AndroidHealthClinic

zeurende armen/schouders

override

Ripped Bodybuilder
Waardering
28
Lengte
1m79
Massa
94kg
Ondertussen weer helemaal hersteld van men rug en weer vollop aan het trainen maar heb nu last gekregen van zeurende armen.

Het is geen directe pijn en als ik overal op druk of knijp dan voel ik geen pijn.
Tijdens het sporten voel ik ook geen pijn en gaat het zeuren zelfs weg.
Enkele uren later beginnen men armen heel erg te zeuren, kan niet helemaal vinden waar precies, lijkt net schouders en triceps en biceps allemaal tegelijk.

men armen voelen zwaar en bewegen gewoon niet lekker.

iemand een id wat het is ?

heel veel maanden geleden heb ik ongeveer dezelfde soort zeur/pijn gehad
en dit was toen ik alcohol dronk en dag erna was het weer weg

zit je voeding wel goed (genoeg eiwitten enz?), misschien tekort aan ijzer of dergelijke? als ik eens doorzak heb ik de dag erna ook last van 'zware' benen, en ga ik beter niet naar de training...

pleur je voedingsschema hier eens neer

• Topic Starter Topic Starter
ik eet eigenlijk gewoon zoveel mogelijk :P

enige standaard dingen die ik eet zijn
sochtends een shake met 3 scheppen en 50 gram brinta
savonds shake met 3 scheppen en 50 gram brinta
crackers met tonijn
500 gram magere kwark

voor de rest eet ik alles wat ik tegenkomen
dan broodjes kip filet
dan pinda kaas

avond eten heb ik niks over te bepalen ( thuis wonende )
150 gram eiwitten van men standaard voeding elke dag + wat ik er nog bij eet
weeg 85 dus 2 gram per kg haal ik wel

zoveel mogelijk eten zegt niks over dat je goed/verstandig en gezond eet!

vandaag wakker geworden en armen voelde wel goed.
even goede warm up gedaan en vervolgens setjes benchen.

bij 1ste setje voelde ik oncomfortabele pijn in mijn triceps en schouders zowel links als rechts
en daarom maar training gestaakt.

maar is even wat rust nemen.
iemand verder nog tips ?
ik heb al shoulder dislocations geprobeert voor mijn schouders en dat geeft eigenlijk wel een aardig verlichting maar daarna voelt het wel weer lichtjes geirriteerd

het klinkt eigenlijk wel een beetje naar overbelasting. Misschien wil je te zwaar trainen. Neem je wel genoeg rust op een week? Pas op ermee hoor want voor je het weet raak je overtrained. Dan ben je ver van huis.

het klinkt eigenlijk wel een beetje naar overbelasting. Misschien wil je te zwaar trainen. Neem je wel genoeg rust op een week? Pas op ermee hoor want voor je het weet raak je overtrained. Dan ben je ver van huis.

ik probeer wel genoeg rust te houden maar heb nogal moeite met stil zitten :P
op dit moment voelen mijn armen prima maar toch wat rust dagen inlassen.

iemand verder nog een idee wat het kan zijn ?
en uiteraard hoe het dan op te lossen en voorkomen

Ik had daar zelf ook wel eens last van maar misschien is het ook eens goed om de spieren wat op te rekken. Spieren die je veel traint worden ook korter en daar door kan je kramp krijgen. Zelf had ik vroeger veel aan hardlopen gedaan en kreeg steeds meer pijn in mijn kuiten. Pas als de kuitspieren goed warm waren deden ze me geen pijn meer. Daarna ben ik mijn kuiten goed gaan uit rekken en ging de zeurende pijn al snel over.

Idd Piewie25 je hebt helemaal gelijk!!
Rekken is erg belangrijk voor de souplese van je spieren. Door trainen worden je spieren korter en dat gaat wringen en trekken dat kan je, je wel voorstellen, met als gevolg dat pezen geirriteerd raken en/of overbelast raken of in het ernstigste geval een spier of pees scheuring als gevolg

al wat aan het rekken geslagen

spieren voelde wel prima vandaag
maar met sporten enorme prestatie vermindering ( normaal 5 X 5 nu haalde ik slechts 4 X 5 en dat was al enorm persen )
en weer zeurende armen na de training

begint aardig irritant te worden omdat ik gewoon normaal door wil trainen en stil zitten zit ik eigenlijk helemaal niet op te wachten maar heb zo'n id dat ik geen keus heb

Snap dat je het vervelend vind, maar je kan gewoon niet constant week in week uit het uiterste van je lichaam vragen(Althans niet zonder te gebruiken) Op gegeven moment zul je ook zo nu en dan een herstel pauze in moeten lassen. een week waarin je wel beweegt maar gewoon laag gewicht traint of ga lekker zwemmen. Vind ik persoonlijk wel lekker om de spieren weer lekker los te krijgen, vooral de schouders en rug.

p.s enorme vermindering waar jij overspreekt valt ook reuze mee hoor maar 1 keer!

Snap dat je het vervelend vind, maar je kan gewoon niet constant week in week uit het uiterste van je lichaam vragen(Althans niet zonder te gebruiken) Op gegeven moment zul je ook zo nu en dan een herstel pauze in moeten lassen. een week waarin je wel beweegt maar gewoon laag gewicht traint of ga lekker zwemmen. Vind ik persoonlijk wel lekker om de spieren weer lekker los te krijgen, vooral de schouders en rug.

p.s enorme vermindering waar jij overspreekt valt ook reuze mee hoor maar 1 keer!

het was een compleet setje niet 1 rep :p
stil zitten zat er blijkbaar toch niet in en vandaag maar met 15 kilo minder gedaan
nu helemaal nergens last van maar tijdens de oefening voelde het niet lekker leek wel alsof het men 1ste keer was.
constant bij 1ste herhaling van men setjes voelden men armen pijnlijk en alle reps daarna niet.
na shoulder dislocations voelden men armen helemaal top.
alle rek oefeningen voelen ook wel lekker overigens.

Hoelang train je al in setjes van 5 x 5??

Hoelang train je al in setjes van 5 x 5??

toch al een aardig tijdje omdat ik geen effect meer had met 3 X 8

beetje trage reactie wilde even rusten en daarna weekje proberen.
ondertussen geen last meer van men armen op af en toe een rare tinteling na
wel bij elke training nerveus dat het weer terug komt maar probeer het op iets lager pitje te houden.

wel constant aan het rekken en dat lijkt toch wel aardig mee te hebben geholpen en daar ga ik dus maar mee door.

mocht het hierdoor komen is het dan noodzakelijk om alle andere spiergroepen ook te stretchen ?

Je weet wat ze zeggen "Voorkomen is beter dan genezen'' ;-)

Terug
Naar boven