Fitness Seller

zijn jullie bang voor de dood?

ik wil wel een onnatuurlijke dood sterven.

Kanker een onnatuurlijke dood?
Ja, wanneer iemand kanker heeft voert hij een strijd voor zijn leven. Typisch iets voor jou om in een topic als deze zo iets op te halen. Begin eens respect te tonen naar mensen.

Ga Goethe lezen of zo in plaats van zulke opmerkingen te plaatsen.

Het is de basis waarop je je sprookje hebt gebaseerd. En die basis is wel zo brak dat het feitelijk wanstaltig is. Wat is dan wel natuurlijk? Gek veel 'natuurlijker' wordt het eigenlijk niet. Hoe hard dat ook is. Maar wat staat er dan te wachten voor mensen die wel een natuurlijke dood zijn gestorven?
Lees de geschriften uit de Edda, "de hel".

ik wil wel een onnatuurlijke dood sterven.

wellicht zijn euthanasie en suicide de enige niet natuurlijke doden. Tenminste voor 'de goden', want ik denk niet dat die zich houden aan indeling naar strafrechtelijke procedures oid

De ultieme lotsbeschikking. De machtigste krijger heeft geen macht over zijn dood, die door de ander wordt beslist. Door hun strijd moeten zij vechten om niet te bereiken wat ze willen. Het is niet meer dan een dans, met een fataal einde. Zij die hun lot in handen nemen, bekijken zij als minder, omdat ze weigeren deel te nemen aan een stompzinnige dans om de grote totempaal van het slagveld.

wellicht zijn euthanasie en suicide de enige niet natuurlijke doden. Tenminste voor 'de goden', want ik denk niet dat die zich houden aan indeling naar strafrechtelijke procedures oid

De ultieme lotsbeschikking. De machtigste krijger heeft geen macht over zijn dood, die door de ander wordt beslist. Door hun strijd moeten zij vechten om niet te bereiken wat ze willen. Het is niet meer dan een dans, met een fataal einde. Zij die hun lot in handen nemen, bekijken zij als minder, omdat ze weigeren deel te nemen aan een stompzinnige dans om de grote totempaal van het slagveld.

nice quote, van wie is hij :D

Brutaal stukje tekst.:eek:

Maarja, de machtigste krijger heeft juist totale macht over zijn dood. Daarom is hij immers de machtigste krijger. Contradictio in terminis!;)

Ja, wanneer iemand kanker heeft voert hij een strijd voor zijn leven. Typisch iets voor jou om in een topic als deze zo iets op te halen. Begin eens respect te tonen naar mensen.
Ga Goethe lezen of zo in plaats van zulke opmerkingen te plaatsen.
Lees de geschriften uit de Edda, "de hel".

Respect tonen? ach ja cirkel. Jij hebt denk ik nog niet zoveel van de wereld gezien :D
But nevermind.
Iemand die kanker heeft strijd voor zijn leven, couldn't agree more.
Maar waarom die mumbo jumbo over 'natuurlijk'? Goethe, tja, prima vent enzo, maar niet bepaald je 'gids' op het pad van de menselijke pathofysiologie. Als kanker geen natuurlijke dood is, wat dan wel? Dementie?

Brutaal stukje tekst.:eek:

Maarja, de machtigste krijger heeft juist totale macht over zijn dood. Daarom is hij immers de machtigste krijger. Contradictio in terminis!;)
Inderdaad, de krijger weet dat hij ieder moment dat hij het slagveld betreed kan sterven en dat maakt hem tot een held en een krijger.

De persoon die als in Builder B zijn voorbeeld zijn lot in eigen handen neemt doet dit juist niet, hij stelt een afwachtende houding op naar de dood en wacht tot deze hem komt halen.

Wanneer iemand een ziekte heeft strijd hij/zij tegen deze ziekte en bewust of onbewust neemt men het besluit dat de ziekte de overwinnaar of de verliezende partij is op een bepalend moment, om die reden is ziekte geen natuurlijke dood.

FF over kanker en natuurlijke dood.. Kanker heeft meerdere oorzaken waarvan sommige natuurlijk zijn. Je kan niet zomaar zeggen dat kanker, in z'n algemeenheid, wel of niet een natuurlijke dood is.

@cirkel: Dude. Als je doodgaat aan kanker betekent het niet dat je de strijd hebt opgegeven. Het betekent dat de kanker gewoon je lichaam te veel heeft aangetast.

Respect tonen? ach ja cirkel. Jij hebt denk ik nog niet zoveel van de wereld gezien :D
But nevermind.
Iemand die kanker heeft strijd voor zijn leven, couldn't agree more.
Maar waarom die mumbo jumbo over 'natuurlijk'? Goethe, tja, prima vent enzo, maar niet bepaald je 'gids' op het pad van de menselijke pathofysiologie. Als kanker geen natuurlijke dood is, wat dan wel? Dementie?
Dacht al dat Goethe een van je voorbeelden zou zijn, wie is hier nu de neo?

quote Goethe
Het israelitische volk heeft nooit veel gedeugd, hetgeen zijn aanvoerders, richteren, leiders en profeten het duizendmaal hebben verweten; het bezit weinig deugden en de meeste fouten van andere volkeren.

wat versta je onder natuur cirkel, alles is het gevolg van natuurlijke processen, het zou dom zijn een onderscheid te maken tussen iets dat wel en iets dat niet-natuurlijk is.

