MuscleMeat

YOGI; op weg naar de 100 kg utopie!!

Kuiten altijd hoge reps trainen. Is fast twitch spier

Sorry hier moet ik even op terugvallen.

Kuiten zijn voornamelijk slow-twitch spieren. Van de m. triceps surae is de m. soleus erg slow-twitch dominant en zelfs de beide koppen van de m. gastrocnemius zijn slow-twitch dominant, alleen minder dan de m. soleus.

Kuiten zijn voornamelijk slow-twitch spieren. Van de m. triceps surae is de m. soleus erg slow-twitch dominant en zelfs de beide koppen van de m. gastrocnemius zijn slow-twitch dominant, alleen minder dan de m. soleus.

Hij zal het per ongeluk verkeerd hebben weggezet, aangezien high reps werkt voor slow twitch spieren. Hij zei het dus goed, alleen moet fast twitch inderdaad slow twitch (dominant) zijn.

Ik geloof ik best dat Martynn dat weet, maar er lezen meer mensen deze log ;)

Heb je toevallig die zelfgemaakte wraps al gemaakt?

• Topic Starter Topic Starter
Goede legs tho! Wat is de omtrek?

Die 100kg ga je sowieso halen;)
Yoo heb net even gemeten, zit ongeveer op 63 cm, ik heb eigenlijk geen idee wat normaal zou zijn voor mijn lichaam/ verhoudingen maar vast wel wat meer :p

Ga je je cut wel actief loggen? Ik vond jouw aanpak altijd wel leerzaam.
Thanks, ik was vroeger behoorlijk actief met leggen hè :cool:. Mwa ik denk wel iets actiever omdat de resultaten sneller zichtbaar zijn en ik dan weer wat fotogenieker word :D

Heb je toevallig die zelfgemaakte wraps al gemaakt?
Nog niet, had even wat filmpjes op internet gezocht en ik ga het nog wel proberen maar denk dat het best tegenvalt.

Update:
Vanaf afgelopen maandag begonnen met wat boksen en touwtje springen. Ik merkte dat m'n lichaam dit echt niet meer gewend was maar ik kon gelukkig nog wel fatsoenlijk touwtje springen. Had geen tijd bijgehouden want het ging me meer om eens te kijken hoe het aanvoelde maar vanavond zal ik eens een stopwatch erbij houden om te kijken hoe het gaat. Ik weet nog van +/- 2 jaar geleden dat ik 10 minuten-2min rust -10 minuten touwtje springen goed kon.

Qua voeding is 1 ding zeker, iets rustiger aan doen met de pindakaas :roflol: . Vorige week dinsdag een pot van 650 gr gekocht en die is nu al bijna op.. Ik moet nog even een schema maken voor de rode draad maar als ik in het begin even alles wat lager gooi dan gaat dit al best wat verschil maken. Ik weet dat paar dagen low carb en dan refeed erg goed werkt maar daar heb ik nu nog niet zo veel zin in en ik denk dat de extra cardio + voeding wat mindere voor de eerste +/- 3 weken zeker genoeg is om vet kwijt te raken.

Hey die excel, heb je die zelf gemaakt of ergens vandaan geplukt?

Dat waar zijn bulk en cut kcals waardes berekend werden. Bovenaan deze pagina.

Ik heb niet die. Wel een andere waarin je je voeding met bijbehorende voedingswaarden op kunt zien. Als je hem wilt moet je ff een pm sturen met je email

Dat waar zijn bulk en cut kcals waardes berekend werden. Bovenaan deze pagina.
Staat als het goed is in je mail ;)

Gisteren rug + biceps + cardio, ging best lekker

Eerst doe ik altijd een korte warming up, beetje alles los gooien, benen rekken en strekken, nek rug en heel licht pull ups en licht een borst oefening.

