XXL Nutrition

YOGI; op weg naar de 100 kg utopie!!

• Topic Starter Topic Starter
Vannacht eindelijk weer lekker kunnen slapen, 9 uur non stop :D. Vanmorgen rond half 11 gaan trainen en zag een beetje tegenop om benen op zaterdagochtend te doen, maarja komt goed ;)

Zaterdagochtend 18-06-2011: Bovenbenen + schouders

5 minuten langlaufen

Leg Press
12x134
10x154
10x168
10x180 (full stack)
10x180
8x180 + 8x120

Squat (Smith machine)
10x110
10x130
7x150
6x160 + 8x70

Leg extension
10x86
8x93
8x93
6x100

Leg curl
8x66 (beetje pijn aan de binnenkant van m'n knie...)
8x66 + 8x39
4x66 + 4x52
6x66 + 4x45

Lunges In elke hand een dumbbell vast
20x22 kg per hand (dus 44 kg totaal)
16x26
16x26 Ik doe ze "lopend" en zak heel ver door, dus gewoon super strict. Dit koste zo veel energie dat ik tijdens de rust trilde
12x30

Seated Dublin Press
12x16 kg
10x20
8x22
8x22

Barbell Shrug (in smith)
12x90
12x90
12x90 + 12x66
10x90+10x60

One Arm Cable Front Raise
10x14
10x14
10x14
10x14

Shoulder Press (a la Military Press )
10x64 kg
8x68
8x68
7x68

EZ Bar Upright Row
10x35
10x35
8x35
8x35 Even extra geoefend met explosiviteit

Leg Raise op bench
12x10 kg
10x10
8x10 (10 even aan iemand anders uitgeleend :P)
8x9 + 6xbw
6x9 +6xbw

Rope Crunch
Gewicht weet ik niet, gewoon 3 setjes tot faillure

Training duurde t/m de buik 1.5 uur.. Maar toen ik bij schouders naar buik gingen kwamen er een stel gasten die ik kende dus beetje sociaal geweest :)
Was weer erg lekker, alleen als ik benen heb gedaan zie ik er hele dag zo moe uit :eek:

Heb je helemaal gelijk in.

---------- Post added za 18 jun 2011 at 20:08 ----------

De mate waarin je tot failure gaat, gewoon intens, zwaar voor je gevoel. Snap je wat ik bedoel.

Ik zelf zou het gewoon niet kunnen 50 sets in een uur, maar misschien is dat wel jou kracht.

Mijn streven is om bij de laatste 3 reps alles uit de kast te halen. Natuurlijk ga ik dan niet 100% want dat doe je nooit zomaar.. Als je 100% gaat dat slaan alle stoppen door en dat kan je zomaar niet nabootsen :P.
Als ik een partner heb om te trainen dan heb ik dus ook bij de laatste 3 reps lichte ondersteuning nodig.. Soms zelf meer dan lichte ondersteuning maar ik houdt de vorm van uitvoering dan wel 100% goed.

YOGI, ben je met een kuurtje bezig?
Nop, dan zou het zeker melden ;)

YOGI, hoe was die dublin press?
Wat ik op het filmpje zie een seated dumbbell press waarbij je boven in de beweging de bumbells naar buiten duwt in plaats van naar binnen laat komen?

effe wat doorgelezen, en damn man wat een MOTIVATIE :-)
Keep it up the good work, blijf je volge!

YOGI, hoe was die dublin press?
Wat ik op het filmpje zie een seated dumbbell press waarbij je boven in de beweging de bumbells naar buiten duwt in plaats van naar binnen laat komen?

Ja inderdaad. Ik zit op een bankje en druk de dumbbells vanuit een behoorlijke wijde positie naar boven/ (heel klein beetje naar buiten) en het gewicht mag absoluut niet in een dood punt komen. Best wel lekkere oefening ;)

effe wat doorgelezen, en damn man wat een MOTIVATIE :-)
Keep it up the good work, blijf je volge!

Dank je :p, ik houd niet van half werk en die 100 kg gaat alleen maar gebeuren als ik dit zo kan aanhouden :cool:

Ow vandaag trouwen laag in Kcal maar vooral erg laag in carbs! Vanochtend (11:00) 45 gr brinta + banaan en smiddags 5 wortels en een shake. Mijn avondeten is ook uber low carb (zie foto). Zijn trouwens 10 eiwitten gemengd met een beetje melk en 2 tomaten.

