Fitness Seller

YOGI; op weg naar de 100 kg utopie!!

Kijk voor het eerst in je logje --> bekeek je gewichten --> dacht aan een average fysiek --> zie ik dat fysiek --> damn, ziet er goed uit man, haha sick.

Btw die hasjolie waar had je die in verwerkt? En hoe doe je dat man geen vreetkicks, lukt mij nooit..

Ook even je beginpics gekeken, potverdomme man, echt top en dat heb ik niet gauw hehe. Nooit gecut in het verleden?

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Haha bedankt voor de complimenten man:P. Mijn hasjolie is momenteel meer een hasjbol omdat ik dat wel fijn vind (en ik het in kneedbare vorm heb gekregen van een maatje).

Ja ik heb normaal ook vreetkick, maar ik had nu een dikke shake klaargezet (Blender--> 2 bananen + 500 gr kwark + beetje melk + beetje kaneel). Kaneel was trouwens niet zoo lekker erin maar miss dat ik juist daarom minder honger kreeg :P.

Dit is inderdaad de eerste keer dat ik cut, en ik zie het als een leerfase :P. Heb echt suuuper veel geleerd over de sport afgelopen weken/ maanden en ik kan niet wachten om dat te gaan gebruiken om massa te gainen :D
trusten btw, ben kapot

die chill-momenten moeten er ook zijn man, af en toe gewoon even niks!

Training is een paar dagen geleden gedaan. Ik zet 'm er wel op voor de volledigheid :). Ik was toen super druk met scriptie maar ik moest savonds gewoon ff trainen. Had dit ook gezegd tegen mijn bedrijfsbegeleider en die vond het niet zo verstandig omdat er nog redelijk wat aan mijn rapportages moest gebeuren. Mijn simpele oplossing: later naar bed gaan. Uiteindelijk lag ik die avond om 06:00 pas op bed :P

Dinsdag 14-06-2011: Borst + Kuiten

DIPS
10xbw
10xbw
8x20 kg
8xbw
8x20 kg Vraag me niet waarom zo raar, kan me de reden niet meer herinneren :engel:

Bench Press
10x60kg
8x80
8x90
8x90
6x100 Ik probeer nu de uitstoot extra krachtig te doen en zakken lekker smooth. Vind de bench press een steeds k*ttere oefening worden (voel m gewoon niet zo goed op de borst als bijv dumbbell fly). Daarom wat filmpjes over uitvoering gekeken en volgende keer anders uitvoeren :)

Incline Fly
12x18
12x20
8x22
8x24 Ja lekker dit! Borst staat bij incline fly altijd lekker vol

Decline DB press (small)
20x22kg
10x26
8x28
8x30 + 6x14 Aders op mn aders :P

Pectorial Fly Machine
12x64
8x68
8x68
6x73 + 10x +/- 56

Incline Bench Press Small Grip
10x50kg
10x50
8x50
5x50

Cable Fly (med)

Niet gelet op gewichten, dit was meer om te slopen. Setje of 4 non stop achter elkaar en daarbij wissel van hoge gewichten lage reps en lage gewichten hoge reps

Calf Raise
20x75
12x85
12x85
12x85
12x85
12x85
12x85
12x85
12x85 Hoe verder in de oefening, hoe minder rust

Rope Crunch
20x28
12x30
12x30
10x30 kg

Dat was 'm. Voelde lekker! Daarna thuis dus weer aan de study gegaan :study:

Vandaag was de dag dat ik mijn scriptie moest inleveren (@12:30)!!! Wat een dag was dit. Zo hectisch, stressvol en ik had veel geluk dat alles op tijd geprint en ingebonden kon worden bij de copyshop. Nog beter was dat het op rekening was van mijn stagebedrijf. MAAR hun weten niet voor hoeveel geld ik geprint heb, en ik ook niet want had de rekening niet gezien. Had met een vriend uitgerekend hoeveel het ongeveer zou kosten en we denken 4 a 500 euro :S! Het zijn namelijk +/- 40 rapporten die geprint en ingebonden zijn.. De rekening gaat nog komen en ik "durf" het nog maar even niet te vertellen :P.

