XXL Nutrition

Sponsored sticky XXLNutrition.nl

• Topic Starter Topic Starter
  • #16.241
Hé René, ik heb NightProtein vanille gehad (vond ik niet heel erg lekker), choco (matig lekker) en aardbei (kunstmatig, maar wel érg lekker!) - wat kun je zeggen over de smaak banaan? Ik weet niet of ik dat wat zou vinden...

ik vind aardbei en banaan beiden wel lekker, vanille ook niet zo. Het blijft wat lastig met de caseine vooral omdat ik het eiwitgehalte niet omlaag wil brengen.

Er zit best een groot verschil in, als je beide teksten wat leest moet het enigsinds duidelijk zijn. Grootste verschil is dat dipeptides 100% dipeptiden zijn gewonnen uit bloedplasma en dat peptopro voor min 60% bestaat uit di- en tripeptiden en gewonnen wordt uit caseine.

Toen ik het las kreeg ik het idee dat dipeptides voornamelijk aminozuren waren en dat PeptoPro ook veel eiwitten bevat en dat vond ik raar omdat je maar 13g nodig had, ik formuleerde mijn vraag een beetje k*t :D

• #16.244
Toen ik het las kreeg ik het idee dat dipeptides voornamelijk aminozuren waren en dat PeptoPro ook veel eiwitten bevat en dat vond ik raar omdat je maar 13g nodig had, ik formuleerde mijn vraag een beetje k*t :D

Eiwitten zijn polypeptiden 20 aminozuren in een keten aan elkaar. Dipeptides bestaat dus voor 100% uit aminozuren met zijn 2tjes aan elkaar.

Peptopro bestaat voor min 60% uit 2tjes en 3tjes en de rest is 4tjes en een klein deel 5jes. Deze verkorte ketens worden veel sneller en vollediger opgenomen dan volledige eiwitten.

Unieke aan dipeptides is dan nog dat het gewonnen wordt uit bloedplasma en zodoende een unieke verhouding van aminozuren heeft.

Bestelling is binnen!

Eiwitten zijn polypeptiden 20 aminozuren in een keten aan elkaar. Dipeptides bestaat dus voor 100% uit aminozuren met zijn 2tjes aan elkaar.

Peptopro bestaat voor min 60% uit 2tjes en 3tjes en de rest is 4tjes en een klein deel 5jes. Deze verkorte ketens worden veel sneller en vollediger opgenomen dan volledige eiwitten.

Unieke aan dipeptides is dan nog dat het gewonnen wordt uit bloedplasma en zodoende een unieke verhouding van aminozuren heeft.

En EAS dan? dat zijn dan toch 1tjes of zeg ik nu iets heel stoms?

• #16.248

:thumbs:

En EAS dan? dat zijn dan toch 1tjes of zeg ik nu iets heel stoms?

Dat klopt helemaal. Alleen 2tjes worden sneller opgenomen, elke receptor in je spijsvertering kan een 1tje opnemen in 1 keer maar ook een 2tje. En met 2 tegelijk gaat dus sneller, daarbij zijn er aanwijzingen dat een deel van de 1tjes verloren gaat in de verbranding wat je met 2tjes veel minder hebt.

Lastige materie maar er waren zoveel positieve reacties over dit soort peptiden supplementen dat ik ze heb toegevoegd en me realiseer dat het verwarring geeft. Het is een kwestie van eens proberen.

Dat klopt helemaal. Alleen 2tjes worden sneller opgenomen, elke receptor in je spijsvertering kan een 1tje opnemen in 1 keer maar ook een 2tje. En met 2 tegelijk gaat dus sneller, daarbij zijn er aanwijzingen dat een deel van de 1tjes verloren gaat in de verbranding wat je met 2tjes veel minder hebt.

Lastige materie maar er waren zoveel positieve reacties over dit soort peptiden supplementen dat ik ze heb toegevoegd en me realiseer dat het verwarring geeft. Het is een kwestie van eens proberen.

Thnx, inderdaad geen makkelijke materie maar het begint te dagen. Ik heb zojuist ook mijn bestelling ontvangen en ziet er weer top uit, thnx! :thumbs:

Heb ook wat research gedaan en nu snap ik het grotendeels maar dan toch nog een vraag: stel ik bestel EAS + dipeptides + peptopro, heb ik dan te veel of hoe neem ik dat in...?

• #16.252
Heb ook wat research gedaan en nu snap ik het grotendeels maar dan toch nog een vraag: stel ik bestel EAS + dipeptides + peptopro, heb ik dan te veel of hoe neem ik dat in...?

Dat kan zeker samen. Dan zou ik Peptopro voor en na de training nemen, tijdens de training EAS en voor het ontbijt de peptides.

hey rene,

is het miss een idee om een lactase supp in je assortiment te nemen?
Ikzelf heb een tekort aan lactase in me lichaam om veel melk en zuivelproducten te verteren.
Denk dat vast wel meer mensen zijn die dat probleem ook hebben.
Ik slik momenteel lactase tabs van aov maar die vind ik persoonlijk erg duur. (60 tabs, 350 mg, 20 euro)

ik ga er maandag naar kijken. ;)

super :thumbs:
weet je al wat? :D

is er al enigzinds iets bekend over de weekaanbieding voor komende woensdag?
ga op zn vroegst toch woensdag avond pas bestellen..
maar ben gewoon benieuwd!

• #16.255

ik kan niet echt iets vinden, Welke supplementen zie je die geschikt zouden kunnen zijn. NOW foods heeft volgens mij niets.

is er al enigzinds iets bekend over de weekaanbieding voor komende woensdag?
ga op zn vroegst toch woensdag avond pas bestellen..
maar ben gewoon benieuwd!

ja iets bekend maar we hebben ons voorgenomen deze niet voortijdig aan te kondigen. Het is gewoon elke keer weer een verrassing.

Net mn bestelling ook weer binnen gehad. Op & Top snel gekregen en had ook een vestje van XXL besteld en zit ideaal. Goed ruim, maar ook weer niet floddering :)

Dat kan zeker samen. Dan zou ik Peptopro voor en na de training nemen, tijdens de training EAS en voor het ontbijt de peptides.

Kan de EAS gewoon bij de SizeOn en Dextrojuice gegooid worden dan, voor tijdens de training? Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen maar you never know :o ben niet bekend met eventuele wisselwerkingen.

• #16.260
Net mn bestelling ook weer binnen gehad. Op & Top snel gekregen en had ook een vestje van XXL besteld en zit ideaal. Goed ruim, maar ook weer niet floddering :)

:thumbs:

Kan de EAS gewoon bij de SizeOn en Dextrojuice gegooid worden dan, voor tijdens de training? Ik zie niet waarom dat niet zou kunnen maar you never know :o ben niet bekend met eventuele wisselwerkingen.

Ja dat kan prima. sizeon vind ik echt een topper ook.

Wat is nu net het verschil tussen

http://www.xxlnutrition.nl/XXL-Nutrition-M8/Whey-Isolaat-P270
http://www.xxlnutrition.nl/XXL-Nutrition-M8/Whey-Protein-Instant-P159

en

http://www.xxlnutrition.nl/XXL-Nutrition-M8/Basic-Bulk-Whey-P647

Normaal koop ik altijd de whey instant, maar blijkbaar is die basic bulk whey veel goedkoper? Wat is nu precies het verschil in werking?

check even de algemene pagina over eiwitten op onze site dan heb je mss al wat meer duidelijkheid, zo niet hoor ik het graag.

Terug
Naar boven