Maaaaar morgenavond ga ik voor het trainen aan de pannenkoeken + stroop dus ik kan ergens naar uitkijken. (btw timmert: ik wil ze gaan maken met brinta ;))

IMG_1123.jpg

Op zo´n low kcal dagje, hoeveel gram eiwitten krijg je dan ongeveer binnen? Als je alleen het geen wat je net poste hebt gegeten kom je amper aan 100gram eiwitten.

Ik was mijn tonijn vergeten :P. Heb het even uitgerekend: Totaal heb ik tot nu 170 gr eiwitten op en daar komt dan nog 250 of 500 gr kwark bij... Dus totaal kom ik toch wel op de 200 gr ;)

Ik was mijn tonijn vergeten :P. Heb het even uitgerekend: Totaal heb ik tot nu 170 gr eiwitten op en daar komt dan nog 250 of 500 gr kwark bij... Dus totaal kom ik toch wel op de 200 gr ;)

Aha oke netjes, die eieren met melk waar smaakt dat na in de koekenpan? Doe je daar ook nog olie bij of zo? Want kwa voedingswaarde is het wel ideaal en het kost niet veel werk om te maken.

Ja inderdaad. Ik zit op een bankje en druk de dumbbells vanuit een behoorlijke wijde positie naar boven/ (heel klein beetje naar buiten) en het gewicht mag absoluut niet in een dood punt komen. Best wel lekkere oefening ;)

Dank je :p, ik houd niet van half werk en die 100 kg gaat alleen maar gebeuren als ik dit zo kan aanhouden :cool:

Ow vandaag trouwen laag in Kcal maar vooral erg laag in carbs! Vanochtend (11:00) 45 gr brinta + banaan en smiddags 5 wortels en een shake. Mijn avondeten is ook uber low carb (zie foto). Zijn trouwens 10 eiwitten gemengd met een beetje melk en 2 tomaten.

Maaaaar morgenavond ga ik voor het trainen aan de pannenkoeken + stroop dus ik kan ergens naar uitkijken. (btw timmert: ik wil ze gaan maken met brinta ;))

ben je niet bang voor spierverlies? dit is wel heel erg laag in kcal :O

Aha oke netjes, die eieren met melk waar smaakt dat na in de koekenpan? Doe je daar ook nog olie bij of zo? Want kwa voedingswaarde is het wel ideaal en het kost niet veel werk om te maken.

Easy shit. Gewoon 10 eieren openen (geel eruit halen) en in een kom doen. Dan een paar schuiten melk om het wat meer volume te geven en rustig mixen en in de koekenpan fl*kkeren. Vuur op een laag pitje zetten anders brand het middelste aan.
Ik heb toevallig vorige week een pot kokosolie gekocht dus daar bak ik m'n ei in.

Ik las dat Seeker fan was van kokosolie en toen las ik dit nog op internet:
"
Cocosolie stimuleert de verbranding en doet de lichaamstemperatuur stijgen bij mensen met traag werkende schildklier. Dit wil zeggen dat het bij hen de schildklier activeert. Vrouwen met een traag werkende schildklieren dienen overdreven gebruik van sojaproducten en van heel of gebroken lijnzaad en lijnzaadolie met toegevoegde lijnzaaddeeltjes, pindanoten, pijnboompitten, meervoudig onverzadigde vetzuren, fluoridetandpasta's en kwik (amalgaamtandvullingen) te vermijden. Ze bevatten alle stoffen die een onderdrukkende werking op de schildklier kunnen hebben.

Helpt om eiwitten en mineralen beter op te nemen. Verbetert de opname van calium en magnesium en ondersteunt de aanmaak van sterken botten en tanden. De MCT's hebben geen carnitine nodig om verbrand te worden, waardoor zij zorgen voor een betere been/spier versus vet verhouding en kunnen helpen bij de opbouw van spiermassa bij training. Bovendien zorgen deze ketens voor een extra energiebron, naast de bloedglucose en de glycogeen, die na 1 of 2 uur trainen soms al opgebruikt zijn, waardoor het gevaar bestaat de spiereiwitten afgebroken worden als energiebron, als de lichaamsvetten niet goed kunnen aangesproken worden. Cocosolie kan het testosterongehalte verhogen voor meer spieren, minder vet en meer libido.

