MuscleMeat

YinYang's Log!

YinYang

Advanced Bodybuilder
Waardering
38
Lengte
1m73
Massa
74kg
Vetpercentage
15%
Hi DBB'ers!

Heb een aantal jaar geleden een paar jaar getraind, maar ben nu na een stop van 2 jaar weer sinds een maandje geleden begonnen! Wil daarom ook maar eens een log gaan starten om ook de motivatie erin te blijven houden! :) Ik wil hierin alles gaan posten wat te maken heeft met BB. Training, voeding, supplementen etc, maar het zal voornamelijk om de training gaan en kijken of ik vooruitgang boek. Merk wel dat ik echt zwaar veel in kracht achteruit ben gegaan in die 2 jaar! :eek:

Stats
24j
1m73
69kg
BF: Denk rond de 17%

26-06-2011
1RM Squat: 73kg
1RM Deadlift: 85kg
1RM Bench Press: 53kg
1RM Military Press: 32kg

Doel
(Clean) bulken en massa gainen! Alhoewel ik nu wel al van mijn buikje baal! Wil die eigenlijk dus zo snel mogelijk eraf hebben! Misschien dat ik in Augustus/September daarom tussendoor een maandje wil cutten.. Mijn streven voor voorlopig is zo'n 75kg wegen met een BF van 10-12%

Voeding
Wil als onderhoud eerst 2500kcal aanhouden.

BULK:
E/K/V: 30/50/20
Niet trainingsdagen/Cardiodagen: 2500kcal
Trainingsdagen: 3000kcal

CUT:
E/K/V: 40/40/20
Niet trainingsdagen/Cardiodagen: 2200kcal
Trainingsdagen: 2500kcal

Supplementen
Onderstaande supplementen besteld. Komen morgen binnen.
- Multivitaminen, NOW ADAM
- High Quality Omega 3 (1000mg), NOW Foods
- Whey Perfection, Body&Fit Sportsnutrition
- Mega Grow, XXL Nutrition

Trainingsschema
Zat te twijfelen tussen Rippetoe en Windler 5/3/1, maar denk dat het toch het verstandigste is om te beginnen met Rippetoe. Wil dus op een Rippetoe gebaseerd schema aanhouden.

Week 1:
Monday - Workout A
Wednesday -Workout B
Friday - Workout A

Week 2:
Monday - Workout B
Wednesday - Workout A
Friday - Workout B

Workout A
3x5 Squat
3x5 Bench Press
1x5 Deadlift
**2x8 Dips

Workout B
3x5 Squat
3x5 Standing military press
3x5 Bent over Rows
**2x8 Chin-ups

Laatst bewerkt:
succes man

wait wut, dacht eerst dat je Ton was, confusing nickname

• Topic Starter Topic Starter
@Tom509: Thnx!

@Timmeeh: Ton? Die ken ik niet! :P

Nog op of aanmerkingen over mijn training, voeding, supps?

Training van vandaag zal ik maar mee beginnen trouwens. Heb ik het te zwaar gepakt allemaal als jullie zo naar mn 1RM kijken of is dit ok?

28-06-2011

Squat: 3x5x55kg (Laatste rep ging redelijk moeizaam)
Bench Press: 3x5x40kg (Ging redelijk goed)
Deadlift: 1x5x65kg (Voelde em goed! Nu snap ik waarom er maar 1 set nodig is! :P)
Dips: 1e set lukte me maar 6hh BW, 2e set 5hh BW (Volgende keer weer BW, maar dan meer reps proberen natuurlijk! ;) )

Was niet helemaal tevreden over de training, maar kwam denk ik ook door de extreme hitte, dat ik me wat slapper voelde als normaal..

Laatst bewerkt:
Ik kan donderdag pas weer trainen! :( Moet ik de Squat dan op 80% van het gewicht van maandag doen? Dacht dit ergens gelezen te hebben?

EDIT: Hier had ik het gelezen: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/rippetoe-262868/ 1 training volume, 1 herstel en 1 intensiteit. Dat ook aanhouden (Zo ja, hoe dan? Kwa gewicht etc) of elke training hetzelfde en gewicht blijven verhogen zover dit lukt?

Laatst bewerkt:
Hmmm jammer dat er zo weinig gereageerd word! :(

Megagrow en Whey vandaag binnen gekomen.. Wanneer kan ik deze het beste innemen? Whey 's morgens en 30 min. na de training en megagrow ook smorgens voor of na de whey? en direct na de training?

Ik kan donderdag pas weer trainen! :( Moet ik de Squat dan op 80% van het gewicht van maandag doen? Dacht dit ergens gelezen te hebben?

EDIT: Hier had ik het gelezen: http://forum.dutchbodybuilding.com/f141/rippetoe-262868/ 1 training volume, 1 herstel en 1 intensiteit. Dat ook aanhouden (Zo ja, hoe dan? Kwa gewicht etc) of elke training hetzelfde en gewicht blijven verhogen zover dit lukt?

Hmmm jammer dat er zo weinig gereageerd word! :(

Megagrow en Whey vandaag binnen gekomen.. Wanneer kan ik deze het beste innemen? Whey 's morgens en 30 min. na de training en megagrow ook smorgens voor of na de whey? en direct na de training?

