MuscleMeat

YOGI; op weg naar de 100 kg utopie!! (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Haha goeie tren dus :p
Voor weegschaal moet je voor de grap eens kijken op bol.com, heb daar zo'n tanita weegschaal voor 30 euro gekocht. Prima ding, wij hadden thuis een kapotte en is best fijn om een goede te hebben.
 
Vandaag kuiten getraind op deze manier, naja zo goed mogelijk mijn best gedaan:). Inderdaad ook "Standing Calf Press - Smith Machine" met in totaal 50kg en eerst 20 reps, toen 15, daarna wat langer pauze, weer 15 reps weer wat langer pauze en 15 reps. M'n kuiten zijn echt weak maar toen zaten ze al vol en kon ik niet meer reps maken want dan knalt denk ik de kramp erin. Al met al voelde het wel lekker dus ik ga dit zeker aanhouden!


Jelmer is wel een baas ja! Thanks voor het opzoeken! Ik ga jullie adviezen uiteraard opvolgen :).

Nog even een samenvatting van m'n training, nu ik toch aan het typen (en eten) ben:D. Het ging echt lekker! De planning was borst + triceps maar voor de lol begonnen met wat deadliften. Niet te gek, 110/120 kg en reps maken, geen belt en geen straps (en met een kromme klote stang) maar het ging echt soepel. Daarna incline dumbell flys, decline (smith machine) benchpress en ****ing hard squezen, toen Dumbbell Pullover (doe ik nooit eigenlijk), daarna cable fly en beetje dropsets... toen zag ik een verdwaalde stang met 110kg liggen en ben ik ipv gaan rusten tijden cable fly lekker gaan deadliften en reps maken :D, tot slot voor chest nog even machine chest press. M'n borst stond zo idioot vol dat ik dacht dat de kramp erin schoot, niet normaal. Komt er een nieuwe fitnessinstructeur (jaar of 30, super ecto) naar me toe en maakte een praatje, prima. Hij vroeg naar hoe ik trainde en hoe vaak en bla bla bla. Vraag ie daarna "ennuh, let je ook op je eten". Ik keek hem aan met een goede ouderwetse Bertstare en antwoorde maar droog "ja". Die gast had het niet echt door dat dit nu niet bepaald een compliment was dus ik zeg "ja ben al een aantal jaren bezig en ongeveer 25 kilo zwaarder", antwoord "ja spieren toch"? :roflol:. Agja daarna kuiten, triceps (cable overhead extensions/ skull crushers en v-bar extensions).

Na het trainen eerst gaan pissen en toen gewogen; 87.7, ben ik eigenlijk best blij mee. Ik weeg me nauwelijks (heb zelf geen weegschaal) en gewicht zegt niet alles maar zwaarder worden heb ik altijd moeite mee en dit is voor mij wel netjes. Het wat minder strict volgens een voedingsschema eten en gewoon eten als ik honger heb en rustig aan doen met de carbs lijkt goed uit te pakken:p

ps: ik zit net op de plee en zie dat ik met het deadliften wat haar van mn knie heb afgeschraapt :roflol:
Feels good. Doe dit een paar maand & 2x per week oid & ze zullen groeien!
Haha, die uitleg inclusief foto's dan ook :roflol:
 
Feels good. Doe dit een paar maand & 2x per week oid & ze zullen groeien!
Haha, die uitleg inclusief foto's dan ook :roflol:
Ga ik zeker doen, minimaal 2x per week kuiten. Vanaf volgende week ga ik ook proberen 2 x p week te squaten. Dan word het:

ma - Deadliften - borst - triceps - squaten - kuiten
woe - rug - biceps - buik
vrij - 1 oefening borst - squaten - rest benen en kuiten - schouders

Wanneer ik zondag op tijd wakker ben dan soms nog even naar de gym

Haha ja ik ben echt van de foto's :fluit:
 
Wow m'n kuiten doen zeer ik moet echt voorzichtig lopen :p
 
Aangezien ik niet een goed beeld had hoeveel kcal ik nu echt per dag naar binnen werk, en in welke verhoudingen, toch maar even in een schema verwerkt. Nu is dit vooral ma t/m vrij, en op een niet-trainingsdag eet ik weer net wat anders en soms eet ik een maaltijd minder/ anders. Dan valt bijvoorbeeld de tonijn weg en zijn is het bijv 1 boterham met pindakaas en glas melk oid. Al met al opzich wel een aardige hoeveelheid Kcal en ik blijf lekker zo eten :).

Btw, soms ben ik ook de eieren in de ochtend beu en pak ik wat anders om af te wisselen :)

281v9k6.jpg
 
Waarom zo hoog in eiwit en dan alsnog whey pakken (en 2 bakken kwark)?
 