"
http://www.robkalmeijer.nl/voedingsmiddelen/vetten/cocosolie/index.html

ben je niet bang voor spierverlies? dit is wel heel erg laag in kcal :O

Goeie vraag, wil hier ook wel meer over weten. Ik denk zelf dat spierverlies niet optreedt in een dagje en zeker met 200 + gr eiwitten kan ik me niet voorstellen dat het invloed heeft. Al moet ik zeggen dat ik me nu wel uber ecto voel en continue uitkijken naar het pannenkoeken feest van morgen :D.

(ps: ik krijg wel een vermoeden dat 2 refeeds per week beter zal zijn voor mijn vetverlies en mentale gesteldheid dus deze week ga ik maandagavond en vrijdagavond aan de pannenkoeken ;))

IMG_1124.jpg

Ben benieuwd hoe de pannenoeken je bevallen, zelf nooit met brinta geprobeerd maar moet goed komen!
Persoonlijk denk ik ook dat 1 lage dag geen spierverlies zal veroorzaken, zeker niet met 200gram eiwitten.

Wilde vast even met jullie delen dat ik vandaag mijn eindpresentatie op mijn afstudeer bedrijf had.. Het ging faacking lekker :D

(1 juli verdediging @ school, dan weet ik mijn cijfer)

Mijn stagebegeleider als reactie op mijn plannen door te studeren: "Als je net zoals leert als traint ben ik ervan overtuigd dat het helemaal goed komt" :thumbs: baas

Ben benieuwd hoe de pannenoeken je bevallen, zelf nooit met brinta geprobeerd maar moet goed komen!
Persoonlijk denk ik ook dat 1 lage dag geen spierverlies zal veroorzaken, zeker niet met 200gram eiwitten.

Het is gelukt chef! Heb voor mezelf ook even uitgerekend wat er precies in zit dus kan voor anderen ook nog nuttig zijn ;)

r8xmhu.jpg

Goed te snaaien! Ik heb er nu 9 op, en na mn training nog 4! Ik fl**ker er alleen wel veel stroop of (beter) honing op. Refeed moet namelijk wel bestaan uit (ook) snelle suikers.
Voedingswaarde honing: honing 1 eetlpl 68|1,0|16,0|0,0 en dan heb ik toch wel een eetlepel of 6 op = nog eens 96 gr snelle carbs :meal:

havermoutpannenkoeken.jpg

nice, die ga ik ook eens proberen te maken 1 dezer dagen :D
zeker geen verkeerde E/K/V verhouding !

Nee is some good shit! En zeker als refeed is het volgens mij perfect voedsel. Merkte het trouwens wel echt goed man. Gisterenavond had ik grave neigingen en die zijn nu meteen weg. Ik stond trouwens de training ook super vol :D

Maandag 20-06-2011: Borst + Kuiten

Ik was sowieso al super hyped omdat mijn afstudeerstage klaar is en lekker was afgerond en voor de training ook nog kwartje cafeïne pil op + jack3d

Warming up: 5 min langlaufen

Bench Press Erop gelet dat ik mijn armen dicht(er) lang mijn lichaam houd geen dood punt op eind van uitstoot
12x60 kgwarming up
10x70
8x90
8x100
6x100

Decline Dumbbell Fly
12x18 kg
12x20
8x22
10x24 Muaa i like

Incline Dumbbell Fly
10x22 kg
8x24
7x24
8x24

Bench Press (Small Grip) Ongeveer 1.5 a 2 handen ertussen
15x50 kg
8x70
8x70 +8x40
6x70+4x40 Eerste keer sinds hele lange tijd dat ik deze weer doe. Zeker op de losse Bench Press pak ik deze nooit. 8x70 was ook echt zwaar voor me

Cable Fly (vanuit boven)
8x32+5x27 kg
8x32+3x27
8x32+6x23
6x36+6x23

Dumbbell Pullover
10x26 kg
8x28
8x28
10x28+6x26

Calf Raise (op een Leg Press machine)
15x134kg
15x134
12x147
12x161
12x161
12x161
12x161
12x175
12x175+10x120
12x175+10x120 Elke setje wisselde van toes in, toes out en normaal

Rope Crunch Gewichten onbekend
Setje tot kapot zijn
Setje tot kapot zijn
Setje tot kapot zijn
12 x Hanging knie raise
Setje tot kapot zijn
12 x Hanging knie raise
Setje tot kapot zijn
12 x Hanging knie raise maar elke keer 2 a 3 seconden boven vasthouden

Training was gewoon goed en kan niet wachten om morgen rug te doen :D

nice die pannekoeken!!
heb ze zelf ook vrijdag nog gehad, binnekort eens wat brinta erbij proberen.
ik neem ze ook op refeed dagen, lijkt of je aan het cheaten bent zo lekker maar de verhoudingen zijn gewoon prima:D

nice, die ga ik ook eens proberen te maken 1 dezer dagen
zeker geen verkeerde E/K/V verhouding !

