AndroidHealthClinic

Ziekte (waarschijnlijk schildklierafwijking & bloedarmoede)

lucaz

Cool Novice
Waardering
0
Ik heb nu 2 jaar lang rond de 4x per week, gesport in de sportschool.
Hierbij pakte ik ook creatine en weightgainers en at rond de 8x per dag.

Maar nu ben ik een tijdje gestopt, omdat ik geen resultaten zag.
Eergister werd ik echter ziek, als ik bewoog ging ik al gelijk over me nek.
Vandaag dacht ik, ik ga toch maar even langs bij de doktor.
Eenmaal bij de doktor vertel ik mijn klachten, die ik ook al langer heb.

Ik werd gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis, om bloed te laten prikken en rontgen foto's te laten maak.
De doctor vertelde me dat ik een schildklierafwijking heb, en waarschijnlijk ook bloedarmoede.
Hierdoor heb ik ook echt ondergewicht gekregen.
Ik ben ook heel erg afgevallen de laatste tijd tot nu zelf 57 kilo, en ik ben rond de 1,78m.
Hier op het forum werd ook gezegt dat ik er voor moest gaan, dit deed ik ook, en ik vond het al die tijd maar raar dat ik ook helemaal niks aankwam.
Veel mensen uit me persoonlijke omgeving (en zelfs de doctor vroeg) of ik geen lintworm had, omdat ik de heledag door eet.

Ik wou weten of er hier meer mensen op het forum zijn die deze kwalen ook hebben en over progressie...

Ik heb het zelf ook gehad, train nu al 4 jaar maar weinig resultaat. Eet 7x keer per dag, tot wel wel meer dan 4000 kcal toe. Heb een paar kilo ondergewicht maar komt met geen mogelijkheid wat bij. Ook naar de dokter geweest. Ben in het verleden wel eens flauw gevallen toen werd gezegd bloedarmoede. Dokter zei nu dat mij niks mankeert, geen afwijking of wat dan ook maar. Daarnaast nog probleem dat mijn darmen erg snel verstopt raken maar daar heb ik al oplossing voor. :D Ben verder 185 bij 59 kilo.

dat is niet best jonge, schildklierafwijking al helemaal niet , bloedarmoede kun je nog wat aan doen met medicijnen.beterschap ;)

Tja, ik denk dat de doctoren jou beter kunnen helpen dan wij.

Maar mij lijkt dat je niet te veel moet sporten omdat jij bijna geen reserve hebt. Hoe zit het met jouw glycogeengehaltes?

Bestaat er niet een speciale forum voor mensen met deze aandoening

• Topic Starter Topic Starter
Ik heb het zelf ook gehad, train nu al 4 jaar maar weinig resultaat. Eet 7x keer per dag, tot wel wel meer dan 4000 kcal toe. Heb een paar kilo ondergewicht maar komt met geen mogelijkheid wat bij. Ook naar de dokter geweest. Ben in het verleden wel eens flauw gevallen toen werd gezegd bloedarmoede. Dokter zei nu dat mij niks mankeert, geen afwijking of wat dan ook maar. Daarnaast nog probleem dat mijn darmen erg snel verstopt raken maar daar heb ik al oplossing voor. :D Ben verder 185 bij 59 kilo.

1,85m en 59, aj dat klinkt ook niet echt goed nee, dan moet je ook min. 63 kilo wegen. Maar de oktor zegt dat je niks mankeert? heb je je bloed laten nakijken dan?

misschien aandringen op meer onderzoek?

@ lucaz

Bloed is inderdaad nagekeken ook de schildklier en hormoon spiegels. Alles werkt zoals het hoort

@ Shutterspeed

Aandringen op meer onderzoek heeft geen nut. Ik krijg dan te horen dat sommigen mensen nou eenmaal altijd mager blijven.

Mijn begeleider zegt volhouden , ik kan namelijk niet meer eten dan ik nu al doe en dat is inclusief vloeibaar voedsel. Daarnaast word ik ook vaak moe na een maaltijd.

Jou dokter weet er helemaal niks van. Jij had al lang minimaal 90 moeten wegen. Ik zou snel een andere dokter zoeken.
59 kg en 1m85 +4 jaar trainen en zoveel eten dat klopt voor geen meter.

Veel sterkte hoor!

aan die bloedarmoede is iets te doen, aan die schildklier afwijking ook! met behulp van medicatie. komt allemaal in orde! beterschap

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de links, ik had het meeste zelf ook al gevonde :) Nu alleen nog hopen dat ik er snel vanaf kom, of er eigenlijk van af kom :)

Hoop het voor je :thumbs: Je hebt toch al med's gehad mag ik hopen?

Terug
Naar boven