XXL Nutrition

Zijn er hier nog DJ's?

Malfunction

Cool Novice
Waardering
0
De titel zegt genoeg denk ik... Zelf ben ik net begonnen met draaien, ik draai voornamelijk hardcore/darkcore met een snufje industrial.. Ik heb al 2 feesten achter de rug, ging errug goed (al zeg ik het zelf), en er komen er weer 2 aan. Ik wil weleens weten of er hier ook BB DJ's zijn, omdat de meeste dj's die ik ken alleen aan DJ fitness doen (draaien aan de platter, en een beetje op en neer springen tijdens de DJ set ;) )

Ik heb een paar jaar terug wel eens gedraaid op kleine feestjes hier in de buurt maar nadat al mijn platen en platenspelers zijn gestolen niets meer gedaan! Ik was redelijk vroeg begonnen met draaien van hardcore, zo rond mijn 14e en had al een aardige collectie verzameld door de jaren..

poging gedaan tot maar is niets voor me :)
kan nog geeneens beatje gelijk laten lopen dus zonde van mijn tijd

• Topic Starter Topic Starter
Zo begint iedereen, niemand begint en draait gelijk de sterren van de hemel... Het is net als trainen een kwestie van doorzetten!!

Maat van me doet het. Nog niet zo lang maar hij heeft het al aardig onder de knie. Ik probeerde het eerst wel eens op zijn cd-spelertjes en dat lukte dan nog wel wat (naja, de bassen stonden wel eens gelijk). Maar met zijn platenspelers kan ik echt niet uit de voeten.

ja. (drum&bass en soms techno)

Rob G zei:
Maat van me doet het. Nog niet zo lang maar hij heeft het al aardig onder de knie. Ik probeerde het eerst wel eens op zijn cd-spelertjes en dat lukte dan nog wel wat (naja, de bassen stonden wel eens gelijk). Maar met zijn platenspelers kan ik echt niet uit de voeten.

Geduld, geduld en nog meer geduld... Alles komt dan goed!!!

Een paar oude maten van me draaien weleens een plaatje..wou er jaren geleden ook aan beginnen. Heb toen een mengpaneel gekocht, en ik wou later draaitafels erbij, maar het was me eigenlijk te duur! :P Probeerde destijds wel een beetje aan te kloten met cd-spelers, zonder pitch, maar dat was ook niet alles :rolleyes:

Beetje hobby-en thuis. Ben er absoluut nog geen ster in, maar zo heel af en toe gaat het wel eens goed. Gewoon blijven oefenen :)

Het word ook pas leuk als je het kunt, ik heb die dingen thuis weleens vervloekt... Maar gewoon doorgaan en blijven oefenen, er komt vanzelf een punt dat het gaat klinken!!

Gelijk zetten is kinderspel. Probeer maar eens een leuke scratch neer te zetten op de maat! Daar heb ik een hele tijd over gedaan om het een beetje goed te kunnen..

Gelijk zetten is makkelijk dat klopt, maar scratchen is niet het enigste wat het mixxen leuk maakt.. Een vette overgang is ook iets wat leuk is om te doen, of een paar leuke trucjes met de schuiven.... En scratchen is echt iets wat je moet gaan doen als je de rest beheerst, is gewoon errug moeilijk... Ik probeer het nu wel1!

Mij lijkt het moeilijke ook om in te spelen op het publiek. Kijk als je van te voren een hele set uit stippelt en een paar keer oefend zal het (voor een beetje DJ) niet zo'n probleem zijn. Maar gewoon een beetje op gevoel plaatjes draaien aan de hand van de reacties uit het publiek lijkt me wel moeilijker. Maarja, toch heb ik vaak op feesten wel eens zoiets van: gast, laat die volume knop nu maar eens voor wat het is.

Wat ik persoonlijk wel heel vet draaiwerk vind is wat 2 many DJ's doen. Gewoon ff flinke techno mengen met een hitje van micheal jackson of zo. Heb ze vorig jaar op lowlands gezien en dat was echt helemaal de shit. Vooral toen ze flink gingen experimenteren met seven nation army van the white stripes. Die gasten zijn echt wreed!

Moet je nu eigenlijk ook echt muzikaal zijn als DJ?
Ik bedoel, ritmegevoel lijkt me vereist, maar voor de rest?

boogie zei:
Tja je moet wel een beetje aan voelen welke platen je wel en niet over elkaar kan mixen. Maar je zal r geen noten voor hoeven kunnen lezen.

Wat versta je onder muzikaal..?

boogie zei:

Ja. Ritmegevoel alléén is niet genoeg. Wèl als je plaatjes alleen gelijk wilt laten lopen, maar een echte DJ doet echt veel meer. Dan moet je ook dingen bij elkaar kunnen zoeken die passen qua klankkleur, melodie, etc.

Rob G zei:
Mij lijkt het moeilijke ook om in te spelen op het publiek. Kijk als je van te voren een hele set uit stippelt en een paar keer oefend zal het (voor een beetje DJ) niet zo'n probleem zijn. Maar gewoon een beetje op gevoel plaatjes draaien aan de hand van de reacties uit het publiek lijkt me wel moeilijker

In juni draai ik op een festivalletje. Ik heb absoluut geen idee wat er voor me gedraaid wordt, dus kom daar dan echt helemaal blanco aan. Eens kijken hoe dat uitpakt. Gewoon zoveel mogelijk shizzle meenemen en dan maar kijken of ik de boel in beweging kan houden -- zonder dat ik naar de hitjes hoef te grijpen (want die heb ik niet :D ).

Ik heb wel een standaard setje in me hoofd, met een paar reddings plaatjes voor als het even helemaal mis gaat. Maar anders pak ik gewoon waar ik zin aan heb. Je moet gewoon zorgen dat je platenkennis op en top is.. Dan kan er weinig misgaan. Wat ik we moeilijk vind, binnenkort moet ik een VS doen tegen een voor mij onbekende dj. Dan krijg je problemen dat platen niet bij mekaar passen...

Malfunction zei:
Wat ik we moeilijk vind, binnenkort moet ik een VS doen tegen een voor mij onbekende dj. Dan krijg je problemen dat platen niet bij mekaar passen...
Da's dus hetzelfde probleem als ik. Degene voor me draait misschien snoeiharde technoid, of misschien juist heel chille liquid. En daar moet ik (voornamelijk techstep/amen/jungle) toch wel op aansluiten. Ach, we zien wel. :)

Het is ietsjes anders, ik moet nl een set tegen hem draaien, en niet na hem... Word nog iets vervelender!! Maar we zullen wel zien hoe het gaat

Terug
Naar boven