YOGI
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 732
- Lengte
- 1m88
- Massa
- 78kg
- Vetpercentage
- 6%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
BedanktHe top Log heb ik veel van geleerd Goed bijgehouden (in het begin dan)
, en tsja ik logde in het begin inderdaad heel consequent maar daar heb ik van geleerd dat dit voor mij op die manier niks was. Met pen en papier in de gym alles bijhouden, en vervolgens alles weer moeten overtypen. Eten op vaste tijdstippen en een voedingsschema dat ik perfect aanhield. Ben nu al met mijn hoofd best vaak met de sport bezig maar dat was toen helemaal idioot. Zeker nu met afstuderen en sinds paar maanden een vriendin wil ik een leuke balans vinden tussen de sport en andere belangrijke dingen in het leven.
. Even opsomming van wat ik vandaag ongeveer heb gegeten:
. Na ong 6 werksetjes squaten/ leg extensions/ daarna leg press/ leg curls/ calf raises. Schouders getraind met machine side raises/ dumbell press/ dumbell side raises en daarna met 6kg reps gemaakt tot ik ze niet meer omhoog kreeg.
. Planning is om rond maart te gaan cutten, ik denk/ hoop dat mijn chest wat bijgetrokken is maar ok overal verwacht ik (wanneer ik droog kom te staan) toch echt wel wat groter te ogen dan vorig jaar... we shall see 

Thanks manGoeie kop!
Zou niet te angstig zijn voor nog wat vet, je staat nog droog zat.
. Hmm ja ik blijf nog zo doorgaan tot maart en dan word het cutten, paar kilo's eraf denk 
Hahaha welkom kerel! Hmmm ik weet niet, we hebben 1 normale benchpress, 1 squatrek, 1 decline benchpress en 1 smithmachine, weet niet hoeveel je gewend bent? Qua dumbells hebben we twee sets, de ene van 1 tm 30 kg en de andere van 20 tm 40 kg...Ga hier ook maar eens volgen. Best slecht eigenlijk dat ik dat nog niet doeMaat van me was laatst bij jouw gym gaan trainen omdat de onze binnenkort verhuist, maar hij was er niet echt over te spreken (volgens mij doelde hij vooral op het kleine aantal oefeningen [toestellen])?

Qua vaste apparaten heb ik geen idee of we er vergeleken andere gyms veel of weinig hebben. Ja kuiten, die zijn echt om te huilen. Sinds een aantal weken pak ik ze 2x per week maar wanneer ik ze train heb altijd heel snel het gevoel dat de kramp erin gaat schieten en houd ik ermee op. Dit kan echt binnen 3 a 4 setjes zo zijnOoh dat is meer dan wij hebben aan losse apparaten. Die maat traint ook redelijk wat op 'vaste' apparaten voor rug en borst etc, dus daar zal het wel aan gelegen hebben dan. En db's bij ons gaan tot 34. 1 April verhuizen we volgens mij, dus zal rond die tijd weten of ik naar jouw gym kom of niet.
Vind je benen er niet slecht bij staan, alleen je kuiten hebben wel wat werk nodig![]()
. Agja kwestie van doorzetten, ik wil ze wel echt heeel graag groter want qua bovenlichaam vind ik m'n verhoudingen best aardig alleen die benen/ kuiten vallen tegen. 
Ik dacht altijd dat je kuiten net als alle andere spieren moest trainen. Juist omdat je ze veel gebruikt met lopen (en dus al veel reps maakt) leek het mij logisch kuiten op 10-15 reps te pakken ipv zo veel. Op zich wil ik het wel eens proberen daar niet vanKuiten moet je op veel reps trainen![]()
Ik heb tijdje een routine van youtube gedaan en daar reageerde mn kuiten erg goed op (+1 a 1.5cm omtrek in 2-3 maanden). Pak een gewicht die je genoeg reps aankan maar dat wel uitdagend is, en dan:
10 reps -> 10s rust -> 20 reps -> 20s rust -> 30 reps -> 30s rust -> 40 reps -> klaar. Gewicht blijft hetzelfde. De week daarop begin je met 20 reps en eindig je met 50, week daarop 30 tot 60. De week daarna begin je weer bij 10 maar verhoog je het gewicht.
, misschien heb ik dan minder snel last van kramp. Vanavond maar eens doen.Ik dacht altijd dat je kuiten net als alle andere spieren moest trainen. Juist omdat je ze veel gebruikt met lopen (en dus al veel reps maakt) leek het mij logisch kuiten op 10-15 reps te pakken ipv zo veel. Op zich wil ik het wel eens proberen daar niet van, misschien heb ik dan minder snel last van kramp. Vanavond maar eens doen.
Een kerel in het foto topic (weet zijn username ff niet) had flinke kuiten en zei ook dat je kuiten helemaal moet slopen. Natuurlijk zullen er mensen zijn die het tegendeel beweren, maar dit is mijn (en zijn) ervaring.Ik kan beamen, kuiten lekker zwaar pakken & liefst nog op verschillende manieren.
Ik doe zowel een high als low rep met verschillende oefeningen: standing calf press, calf press in de leg press machine..
Doet echt wonderen, sinds ik ze deftig train is er al een paar centimeter omtrek erbij. yes srs.
?Heb je een voorbeeld voor me wat je doet qua reps en gewicht zodat ik er een beter beeld bij heb?