FF over kanker en natuurlijke dood.. Kanker heeft meerdere oorzaken waarvan sommige natuurlijk zijn. Je kan niet zomaar zeggen dat kanker, in z'n algemeenheid, wel of niet een natuurlijke dood is.
Maar ja, genoeg hier over lijkt me zo.

Misschien kan er uit respect voor een mede forumlid dit onderwerp tot een halt worden geroepen nu.

@cirkel: Dude. Als je doodgaat aan kanker betekent het niet dat je de strijd hebt opgegeven. Het betekent dat de kanker gewoon je lichaam te veel heeft aangetast.

Agree.

wat versta je onder natuur cirkel, alles is het gevolg van natuurlijke processen, het zou dom zijn een onderscheid te maken tussen iets dat wel en iets dat niet-natuurlijk is.
Sterven bijvoorbeeld door lichamelijke gebreken die zoch voordoen door ouderdom (versleten of opgebruikte organen) wordt door de verhalen in de Edda gezien als een natuurlijke dood.

Is het niet zo dat alles wat als oorzaak te maken heeft met de mens, op wat voor manier dan ook, per definitie al niet meer "natuurlijk" is? Ook al zijn wij ook gewoon dieren en is onze manier van leven misschien niet totaal verschillend van de rest van het dierenrijk. Alleen wat extravaganter.

Is het niet zo dat alles wat als oorzaak te maken heeft met de mens, op wat voor manier dan ook, per definitie al niet meer "natuurlijk" is? Ook al zijn wij ook gewoon dieren en is onze manier van leven misschien niet totaal verschillend van de rest van het dierenrijk. Alleen wat extravaganter.

idd maar dergelijk dichotoom denken is zo passe, net zoals die nature/nurture debatten.

Sterven bijvoorbeeld door lichamelijke gebreken die zoch voordoen door ouderdom (versleten of opgebruikte organen) wordt door de verhalen in de Edda gezien als een natuurlijke dood.

kan zijn, maar ik laat mijn denken niet beinvloeden door geen enkel dogmatisch regelsysteem, en of de edda, dit zegt, en de bijbel dat en mijnheer de minster-president nog iets anders, daar heb ik niets mee, gewoon lekker zelf de wereld doorgronden en elke vooronderstelling vivisectisch openleggen om zo de laatste hypocrisie die de menselijke ideeen heeft vervloekt de wereld uit te helpen :D

Dat hangt heeeeeeeeeel erg af van wat je definitie van natuurlijk is. Het mechanisme waarop kanker berust is zo natuurlijk dat als het niet had bestaan jij en ik hier niet zouden zitten typen. Mijn vraag is dus gewoon, wat is 'natuurlijk'? In feite is mettertijd iedereen gedoemd te sterven aan de gevolgen van dementie, want die staat lijkt de lotsbestemming van een brein dat lang genoeg blijft functioneren. Geen geruststellende gedachte, maar velen halen niet de leeftijd.

Cirkel voert de leugen op als pleister op je realiteit, waarin 'een strijdend' einde als enige mogelijkheid leidt tot de verlossing. Niet om het een of ander, maar ik heb denk ik genoeg gezien om te stellen dat de andere keuze, die van je eigen lotsbestemming, euthanasie een bijna heilig bezit is dat we moeten behouden.

In plaats van angst voor de dood, als lotsbeslisser, ligt de beslissing van ons lot in ons leven zelf en moeten wij de dood omhelzen als zij daar om vraagt.

Zou Cirkel zijn eigen familie het aanraden om in extreme pijn de strijd blijven aan te gaan, wetende dat deze onherroepelijk wordt verloren? Vergeleken bij bepaalde ziektebedden is het slagveld van de Vikingen een peuleschil, waarop de dood binnen seconden, of uren intreedt. Yes it hurts, but not THAT much.
Of is de andere optie na de dood ook wel redelijk aanvaardbaar? Dan zijn we natuurlijk uitgepraat.

Laatst bewerkt:

kan zijn, maar ik laat mijn denken niet beinvloeden door geen enkel dogmatisch regelsysteem, en of de edda, dit zegt, en de bijbel dat en mijnheer de minster-president nog iets anders, daar heb ik niets mee, gewoon lekker zelf de wereld doorgronden en elke vooronderstelling vivisectisch openleggen om zo de laatste hypocrisie die de menselijke ideeen heeft vervloekt de wereld uit te helpen :D

Jullie voelen je beide o zo slim en goed he stelletje... [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Terug
Naar boven