Ik was vandaag zo moe dat ik van 4 uur tot 6 had geslapen. Daarna het rapport ingeleverd bij externe deskundige en toch hardcore gaan trainen :D (ik moest gewoon van mezelf). Als avondeten had ik een shake met brinta op en vlak voor training weer een shake met klein beetje brinta en jack3d.

Vrijdag 17-06-2011: Rug + Biceps + Triceps (deze week maar 3 keer trainen dus beetje vage combi)

Ik zag ertegenop om te gaan maar wie weet.. als ik eenmaal bezig ben krijg ik wel weer zin om te knallen denk..

(Vandaag heel erg gericht op het explosief samentrekken, en soepel het gewicht laten zakken)

5 minuten langlauf

Pull up (Wide Grip)
10 x 32 kg (lichte ondersteuning)
8x27
8x27+8x45
6x27+6x41
6x32+6x45

Bent Over Row (Barbell in Smith)
10x60
8x70 +8x30
8x70 + 8x30
6x70 + 10x30 Die extra met laag gewicht pak ik met hele hoge explosiviteit, echt knallen dus

Lat Pull (small grip)
10x73kg
8x79
8x80.5 (matig)+ 6x52
6x79+6x52 (goed)

Dumbbell Row (op bankje)
10x24
8x30 (is max)
8x36 (dan leg ik dwars nog een dumbbell erop)
6x36 + 6x24

Chin up small grip
8xbw
8xbw
6xbw
4xbw +8xsmall grip op machine met beetje gewicht
8xbw (korte reps) + 8xsmall grip op machine met beetje gewicht

Seated Cable Row (low)
15x68
12x84
10x91 +10x54
8x91 + 8x54

Standing Cable Pullover
12x41 kg
8x50 +8x32
8x50 +8x32
6x54 + 6x36

SUPERSET *1 Lying Cable Curl Floor + *2 Cable Tricep Extension

*1
12x50kg
10x54
8x64
8x64+6x41

*2
15x54
12x64
8x68
8x68+6x54

Two Arm Seated Dumbbell Extension
12x20
10x20
8x20
6x20 15 sec pauze tussen setjes

Lat Pull (Wide Grip) Ik moest nog even rug slopen en hiermee pak je toch best wel biceps mee
10x79
8x86+6x66
8x86+6x66
6x79+6x59

Ik wilde weer van die Cable Crunch doen maar hij ging k*t en voelde mn triceps te erg..

Hanging Leg Raise
12xbw
12xbw
12xbw
12xbw

Zo ik voelde me na de training echt 10 x beter dan ervoor. EN waar ik dan weer trots op ben: deze training duurde nèt geen uur:D

Training samengevat:
2h88dpg.jpg

Welterusten allen!

Not sure if serious, 50 setjes met allerlei drop en supersets in nog geen uur.

Not sure if serious, 50 setjes met allerlei drop en supersets in nog geen uur.

De rust was echt minimaal. En geloof me, ik ga echt niet superveel moeite steken in het loggen en dan fakken :p (sowieso lezen er ook mensen mee waarmee ik IRL train :) )

Haha echt he, ik begrijp er ook geen biet van. Des al niet ten min weer een nette training Yogi:)

Haha thanks bro, ik ga jou ook volgen :)

Laatst bewerkt:
Zeg ook niet dat je faked hoor, maar viel me gewoon op. Vooral omdat je zei dat je wat minder oefeningen per spiergroep wou gaan doen.