Eet smakelijk alvast, en laat weten of ze gelukt zijn (je moet wel ff goed opletten met de hoeveelheid melk)

nice die pannekoeken!!
heb ze zelf ook vrijdag nog gehad, binnekort eens wat brinta erbij proberen.
ik neem ze ook op refeed dagen, lijkt of je aan het cheaten bent zo lekker maar de verhoudingen zijn gewoon prima:D

Ik had contact gehad met koopmans :engel:. Hun pannenkoeken hebben een hoge GI waarde (zal wel rond de 70 - 80 zijn). Havermout heeft volgens ([Link niet meer beschikbaar]pauperbron) een GI van 49 :rolleyes:. Melk heeft ook lage GI dus zelfgemaakte pannenkoeken = ubervoedsel :D

Eet smakelijk alvast, en laat weten of ze gelukt zijn (je moet wel ff goed opletten met de hoeveelheid melk)

Ik had contact gehad met koopmans :engel:. Hun pannenkoeken hebben een hoge GI waarde (zal wel rond de 70 - 80 zijn). Havermout heeft volgens ([Link niet meer beschikbaar]pauperbron) een GI van 49 :rolleyes:. Melk heeft ook lage GI dus zelfgemaakte pannenkoeken = ubervoedsel :D
GI maakt niks uit men.

Jij bent vooral van de Kcal in vs. Kcal out?

Vandaag sinds lange tijd weer een chill dagje gehad. Merk wel dat een lamme dag niet echt bijdraagt aan een enorme drang om te trainen maar uiteraard gewoon gegaan!

Dinsdag 21-06-2011: Rug

Vandaag niet met mn standaard maatje(s) getraind, want anders waren we met 3e en train veel liever met 2e (zeker bij rug). Als avondeten had ik 2 stukken kipfilet met een grote pot erwten, en voor de training jack3d.

Warming up: 5 minuten langlaufen

BOR (in smith)
15x50 kg warming up
12x60
8x70
8x70
6x70+12x40 Tempo begon heel hoog en zeer strikte uitvoering, lekker lekker!

Lat Pull (wide grip)
12x79kg
10x80.5
8x86
6x93 +6x59

Dumbbell row (single arm op bankje)
10x30kg
10x36
10x36
10x30+10x18

Lat Pull (small grip)
10x79
8x79
8x80.5
6x86+8x59 Die laatste 8 reps op laag gewicht zijn gewoon om te knallen

Cable Pullover (Standing, met v-bar)
10x59
10x59
10x59
8x59+8x41

Chin up (Traingspartner ondersteund voeten met een touw en beweegt mee)
10xbw
8xbw
10xbw
10xbw (laatste 2 reps waren meer voor zijn biceps :P)

Seated Row (wide grip)
10x79kg
10x79
8x86+6x59
8x93+8x59 nice nice

Stiff deathlift (op verzoek van partner deze erachteraan gedaan:))
12x60 kg(lag toevallig 60 kg op)
10x100
8x110
6x110

SUPERSET 8x Rope crunch + 8x Hanging knie raise

Rope Crunch (herhaling of 15, tot faal)
Hanging knie raise (12 reps)
Rope Crunch (Soms afwisselend naar de zijkanten)
Hanging knie raise (12 reps)
Enzovoort!

Ik had trouwens een goede motivatie gekregen van een random gast. Mijn 1.5 liter fles + schrijfblok lagen onder de trappers van een cardiofiets en daar was verder niemand bezig. Komt er iemand aanlopen, pakt precies de fiets naar waarnaast ik bezig ben en begin te fietsen en terwijl hij begint trapt ie een paar keer op mn fles (die dus onder die trapper lag) en meneer gaat schaamteloos door ???. Ipv van mijn spullen even weg te leggen of te vragen of ze van mij zijn... Ik ondertussen keihard aan de rope crunches en eigenlijk wilde ik helemaal los gaan maar me toch maar ingehouden:D.

Btw: de gehele training duurde net wat langer dan een uur ;)

Trusten!

Terug
Naar boven