Fitness Seller

zijn jullie bang voor de dood?

Dacht al dat Goethe een van je voorbeelden zou zijn, wie is hier nu de neo?

Voorbeeld? Hmz, misschien maar eens wat van 'em gaan lezen dan.

Maar ja, genoeg hier over lijkt me zo.

Misschien kan er uit respect voor een mede forumlid dit onderwerp tot een halt worden geroepen nu.

Dit onderwerp? Of deze thread? Want die ging over bang zijn van de dood. En de angst voor de natuurlijke dood lijkt me redelijk aanwezig in je relaas.

Sterven bijvoorbeeld door lichamelijke gebreken die zoch voordoen door ouderdom (versleten of opgebruikte organen) wordt door de verhalen in de Edda gezien als een natuurlijke dood.

Bijvoorbeeld... Dus de strijd die iemand levert tegen de gevolgen van dementie zijn niet goed genoeg voor het Walhalla?

Oh lord, het is ook gewoon allemaal zo'n totale onzin...

Jullie voelen je beide o zo slim en goed he stelletje... [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Soutpark lijkt me behoorlijk haram of zo.
Nog wat bij te dragen?

Nee niks, viel me gewoon even op

Neem ik terug, toch nog wel iets

YouTube - U MAY DENY IT ....BUT U WILL BE JUDGED!

Een van de beste en wijste sprekers in de islam, heeft al honderden kuffars bekeerd naar de islam, denk dat de teller op 900 staat.
Hele mooie preek over de dood, vertel precies de waarheid en waar het op staat
Als ik hier weer naar luister besef ik hoe mooi het is om moslim te zijn, dat ik niet hoef te sterven als een kuffar, maar als een moslim, en doet je bessefen dat het zo voorbij kan todat je weer terug naar je schepper mag.
I pity you all

"I pity you all" horen we wel vaker als atheïst van believers, maar: the feeling is mutual ;)

Kijken jullie nou maar eerst dat filmpje, dan pas praten

net gekeken, veel opgezwollen retoriek en weinig zinnigs, sorry spiertje.
Dat het "Al" of hoe je het ook noemt de oorzaak is van ons leven en de bëeindiger geloof ik best, maar judging is iets wat onder mensen gebeurt, de ziel of identiteit of hoe je het ook noemt is dat wat uitstraald in onze daden.

toch triest dat gelovigen verlamd geraken door een wereld gekenmerkt door lijden en hopen op iets beter, daar waar de ongelovige inzicht probeert te verwerven in dit lijden om zo de kracht in zichzelf te vinden om creatieve daden te stellen dankzij dit lijden,
een wereld van perfect eenvormig geluk (het paradijs of wat dan ook) is de zuiverste marteling aangezien er hier geen plaats in voor verandering en vernieuwing. in joy we will find sorrow, and in sorrow we will find joy

Jullie voelen je beide o zo slim en goed he stelletje... [Afbeelding niet meer beschikbaar]

Haha, Peppie en Kokie waarvan de linkse zich niet durf te laten gaan en door die onzekere vertwijfeling nooit zal kunnen genieten van het leven, en de rechtse de altijd doorgezopen niet te verzadigen kapitalist is.

De onzekere peppie zoekt naar 'alternatieven' voor het leven en maakt zichzelf blind om een verzachtende troost op het hart te drukken, zijn tijd komt nog wel zegt die almachtig tegen anderen. Maar diep, oh zo diep van binnen, biggelen de tranen over z'n wangen en baard. Voor hem zal levensbevrediging er nooit inzitten. Het beetje hoop op zichzelf vertrouwd kunnen laten gaan, is voor Peppie enkel te vinden bij de warme kant van z'n familie. Waar gelijk ook maar alles naar binnen gaat er er weer uitkomt. Met veelal een opgroeiend product als gevolg.

Kokie ziet moderniteit en zichzelf willen onderscheiden als de ultieme glamour om z'n naam in elk gesteende te laten graveren. Op feestjes die hij organiseert vloeit de champagne rijkelijk en iedereen probeert zo opgezwolle mogelijk en opvallend present te zijn. Ieder kent elkaars naam maar daar stopt het dan ook. Volgens Peppie heeft Kokie geen gevoelens van warmhartigheid. Kokie beslist met z'n invloed, macht en geld wel over de in z'n schulp gekropen Peppie met dubbele bodem.

Deze figuren staan beide synoniem voor de zogenaamde verliezers in het leven, schreeuwend v/d daken immuum en onoverwinnelijk te zijn, zijn tevens altijd aan de winnende hand.

Het is jammer dat Mohammed de laatste Profeet is geweest voor Peppie, want de bittere overtuiging lijkt een grote deceptie sinds de mens via Allah (swt) geen openbaringen meer in bezit heeft mogen nemen. Geen onderwerping = geen werping naar het Paradijs.

Ambitie is de levensbeker die men leeg moet drinken in het onbepaalde tijdsbestek, dood = de versteken tijd. De kunst is om de beker zelf met ambitie vol te stoppen en de laatste druppel leeg te drinken vlak voordat je je laatste adem uitblaast. :) :thumbs:

Altijd brutaal als jij een stuk tekst neerzet, marky, maar let 'es op je spellingsfouten. Je maakt ze altijd. :roflol: Het is net dat beetje mooier zonder spellingsfouten..

Ik ben wel bang eerlijk gezegd.

Voorheen dacht ik echt van niet. Maar soms gebeuren er dingen waardoor je er toch ineens heel anders bij stil staat.

Maar je kunt jezelf in ieder geval troosten met het feit dat je kontje strak in 't vel heeft gezeten.

mooie post Marky :thumbs:
Peppie en Kokie :roflol:

Bang voor de dood? Nope.

En op het moment dat er iemand een pistool tegen je hoofd aan drukt?

"hmja lekker indrukwekkend schiet maar hoor, maakt mij niet" ?

Meeste mensen beginnen toch te kermen en te janken op het moment dat ze vermoeden dat ze gedood gaan worden, alleen op DBB niet kennelijk.

En op het moment dat er iemand een pistool tegen je hoofd aan drukt?

"hmja lekker indrukwekkend schiet maar hoor, maakt mij niet" ?

Meeste mensen beginnen toch te kermen en te janken op het moment dat ze vermoeden dat ze gedood gaan worden, alleen op DBB niet kennelijk.

Nja, het uitgangspunt van dit topic/deze vraag is (volgens mij) gewoon de natuurlijke dood.

Als de vraag zou zijn "Ben je bang om vermoord te worden?" zou er waarschijnlijk wel vaker met 'ja' geantwoord worden.

Er Is Leven Er Is Leven Na De Dood Na De Dood Lalalalalaa

Nja, het uitgangspunt van dit topic/deze vraag is (volgens mij) gewoon de natuurlijke dood.

Als de vraag zou zijn "Ben je bang om vermoord te worden?" zou er waarschijnlijk wel vaker met 'ja' geantwoord worden.

Zit wel wat in maar het klinkt naar mijn idee toch aantrekkelijker om dood te gaan door middel van een kogel in het hoofd in een fractie van een seconde dan zo'n fijne natuurlijke dood van aftakeling (ziektebed).

Terug
Naar boven