(De gewichten zijn schattingen, ik weet echt niet meer exact wat ik heb gebruikt :) )

1. Deadliften
Eerst een opwarm setje met 60 kilo
Daarna iets gedaan wat ik nog nooit had gedaan maar leek me wel leuk. 110 kg eraan en 12 reps, korte rust, dan 10 reps, korte rust dan 8 reps enz tot de 0 reps :p. Was lekker

2. Lat pulldown 3 setjes daarna dropsets 75-80kg
3. Seated narrow grip cable row 3 setjes 100kg
4. BOR (EZ BAR) 75kg
5. Alternative t bar row 4 setjes en dropset +/- 50- 60 kg

6. Cable Curl 60-70 kg?
7. Dumbell Hammer Curl 14-16 kg?

Dit duurde ongeveer 70-80 minuten

Hierna wilde ik gaan touwtje springen, maar mijn kuiten waren te fcking up door het touwtje springen en ze te hebben getraind op maandag dus dat ging hem niet worden. Toen wilde ik boksen, dit ging ook niet want m'n onderarmen gingen steken (dat heb ik vaak als ik iets als hammer curls heb gedaan, als ik savonds tanden poets schiet mn arm ook wel eens weg dan :P ). Dus toen stairmaster gedaan. 15 minuten op niveau 10 / 11 en hartslag constant tussen 150-155. Ik begon behoorlijk te zweten.

Fattymode, houd mn buik ook nog eens half aangespannen anders is het echt schandalig :p. Doel is om op Emporium (31 mei) er weer fatsoenlijk bij te lopen, tot een procent of 12 (denk 4/5/6 kilo vet eraf). Ik moet wel zeggen dat het vet bij mij echt vooral op m'n buik komt, tijdens het trainen heb ik wel zichtbare aders op armen/ schouders/ beetje borst. We zullen zien hoe ik er over 3 maanden bij sta :D

35co5k8.jpg

Ik vind het nog wel meevallen, als ik me het goed herinner uit je vorige cuts dan drop je dat vet weer erg gemakkelijk:).

Mooie progressie !;)

Ik vind het nog wel meevallen, als ik me het goed herinner uit je vorige cuts dan drop je dat vet weer erg gemakkelijk:).
Ging me toen inderdaad goed af, maar ik ben nu wel anders gemotiveerd dan dat ik toen was. Ik was echt insane strict en gemotiveerd bezig en ik denk/ verwacht dat ik nu (ook met meer kennis) hetzelfde resultaat kan bereiken maar dan op een wat relaxtere manier :). We gaan het zien.

Vandaag wat producten binnen gekregen:

2eg4134.jpg

Die glucosamine + chondroitine & msm voor mijn knieën, ze zijn soms echt gevoelig en ik zit er zelfs aan te denken langs de dokter te gaan maar eerst even testen of dit wat gaat helpen. Multi men omdat deze in de aanbieding was. D-Aspartic Acid kan handig zijn mocht ik in vetten zakken dan hoop ik toch m'n test levels hoog te houden. Creatine omdat het in de aanbieding was en het vast ook nuttig is in een cut :). Hiernaast heb ik ook nog Ripped besteld maar die was niet op voorraad dus die komt nog, maar eigenlijk heb ik die vooral omdat die pillen echt super fijn zijn met studeren of wanneer je je lang moet concentreren :D

Op basis van wat ik de laatste weken at een schema gemaakt met minder voeding. Alsnog zal het rond de 3400Kcal zijn dat ik nu ga eten maar dit is sowieso minder dan dat ik at. 2e Reden voor mij om een schema te maken was om eens te kijken naar het aantal vezels dat ik binnen krijg (soms maagproblemen), ik verwachte dat dit veel te weinig was maar valt volgens mij mee. Zit ong op 35 gram per dag en dit is volgens de standaard voedingssite's goed maar (bijv) Layne Norton raad 40-60 gr per dag aan. Het zou dus wat meer mogen maar ik kijk het even aan. Ik heb graag jullie mening ook dus advies is zeer welkom. Mocht het namelijk echt belangrijk zijn dat de hoeveelheid vezels hoger wordt dan kan ik evt weer bakjes rijst + broccoli + kip maken maar dit wil ik liever vermijden omdat dit weer extra werk is met koken (en erger nog; afwassen).