Goeie benen komen er voorbij!, ik post er ook nog maar 1
![]()
Men kuitroutine is als volgt: Voor kuiten standing calf raise 6 sets + dropset veel afwisselingen in rep range, rustig negatief zakken etc etc en gewoon compleet kapot maken die krengen dropset doe ik meestal van 180 tm 60 alles tot failure en dan kruipend naar huis haha.![]()
Ok thnx. Doe sinds paar maandjes veel reps/sets en reageren kuiten idd goed op
Vinnie en jwd thanks for karma,
@vinnie precies! kuiten moet je goed afslachten!![]()
Kuiten altijd hoge reps trainen. Is fast twitch spier
Vandaag kuiten getraind op deze manier, naja zo goed mogelijk mijn best gedaanLeg Press Plate Loaded
25x100
25x120
20x140
2x15x160
Standing Calf Press - Smith Machine
30x40
25x50
20x60
15x70
10x80
10x90
Een voorbeeldje uit mijn log. Ik heb helaas in mijn gym praktisch geen toestellen om kuiten te trainen, dus ik moet wat improviseren![]()
. Inderdaad ook "Standing Calf Press - Smith Machine" met in totaal 50kg en eerst 20 reps, toen 15, daarna wat langer pauze, weer 15 reps weer wat langer pauze en 15 reps. M'n kuiten zijn echt weak maar toen zaten ze al vol en kon ik niet meer reps maken want dan knalt denk ik de kramp erin. Al met al voelde het wel lekker dus ik ga dit zeker aanhouden!Jelmer is wel een baas ja! Thanks voor het opzoeken! Ik ga jullie adviezen uiteraard opvolgen
.
. Het ging echt lekker! De planning was borst + triceps maar voor de lol begonnen met wat deadliften. Niet te gek, 110/120 kg en reps maken, geen belt en geen straps (en met een kromme klote stang) maar het ging echt soepel. Daarna incline dumbell flys, decline (smith machine) benchpress en ****ing hard squezen, toen Dumbbell Pullover (doe ik nooit eigenlijk), daarna cable fly en beetje dropsets... toen zag ik een verdwaalde stang met 110kg liggen en ben ik ipv gaan rusten tijden cable fly lekker gaan deadliften en reps maken
, tot slot voor chest nog even machine chest press. M'n borst stond zo idioot vol dat ik dacht dat de kramp erin schoot, niet normaal. Komt er een nieuwe fitnessinstructeur (jaar of 30, super ecto) naar me toe en maakte een praatje, prima. Hij vroeg naar hoe ik trainde en hoe vaak en bla bla bla. Vraag ie daarna "ennuh, let je ook op je eten". Ik keek hem aan met een goede ouderwetse Bertstare en antwoorde maar droog "ja". Die gast had het niet echt door dat dit nu niet bepaald een compliment was dus ik zeg "ja ben al een aantal jaren bezig en ongeveer 25 kilo zwaarder", antwoord "ja spieren toch"?
. Agja daarna kuiten, triceps (cable overhead extensions/ skull crushers en v-bar extensions).