Waarom zo hoog in eiwit en dan alsnog whey pakken (en 2 bakken kwark)?
Omdat ik het lekker vind :p, whey + melk + havermout vind ik echt een stuk lekker dan zonder de whey. Maar inderdaad die 2 scoops kan makkelijk naar 1 :). Die kwark eet ik sochtends/ smiddag s om laag in carbs te blijven en savonds pak ik btw niet altijd die 500 gr kwark hoor. Soms een whey pannenkoek + melk of chocomelk alleen het ging mij meer om in grote lijnen te weten wat ik binnen kreeg :).

(je hebt inderdaad gelijk, het zijn erg veel eiwitten. Maar vetten krijg ik ook al behoorlijk binnen en carbs wil ik niet te hoog zetten).
 
Duidelijk. Meestal zie je de E en KH omgedraaid in die verhoudingen :p
 
Sporadische update want mijn training net ging zo lekker :D. Even opsomming van wat ik vandaag ongeveer heb gegeten:

8:30 - Omelet gebakken in pam spray, 5 hele eieren en 4 plakjes bacon, beetje ketchup en komkommer
10:30 - 3 rijstwafels met 100 gr kaas
12:30 - 250 gr magere kwark + 20 gr whey + cashew en bosbessen
15:30 - 350 ml halfvolle melk + 60 gr whey + 30 gr cacao + 100 gr havermout
17:00 - pre workout - 300 gr ossenhaas +knoflooksaus + 3/5e grote broccoli + 3 plakken kaas + sterke kop koffie
21:30 - post workout - 250 gr magere kwark + flinke hand rozijnen + bessen + flink stuk zelfgemaakt bananenbrood + vaas melk (denk 350 ml)

Beetje karige maaltijden vandaag, meestal zit er nog wat brood en tonijn ergens tussen of pindakaas ofzo.

Vandaag benen + schouders getraind en sinds misschien wel 4 maanden weer gesquat. Dit deed ik niet omdat er een vervelende knik/ geknars van m'n knie af komt bij bepaalde bewegingen en ik bang was dat ik het erger zou maken.. naja vandaag schijt aan gehad en zeker geen spijt van. Had qua gewicht echt minimaal gedaan (60 kg incl stang) maar dan ass to the grass en gewoon reps maken als een gek en bewust de benen mee aanspannen :). Na ong 6 werksetjes squaten/ leg extensions/ daarna leg press/ leg curls/ calf raises. Schouders getraind met machine side raises/ dumbell press/ dumbell side raises en daarna met 6kg reps gemaakt tot ik ze niet meer omhoog kreeg.

Foto van de beentjes, die helaas nog steeds behoorlijk achter lopen ondanks dat ik aan het begin van 2013 me zo mooi had voorgenomen ze in dit jaar bij te trekken.
6jodwg.jpg

Goed zeg!!!Erg goed!! Het zijn zeker geen wortels-benen!
Goed man!
 
Goed zeg!!!Erg goed!! Het zijn zeker geen wortels-benen!
Goed man!
Mwa thanks, ik ben er zelf helemaal niet over te spreken

Maar afgelopen 2 weken wel goed gestart met mijn plan om 2x per week benen te pakken! Ik doe op een maandag bijvoorbeeld squaten of hacksquaten en dan iets van 6 a 7 werksetjes, en kuiten (daarna dan borst en triceps), en de vrijdag pak ik benen uitgebreid aan en daarna kuiten.

Daarnet heb ik de volgende oefeningen gedaan:
Squaten (5 werksetjes)
Leg extension (4 setjes)
Leg curl (3 setjes)
Leg press (4 setjes, narrow stance)
Hack squat (4 setjes)

Daarna kuiten in de smith en dan ongeveer 15 herhalingen en dit gaat al steeds beter, deed nu dacht ik 6 a 7 setjes.

Hierna in +/- 20 min schouders gedaan.
 
Mwa thanks, ik ben er zelf helemaal niet over te spreken

Maar afgelopen 2 weken wel goed gestart met mijn plan om 2x per week benen te pakken! Ik doe op een maandag bijvoorbeeld squaten of hacksquaten en dan iets van 6 a 7 werksetjes, en kuiten (daarna dan borst en triceps), en de vrijdag pak ik benen uitgebreid aan en daarna kuiten.

Daarnet heb ik de volgende oefeningen gedaan:
Squaten (5 werksetjes)
Leg extension (4 setjes)
Leg curl (3 setjes)
Leg press (4 setjes, narrow stance)
Hack squat (4 setjes)

Daarna kuiten in de smith en dan ongeveer 15 herhalingen en dit gaat al steeds beter, deed nu dacht ik 6 a 7 setjes.

