AndroidHealthClinic

zijn jullie bang voor de dood?

Zit wel wat in maar het klinkt naar mijn idee toch aantrekkelijker om dood te gaan door middel van een kogel in het hoofd in een fractie van een seconde dan zo'n fijne natuurlijke dood van aftakeling (ziektebed).

Denk je? Ik weet het niet... Aftakeling is natuurlijk klote maar op die manier heb je wel de tijd om afscheid te nemen van alles en iedereen (als je daar belang aan hecht), wat bij een kogel niet het geval is. Dan ben je er opeens niet meer.

Hoop het allebei niet mee te maken... en ik wil niet vermoord worden. :rolleyes:

dood door kogel of aftakeling... denk dat het qua pijn in z'n totaliteit gelijk opgaat, bij het één ben je er iets sneller vanaf ja...
een geheel pijnloze dood bestaat volgens mij niet, zelfs al sterf je in je slaap zul je er toch iets van gewaar worden.

Mooi, en ook een fijn lettertype.

Lolbroek, heb Josy al laten weten visa PM waar ik op doelde, neem aan dat hij het nu ook begrijpt.

was niet bedoeling om onrespectvol over te komen tov meiscream

maar zo een post kon ik gewoon niet laten voorbijgaan

;)

Ben er steeds minder bang voor, het voelt waarschijnlijk hetzelfde als voor je geboren werd. Maar ik leef liever voor het zover is nog zo lang mogelijk. Ik hoop er zelfs stiekem op dat de wetenschap het mogelijk maakt om nog een stuk ouder te worden (en ook langer fit te blijven) dan nu mogelijk is. We leven in interessante tijden en ik wil er graag bij zijn hoe de komende 100 jaar de wereld zich ontwikkelt.

En op het moment dat er iemand een pistool tegen je hoofd aan drukt?

"hmja lekker indrukwekkend schiet maar hoor, maakt mij niet" ?

Meeste mensen beginnen toch te kermen en te janken op het moment dat ze vermoeden dat ze gedood gaan worden, alleen op DBB niet kennelijk.

Dat is een doodsbedreiging, en dus niet zoals ik het begreep uit de topic start/titel. Dan schijt je natuurlijk wel peuken, maar een natuurlijke dood... denk niet dat je daar bang voor moet zijn.

Dat is een doodsbedreiging, en dus niet zoals ik het begreep uit de topic start/titel. Dan schijt je natuurlijk wel peuken, maar een natuurlijke dood... denk niet dat je daar bang voor moet zijn.

Dus als jij morgen van de dokter hoort dat je nog een week te leven hebt zit je daar niet mee?

Tuurlijk wel, het is niet dat ik dood wil. De leidens/lijdens?? weg is niet leuk, daar ben ik wel bang voor als die zou komen. Maar als jij eenmal op je ziektebed of what ever licht dan ben ik persoonlijk niet bang voor de dood, eerder bang voor wat je gaat missen als je nog leeft.

Dus als jij morgen van de dokter hoort dat je nog een week te leven hebt zit je daar niet mee?

Beetje zinloze discussie, er lopen een aantal zaken door elkaar.
De vraag die jij hier stelt is; ben je bang dat je leven plotseling ophoudt. Met andere woorden, ben je gelukkig in je leven of ga je liever zo spoedig mogelijk dood.
Angst voor de dood moet niet worden verward met angst voor het niet verder kunnen leven. Al is de één een logisch gevolg van de ander, ik denk niet dat de vraagstelling gericht is op 'levensmoeheid' maar eerder op het proces van sterven en 'the afterlife'.

een extra vraag: wie zou tekenen voor onsterfelijkheid?

Beetje zinloze discussie, er lopen een aantal zaken door elkaar.
De vraag die jij hier stelt is; ben je bang dat je leven plotseling ophoudt. Met andere woorden, ben je gelukkig in je leven of ga je liever zo spoedig mogelijk dood.
Angst voor de dood moet niet worden verward met angst voor het niet verder kunnen leven. Al is de één een logisch gevolg van de ander, ik denk niet dat de vraagstelling gericht is op 'levensmoeheid' maar eerder op het proces van sterven en 'the afterlife'.

Mwah, als je heel stoer zegt dat je niet bang bent voor de dood zou je ook daar niet bang voor moeten zijn lijkt me. Anders had je moeten zeggen: ik ben niet bang uiteindelijk dood te gaan, maar ik wil niet 'voortijdig' sterven. Zo zit het ongeveer bij mij.

Lijkt me wel wat, maar dan wil ik wel zelf kunnen bepalen om alsnog de pijp aan maarten te kunnen geven. Lijkt me verschrikkelijk om dood te willen maar het niet te kunnen.

Denk het niet.

Ik wel, maar enkel als ik de enigste zou zijn. :D

Hmz, wat dan als de homo sapiens uitgestorven is?

Lijkt me wel wat, maar dan wil ik wel zelf kunnen bepalen om alsnog de pijp aan maarten te kunnen geven. Lijkt me verschrikkelijk om dood te willen maar het niet te kunnen.

Hehe, het is of het een, of het ander. Als je onsterfelijk bent, kan je niet kiezen of je de pijp aan maarten geeft he :D

Onsterfelijk.. Na een poosje heb je 't wel gezien hier, denk ik. Ik zou 't niet willen zijn. Al je geliefden sterven 1 voor 1 en jij blijft leven.

Dan geloof ik liever dat er een hiernamaals bestaat waar ik iedereen weer terug kan zien. Zolang je er zelf in gelooft bestaat het, tenminste voor jezelf.

Ik zou wel de toekomst willen zien.

Hmz, wat dan als de homo sapiens uitgestorven is?

Hehe, het is of het een, of het ander. Als je onsterfelijk bent, kan je niet kiezen of je de pijp aan maarten geeft he :D

Het is natuurlijk een onzinnig concept; oneindig leven.

Waar ik dan aan denk is de mogelijkheid een nieuw lichaam te behuizen elke 10 jaar, eeuwig 20er blijven dus. Alleen een lichaampje klonen en het totale brein copy/pasten..?

Het is natuurlijk een onzinnig concept; oneindig leven.

Waar ik dan aan denk is de mogelijkheid een nieuw lichaam te behuizen elke 10 jaar, eeuwig 20er blijven dus. Alleen een lichaampje klonen en het totale brein copy/pasten..?

Whehehe, dat snijdt leuke andere vragen aan. :D
Je zult dan bijv. 'hostlichamen moeten kweken, zonder hersenen denk ik. Alleen nog zien het brein precies na te bouwen, zodat alle 'informatie' opgeslagen wordt. Deftige klus :D
Dan gaat de religie iig de deur uit, dus dat zou oke zijn!

Onsterfelijk.. Na een poosje heb je 't wel gezien hier, denk ik. Ik zou 't niet willen zijn. Al je geliefden sterven 1 voor 1 en jij blijft leven.

Dan geloof ik liever dat er een hiernamaals bestaat waar ik iedereen weer terug kan zien. Zolang je er zelf in gelooft bestaat het, tenminste voor jezelf.

Ik zou wel de toekomst willen zien.

Echt, nee toch? Straks zie je dat je over vijf jaar doodgaat ofzo.
Beschouw het leven gewoon als verrassing, een mysterie...

ben het eens met klaaswitz, liever eentje door het hoofd met een sniper dan dagen in een bed kreunen van de pijn.

Terug
Naar boven