Ja je hebt gelijk :thumbs:, maar vergeleken hoe ik een jaar geleden trainde is dit voor mij al echt weinig! Maar goed dat je me erop wijst want ik had het gevoel weinig oefeningen te hebben gedaan maar alsnog 8 voor de rug! Al vind ik bij rug dat er wel ietsjes meer mogen dan bij bijv borst :)

Je doet inderdaad vrij veel oefeningen en sets, dat zie ik ook weleens langskomen bij andere loggers, hoezodat is er een speciale reden voor?

Haha, ik vind het ook nog steeds ongelofelijk :D Aan zo'n training zit ik zeker 2uur + bezig :D Maar dat maakt de gewichten die je hanteerd gewoon erg sterk, zeker voor zo weinig rust. Kvraag mij eigenlijk af wat de wetenschap erover zegt. bijvoorbeeld bij chins:
10 x bw, 8 x bw, 6 x bw met 45 a 1 minuut rust of 10 x bw, 10 x bw, 10 x bw, maar dan met 2 a 3 minuten rust... Wat zou het best zijn :p?

Hieronder 2 stukjes tekst over rust periode's tussen je sets door. 'T komt er op neer dat het 't gunstigste is je lichaam zoveel rust te geven als het nodig heeft om de volgende set weer maximaal te kunnen presteren. In het tweede stukje wordt wel weer een onderscheid gemaakt tussen verschillende trainingsdoelen/disciplines.

And if you know anything about how to gain muscle, you know that you need to train with full intensity all the time to fully stimulate muscle growth. When you're not feeling at 100% strength for a particular set and you don't give everything you have, you are sacrificing a lot of muscle growth that could have occurred had you been working out at 100% intensity.

Your muscles grow when placed under heavy stress from the weights you lift. If you go into your sets at under 100% of your strength because you didnt give yourself enough rest, then you won't lift as much weight and you won't perform as many reps as you could have. Therefore, you will not see great results.

So scrap the stopwatch, and forget completely about timing your rest between sets. Give your body the time it needs to recover so that when you perform your next set, you will be at full strength and energy to lift the most weight and perform as many reps as you possibly can.

Another flaw of the timed rest period method is that it doesn't take into account that some exercises take more out of you than others. For example, exercises such as Deadlifts and Barbell Squats are obviously going to tax your body more heavily than Tricep Pulldowns. So you need to give yourself more time to recover on those harder exercises.

Listen to your body and make your own judgement on how much time you should rest between sets. Depending on the exercise, a typical rest time usually falls between 2 - 6 minutes. Make sure you are near 100% strength for every single set that you start.

Using this way of resting will go a long way for your overall muscle building results. You will build more muscle mass than you ever could before!

Rest periods between sets is an integral and often overlooked contributor to the success of any strength training program. Chances are, you are not optimizing this crucial variable. So what is the trick to get the most out of your rest? Well, it depends on your training goals and level of conditioning. Optimal rest periods between sets can vary from 30 seconds or less up to 5 minutes! We know that it takes 2.5 to 3 minutes for the phosphagen (Creatine Phosphate/ATP) stores to fully recover from a set of intense exercise(1). Contrary to what you might think, resting for this time period to allow complete phosphagen recovery is not optimal for all athletes. Let's take a look at some of the facts about rest intervals. I have grouped the information by training goals in order to make it more reader-friendly.

Absolute Strength Athletes
First, let's define who you are. You are training for explosive, low repetition activities of short duration. Muscle hypertrophy and endurance are not your primary concerns. Weightlifters, powerlifters, sprinters, football players, sprint cyclists and any other athletes in a sport emphasizing high intensity/short duration activities, this is you!
Your optimal rest period range between sets is 3 to 5 minutes. One reason for this longer rest is to allow full phosphagen recovery before you begin the next set. Full recovery allows you to produce the greatest muscular force possible for each set performed, and thus receive the greatest absolute strength gains from your training. Another good reason for this rest interval is that when combined with heavy training loads, it appears to produce greater testosterone levels in experienced strength athletes incorporating large muscle group exercises in their training (2). A higher testosterone level equates to greater gains in strength.