Bijlagen

Hoi lieve vriendjes en vriendinnetjes (lief dagboek),

Weer eens een update van mijn kant, het gaat helaas niet zo lekker. Zoals ik al eerder aangaf heb ik last van mijn knieën en dit wordt niet minder. Vrijdag (14e) was ik benen trainen en tijdens de leg press knakte er iets zo hard in m’n knie dat je hebt van buitenaf hoorde. Dit voelde akelig en ik dacht hierna echt “fack it” en ben 45 min stairmaster gaan doen. Mijn knieën voelen eigenlijk heel de dag wat gevoelig aan en sta echt op het punt om toch maar eens langs de dokter te gaan. Benen trainen gaat echt niet op het niveau wat ik wil, kan wel lightweight pompen maar 6-8 reps met zwaar gewicht gaat gewoon niet (kuiten kan gelukkig wel).

Ik ben 17 maart voor het laatst gaan trainen en heb nu alleen nog maar rust gepakt. Naast het gezeik met mijn knieën is dit een behoorlijk stressvolle periode voor me want ik zit tegen het einde van mijn afstuderen aan (maar nog best wel wat werk te verzetten), heb een lening moeten nemen en ik ben begonnen met solliciteren op een behoorlijke ambitieuze functie. Ik ben druk bezig geweest met een professioneel CV maken, LinkedIN updaten, motivatie brief maken en me verdiepen en organisaties die ik interessant vind. Dit kost stiekem best veel tijd, want het valt tegen om op basis van vrij oppervlakkige informatie te “kiezen”.

Qua voeding had ik het gevoel dat ik te weinig vezels binnen kreeg met mijn vorig geplaatste schema. Had last van mijn maag en stoelgang was gewoon niet zoals het hoort. Dus nu ik bijvoorbeeld sochtends 3 a 4 eieren + 170 gram bruine bonen en ipv alleen kwark en fruit mik ik er ook 50 gram muesli bij. Dit moet ik allemaal nog verwerken in een schema maar dat gaat deze week gebeuren, aanstaande maandag ga ik weer naar de gym.

Vannacht heb ik gewoon niet fatsoenlijk in slaap kunnen vallen en dat heb ik echt nooit, dus ik merk gewoon dat het mentaal een behoorlijk overweldigende tijd is. De reden dat ik dit zo vertel is niet om te klagen maar meer om aan te geven dat het wat minder gaat met sporten en het is juist belangrijk voor me dat sporten en “het normale leven” elkaar versterken en dat het mooi op elkaar aansluiten, dat je energie en plezier haalt uit je sport en tegelijk gezond bezig bent. Voel me op dit moment ook echt fatty as phuck (ben ook echt te hoog in VP) dus hopelijk krijg ik vanaf volgende week voeding en training weer in orde en tegelijk volle bak knallen aan thesis en sollicitaties. Ik ben echt toe aan een leuke baan en hopelijk kan ik dat goed gaan combineren met 3 x per week trainen en valt alles straks op zijn plek.

x0x0x0x YOGI

Sterkte met je knie man, en succes met de studie en alles eromheen!
Glucosamine had je al geprobeerd?

K*t van je knieën, hopelijk komt t snel goed.
Anders keer naar fysio?

Thanks kerel, ja ik neem 3x per dag een pilletje met Glucosamine, Chondroitine & MSM maar ik vermoed echt dat het iets erger is dan dat dit supplement kan oplossen.

Dat is k*t. En fysio raadt je aan om rust te nemen? Maatje van me heeft ook gezeur met zijn knie. Zijn fysio zegt dat het beter is om je knie licht te belasten dan helemaal niet. Denk dat was bw squats of enkel met een lege bar wel wat kunnen helpen, maar ik neem aan dat je dat advies ook al had gekregen van jouw fysio?

Sterkte bro, succes ook met je afstuderen en alles daar om heen. Ik kan me wel vinden in hetgeen dat je schrijft dat trainen en werk/school elkaar niet zouden moeten beinvloeden. Stiekem komt het bij mij nog wel is voor dat ik training teveel prioriteit geef t.o.v. school.

Terug
Naar boven