MuscleMeat

Ziek zijn

JackRipper

Ripped Bodybuilder
Waardering
195
Lengte
1m75
Massa
82kg
Hoi mensen,

rond deze tijd zijn er natuurlijk weer veel mensen ziek en ik heb ook een virus te pakken. Probleem is dat ik een keelontsteking op heb gelopen, dagen met hoofdpijn en nekpijn loop. Slapen en eten gaat moeilijk en ik houd me niet aan me voedingschema. Krijg eten van mijn lieve mama, maar ik krijg het er met heel veel moeite in. Heb helaas al 3 trainen laten gaan.

Als ik geen eetlust heb (wat ik normaal wel heb met die 6-8 maaltijden), moet ik dan gewoon aan mij voedingsschemahouden of gewoon uitzieken in mijn bed en niet eraan denken?

Als je je aan je voedingsschema kan houden moet je dat gewoon doen, ik zou proberen de schade te beperken, ga in ieder geval niet trainen.

Gewoon rust houden, heeft je lichaam ook minder kcal nodig. Verder vind ik vloeibaar voedsel en fruit altijd makkelijker te eten als ik ziek ben.
De blender is je vriend, blend gewoon wat melk (en/of kwark) met een goede portie fruit en whey en je hebt een maaltijd. Zou gaan voor wat makkelijker verteerbaar voedsel, en niet tegen je zin een droge boterham met kipfilet naar binnen gaan werken.

Verder is kippensoep een goede als je griep hebt ;)
Thee met een beschuitje wil er ook vaak wel in.

Maar als je echt niet aan eten moet denken zou ik gewoon naar je lichaam luisteren, het geeft dit signaal toch wel met rede. Je niet vol gaan stouwen.

Als je echt geen eetlust hebt willen iets als bessen er vaak nog wel in, haal blauwe diepvriesbessen, eten heel makkelijk weg en er zijn nauwelijks voedingsmiddelen die meer anti-oxidanten bevatten....

En anders zijn er altijd nog de kcal rijke dranken waar je een beetje mee kan bijtanken, een goed glas volle chocomel bijvoorbeeld (schepje whey erin...) ;)

^ Dat, en gewoon voldoende rust houden, dus ook niet gaan trainen even. Merk dan vaak bij mezelf dat ik alleen maar zieker word juist. Gewoon even met alles rustig aan doen :)

Terug
Naar boven