Hypertrophy and Endurance Athletes
Who are you? You are an athlete training for muscular size and/or to increase your ability to apply near maximal muscular force over a time period. Bodybuilders, fitness buffs, long-sprint runners/swimmers/cyclists, wrestlers, soccer players, and sports similar in intensity, this is you!
Your optimal rest period range is 30 to 60 seconds. Another way to look at this is to shoot for a work-rest ratio of 1:1. This means that you spend the same amount of time resting as it took you to complete the previous set. Athletes whose sport demands 1 to 3 minutes of all out effort with little or no rest may benefit from a work-rest ratio of 1:1 or slightly higher. This means that you spend the same or less time resting than you do performing each set of exercise (1). In either case, the principles behind the practice are the same. Using this rest interval between sets creates high lactate levels in the exercising muscles (3). This forces the body to improve its ability to buffer the accumulating lactate, thereby improving your ability to sustain moderate, near maximal or maximal contractions over a given time period. High volume, short rest period training has also been found to increase human growth hormone levels when compared to training with longer rest periods (2). In addition, muscular hypertrophy (growth in size) will be maximized using the 1:1 work-rest ratio in conjunction with high training volume and a weight load between your 8 and 12 repetition maximum. (1).

Special Considerations
Keep in mind that whatever you are training for, beginners need more rest between sets then the seasoned veterans. If you are just starting out, stay in the conservative end of your range. If you are experienced you will benefit more from a shorter rest period. In addition, athletes coming back from periods of detraining due to injury or otherwise should increase the amount of rest between sets until you are back in your normal physical condition.

The Unique Case of Circuit Training
Traditional circuit training incorporates a rest period of typically less than 30 seconds, or a work-rest interval a fair margin greater than 1:1. So where does this fit into an athlete's training? One has to understand that circuit training is designed to provide a happy medium between strength and aerobic training. Due to the short rest interval between sets, strength gains are less than optimal with circuit training (30 to 50% less) when compared to traditional strength training (1). However, modest gains in aerobic capacity can be achieved. So who benefits from circuit training? Athletes that require a balance of both strength and cardiovascular endurance for their sport, athletes and fitness buffs with limited time and anyone wishing to add variety to their training would all benefit from circuit training.

In conclusion
No matter what your sport or fitness passion may be, understanding the science of rest between sets will put you in the driver's seat on the road to your training goals. As you can see, not all athletes benefit from waiting the full three minutes for complete phosphagen recovery. Different periods of rest can produce very specific results. It is up to you as the athlete to decide which approach will be of greatest benefit to you.

Laatst bewerkt:
Spreekt elkaar lekker tegen die artikels... Ik vind dat je gewoon lekker moet doen waar je je goed bij voelt... Voor mij is dat 2-3 min rust meestal. Bij lichte oefeningen 1-2

Laatst bewerkt:
Spreekt elkaar lekker tegen die artikels... Ik vind dat je gewoon lekker moet doen waar je je goed bij voelt... Voor mij is dat 2-3 min rust meestal. Bij lichte oefeningen 1-2

Ja klopt daarom poste ik ze ook. Ik ben van mening dat er niet echt een regel is voor de perfecte rusttijd. Elk lichaam is verschillend en reageert anders op korte/lange rust. De 1 hersteld sneller dan de ander. Bij een deadlift/squat rust ik al gauw tegen de 3 minuten, bij andere oefeningen probeer ik het tegen de 2 minuten te houden.

45 seconde rust hebben en wat minder gewicht pakken/herhalingen maken of 2 minuten rust hebben en meer gewicht pakken/herhalingen maken geeft ongeveer even veel hypertrophy. Maakt in principe niet zo veel uit dus. Alleen vind ik dat als je +- 50 sets in minder dan een uur kunt doen er toch iets niet helemaal klopt, lijkt mij dat de intensiteit dan (een beetje) te laag ligt.

wat maakt het uit hoe je het doet...als je fysiek er maar goed uit ziet. en dat is in dit geval wel zo vind ik:)

Je doet inderdaad vrij veel oefeningen en sets, dat zie ik ook weleens langskomen bij andere loggers, hoezodat is er een speciale reden voor?

