan kan worden en dan ga ik die ook is proberen ;)

Wat is het verschil tussen PeptoPro (XXL) en Dipeptides (New Science Labs)?

Yeahhh bestelling binnen! :D

Top service!!!

• #16.237
eenkle dagen geleden 2* unleashv2 besteld, beste pre workout ! ik heb het laatste jaar superpump , no shotgun 1, nox pump, ragnarak, noko, supercharge en wtf pumped gehad. maar unleashv2 is het beste! krijg je ook een goed gevoel van, welke ingredient zorgt dar eigenlijk voor?

ok dan slaat het goed bij je aan de formule, het is ook meer een euforie gevoel dan een enorme boost. komt onder andere voor de vinburnine. o raar dat je geen unleash kreeg, volgens mij zijn die er nog wel.

over een pre workout valt niet te twisten.. dat verschilt heel erg per persoon!

dat blijkt keer op keer weer.

zelf heb ik unleash nog niet geprobeert.. momenteel gebruik ik nox pump xtreme...
hopelijk als ik eind deze week bestel of volgende week dat er een sample van unleash bij gedaan kan worden en dan ga ik die ook is proberen ;)

normaal gezien moeten we die gewoon hebben,

Wat is het verschil tussen PeptoPro (XXL) en Dipeptides (New Science Labs)?

Er zit best een groot verschil in, als je beide teksten wat leest moet het enigsinds duidelijk zijn. Grootste verschil is dat dipeptides 100% dipeptiden zijn gewonnen uit bloedplasma en dat peptopro voor min 60% bestaat uit di- en tripeptiden en gewonnen wordt uit caseine.

Hé René, ik heb NightProtein vanille gehad (vond ik niet heel erg lekker), choco (matig lekker) en aardbei (kunstmatig, maar wel érg lekker!) - wat kun je zeggen over de smaak banaan? Ik weet niet of ik dat wat zou vinden...

banaan is bij de gewone instant whey wel heel erg lekker! ;)

banaan is bij de gewone instant whey wel heel erg lekker! ;)

Bij delicious ook ;)

Instant whey vanille is behoorlijk lekker, maar voor de NightProtein juist niet - vandaar mijn vraag, wellicht dat René een inschatting kan maken :rolleyes:

Terug
Naar boven