Hierna in +/- 20 min schouders gedaan.


Wij gaan tot een perfectie...nou wat is een perfectie?
Ik kan begrijpen dat je er zelf helemaal niet over te spreken bent, aangeizne dat je nog steeds aan het progressen bent. Mijn mening is: het ziet erg goed uit Yogi!
:)
 
Wij gaan tot een perfectie...nou wat is een perfectie?
Ik kan begrijpen dat je er zelf helemaal niet over te spreken bent, aangeizne dat je nog steeds aan het progressen bent. Mijn mening is: het ziet erg goed uit Yogi!
:)
Happy-oh-stop-it-you-l_large.jpg

thanks :)
 
goed werk man, ziet er goed uit. in.
 
goed werk man, ziet er goed uit. in.
Welkom :thumbs:

Even korte update.

Nu ongeveer 3 a 4 weken bezig met twee keer per week benen. Maandag is normaal borst + triceps maar ik begin nu met squaten en dan best veel werksetjes (stuk of 6-7-8). Kuiten doe ik dan op het eind ook weer. Squaten heb ik heel langzaam opgebouwd naar 80 kilo vorige week, dan wel echt ass to the grass en ongeveer 8-12 herhalingen op 5-6 setjes. Dit ging prima alleen ik kreeg de dagen daarna behoorlijke last van mijn knieën. Zelfs een week later waren ze nog wat gevoelig en gisteren ben ik echt heel rustig aan begonnen en eerst 3 setjes met minimaal gewicht en gewoon de beweging doen. Misschien dat mijn knieën wel fkcing zwak zijn dus ik ga nog maar niet hoger dan 80 kilo, dan maar max 60 en veel reps maken met korte rustpauzes.

Deadliften woensdag ging btw wel lekker, wilde even kijken of ik nog zwaar kon pakken en kwam uit op 1x180 met straps/ zonder belt. Leuk voor een keer maar volgende keer weer lekker met 140 kg spelen :).

Gisteren gewogen na het trainen, zat ong op 90.5, wat voor mij best veel is maar dit was wel voor het pissen (scheelt volgens mij best veel :roflol:). Mijn planning is om 1 maart rustig te beginnen met cutten, eigenlijk helemaal geen zin in want ik wil mijn benen groter krijgen maar mijn vetpercentage wordt steeds hoger (wat eigenlijk ook niet gek is met ong 3000-4000 kcal per dag) en niet echt strict eten dus ik zal eraan moeten geloven.
 
Lekker bezig dan. Met cutten zat ik in hetzelfde dilemma, uiteindelijk toch besloten om te cutten. Ik heb tenslotte geen haast :p
Voor squatten kan je naar braces en glucosamine (+msm+chondroitine) kijken
 
Zo kom je natuurlijk nooit aan de 100 kg he ;)

Maar herkenbaar. Ik ga ook 1 maart cutten. Eindelijk s op tijd klaar voor de zomer.
 
Lekker bezig dan. Met cutten zat ik in hetzelfde dilemma, uiteindelijk toch besloten om te cutten. Ik heb tenslotte geen haast :p
Voor squatten kan je naar braces en glucosamine (+msm+chondroitine) kijken
Ja denk dat ik toch maar (weer) eens aan de glucosamine ga. Eerst eens even researhen of het echt significant helpt want ik dacht ooit te hebben gelezen dat het voordeel hiervan zeer minimaal is.

Zo kom je natuurlijk nooit aan de 100 kg he ;)

Maar herkenbaar. Ik ga ook 1 maart cutten. Eindelijk s op tijd klaar voor de zomer.
Hehe ja 100 kilo zou ik in 10 a 15 weken kunnen halen, maar dan fat ass style :roflol: . Ik had toen ik dit logje opende het idee dat ik rond mijn 26e 100 kg zou kunnen wegen(met respectabel vetpercentage 12-13-14%) maar daar kijk ik nu wel anders tegenaan. Toen ik begon met sporten woog ik rond de 60kg (en dan echt 0.0 spier) dus er is al redelijk wat bij gekomen maar nog niet waar ik had gehoopt te zijn. Agg ik denk nog steeds dat ik die 100 kg ga halen maar dan wat later :)

Leuk dat we tegelijk gaan cutten, waar sta je nu dan ong qua verpercentage en wat is je doel? Ik denk dat ik nu op 17-18% zit en ik wil naar +/- 12%.
 
Goede legs tho! Wat is de omtrek?

Die 100kg ga je sowieso halen;)
 
Ga je je cut wel actief loggen? Ik vond jouw aanpak altijd wel leerzaam.
 
Back
Naar boven