Niet specifiek, is iets wat ik vanaf het begin dat ik trainde nog veel erger deed. Zal wel zijn onder het motto: "meer is beter". Ik wil na een training sowieso het gevoel hebben dat ik me helemaal heb gegeven en met bijvoorbeeld 4 oefeningen rug is dat niet.

Haha, ik vind het ook nog steeds ongelofelijk :D Aan zo'n training zit ik zeker 2uur + bezig :D Maar dat maakt de gewichten die je hanteerd gewoon erg sterk, zeker voor zo weinig rust. Kvraag mij eigenlijk af wat de wetenschap erover zegt. bijvoorbeeld bij chins:
10 x bw, 8 x bw, 6 x bw met 45 a 1 minuut rust of 10 x bw, 10 x bw, 10 x bw, maar dan met 2 a 3 minuten rust... Wat zou het best zijn :p?

Ik had volgens mij in een boek van Arnold het volgende gelezen: Je traint en spreekt dus een x aantal spiervezels aan. Daarna rust je en wanneer die rust té lang is (bijv 3 minuten) dan zijn je spieren genoeg hersteld om het gewicht opnieuw te pakken, maar wat je wilt is een gewicht pakken wat eigenlijk te zwaar is.. want dan stimuleer je je lichaam om te groeien ;) (en extra spierweefsel aan te spreken)

Eens, maar stel dat iemand altijd 2 -3 minuten rust pakt dan zou ik wel een weekje op max 30 seconden rust trainen... Gewoon om het is een opdonder te geven en te kijken welke invloed dit heeft op je lichaam

Ja klopt daarom poste ik ze ook. Ik ben van mening dat er niet echt een regel is voor de perfecte rusttijd. Elk lichaam is verschillend en reageert anders op korte/lange rust. De 1 hersteld sneller dan de ander. Bij een deadlift/squat rust ik al gauw tegen de 3 minuten, bij andere oefeningen probeer ik het tegen de 2 minuten te houden.

Bij squat rust ik inderdaad wel iets langer.. Maar net als vandaag zat er denk ik +/- 1.5 minuut tussen de sets (maar wel op 140/ 150 kg a +/- 8 sets.. die training komt er zo bij :P)

45 seconde rust hebben en wat minder gewicht pakken/herhalingen maken of 2 minuten rust hebben en meer gewicht pakken/herhalingen maken geeft ongeveer even veel hypertrophy. Maakt in principe niet zo veel uit dus. Alleen vind ik dat als je +- 50 sets in minder dan een uur kunt doen er toch iets niet helemaal klopt, lijkt mij dat de intensiteit dan (een beetje) te laag ligt.
Wat reken je als "intensiteit"? De snelheid waarmee de gewichten uitgestoten worden of met zware gewichten trainen?

wat maakt het uit hoe je het doet...als je fysiek er maar goed uit ziet. en dat is in dit geval wel zo vind ik
Haha bedankt, als ik later groot en sterk ben streef ik naar jouw fysiek ;)

wat maakt het uit hoe je het doet...als je fysiek er maar goed uit ziet. en dat is in dit geval wel zo vind ik:)

Heb je helemaal gelijk in.

---------- Post added za 18 jun 2011 at 20:08 ----------

Wat reken je als "intensiteit"? De snelheid waarmee de gewichten uitgestoten worden of met zware gewichten trainen?

De mate waarin je tot failure gaat, gewoon intens, zwaar voor je gevoel. Snap je wat ik bedoel.

Ik zelf zou het gewoon niet kunnen 50 sets in een uur, maar misschien is dat wel jou kracht.

YOGI, ben je met een kuurtje bezig?

Terug
Naar boven