AndroidHealthClinic

Zijn er hier ook moeders die tips kunnen geven???

eileen1989

Novice
Waardering
0
Lengte
1m63
Massa
68kg
Hoi,

Ik ben ondertussen een jaar geleden bevallen en heb nog wel wat werk om alles strakker te krijgen.
Dan bedoel ik vooral buik en billen. Het is heel moeilijk om dat allemaal strak te krijgen en ik weet ook dat ik op mijn eten moet letten. Mijn man doet ook aan bodybuilding dus ik doe mee met hem kwa eten.
Ik eet ook zo weinig mogelijk koolhydraten want heb onder vonden dat ik daar snel van bij kom.

Heb jullie enkele tips of ervaring wat er kan voor zorgen dat het strakker wordt.

Ik train 3 keer per week. eerst een kwartier cardio en dan de algemene oefeningen.
Ik drink wel herbalife shakes want die helpen mij wel. Tussen door een stuk fruit of een yoghurt en als middag meestal rijst en wat groenten. Na 18u eet ik meestal niet meer tot in de morgen 7u en dan is het een koffie en brinte (havermout).

Thanks

ben geen moeder wel papa :P

Het klinkt alsof je geen idee hebt wat je precies eet qua kcal en macro's. Zoek dat eens uit. Er zijn veel stickies hierover.
Bereken je BMR en AMR. Maak een voedingsschema.

Je eet zo weinig mogelijk koolhydraten, maar wel fruit, herbalife, rijst, en havermout?

Ga eerst zelf eens kijken wat je nu allemaal eet. Strakker worden heeft voor een groot deel met je voeding te maken.

• Topic Starter Topic Starter
Ja ik bedoel met koolhydraten vooral aardappelen en brood onder anderen. Maar ik weet dat mijn voedingsschema niet goed zit dat ben ik ook nog aan het uitzoeken. Maar mijn vraag was vooral voor de training

Een vrouw moet/kan gewoon hetzelfde trainen als een man.
Net zoals een moeder op dezelfde manier afvalt als een niet-moeder dat doet.
Sticky's lezen dus:)

Thanks. Kzal is rond neuzen.

Moeder of niet-moeder de training- en voedingsprincipes blijven hetzelfde.

Gr. D. (al 20jr moeder)

Hoe ziet je training eruit? Je zegt 'de algemene oefeningen', kun je hier wat specifieker over zijn?

Verdiep je inderdaad in de stickies en ga goed eten. Zet anders hetgeen je nu eet even in een overzicht via www.myfitnesspal.com en post een screenshot hier, dan kunnen we precies zien hoeveel kcal, eiwit, vetten en koolhydraten je binnenkrijgt.

Wat ik niet helemaal begrijp: als je man aan bodybuilding doet, kan hij je ook een heeeel eind op weg helpen toch? Mannen en vrouwen kunnen kunnen grotendeels hetzelfde trainen/op dezelfde manier eten.

Maar mijn vraag was vooral voor de training
Daar post je niets over. Wat houden die algemene oefeningen in dan?

Als dat compounds zijn en je 3 keer per week traint, is dat toch prima. Kan je man je vast ook wel meer over vertellen.
Zou cardio liever na je training doen, maar zoveel zal dat ook niet uitmaken.

Ik zoek het even wel op en kom er wel uit. Mijn vraag was vooral naar de vrouwen toe en ervaring als mama. Ook omdat je lichamelijk moet kijken welke oefeningen er kunnen vooral op buikspieren na een bevalling. Maar ik lees wel gewoon verder. toch thanks

Ik kom er wel uit. Ben al wat wijzer door de stickies. Denk vooral meer kracht training gaan doen voor meer versteviging. Nu is het 5 min loopband voor op te warmen en 15 min cardio dan oefeningen zoals push-ups, sit ups,triceps... maar ik denk ook te licht. En mijn man is van het idee dat vrouwen anders trainen dan mannen daarom dat ik hier even kwam kijken. toch bedankt

Gewoon lekker hetzelfde trainen inderdaad, en niet licht maar zo zwaar als je kunt. Ik train wel eens met een vriend van me en het enige verschil in onze schema's is dat ik er een stuk meer benen/billen oefeningen in heb zitten, zoals verschillende soorten squats, lunges (walking en bench), glute bridges en kickbacks. Ook train ik benen/billen 2x per week en hij 1 keer.

En ik persoonlijk skip liever de shrugs omdat ik m'n trapezius spieren al wel genoeg aanwezig vind.

Ok lijkt mij ook het beste. Ook eenig idee welke oefeningen veel vet verbrand in het algemeen? Ik ben aan het denken geweest op terug te gaan zwemmen. Heb dit vroeger ook gedaan tot mijn 16 jaar en dit hielp vooral om mijn gewicht onder controle te houden. Maar ik doe alles liever op de fitness.

Voor directe vetverbranding zou ik het vooral zoeken in een goed voedingschema en evt cardio (dus idd bijv zwemmen).
Maar wat ook het mooie van flinke krachttraining is, is dat je meer spiermassa aanzet, en hoe meer spiermassa des te hoger je stofwisseling is. Lekker knallen dus :)

Beginner:

Compounds,compounds,compounds

beetje cardio

goede voeding

Kom je heel ver al

Ok ben al veel wijzer dank je wel. En mijn excuses voor mijn reactie van daar juist maar ik had zo een opmerkingen niet verwacht .
Maar dank je wel en ik ga er dadelijk in vliegen ;-)

Terug
Naar boven