- Waardering
- 447
Ik ben er wel over aan het denken om ooit met m'n broertje parachute springen te doen, of het ooit verder zal komen dan denken... ik hoop het.

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

Mijn opa kreeg jaren geleden een hartstilstand en werd gereanimeerd. Hij vertelde naderhand dat het heel goed voelde en vond het jammer dat hij werd teruggehaald. Heeft ook meteen vast laten leggen dat hij in het vervolg niet meer gereanimeerd wilde worden. Paar jaar later was het definitief zover.
Door zijn ervaring ben ik er niet bang (meer) voor. Alleen de manier waarop...
Ik geloof niet dat iemand die mentaal en fysiek gezond is niet bang is voor de dood. Mensen kunnen als dieren worden wanneer hun leven in gevaar komt. Volgens je instinct ben je bang voor de dood en probeer je deze te ontkomen. Iedereen die hier roept dat ze niet bang zijn voor de dood bluft of je bent depressief. Wacht maar tot je in een levensbedreigende situatie komt, dan is het geen koude cognitie meer maar warme cognitie vol van dierlijke instincten en emoties om je leven te behouden.
Same story.Ben niet bang voor de dood zelf maar ik hoop dat ik geen lange lijdensweg heb voor ik doodga, dat lijkt me niet leuk. Liever op slag dan.

Het leven is een oneindig veld van bewegende materie en moleculen en als je sterft is dat slechts een flikkering van micro aanpassing binnen dat veld, net als een ster die supernova gaat.
Eigenlijk houd het in dat je helemaal niet bestaat, alleen is er een tijdelijke samenbinding en constructie van massa onstaan uit energie, welke zich heeft losgekoppeld van de energie om zich heen. Een universum met een eigen tijdelijke complexe controle macht dat zich aanvaard als zijnde een 'Ik'.
Energie wordt altijd equivalent teruggeven als de massa zich weer ontbind in energie.

Ik ben bang van de dood als het anderen (geliefden) aangaat.
Voor mezelf niet op voorwaarde dat het pijnloos is...