XXL Nutrition

Ziekteverlof afwijzen

Matthias9

Dutch Bodybuilder
Waardering
59
Lengte
1m94
Massa
96kg
Vetpercentage
10%
Hallo,

Ik doe een koksopleiding zelfstandig werkend kok en loop stage in een hotel, nu heb ik heel erg last van chronische hyperventilatie en loop ik steeds met pijn in mijn borst, hartoverslag, longklachten, kortademigheid en nu heb ik mij ziek gemeld.

Nu ben ik zaterdag afwezig geweest omdat ik zwaar last van heb vandaag had ik er weer zwaar last van en heb weer gezegd dat het niet ging en nu krijg ik te horen dat ik niet op ben komen dagen omdat ze de ziekteverlof "Geweigerd" Hebben, sowieso hoef ik niet eens te vertellen wat ik heb om dat medisch privé is!

Ik heb toch in principe gelijk en dit kunnen ze toch niet weigeren?

Ze zullen je normaal naar de bedrijfarts moeten sturen als je langere tijd ziek bent. En weigeren kunnen ze zeker niet.

waarom vertel je niet gewoon hoe het zit dan?

Dit kunnen ze niet weigeren, en zelfs het UWV mag niet vragen wat je hebt.

Ziekteverlof weigeren kan inderdaad niet. Je bent ook zeker niet verplicht je werkgever te vertellen wat je hebt. Hij mag je alleen vragen wanneer je verwacht weer aan het werk te kunnen en of je eventueel andere werkzaamheden zou kunnen doen.

Klinkt als een conflict. Vertel geen details over je ziekte en al helemaal geen medische termen en diagnoses en jou idee van hoe snel opknappen zal gaan tegen je werk. Alleen je arbo arts mag met jou toestemming dingen vragen op opvragen. Zie wet poortwachter. Tegen leidinggevende die geen arts zijn niks zeggen. Tegen artsen heb je in elk geval beroepsgeheim, wat je leidinggevende hoort staat direct in je dossier.

Ik zou nu desnoods met Pasen nog een mail sturen naar je docent op school.

• Topic Starter Topic Starter
Het is echt een rot situatie hij loopt ook echt van die WhatsApps te sturen van; Zeg ik van ja ik kan niet komen gaat helemaal niet goed stuur hij van ja je komt gewoon werken .. :// Gelukkig zit ik in me laatste periode van me stage! Maar kan hier een hoop gezeik mee krijgen als me boek niet afgetekend wordt (Wat hij nu niet meer wil doen)

Meteen contact opnemen met je stagedocent en/of stagecoordinator en daar de boel uitleggen.

Het is echt een rot situatie hij loopt ook echt van die WhatsApps te sturen van; Zeg ik van ja ik kan niet komen gaat helemaal niet goed stuur hij van ja je komt gewoon werken .. :// Gelukkig zit ik in me laatste periode van me stage! Maar kan hier een hoop gezeik mee krijgen als me boek niet afgetekend wordt (Wat hij nu niet meer wil doen)

Is dit in NL of BE?
En verder meteen je school inlichten over de situatie.

Wordt je behandeld voor al je symptomen?

Nederland. En ik zit al een poos onder behandeling ja! ;)
Kan alleen geen contact krijgen met mijn docent, die neemt zijn telefoon niet. op.

Nederland. En ik zit al een poos onder behandeling ja! ;)
Kan alleen geen contact krijgen met mijn docent, die neemt zijn telefoon niet. op.

T is weekend / feestdagen:o
Dinsdag bellen, evt alvast een mail aan spenderen.

Wie "accepteert" het ziek zijn niet? Je baas, stage begeleider? Iemand anders?

Stage zijn dagen die je afgetekend moet hebben. Of je ziek bent of niet maakt niet uit bij stage omdat het waarschijnlijk gaat om specifieke eisen vanuit je stage. Dat ze dagen dat je er niet was niet aftekenen is dus ook niet zo raar. Bij werk had het een ander verhaal geweest. Neem contact op met je school, vraag of zij bemiddelen en dat je anders een andere stage wilt.

Mijn stage begeleider loopt te zaniken (Niet mijn baas) Maar die bemoeit zich er wss toch niet mee diegene kennende! Verder hoef ik geen dagen afgetekend te hebben maar stage opdrachten (Bvb; warme desserts, visgerecht etc.) Om dagen gaat het niet.

Contact opnemen met de bedrijfsarts van het stagebedrijf. In onze buurlanden is het weigeren van het overhandigen van een medisch attest reden voor ontslag op staande voet, was laatst nog een uitspraak over van het hoogste gerecht in Duitsland.

Stage zijn dagen die je afgetekend moet hebben. Of je ziek bent of niet maakt niet uit bij stage omdat het waarschijnlijk gaat om specifieke eisen vanuit je stage. Dat ze dagen dat je er niet was niet aftekenen is dus ook niet zo raar. Bij werk had het een ander verhaal geweest. Neem contact op met je school, vraag of zij bemiddelen en dat je anders een andere stage wilt.

zo kom je er natuurlijk altijd wel:rolleyes:

Terug
Naar boven