Iemand?? ???

Training 30-06-2011

Squat: 3x5x60kg (PR)
Military Press: 5/3/5hhx25kg
BOR: 3x5x25kg
Assisted Pull-up (41kg assisted! :O) 6hh en 4hh

Was helemaal op deze training! 1e werkset squatten voelde ik ook meteen in mijn onderrug. Deze stond meteen helemaal gespannen.. Onderrug eigenlijk bij alle oefeningen goed gevoelt helaas, wat de training er niet beter op maakte..

Ziet er best aardig uit, maar was je echt op na 12 setjes?
Zou meer richting 25 sets gaan; je mag jezelf best slopen tijdens je training; geeft een voorsprong tov je speirgroei mits je goed eet.:)

Ik doe bij elke oefening ook nog 2-3 warm-up sets.. Ik was best wel op ja na die 12 setjes.. Maar ook irritant dat mn onderrug meteen helemaal straks stond! Kan dit komen, omdat ik te weinig rust heb gehad of verkeerde squat?

Maar zoals ik het nu doe met 3 werksets, zo hoort het toch ook volgens Rippetoe?

Training 28-06-2011

Squat: 3x5x57,5kg (PR)
Bench Press: 3x5x45kg (PR)
Deadlift: 1x5x70kg (PR)
Dips: 2x8xBW (PR)

Vandaag de sample Unleash v3 genomen.. Wat een vies spul zeg! Ik had het met moeite op 2 slokken na op.. Toen wou ik perse die laatste 2 slokken ook opdrinken en ging k over mn nek! :barf: 1x snel gekotst en de rest kon ik nog net binnen houden gelukkig!

Na 20 minuten voelde ik me wel opeens super actief! Leek heel even of ik XTC op had joh! Heb wel een super training gehad verder en alleen maar PR's gehaald! :D

Als het niet zo vies zou smaken zou ik wel een potje kopen, maar die smaak gaat me echt te ver! Heb ik er niet voor over helaas!

Verder wel lekkere training gehad dus! :)

Jammer dat er helemaal geen reacties komen! :(

Training 04-07-2011
Squat: 3x5x60kg (PR)
Lever seated row: 3x5x45kg
Lever shoulder press 3x5x41kg
Lever seated crunch (Chest pad) 3x5x45kg
Pull-up 8hh, 6hh BW-41kg (PR)

Spieren onderrug stonden alweer helemaal strak bij de squat warming up, vandaar dat ik mn rug niet verder wilde belasten en andere oefeningen heb gedaan.

Zou ik ook een lever seated fly en een barbell curl in het schema erbij kunnen doen? Heb het idee dat ik mn borst en biceps niet hard genoeg belast worden in mijn huidige schema..

Training 06-07-2011

Squat: 3x5x60kg (Dacht even dat mijn vorige gewicht 57,5kg was :rolleyes:)
Bench Press: 3x5x47,5kg (PR)
Deadlift: 1x5x75kg (PR)
Dips: 2x8xBW

Haha ik dacht ook dat je 'Ton' was en ik dacht zo van: zo'n size en zulke weights???
Goed bezig iig de laatste week PR regen!

Bedoelen jullie met Ton "Yin Yang"? Dus niet aan elkaar vast. Ik had het na de reactie Timmeeh nog opgezocht en zag dat die nickname hier ook al bestond en dat hij waarschijnlijk hem bedoelde :p

Veel PR's laatste tijd ja. Hopen dat dat nog even zo door blijft gaan! Ben misschien wel van plan om over ~5 weken voor een maand te gaan cutten. Want ik zit nu op ongeveer 17% en ga in September op vakantie! :)

Zal ik genoeg hebben aan 3000kcal op trainingsdagen en 2500kcal op niet trainingsdagen denk je? Als ik teveel aankom(Bijv. 1kg per week), dan verlaag ik het met 300kcal en als ik te weinig/niks aankom, dan verhoog ik het met 300kcal. Het verschil van 500kcal op wel-niet trainingsdagen is oké om aan te houden??

Training 08-07-2011

Squat: 3x5x62,5kg (PR)
Military Press: 3x5x27,5kg (PR)
BOR: 3x5x27,5kg (PR)
Pull-up: 7hh,4hhxBW-36kg

Kan iemand mij vertellen of het zo goed gaat of dat ik teveel aankom? Als het teveel is, is het misschien ook door de vocht die ik waarschijnlijk vasthoud door de creatine of het is teveel vet erbij en moet ik de kcals maar iets gaan verlagen denk ik! :)

20-06: 68,3kg
25-06: 69,0kg
09-07: 71,1kg

1kg per week wat ik dus aankom.. Kcals verminderen of niet?

Een kg per week is niet zo veel. Ik ben ooit eens 3,2kg aangekomen in 3 dagen, omdat ik in een bepaalde gewichtsklasse wou uitkomen. Gaat best lekker hier.

3,2kg in 3 dagen? Hoe krijg je dat voor elkaar dan? :eek:

Maar kan ik gewoon 3000kcals op trainingsdagen en 2500kcals op niet-trainingsdagen aan blijven houden of kan ik beter nog meer eten? 3300kcals en 2800kcals ofzo?

Terug
Naar boven