XXL Nutrition

Zerger squat?

Bezoekers in dit topic

Dolcett

Dutch Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
16 jan 2003
Berichten
338
Waardering
30
ik wil fronts squats doen, helaas voor mij is het onmogelijk om de stang goed vast te houden in frontsquat positie daarom ben ik op googles gaan zoeken naar een alternatief en kwam uit op de zerger squat. Deze variatie had ik nog niet eerder gezien, mischien iemand op deze forum die zerger squat doet en uitleg over uitvoering?

mijn zerger squat test:

https://youtu.be/W_ySbSXMSug
 
He, dit ga ik ook eens proberen, hier ook problemen met vasthouden stang bij frontsquat, thanks! Prima stel benen btw!
 
Ik weet niet wat het gewicht is dat je gebruikt tijdens het filmpje, maar als je straks wat zwaarder wil gaan lijkt me dit niet een erg comfortabele oefening.
 
Toen ik nog geen rack had heb ik zerchers gedaan maar die zijn echt niet prettig voor je elleboog, meestal stop je meer van de pijn bij je armen dan iets anders. Je kan er een handdoek omheen doen of een pussy pad zodat het iets minder zeer doet… maar doe mij maar gewoon squats. Front squats zijn ff lastig om onder de knie te krijgen maar dat lukt je vast wel.
 
Je kunt trouwens vast wel de stang vasthouden bij een front squat. Al eens kruislings geprobeerd? Lijkt op een move in de macarena :D
 
http://www.bodybuilding.com/exercises/detail/view/name/zercher-squats

Wat is het probleem met je stang bij front squat? Waarom lukt het niet?


ik kan geen clean grip, te weinig flexibel in armen of te grote biceps ?

en de "macarena"grip komt de stang tegen mijn voorkant hals en dan kan ik niet ademen.

front squat is niet de oefening voor mij.

---------- Toegevoegd om 17:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 16:55 ----------

Ik weet niet wat het gewicht is dat je gebruikt tijdens het filmpje, maar als je straks wat zwaarder wil gaan lijkt me dit niet een erg comfortabele oefening.


zijn 10 kilogram schijven de stang is 20kilogram, zerger voelt comfortabeler aan dan de frontsquat en ik kan mijn torso gewoon echt recht houden zonder dat de stang van me schouders rolt.
 
Goblet squat geen optie? Moeilijk om zo zwaar mee te gaan als met front squats maar toch.
 
Ik doe hack squats ipv front squats.
 
Back
Naar boven